Βάσια Ζαριφοπούλου • Νίκος Γεωργαντζάς
Ξεκινάμε με μια κατάστασι που μας απασχολεί, μας αφορά ή μας ενδιαφέρει. Η εν λόγω κατάστασις συνήθως παρουσιάζεται με συγκεκριμένα, νέα δεδομένα, ήτοι εμπειρικά στοιχεία, που επίσης αφορούν στην εν λόγω κατάστασι.
α΄) Μηδενίζουμε το κοντέρ των πεποιθήσεών μας
β΄) Πράττουμε άνευ πεποιθήσεων στα νέα δεδομένα
γ΄) Δημιουργούμε έτσι νέες πληροφορίες άνευ πεποιθήσεων
δ΄) Πράττουμε άνευ πεποιθήσεων στις νέες πληροφορίες
ε΄) Δημιουργούμε έτσι νέες γνώσεις άνευ πεποιθήσεων
στ΄) Πράττουμε άνευ πεποιθήσεων στις νέες γνώσεις
ζ΄) Δημιουργούμε έτσι φρόνησι με νέες πεποιθήσεις
Οι πράξεις β΄, δ΄ και στ΄ αντιστοιχούν στις αυτοδιορθωτικές (-) σπείρες #1, #2 και #3 στο Σχ. 3, ήτοι στην τριακτύ της κλασικής Ελλάδος, που οι Ρωμαίοι αργότερα ονόμασαν ‘trivium’. Το κέρδος μας είναι η αθροιστική μας ανέλιξις σε αγχίνοια και συνδετικότητα, μέσω των οποίων εκλαμβάνουμε τον κόσμο γύρω μας, κάθε φορά λίγο πιό ξεκάθαρα.
Ξεκινάμε με μια κατάστασι που μας απασχολεί, μας αφορά ή μας ενδιαφέρει. Η εν λόγω κατάστασις συνήθως παρουσιάζεται με συγκεκριμένα, νέα δεδομένα, ήτοι εμπειρικά στοιχεία, που επίσης αφορούν στην εν λόγω κατάστασι.
α΄) Μηδενίζουμε το κοντέρ των πεποιθήσεών μας
β΄) Πράττουμε άνευ πεποιθήσεων στα νέα δεδομένα
γ΄) Δημιουργούμε έτσι νέες πληροφορίες άνευ πεποιθήσεων
δ΄) Πράττουμε άνευ πεποιθήσεων στις νέες πληροφορίες
ε΄) Δημιουργούμε έτσι νέες γνώσεις άνευ πεποιθήσεων
στ΄) Πράττουμε άνευ πεποιθήσεων στις νέες γνώσεις
ζ΄) Δημιουργούμε έτσι φρόνησι με νέες πεποιθήσεις
Οι πράξεις β΄, δ΄ και στ΄ αντιστοιχούν στις αυτοδιορθωτικές (-) σπείρες #1, #2 και #3 στο Σχ. 3, ήτοι στην τριακτύ της κλασικής Ελλάδος, που οι Ρωμαίοι αργότερα ονόμασαν ‘trivium’. Το κέρδος μας είναι η αθροιστική μας ανέλιξις σε αγχίνοια και συνδετικότητα, μέσω των οποίων εκλαμβάνουμε τον κόσμο γύρω μας, κάθε φορά λίγο πιό ξεκάθαρα.