του SON OFEON
Η Gazprom ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι οι παραδόσεις φυσικού αερίου μέσω του αγωγού Turkish Stream θα ξεκινήσουν το Δεκέμβριο του επόμενου έτους.
"Είχαμε πολύ αποτελεσματικές και κρίσιμες συνομιλίες σήμερα. Συμφωνήθηκε να μπει σε λειτουργία ο Turkish Stream και να ξεκινήσει τις προμήθειες φυσικού αερίου το Δεκέμβριο του 2016", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gazprom Αλεξέι Μίλερ σύμφωνα με μια δήλωση της επιχείρησης.
Ο Μίλερ μίλησε μετά τη συνάντησή του με τον υπουργό Ενέργειας και Φυσικών Πόρων κ Taner Yıldız στην Άγκυρα νωρίτερα την Πέμπτη.
"Η Gazprom, ενώ θα εκτελέσει το τμήμα της εργασίας που της αναλογεί στο σχέδιο του Turkish Stream, θα εφαρμόσει τις συμφωνίες που επετεύχθησαν σήμερα", πρόσθεσε ο Μίλερ .
Ο Μίλερ είπε το Δεκέμβριο του περασμένου έτους ότι η Gazprom θα κατασκευάσει υποθαλάσσιο αγωγό στη Μαύρη Θάλασσα με κατεύθυνση προς την Τουρκία και πιο δυτικά στα σύνορα της χώρας με την Ελλάδα ένα διανομέα φυσικού αερίου για την περαιτέρω διανομή στους ευρωπαίους πελάτες.
Ο αγωγός, που θα ονομάζεται Τurkish Stream, πρόκειται να αντικαταστήσει το έργο του αγωγού φυσικού αερίου με την ονομασία South Stream, παρακάμπτοντας την Ουκρανία που, όπως είπε η Gazprom, εγκαταλείφθηκε λόγω των αιτιάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο South Stream, ξεκινώντας από τη Ρωσία, επρόκειτο να διασχίσει τη Μαύρη Θάλασσα και να καταλήξει στο έδαφος της Βουλγαρίας, που είναι μέλος της ΕΕ.
Η ανακοίνωση την Πέμπτη είναι μια σημαντική εξέλιξη για την Gazprom, επειδή η Τουρκία είχε νωρίτερα εκφράσει την ανησυχία της ότι θα είναι υπερβολικά εξαρτημένη από το ρωσικό ενεργειακό εφοδιασμό, σχολίασε το Reuters κατά την αναφορά της είδησης.
Σύμφωνα με τα ρωσικά δημοσιεύματα στα μέσα ενημέρωσης το Μάρτιο, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Τουρκίας για την τιμή του μεταφερόμενου φυσικού αερίου μέσω του αγωγού είχαν τελματώσει, ενδεχομένως προκαλώντας καθυστέρηση στο έργο.
Η Gazprom σχεδιάζει να αντλήσει έως και 63 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, μέσω του Turkish Stream, δηλαδή την ίδια ποσότητα που θα μετέφερε και ο South Stream. Αυτή η ποσότητα θα περιλαμβάνει 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, που πρέπει να διοχετευθούν στην Ευρώπη μέσω του μελλοντικού κέντρου διανομής στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Η ανακοίνωση του Αλεξέι Μίλερ έγινε δύο ημέρες μετά το δημοσίευμα της ρωσικής οικονομικής εφημερίδας Kommersant ότι η Gazprom έχει συμφωνήσει να προσφέρει εκπτώσεις για το ρωσικό φυσικό αέριο σε ιδιωτικές τουρκικές εταιρείες, που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου από την Τουρκία.
Σύμφωνα με πηγές της Kommersant, η έκπτωση για το πρώτο τρίμηνο του 2015 θα είναι περίπου 25%. Ένα επιπλέον 15% έκπτωση θα προστεθεί κατά το δεύτερο τρίμηνο και το Μάιο η τιμή θα πέσει περίπου στα 260 δολάρια ανά 1.000 κυβικά μέτρα, επιτρέποντας στην Gazprom να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της στην Τουρκία, έγραψε η Komersant.
Η συμφωνία για την έκπτωση τιμής θα ισχύει αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου 2015, επιτρέποντας στους εισαγωγείς του τουρκικού αερίου να πάρουν πίσω 250 έως 300 εκατ δολάρια από την Gazprom, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Kommersant.
ΠΗΓΗ http://www.novinite.com/articles/168380/Gas+to+Start+Flowing+Through+Turkish+Stream+in+Dec+2016+-+Gazprom
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
'Οσα αποκαλύπτει μία εικόνα δεν τα λένε χίλιες λέξεις.
Δείτε τον παρακάτω χάρτη, που παρουσιάζει τον σχεδιαζόμενο αγωγό Turkish Stream ως τα Ελληνικά σύνορα.
Στη συνέχεια δείτε και τον αγωγό TANAP, που σχεδιαζόταν να περάσει μέσα από την Ελλάδα για να μεταφέρει το Αζερικό αέριο στην Ευρώπη.
Ο αγωγός ΤΑΝΑP προβλεπόταν να λειτουργήσει το 2018 .
Η συνέχεια του ΤΑP (η μπλε γραμμή στο δεύτερο χάρτη) θα τελείωνε ως το 2020
Το 2026 θα μετέφερε στην Ευρώπη ως και 31 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου.
Οι παραπάνω πληροφορίες γράφτηκαν στον τουρκικό τύπο στις 17 Μαρτίου 2015, ενώ ο αγωγός σχεδιάζεται από τις 17 Νοεμβρίου του 2011.
ΠΗΓΗ http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-azerbaijan-to-start-work-on-new-mega-gas-pipeline-.aspx?pageID=238&nID=79790&NewsCatID=348
Ας φύγουμε τώρα από τα σχέδια και ας έρθουμε στην πραγματικότητα.
Ο αγωγός Turkish Stream με βάση την τελευταία συμφωνία θα κατασκευασθεί από τους Ρώσους ως τις ακτές της Τουρκίας.
Ακολουθεί περίπου τη διαδρομή που είχε χαραχθεί για τον South Stream και θα χρησιμοποιηθούν τα ίδια υλικά, που είναι διαθέσιμα από πέρυσι.
Ο αγωγός Turkish Stream είναι μικρότερος σε μήκος από τον TANAP και στο μεγαλύτερο μέρος του δεν θα κατασκευασθεί από τους Τούρκους, που συνηθίζουν να κωλυσιεργούν στα έργα που αναλαμβάνουν (Ο ΤΑΝAP είναι στην ουσία τουρκικό έργο).
Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι περίπου σε 1,5 χρόνο 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου αξίας 12,2 δισ δολαρίων το χρόνο θα φτάνουν στα Ελληνικά σύνορα. Από εκεί θα προωθούνται στην Ευρωπαική αγορά μέσω Ελληνικού εδάφους.
Πιστεύει κανείς ότι οι Ρώσοι είναι τόσο ηλίθιοι , ώστε να μην έχουν σκεφθεί την λεπτομέρεια ότι δεν υπάρχει αυτή την στιγμή δίκτυο για την περαιτέρω μεταφορά τους προς την Ευρώπη?
Oι λύσεις που διαθέτουν είναι:
1. Η κατασκευή εργοστασίου υγροποιήσεως του αερίου στη περιοχή της Αλεξανδρούπολης και η εξαγωγή του μέσω θαλάσσης στην Ευρώπη.
Αν επιλεγεί αυτή η λύση θα κινδυνεύσουν τα Αμερικανοισραηλινά σχέδια για εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου Αφροδίτη της Κύπρου με εξαγωγή και υγροποίηση του φυσικού αερίου σε παρόμοιο εργοστάσιο στην Αίγυπτο.
Πολύ περισσότερο θα κινδυνεύσουν, αν γίνει παράκαμψη του αγωγού με ένα τμήμα του να κατευθύνεται από Αλεξανδρούπολη προς Βουλγαρία, χωρίς να χρειασθεί υγροποίηση του φυσικού αερίου.
2.Η διοχέτευση όλου του φυσικού αερίου στην αγορά της Τουρκίας και η κατασκευή εκεί των εγκαταστάσεων υγροποίησης.
Αν επιλεγεί αυτή η λύση, η Τουρκία θα εξαρτηθεί απόλυτα ενεργειακά από το ρωσικό φυσικό αέριο, που θα το προμηθεύεται με έκπτωση στη τιμή 40% με βάση τις αναφερόμενες στο άρθρο συμφωνίες.
Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει, γιατί η Τουρκία είναι μέλος του ΝΑΤΟ και δεν ανήκει στην ΕΕ.
Θα επέτρεπαν τα παγκόσμια καρτέλ φυσικού αερίου μία ανεξάρτητη διανομέας (Τουρκία) να διαχειρίζεται τους κρουνούς του ρωσικού αερίου και να τους εκβιάζει με τουρκικά παζάρια στις διεθνείς αγορές για την τιμή?
Αν επιλεγεί αυτή η λύση ή θα πρέπει η Τουρκία να αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ ή να ενταχθεί ως το 2016 στην ΕΕ...
3. Η κατασκευή έως το Δεκέμβριο του 2016 διακλάδωσης του αγωγού εντός της Ελλάδας και προς την Ευρώπη.
Η κατασκευή αυτή θα πρέπει να γίνει από Ελληνικές κρατικές εταιρείες για να ανήκει ο αγωγός στην Ελλάδα και να μην υπάρχουν οι συνηθισμένες αιτιάσεις από την ΕΕ.
Αλλά λεφτά γι' αυτό δεν υπάρχουν, οπότε θα πρέπει να τα δανεισθούν οι κρατικές εταιρείες από κάπου και μάλιστα με την διαδικασία της προκαταβολής.
To συνολικό κόστος του South Stream είχε υπολογισθεί σε 19 ώς 24 δισ ευρώ, ενώ το κόστος του υπεράκτιου τμήματος υπολογιζόταν στα 8,6 δισ ευρώ.
ΠΗΓΗ http://el.wikipedia.org/wiki/South_Stream
Μία προκαταβολή περίπου 8 δισ ευρώ για τα έργα στην Ελλάδα φαίνεται απόλυτα λογική, αν ήθελαν να γίνουν τα έργα μόλις σε 1,5 χρόνο.
Η Ελλάδα σχεδίαζε την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και της ΔΕΣΦΑ και θα μπορούσε να συνδυάσει επωφελώς τις δύο διαδικασίες και μάλιστα σύντομα.
Επιπλέον στην Ελλάδα υπάρχει επιχείρηση σωληνουργείας με μεγάλη δυναμικότητα παραγωγής και δυνατότητα εγχώριας παραγωγής των απαιτούμενων σωλήνων.
4. Συνδυασμός κατασκευής ΤΑΝΑP και Τurkish Stream συγχρόνως.
Η λύση αυτή θα έβλαπτε τα συμφέροντα των Αζέρων και της Γεωργίας, γιατί τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής και εκμετάλλευσης του TANAP εκτείνονται μετά το 2020.
Εκτός βέβαια αν η Ρωσία αναλάμβανε την χρηματοδότηση και την κατασκευή του τμήματος του TANAP από την Ελλάδα ως και την Ιταλία και η Τουρκία το υπόλοιπο τμήμα.
Αυτή η λύση είναι προβληματική, γιατί η Ελλάδα δεν θα εξασφάλιζε δικαιώματα διέλευσης για το αέριο και οι Ρώσοι θα έπρεπε να χρηματοδοτήσουν ένα έργο, που δεν θα μπορούσαν οικονομικά ποτέ να αποσβέσουν.
Εκτός βέβαια αν την κατασκευή την χρηματοδοτούσε κάποιος τρίτος με άφθονα κεφάλαια.
Υπάρχει τρίτος 'Ελληνας ή Ευρωπαίος ? Δεν το νομίζω...
Η πέμπτη λύση, που δεν αναφέρω, είναι να μην γίνει ποτέ το έργο.
Απ' αυτά που συμβαίνουν ήδη γύρω μας συμπεραίνω ότι de facto έχει επιλεγεί και σχεδιάζεται η τρίτη λύση.
'Οπως θα πρέπει να γνωρίζετε ξέσπασαν πρόσφατα ένοπλες συγκρούσεις στα Σκόπια μεταξή Αλβανόφωνων και Σκοπιανών.
Τα γεγονότα αυτά εξηγούνται λογικά ως μία προσπάθεια να αποσταθεροποιηθεί το κράτος των Σκοπίων για να μην περάσει ο αγωγός από εκεί προς την Ευρώπη.
ΠΗΓΗ http://www.news.gr/kosmos/evroph/article/220233/deka-nekroi-sta-skopia-se-sygkroyseis-kyvernhtikon.html
Επιπλέον οι Αλβανοί άρχισαν να δημιουργούν θέματα και για την "υφαλοκρηπίδα" τους στο Ιόνιο, ίσως για να προαναγγείλουν τη διαφωνία τους για την διέλευση από το Ιόνιο του αγωγού TAP στο μέλλον, αν ο κατασκευαστής του γίνει πλέον η Ρωσία.
ΠΗΓΗ http://www.onalert.gr/stories/oi-albanoi-thetoun-thema-paraviasis-tis-yfalikripidas-tous-sto-ionio/42349
Eπιπλέον ο Σέρβος Πρόεδρος Tomislav Nikolic δήλωσε στο πρακτορείο Interfax στις 8 Μαίου 2015, χωρίς να υπάρχει λόγος, ότι ο Turkish Stream δεν θα μπορούσε να περάσει μέσα από την Σερβία.
Η Σερβία σύμφωνα με τις δηλώσεις του δεν θα προμηθευθεί φυσικό αέριο απ' αυτόν.
Επικαλέστηκε επίσης την εκκρεμή αίτηση της Σερβίας για ένταξη στην ΕΕ, που δεν μπορεί να γίνει πριν επιλυθεί το πρόβλημα του Κοσσόβου.
Και ως απάντηση ξέσπασαν τα επεισόδια στα Σκόπια και όχι βέβαια στο Κόσσοβο, όπου σταθμεύουν και νατοικές δυνάμεις...
ΠΗΓΗ http://www.novinite.com/articles/168388/Turkish+Stream+via+Serbia+Is+Impossible+-+President+Nikolic
Οι διεθνείς διαπλεκόμενοι προσπαθούν να εμποδίσουν την ρώσικη αρκούδα να κατασκευάσει μία παραλλαγή του South Stream, ακολουθώντας μία άλλη διαδρομή και με συντομότερο χρονοδιάγραμμα από το δικό τους.
Αλλά χωρίς να το ξέρουν οι επιλογές τους φέρνουν την Ελλάδα πλησιέστερα στη Ρωσία και προετοιμάζουν τον διαμελισμό της Τουρκίας.
Ο Τurkish Stream σχεδιάζεται να περάσει από το Ευρωπαικό τμήμα της Τουρκίας (Ανατολική Θράκη) , που περιλαμβάνει κα την Κωνσταντινούπολη.
Αν το αέριο δεν προωθηθεί δυτικότερα προς πώληση, θα καταναλωθεί στη Τουρκία, που θα εμφανίσει μία υπερβολική οικονομική ανάπτυξη μόνο στο Ευρωπαικό της τμήμα.
Αυτό το τμήμα θα γίνει μία δυνατή βιομηχανική ζώνη με χαμηλά μεροκάματα και χαμηλό κόστος καυσίμων.
Παράλληλα το τμήμα αυτό είναι και σήμερα σημαντικό θαλάσσιο και οδικό πέρασμα.
Βρίσκεται ανάμεσα σε δύο χώρες που ανήκουν στην ΕΕ: την Ελλάδα και την Βουλγαρία.
Αυτό το τμήμα αξίζει πολλά για να παραμείνει εκτός ΕΕ και υπό τουρκικό έλεγχο μετά το 2016.
Οι εξελίξεις ξεκίνησαν και το μόνο που απέμεινε ακόμα να συμβεί είναι "οι κραυγές πολέμου από την Βουλγαρία για ασήμαντη αφορμή".
Αν βέβαια 12,2 δισ ευρώ το χρόνο μπορεί να θεωρηθεί ασήμαντη αφορμή....
Η Gazprom ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι οι παραδόσεις φυσικού αερίου μέσω του αγωγού Turkish Stream θα ξεκινήσουν το Δεκέμβριο του επόμενου έτους.
"Είχαμε πολύ αποτελεσματικές και κρίσιμες συνομιλίες σήμερα. Συμφωνήθηκε να μπει σε λειτουργία ο Turkish Stream και να ξεκινήσει τις προμήθειες φυσικού αερίου το Δεκέμβριο του 2016", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gazprom Αλεξέι Μίλερ σύμφωνα με μια δήλωση της επιχείρησης.
Ο Μίλερ μίλησε μετά τη συνάντησή του με τον υπουργό Ενέργειας και Φυσικών Πόρων κ Taner Yıldız στην Άγκυρα νωρίτερα την Πέμπτη.
"Η Gazprom, ενώ θα εκτελέσει το τμήμα της εργασίας που της αναλογεί στο σχέδιο του Turkish Stream, θα εφαρμόσει τις συμφωνίες που επετεύχθησαν σήμερα", πρόσθεσε ο Μίλερ .
Ο Μίλερ είπε το Δεκέμβριο του περασμένου έτους ότι η Gazprom θα κατασκευάσει υποθαλάσσιο αγωγό στη Μαύρη Θάλασσα με κατεύθυνση προς την Τουρκία και πιο δυτικά στα σύνορα της χώρας με την Ελλάδα ένα διανομέα φυσικού αερίου για την περαιτέρω διανομή στους ευρωπαίους πελάτες.
Ο αγωγός, που θα ονομάζεται Τurkish Stream, πρόκειται να αντικαταστήσει το έργο του αγωγού φυσικού αερίου με την ονομασία South Stream, παρακάμπτοντας την Ουκρανία που, όπως είπε η Gazprom, εγκαταλείφθηκε λόγω των αιτιάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο South Stream, ξεκινώντας από τη Ρωσία, επρόκειτο να διασχίσει τη Μαύρη Θάλασσα και να καταλήξει στο έδαφος της Βουλγαρίας, που είναι μέλος της ΕΕ.
Η ανακοίνωση την Πέμπτη είναι μια σημαντική εξέλιξη για την Gazprom, επειδή η Τουρκία είχε νωρίτερα εκφράσει την ανησυχία της ότι θα είναι υπερβολικά εξαρτημένη από το ρωσικό ενεργειακό εφοδιασμό, σχολίασε το Reuters κατά την αναφορά της είδησης.
Σύμφωνα με τα ρωσικά δημοσιεύματα στα μέσα ενημέρωσης το Μάρτιο, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Τουρκίας για την τιμή του μεταφερόμενου φυσικού αερίου μέσω του αγωγού είχαν τελματώσει, ενδεχομένως προκαλώντας καθυστέρηση στο έργο.
Η Gazprom σχεδιάζει να αντλήσει έως και 63 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, μέσω του Turkish Stream, δηλαδή την ίδια ποσότητα που θα μετέφερε και ο South Stream. Αυτή η ποσότητα θα περιλαμβάνει 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, που πρέπει να διοχετευθούν στην Ευρώπη μέσω του μελλοντικού κέντρου διανομής στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Η ανακοίνωση του Αλεξέι Μίλερ έγινε δύο ημέρες μετά το δημοσίευμα της ρωσικής οικονομικής εφημερίδας Kommersant ότι η Gazprom έχει συμφωνήσει να προσφέρει εκπτώσεις για το ρωσικό φυσικό αέριο σε ιδιωτικές τουρκικές εταιρείες, που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου από την Τουρκία.
Σύμφωνα με πηγές της Kommersant, η έκπτωση για το πρώτο τρίμηνο του 2015 θα είναι περίπου 25%. Ένα επιπλέον 15% έκπτωση θα προστεθεί κατά το δεύτερο τρίμηνο και το Μάιο η τιμή θα πέσει περίπου στα 260 δολάρια ανά 1.000 κυβικά μέτρα, επιτρέποντας στην Gazprom να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της στην Τουρκία, έγραψε η Komersant.
Η συμφωνία για την έκπτωση τιμής θα ισχύει αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου 2015, επιτρέποντας στους εισαγωγείς του τουρκικού αερίου να πάρουν πίσω 250 έως 300 εκατ δολάρια από την Gazprom, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Kommersant.
ΠΗΓΗ http://www.novinite.com/articles/168380/Gas+to+Start+Flowing+Through+Turkish+Stream+in+Dec+2016+-+Gazprom
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
'Οσα αποκαλύπτει μία εικόνα δεν τα λένε χίλιες λέξεις.
Δείτε τον παρακάτω χάρτη, που παρουσιάζει τον σχεδιαζόμενο αγωγό Turkish Stream ως τα Ελληνικά σύνορα.
Στη συνέχεια δείτε και τον αγωγό TANAP, που σχεδιαζόταν να περάσει μέσα από την Ελλάδα για να μεταφέρει το Αζερικό αέριο στην Ευρώπη.
Ο αγωγός ΤΑΝΑP προβλεπόταν να λειτουργήσει το 2018 .
Η συνέχεια του ΤΑP (η μπλε γραμμή στο δεύτερο χάρτη) θα τελείωνε ως το 2020
Το 2026 θα μετέφερε στην Ευρώπη ως και 31 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου.
Οι παραπάνω πληροφορίες γράφτηκαν στον τουρκικό τύπο στις 17 Μαρτίου 2015, ενώ ο αγωγός σχεδιάζεται από τις 17 Νοεμβρίου του 2011.
ΠΗΓΗ http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-azerbaijan-to-start-work-on-new-mega-gas-pipeline-.aspx?pageID=238&nID=79790&NewsCatID=348
Ας φύγουμε τώρα από τα σχέδια και ας έρθουμε στην πραγματικότητα.
Ο αγωγός Turkish Stream με βάση την τελευταία συμφωνία θα κατασκευασθεί από τους Ρώσους ως τις ακτές της Τουρκίας.
Ακολουθεί περίπου τη διαδρομή που είχε χαραχθεί για τον South Stream και θα χρησιμοποιηθούν τα ίδια υλικά, που είναι διαθέσιμα από πέρυσι.
Ο αγωγός Turkish Stream είναι μικρότερος σε μήκος από τον TANAP και στο μεγαλύτερο μέρος του δεν θα κατασκευασθεί από τους Τούρκους, που συνηθίζουν να κωλυσιεργούν στα έργα που αναλαμβάνουν (Ο ΤΑΝAP είναι στην ουσία τουρκικό έργο).
Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι περίπου σε 1,5 χρόνο 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου αξίας 12,2 δισ δολαρίων το χρόνο θα φτάνουν στα Ελληνικά σύνορα. Από εκεί θα προωθούνται στην Ευρωπαική αγορά μέσω Ελληνικού εδάφους.
Πιστεύει κανείς ότι οι Ρώσοι είναι τόσο ηλίθιοι , ώστε να μην έχουν σκεφθεί την λεπτομέρεια ότι δεν υπάρχει αυτή την στιγμή δίκτυο για την περαιτέρω μεταφορά τους προς την Ευρώπη?
Oι λύσεις που διαθέτουν είναι:
1. Η κατασκευή εργοστασίου υγροποιήσεως του αερίου στη περιοχή της Αλεξανδρούπολης και η εξαγωγή του μέσω θαλάσσης στην Ευρώπη.
Αν επιλεγεί αυτή η λύση θα κινδυνεύσουν τα Αμερικανοισραηλινά σχέδια για εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου Αφροδίτη της Κύπρου με εξαγωγή και υγροποίηση του φυσικού αερίου σε παρόμοιο εργοστάσιο στην Αίγυπτο.
Πολύ περισσότερο θα κινδυνεύσουν, αν γίνει παράκαμψη του αγωγού με ένα τμήμα του να κατευθύνεται από Αλεξανδρούπολη προς Βουλγαρία, χωρίς να χρειασθεί υγροποίηση του φυσικού αερίου.
2.Η διοχέτευση όλου του φυσικού αερίου στην αγορά της Τουρκίας και η κατασκευή εκεί των εγκαταστάσεων υγροποίησης.
Αν επιλεγεί αυτή η λύση, η Τουρκία θα εξαρτηθεί απόλυτα ενεργειακά από το ρωσικό φυσικό αέριο, που θα το προμηθεύεται με έκπτωση στη τιμή 40% με βάση τις αναφερόμενες στο άρθρο συμφωνίες.
Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει, γιατί η Τουρκία είναι μέλος του ΝΑΤΟ και δεν ανήκει στην ΕΕ.
Θα επέτρεπαν τα παγκόσμια καρτέλ φυσικού αερίου μία ανεξάρτητη διανομέας (Τουρκία) να διαχειρίζεται τους κρουνούς του ρωσικού αερίου και να τους εκβιάζει με τουρκικά παζάρια στις διεθνείς αγορές για την τιμή?
Αν επιλεγεί αυτή η λύση ή θα πρέπει η Τουρκία να αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ ή να ενταχθεί ως το 2016 στην ΕΕ...
3. Η κατασκευή έως το Δεκέμβριο του 2016 διακλάδωσης του αγωγού εντός της Ελλάδας και προς την Ευρώπη.
Η κατασκευή αυτή θα πρέπει να γίνει από Ελληνικές κρατικές εταιρείες για να ανήκει ο αγωγός στην Ελλάδα και να μην υπάρχουν οι συνηθισμένες αιτιάσεις από την ΕΕ.
Αλλά λεφτά γι' αυτό δεν υπάρχουν, οπότε θα πρέπει να τα δανεισθούν οι κρατικές εταιρείες από κάπου και μάλιστα με την διαδικασία της προκαταβολής.
To συνολικό κόστος του South Stream είχε υπολογισθεί σε 19 ώς 24 δισ ευρώ, ενώ το κόστος του υπεράκτιου τμήματος υπολογιζόταν στα 8,6 δισ ευρώ.
ΠΗΓΗ http://el.wikipedia.org/wiki/South_Stream
Μία προκαταβολή περίπου 8 δισ ευρώ για τα έργα στην Ελλάδα φαίνεται απόλυτα λογική, αν ήθελαν να γίνουν τα έργα μόλις σε 1,5 χρόνο.
Η Ελλάδα σχεδίαζε την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και της ΔΕΣΦΑ και θα μπορούσε να συνδυάσει επωφελώς τις δύο διαδικασίες και μάλιστα σύντομα.
Επιπλέον στην Ελλάδα υπάρχει επιχείρηση σωληνουργείας με μεγάλη δυναμικότητα παραγωγής και δυνατότητα εγχώριας παραγωγής των απαιτούμενων σωλήνων.
4. Συνδυασμός κατασκευής ΤΑΝΑP και Τurkish Stream συγχρόνως.
Η λύση αυτή θα έβλαπτε τα συμφέροντα των Αζέρων και της Γεωργίας, γιατί τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής και εκμετάλλευσης του TANAP εκτείνονται μετά το 2020.
Εκτός βέβαια αν η Ρωσία αναλάμβανε την χρηματοδότηση και την κατασκευή του τμήματος του TANAP από την Ελλάδα ως και την Ιταλία και η Τουρκία το υπόλοιπο τμήμα.
Αυτή η λύση είναι προβληματική, γιατί η Ελλάδα δεν θα εξασφάλιζε δικαιώματα διέλευσης για το αέριο και οι Ρώσοι θα έπρεπε να χρηματοδοτήσουν ένα έργο, που δεν θα μπορούσαν οικονομικά ποτέ να αποσβέσουν.
Εκτός βέβαια αν την κατασκευή την χρηματοδοτούσε κάποιος τρίτος με άφθονα κεφάλαια.
Υπάρχει τρίτος 'Ελληνας ή Ευρωπαίος ? Δεν το νομίζω...
Η πέμπτη λύση, που δεν αναφέρω, είναι να μην γίνει ποτέ το έργο.
Απ' αυτά που συμβαίνουν ήδη γύρω μας συμπεραίνω ότι de facto έχει επιλεγεί και σχεδιάζεται η τρίτη λύση.
'Οπως θα πρέπει να γνωρίζετε ξέσπασαν πρόσφατα ένοπλες συγκρούσεις στα Σκόπια μεταξή Αλβανόφωνων και Σκοπιανών.
Τα γεγονότα αυτά εξηγούνται λογικά ως μία προσπάθεια να αποσταθεροποιηθεί το κράτος των Σκοπίων για να μην περάσει ο αγωγός από εκεί προς την Ευρώπη.
ΠΗΓΗ http://www.news.gr/kosmos/evroph/article/220233/deka-nekroi-sta-skopia-se-sygkroyseis-kyvernhtikon.html
Επιπλέον οι Αλβανοί άρχισαν να δημιουργούν θέματα και για την "υφαλοκρηπίδα" τους στο Ιόνιο, ίσως για να προαναγγείλουν τη διαφωνία τους για την διέλευση από το Ιόνιο του αγωγού TAP στο μέλλον, αν ο κατασκευαστής του γίνει πλέον η Ρωσία.
ΠΗΓΗ http://www.onalert.gr/stories/oi-albanoi-thetoun-thema-paraviasis-tis-yfalikripidas-tous-sto-ionio/42349
Eπιπλέον ο Σέρβος Πρόεδρος Tomislav Nikolic δήλωσε στο πρακτορείο Interfax στις 8 Μαίου 2015, χωρίς να υπάρχει λόγος, ότι ο Turkish Stream δεν θα μπορούσε να περάσει μέσα από την Σερβία.
Η Σερβία σύμφωνα με τις δηλώσεις του δεν θα προμηθευθεί φυσικό αέριο απ' αυτόν.
Επικαλέστηκε επίσης την εκκρεμή αίτηση της Σερβίας για ένταξη στην ΕΕ, που δεν μπορεί να γίνει πριν επιλυθεί το πρόβλημα του Κοσσόβου.
Και ως απάντηση ξέσπασαν τα επεισόδια στα Σκόπια και όχι βέβαια στο Κόσσοβο, όπου σταθμεύουν και νατοικές δυνάμεις...
ΠΗΓΗ http://www.novinite.com/articles/168388/Turkish+Stream+via+Serbia+Is+Impossible+-+President+Nikolic
Οι διεθνείς διαπλεκόμενοι προσπαθούν να εμποδίσουν την ρώσικη αρκούδα να κατασκευάσει μία παραλλαγή του South Stream, ακολουθώντας μία άλλη διαδρομή και με συντομότερο χρονοδιάγραμμα από το δικό τους.
Αλλά χωρίς να το ξέρουν οι επιλογές τους φέρνουν την Ελλάδα πλησιέστερα στη Ρωσία και προετοιμάζουν τον διαμελισμό της Τουρκίας.
Ο Τurkish Stream σχεδιάζεται να περάσει από το Ευρωπαικό τμήμα της Τουρκίας (Ανατολική Θράκη) , που περιλαμβάνει κα την Κωνσταντινούπολη.
Αν το αέριο δεν προωθηθεί δυτικότερα προς πώληση, θα καταναλωθεί στη Τουρκία, που θα εμφανίσει μία υπερβολική οικονομική ανάπτυξη μόνο στο Ευρωπαικό της τμήμα.
Αυτό το τμήμα θα γίνει μία δυνατή βιομηχανική ζώνη με χαμηλά μεροκάματα και χαμηλό κόστος καυσίμων.
Παράλληλα το τμήμα αυτό είναι και σήμερα σημαντικό θαλάσσιο και οδικό πέρασμα.
Βρίσκεται ανάμεσα σε δύο χώρες που ανήκουν στην ΕΕ: την Ελλάδα και την Βουλγαρία.
Αυτό το τμήμα αξίζει πολλά για να παραμείνει εκτός ΕΕ και υπό τουρκικό έλεγχο μετά το 2016.
Οι εξελίξεις ξεκίνησαν και το μόνο που απέμεινε ακόμα να συμβεί είναι "οι κραυγές πολέμου από την Βουλγαρία για ασήμαντη αφορμή".
Αν βέβαια 12,2 δισ ευρώ το χρόνο μπορεί να θεωρηθεί ασήμαντη αφορμή....