Του SON OFEON
Το υποβρύχιο U-1206 καθελκύστηκε στις 16 Μαρτίου 1944 και ανήκε στον τύπο υποβρυχίων 7C.
Αυτός ο τύπος υποβρυχίου ήταν εξοπλισμένος με ένα νέο τύπο τουαλέτας, που είχε σχεδιαστεί για να επιτρέπει στο υποβρύχιο να βουτάει βαθύτερα και να αποφεύγει την επίθεση από τους συμμάχους.
Ήταν ένα πολύ περίπλοκο σύστημα με βαλβίδα υψηλής πίεσης, το οποίο απαιτούσε ειδική εκπαίδευση για να χρησιμοποιηθεί.
Μετά την καθέλκυση, ο καπετάνιος Karl-Adolf Schlitt και το πλήρωμα του έλαβε εντολή να εκπαιδευτεί με το υποβρύχιο μέχρι το τέλος του 1944.
Στις αρχές του 1945, το υποβρύχιο στάλθηκε σε εκπαιδευτική περιπολία στη Βόρεια Θάλασσα, μετά την οποία θα ήταν επιτέλους έτοιμο για την πραγματική μάχη.
Η πρώτη και μοναδική περιπολία του ξεκίνησε στις 6 Απριλίου 1945 και διήρκεσε μόνο 8 ημέρες.
'Εφυγαν από το Κρίστιανσαντ της Νορβηγίας με κατεύθυνση προς τα βρετανικά νησιά σε αναζήτηση συμμαχικών νηοπομπών.
Όλα πήγαιναν καλά μέχρι στις 14 Απριλίου 1945, όταν κάποιο μέλος του πληρώματος, σύμφωνα με πληροφορίες ο καπετάνιος, χρησιμοποίησε την τουαλέτα και είχε πρόβλημα να τη χειρισθεί. 'Ενας μηχανικός κλήθηκε να βοηθήσει και αυτός άνοιξε τη λάθος βαλβίδα.
Αυτός ο λανθασμένος χειρισμός οδήγησε στο να εισέλθει στο υποβρύχιο θαλασσινό νερό, που πλημμύρισε τα εμπρός διαμερίσματα και στη συνέχεια τις μπαταρίες.
Αυτό με τη σειρά του προκάλεσε την παραγωγή μέσα στο υποβρύχιο χλωρίου σε αέρια και δηλητηριώδη μορφή, αφήνοντας τον καπετάνιο Schlitt με τη μοναδική επιλογή να βγάλει το υποβρύχιο στην επιφάνεια.
Δυστυχώς για τους Γερμανούς, βρίσκονταν πολύ κοντά στις ακτές της Σκωτίας και γρήγορα εντοπίσθηκαν.
Το πλήρωμα με μανία φύσαγε καθαρό αέρα μέσα στο υποβρύχιο , όταν το υποβρύχιο εντοπίσθηκε από συμμαχικά αεροσκάφη.
Καθώς δεν μπορούσαν να εισέλθουν στο υποβρύχιο και να καταδυθούν, λόγω της παρουσίας του φυσικού αερίου χλώριου, ο καπετάνιος Schlitt αποφάσισε να αφήσει το υποβρύχιο να βυθιστεί.
'Ετσι τελείωσε η πρώτη και μοναδική πολεμική αποστολή του.
Τρία μέλη του πληρώματος πνίγηκαν όταν το υποβρύχιο βυθίστηκε και τα υπόλοιπα 37 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν και τέθηκαν σε αιχμαλωσία. Σύντομα τους ακολούθησαν και άλλοι συμμαχητές τους, καθώς ο δεύτερος Παγκόσμιος Πολέμος είχε σχεδόν τελειώσει.
Το ναυάγιο παρέμεινε ανεξερεύνητο μέχρι την δεκαετία του 1970, όταν ανευρέθηκε κατά την κατασκευή ενός αγωγού πετρελαίου.
ΠΗΓΗ https://www.warhistoryonline.com/war-articles/u-1206-the-only-sub-to-be-sunk-by-a-dump-on-the-toilet.html
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
Η παραπάνω ιστορία σχετίζεται με ένα ενδεχόμενο Grexit, καθώς αποτελεί μία τέλεια παραβολή.
Στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ένα σύγχρονο για την εποχή του γερμανικό υποβρύχιο αποδίδεται στο πλήρωμα του για δοκιμές 9 μηνών (!).
Οι Γερμανοί κατασκευαστές του δεν θέλουν να αφήσουν τίποτα στην τύχη και ίσως να μην εμπιστεύονται και πολύ το πλήρωμά του.
Εννέα μήνες δοκιμών είναι πάρα πολλοί, ακόμα και για την "τελειομανία" των Γερμανών, γιατί ήδη κοντεύουν να χάσουν τον πόλεμο.
Το υποβρύχιο είναι κατασκευασμένο για να μπορεί να καταδύεται σε μεγάλα βάθη και θεωρείται γενικά ασφαλές.
Οι "περήφανοι" κατασκευαστές του το στέλνουν για δοκιμές στη δύσκολη Βόρεια θάλασσα.
Το υποβρύχιο διαθέτει πολύπλοκο και εξελιγμένο σύστημα αποχέτευσης με χρήση βαλβίδας υψηλής πίεσης, για να μπορεί το πλήρωμα να κάνει την ανάγκη του, ακόμα και όταν το υποβρύχιο έχει καταδυθεί για μεγάλο διάστημα σε μεγάλο βάθος.
Οι Γερμανοί πάντα φροντίζουν την καλοπέραση τους και σχεδιάζουν και την πιό απίθανη λεπτομέρεια.
Αλλά το πολύπλοκο αυτό σύστημα χρησιμοποιεί για οικονομία το εξωτερικό θαλασσινό νερό, που περιέχει αλάτι.
Επιπλέον χρησιμοποιούν την εξωτερική πίεση του νερού για την λειτουργία της βαλβίδας υψηλής πίεσης...
Το σύστημα δοκιμάζεται σε μεγάλα βάθη και όλα λειτουργούν καλά.
Το πλήρωμα είναι απόλυτα εκπαιδευμένο και έτοιμο για δράση.
Το υποβρύχιο βρίσκεται υπό κατάδυση κοντά στις ακτές της Σκωτίας.
Οι Γερμανοί είναι τόσο σίγουροι για όλα, που καταντούν παράτολμοι.
Ο καπετάνιος, δηλαδή ο κατά τεκμήριο πιο εκπαιδευμένος από το πλήρωμα, αποφασίζει να πάει στην τουαλέτα για να κάνει τα "χοντρά" του.
Τραβάει το καζανάκι, αλλά το νερό δεν φαίνεται να έχει μεγάλη πίεση και τα περιττώματα δεν φεύγουν "αποτελεσματικά".
'Ισως αυτό να συνέβη, γιατί το υποβρύχιο δεν βρίσκεται στο μεγάλο βάθος, όπου δοκιμαζόταν ως τώρα.
Θυμωμένος καλεί τον μηχανικό να διορθώσει τη "σοβαρή" βλάβη.
Ο μηχανικός, ίσως θιγμένος από την παρατήρηση, βιάζεται να διορθώσει την βλάβη και κάνει κάποια πατέντα, που δεν προβλέπεται στο "τέλειο¨γερμανικό εγχειρίδιο λειτουργίας.
Η τουαλέτα πλημμυρίζει και το θαλασσινό νερό εισχωρεί στο χώρο των συσσωρευτών, που βρίσκεται κάτω από την τουαλέτα.
Στο σημείο αυτό διαπιστώνεται το πρώτο σοβαρό κατασκευαστικό λάθος.
Το δεύτερο είναι χειρότερο: To θαλασσινό νερό ηλεκτρολύεται και παράγεται το δηλητηριώδες και καυστικό αέριο χλώριο.
Το αέριο εισχωρεί στον εξαερισμό της τουαλέτας και εισέρχεται σε όλους τους χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος.
'Ισως ο εξαερισμός της τουαλέτας να ήταν ιδιαίτερα ενισχυμένος για ευνόητους λόγους.
Αυτό δεν είναι γνωστό, αλλά με δεδομένη την επιμονή των Γερμανών στη λεπτομέρεια, αυτό είναι πολύ πιθανό.
Το υποβρύχιο πρέπει να αναδυθεί για εξαερισμό του χλωρίου.
Τότε εντοπίζεται από την εχθρική αεροπορία.
Ο καπετάνιος δεν μπορεί να καταδυθεί και πάλι, γιατί το υποβρύχιο έχει γίνει ήδη θάλαμος τοξικών αερίων.
'Ισως έχει και καταστρεμένες από το θαλασσινό νερό μπαταρίες.
Το υποβρύχιο δεν πρέπει να συλληφθεί άθικτο και έτσι αποφασίζει να το βυθίσει ο ίδιος.
'Ισως για να διασώσει το "γόητρο" του Γερμανικού ναυτικού...
Η εγκατάλειψη του υποβρυχίου γίνεται συντεταγμένα και με σχέδιο, αλλά πνίγονται 3 από το 40μελές πλήρωμα.
Οι απώλειες δεδομένων των συνθηκών είναι το 7,5% του πληρώματος, αλλά στατιστικά υπερβαίνουν το 5%.
Η εγκατάλειψη του σκάφους από επιστημονική άποψη ήταν αποτυχημένη...
Ας έρθουμε στις αναλογίες με το ενδεχόμενο Grexit.
Oι Γερμανοί δηλώνουν σε όλους τους τόνους ότι δεν το φοβούνται και είναι έτοιμοι για τις επιπτώσεις του.
'Ισως να το σχεδιάζουν και παραπάνω από 9 μήνες, όπως το εκπαιδευτικό ταξίδι του υποβρυχίου.
Πριν από 9 μήνες υπήρχε κυβέρνηση μνημονιακή, που ήταν σε όλα προβλέψιμη και υπάκουη.
Σήμερα υπάρχει κυβέρνηση αντιμνημονιακή, που συχνά αυτοσχεδιάζει,,,
Είναι οι ίδιες συνθήκες?
'Oχι βέβαια.
'Αλλο ο πόλεμος και άλλο το εκπαιδευτικό ταξίδι...
Το σύστημα εμφανίζεται έτοιμο να αντιδράσει άμεσα σε περίπτωση κινδύνου από το Grexit.
Oι άνθρωποι όμως και οι αγορές δεν είναι πάντα προβλέψιμοι, ακόμα και όταν είναι έμπειροι όπως ο Γερμανός καπετάνιος.
Συχνά οι άνθρωποι υπερβάλουν για να γίνουν αρεστοί στους κυβερνήτες τους, όταν υπάρχουν απρόβλεπτα προβλήματα.
Οι λύσεις που επιλέγουν συχνά είναι λάθος.
'Ηταν σωστή πχ η επιλογή τα επιτόκια του Γερμανικού χρέους να γίνουν αρνητικά, ενώ σωβούσε η κρίση χρέους στην Ελλάδα ως τώρα?
Aν το Grexit ανεβάσει τα γερμανικά επιτόκια στο 0,60%, όλο το γερμανικό χρέος που εκδόθηκε με αρνητικά επιτόκια, για όσο καιρό αυτό γινόταν, θα χάσει πάνω από το μισό της παρούσας αξίας του.
Μία μικρή μεταβολή των επιτοκίων θα μπορούσε να προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όσους έχουν χρησιμοποιήσει αυτό το χρέος ως ενέχυρο για δανεισμό.
Μόνο τα ενέχυρα των Ελληνικών Τραπεζών θα κινδυνέψουν από ξαφνικό haircut?
Μπορεί κανείς να σκεφθεί τι θα σημάνει αυτό για τους ισολογισμούς των Ευρωπαικών τραπεζών στο κοντινό μέλλον?
Θα μπορέσει αυτό το πρόβλημα να το αντιμετωπίσει με επιτυχία ο ESM?
Η απάντηση πάντως δεν θα δοθεί μέσω των γερμανικών εγχειριδίων και των σχεδίων κρίσης.
Βρίσκομαστε σε "αγεωγράφητα νερά" είπε πρόσφατα ο ίδιος ο Draghi...
Το γενικευμένο bank run, που επεδίωξαν ως τώρα δεν πέτυχε στην Ελλάδα...
Η κυβέρνηση δεν πλήρωσε ακόμα τη δόση του ΔΝΤ την δεύτερη φορά...
Το είχαν προβλέψει αυτό?
Πολύ αμφιβάλλω...
Και φτάνουμε στο καίριο λάθος.
Στο πιο καταστρεπτικό και ίσως το αντίστοιχο, που οδήγησε στη βύθιση του γερμανικού υποβρυχίου.
Ο κος Τσίπρας θα βρεθεί στις 18 Ιουνίου στην Αγία Πετρούπολη και ίσως επιδιώξει να πάρει χρήματα από τους Ρώσους.
Δεν πρόκειται να πάρει πολλά.
Το περισσότερο, που μπορεί να ελπίζει, ίσως είναι 2 δισ δολάρια.
Mπορεί στο τέλος να μην τα πάρει και αυτά.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι τα παίρνει ή ακόμα και ότι δεν τα παίρνει.
Δεν έχει απόλύτως καμμία σημασία στην περαιτέρω εξέλιξη.
Η 19 Ιουνίου 2015 είναι η τρίτη βδομάδα του μήνα και Παρασκευή .
Tο Σάββατο διακανονίζονται χρηματικά όλες οι συναλλαγές σε παράγωγα στις ΗΠΑ.
Ακολουθούν δύο ημέρες με τις αγορές κλειστές, λόγω Σαββάτου και Κυριακής.
Και την Δευτέρα 22 Ιουνίου είναι επίσημη αργία για τα χρηματιστήρια της Κίνας...
ΠΗΓΗ http://www.timeanddate.com/holidays/china/dragon-boat-festival
Μπορεί κανείς να προδικάσει τι μπορούν να κάνουν με τις επενδύσεις τους σε ευρώ οι Κινέζοι επενδυτές, αν πιστέψουν ότι θα προκύψει Grexit στις 19 Ιουνίου 2015?
To ευρώ προβλέπεται μήπως ότι θα ανέβει σε σχέση με τα άλλα νομίσματα, αν προκύψει Grexit?
Μπορούν να φαντασθούν οι Γερμανοί τα ευρώ να βουλώνουν την τουαλέτα του διεθνούς υποβρυχίου των αγορών την Παρασκευή 19.6.2015?
Αλλά ακόμα και αν συμβεί το αντίθετο και το ευρώ ανέβει τελικά, μπορούν να είναι σίγουροι ότι ο διακανονισμός των παραγώγων στις 19 Ιουνίου δεν θα προκαλέσει σε κάποιους μεγάλες και απρόβλεπτες ζημιές?
Aς ελπίσουμε λοιπόν ότι ο καπετάνιος δε θα χρειαστεί να πάει στην τουαλέτα, ενώ το υποβρύχιο θα καταδύεται...
Γιατί υπάρχει Γερμανός καπετάνιος, που έχει παίξει πολλά στα παράγωγα...
ΠΗΓΗ http://www.freepen.gr/2015/06/deutsche-bank-lehman.html
Το υποβρύχιο U-1206 καθελκύστηκε στις 16 Μαρτίου 1944 και ανήκε στον τύπο υποβρυχίων 7C.
Αυτός ο τύπος υποβρυχίου ήταν εξοπλισμένος με ένα νέο τύπο τουαλέτας, που είχε σχεδιαστεί για να επιτρέπει στο υποβρύχιο να βουτάει βαθύτερα και να αποφεύγει την επίθεση από τους συμμάχους.
Ήταν ένα πολύ περίπλοκο σύστημα με βαλβίδα υψηλής πίεσης, το οποίο απαιτούσε ειδική εκπαίδευση για να χρησιμοποιηθεί.
Μετά την καθέλκυση, ο καπετάνιος Karl-Adolf Schlitt και το πλήρωμα του έλαβε εντολή να εκπαιδευτεί με το υποβρύχιο μέχρι το τέλος του 1944.
Στις αρχές του 1945, το υποβρύχιο στάλθηκε σε εκπαιδευτική περιπολία στη Βόρεια Θάλασσα, μετά την οποία θα ήταν επιτέλους έτοιμο για την πραγματική μάχη.
Η πρώτη και μοναδική περιπολία του ξεκίνησε στις 6 Απριλίου 1945 και διήρκεσε μόνο 8 ημέρες.
'Εφυγαν από το Κρίστιανσαντ της Νορβηγίας με κατεύθυνση προς τα βρετανικά νησιά σε αναζήτηση συμμαχικών νηοπομπών.
Όλα πήγαιναν καλά μέχρι στις 14 Απριλίου 1945, όταν κάποιο μέλος του πληρώματος, σύμφωνα με πληροφορίες ο καπετάνιος, χρησιμοποίησε την τουαλέτα και είχε πρόβλημα να τη χειρισθεί. 'Ενας μηχανικός κλήθηκε να βοηθήσει και αυτός άνοιξε τη λάθος βαλβίδα.
Αυτός ο λανθασμένος χειρισμός οδήγησε στο να εισέλθει στο υποβρύχιο θαλασσινό νερό, που πλημμύρισε τα εμπρός διαμερίσματα και στη συνέχεια τις μπαταρίες.
Αυτό με τη σειρά του προκάλεσε την παραγωγή μέσα στο υποβρύχιο χλωρίου σε αέρια και δηλητηριώδη μορφή, αφήνοντας τον καπετάνιο Schlitt με τη μοναδική επιλογή να βγάλει το υποβρύχιο στην επιφάνεια.
Δυστυχώς για τους Γερμανούς, βρίσκονταν πολύ κοντά στις ακτές της Σκωτίας και γρήγορα εντοπίσθηκαν.
Το πλήρωμα με μανία φύσαγε καθαρό αέρα μέσα στο υποβρύχιο , όταν το υποβρύχιο εντοπίσθηκε από συμμαχικά αεροσκάφη.
Καθώς δεν μπορούσαν να εισέλθουν στο υποβρύχιο και να καταδυθούν, λόγω της παρουσίας του φυσικού αερίου χλώριου, ο καπετάνιος Schlitt αποφάσισε να αφήσει το υποβρύχιο να βυθιστεί.
'Ετσι τελείωσε η πρώτη και μοναδική πολεμική αποστολή του.
Τρία μέλη του πληρώματος πνίγηκαν όταν το υποβρύχιο βυθίστηκε και τα υπόλοιπα 37 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν και τέθηκαν σε αιχμαλωσία. Σύντομα τους ακολούθησαν και άλλοι συμμαχητές τους, καθώς ο δεύτερος Παγκόσμιος Πολέμος είχε σχεδόν τελειώσει.
Το ναυάγιο παρέμεινε ανεξερεύνητο μέχρι την δεκαετία του 1970, όταν ανευρέθηκε κατά την κατασκευή ενός αγωγού πετρελαίου.
ΠΗΓΗ https://www.warhistoryonline.com/war-articles/u-1206-the-only-sub-to-be-sunk-by-a-dump-on-the-toilet.html
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
Η παραπάνω ιστορία σχετίζεται με ένα ενδεχόμενο Grexit, καθώς αποτελεί μία τέλεια παραβολή.
Στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ένα σύγχρονο για την εποχή του γερμανικό υποβρύχιο αποδίδεται στο πλήρωμα του για δοκιμές 9 μηνών (!).
Οι Γερμανοί κατασκευαστές του δεν θέλουν να αφήσουν τίποτα στην τύχη και ίσως να μην εμπιστεύονται και πολύ το πλήρωμά του.
Εννέα μήνες δοκιμών είναι πάρα πολλοί, ακόμα και για την "τελειομανία" των Γερμανών, γιατί ήδη κοντεύουν να χάσουν τον πόλεμο.
Το υποβρύχιο είναι κατασκευασμένο για να μπορεί να καταδύεται σε μεγάλα βάθη και θεωρείται γενικά ασφαλές.
Οι "περήφανοι" κατασκευαστές του το στέλνουν για δοκιμές στη δύσκολη Βόρεια θάλασσα.
Το υποβρύχιο διαθέτει πολύπλοκο και εξελιγμένο σύστημα αποχέτευσης με χρήση βαλβίδας υψηλής πίεσης, για να μπορεί το πλήρωμα να κάνει την ανάγκη του, ακόμα και όταν το υποβρύχιο έχει καταδυθεί για μεγάλο διάστημα σε μεγάλο βάθος.
Οι Γερμανοί πάντα φροντίζουν την καλοπέραση τους και σχεδιάζουν και την πιό απίθανη λεπτομέρεια.
Αλλά το πολύπλοκο αυτό σύστημα χρησιμοποιεί για οικονομία το εξωτερικό θαλασσινό νερό, που περιέχει αλάτι.
Επιπλέον χρησιμοποιούν την εξωτερική πίεση του νερού για την λειτουργία της βαλβίδας υψηλής πίεσης...
Το σύστημα δοκιμάζεται σε μεγάλα βάθη και όλα λειτουργούν καλά.
Το πλήρωμα είναι απόλυτα εκπαιδευμένο και έτοιμο για δράση.
Το υποβρύχιο βρίσκεται υπό κατάδυση κοντά στις ακτές της Σκωτίας.
Οι Γερμανοί είναι τόσο σίγουροι για όλα, που καταντούν παράτολμοι.
Ο καπετάνιος, δηλαδή ο κατά τεκμήριο πιο εκπαιδευμένος από το πλήρωμα, αποφασίζει να πάει στην τουαλέτα για να κάνει τα "χοντρά" του.
Τραβάει το καζανάκι, αλλά το νερό δεν φαίνεται να έχει μεγάλη πίεση και τα περιττώματα δεν φεύγουν "αποτελεσματικά".
'Ισως αυτό να συνέβη, γιατί το υποβρύχιο δεν βρίσκεται στο μεγάλο βάθος, όπου δοκιμαζόταν ως τώρα.
Θυμωμένος καλεί τον μηχανικό να διορθώσει τη "σοβαρή" βλάβη.
Ο μηχανικός, ίσως θιγμένος από την παρατήρηση, βιάζεται να διορθώσει την βλάβη και κάνει κάποια πατέντα, που δεν προβλέπεται στο "τέλειο¨γερμανικό εγχειρίδιο λειτουργίας.
Η τουαλέτα πλημμυρίζει και το θαλασσινό νερό εισχωρεί στο χώρο των συσσωρευτών, που βρίσκεται κάτω από την τουαλέτα.
Στο σημείο αυτό διαπιστώνεται το πρώτο σοβαρό κατασκευαστικό λάθος.
Το δεύτερο είναι χειρότερο: To θαλασσινό νερό ηλεκτρολύεται και παράγεται το δηλητηριώδες και καυστικό αέριο χλώριο.
Το αέριο εισχωρεί στον εξαερισμό της τουαλέτας και εισέρχεται σε όλους τους χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος.
'Ισως ο εξαερισμός της τουαλέτας να ήταν ιδιαίτερα ενισχυμένος για ευνόητους λόγους.
Αυτό δεν είναι γνωστό, αλλά με δεδομένη την επιμονή των Γερμανών στη λεπτομέρεια, αυτό είναι πολύ πιθανό.
Το υποβρύχιο πρέπει να αναδυθεί για εξαερισμό του χλωρίου.
Τότε εντοπίζεται από την εχθρική αεροπορία.
Ο καπετάνιος δεν μπορεί να καταδυθεί και πάλι, γιατί το υποβρύχιο έχει γίνει ήδη θάλαμος τοξικών αερίων.
'Ισως έχει και καταστρεμένες από το θαλασσινό νερό μπαταρίες.
Το υποβρύχιο δεν πρέπει να συλληφθεί άθικτο και έτσι αποφασίζει να το βυθίσει ο ίδιος.
'Ισως για να διασώσει το "γόητρο" του Γερμανικού ναυτικού...
Η εγκατάλειψη του υποβρυχίου γίνεται συντεταγμένα και με σχέδιο, αλλά πνίγονται 3 από το 40μελές πλήρωμα.
Οι απώλειες δεδομένων των συνθηκών είναι το 7,5% του πληρώματος, αλλά στατιστικά υπερβαίνουν το 5%.
Η εγκατάλειψη του σκάφους από επιστημονική άποψη ήταν αποτυχημένη...
Ας έρθουμε στις αναλογίες με το ενδεχόμενο Grexit.
Oι Γερμανοί δηλώνουν σε όλους τους τόνους ότι δεν το φοβούνται και είναι έτοιμοι για τις επιπτώσεις του.
'Ισως να το σχεδιάζουν και παραπάνω από 9 μήνες, όπως το εκπαιδευτικό ταξίδι του υποβρυχίου.
Πριν από 9 μήνες υπήρχε κυβέρνηση μνημονιακή, που ήταν σε όλα προβλέψιμη και υπάκουη.
Σήμερα υπάρχει κυβέρνηση αντιμνημονιακή, που συχνά αυτοσχεδιάζει,,,
Είναι οι ίδιες συνθήκες?
'Oχι βέβαια.
'Αλλο ο πόλεμος και άλλο το εκπαιδευτικό ταξίδι...
Το σύστημα εμφανίζεται έτοιμο να αντιδράσει άμεσα σε περίπτωση κινδύνου από το Grexit.
Oι άνθρωποι όμως και οι αγορές δεν είναι πάντα προβλέψιμοι, ακόμα και όταν είναι έμπειροι όπως ο Γερμανός καπετάνιος.
Συχνά οι άνθρωποι υπερβάλουν για να γίνουν αρεστοί στους κυβερνήτες τους, όταν υπάρχουν απρόβλεπτα προβλήματα.
Οι λύσεις που επιλέγουν συχνά είναι λάθος.
'Ηταν σωστή πχ η επιλογή τα επιτόκια του Γερμανικού χρέους να γίνουν αρνητικά, ενώ σωβούσε η κρίση χρέους στην Ελλάδα ως τώρα?
Aν το Grexit ανεβάσει τα γερμανικά επιτόκια στο 0,60%, όλο το γερμανικό χρέος που εκδόθηκε με αρνητικά επιτόκια, για όσο καιρό αυτό γινόταν, θα χάσει πάνω από το μισό της παρούσας αξίας του.
Μία μικρή μεταβολή των επιτοκίων θα μπορούσε να προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όσους έχουν χρησιμοποιήσει αυτό το χρέος ως ενέχυρο για δανεισμό.
Μόνο τα ενέχυρα των Ελληνικών Τραπεζών θα κινδυνέψουν από ξαφνικό haircut?
Μπορεί κανείς να σκεφθεί τι θα σημάνει αυτό για τους ισολογισμούς των Ευρωπαικών τραπεζών στο κοντινό μέλλον?
Θα μπορέσει αυτό το πρόβλημα να το αντιμετωπίσει με επιτυχία ο ESM?
Η απάντηση πάντως δεν θα δοθεί μέσω των γερμανικών εγχειριδίων και των σχεδίων κρίσης.
Βρίσκομαστε σε "αγεωγράφητα νερά" είπε πρόσφατα ο ίδιος ο Draghi...
Το γενικευμένο bank run, που επεδίωξαν ως τώρα δεν πέτυχε στην Ελλάδα...
Η κυβέρνηση δεν πλήρωσε ακόμα τη δόση του ΔΝΤ την δεύτερη φορά...
Το είχαν προβλέψει αυτό?
Πολύ αμφιβάλλω...
Και φτάνουμε στο καίριο λάθος.
Στο πιο καταστρεπτικό και ίσως το αντίστοιχο, που οδήγησε στη βύθιση του γερμανικού υποβρυχίου.
Ο κος Τσίπρας θα βρεθεί στις 18 Ιουνίου στην Αγία Πετρούπολη και ίσως επιδιώξει να πάρει χρήματα από τους Ρώσους.
Δεν πρόκειται να πάρει πολλά.
Το περισσότερο, που μπορεί να ελπίζει, ίσως είναι 2 δισ δολάρια.
Mπορεί στο τέλος να μην τα πάρει και αυτά.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι τα παίρνει ή ακόμα και ότι δεν τα παίρνει.
Δεν έχει απόλύτως καμμία σημασία στην περαιτέρω εξέλιξη.
Η 19 Ιουνίου 2015 είναι η τρίτη βδομάδα του μήνα και Παρασκευή .
Tο Σάββατο διακανονίζονται χρηματικά όλες οι συναλλαγές σε παράγωγα στις ΗΠΑ.
Ακολουθούν δύο ημέρες με τις αγορές κλειστές, λόγω Σαββάτου και Κυριακής.
Και την Δευτέρα 22 Ιουνίου είναι επίσημη αργία για τα χρηματιστήρια της Κίνας...
ΠΗΓΗ http://www.timeanddate.com/holidays/china/dragon-boat-festival
Μπορεί κανείς να προδικάσει τι μπορούν να κάνουν με τις επενδύσεις τους σε ευρώ οι Κινέζοι επενδυτές, αν πιστέψουν ότι θα προκύψει Grexit στις 19 Ιουνίου 2015?
To ευρώ προβλέπεται μήπως ότι θα ανέβει σε σχέση με τα άλλα νομίσματα, αν προκύψει Grexit?
Μπορούν να φαντασθούν οι Γερμανοί τα ευρώ να βουλώνουν την τουαλέτα του διεθνούς υποβρυχίου των αγορών την Παρασκευή 19.6.2015?
Αλλά ακόμα και αν συμβεί το αντίθετο και το ευρώ ανέβει τελικά, μπορούν να είναι σίγουροι ότι ο διακανονισμός των παραγώγων στις 19 Ιουνίου δεν θα προκαλέσει σε κάποιους μεγάλες και απρόβλεπτες ζημιές?
Aς ελπίσουμε λοιπόν ότι ο καπετάνιος δε θα χρειαστεί να πάει στην τουαλέτα, ενώ το υποβρύχιο θα καταδύεται...
Γιατί υπάρχει Γερμανός καπετάνιος, που έχει παίξει πολλά στα παράγωγα...
ΠΗΓΗ http://www.freepen.gr/2015/06/deutsche-bank-lehman.html