Olympic Airways - pinterest |
Θυμόσαστε τα 2 τελευταία αεροσκάφη της Ολυμπιακης που πουλήθηκαν για ανταλλακτικά; Ε λοιπόν σας έχω νέα,πέτάνε ακόμα!!!
Αν δειτε τους 2 παρακάτω συνδέσμους θα διαπιστώσετε οτι έφτασαν τελικά στα χέρια μιας αεροπορικής εταιρείας απο το Καζακσταν που έχει παραχωρήσει ή πουλήσει το 1 σε μια άλλη αεροπορική εταιρεία στο Ιραν. Και το άλλο μάλλον περιμένει να βρεθεί αγοραστής.
Σύνδεσμοι:
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a340-292.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a340-280.htm
Να θυμίσουμε εδώ οτι η εταιρεία που είχε κερδίσει την δημοπρασία ήταν μια εταιρεία που είχε έδρα σε μια αποθήκη στα ΗΑΕ (!), με ρώσους ιδιοκτήτες(!!), ενώ ανάμεσα στα τηλέφωνά της βρίσκουμε και το fax απο ενα δικηγορικό γραφείο που εδρεύει στη Μινεσότα (!!!)
Σύνδεσμοι:
http://archive.is/GRgPX
http://archive.is/klVsG
To δε slogan της εταιρείας είναι το "think aero" που μου δημιουργεί περίεργους συνειρμούς.
Να θυμηθούμε ακόμα οτι τα 2 αεροσκάφη με δεκα χρόνια πτήσεων πουλήθηκαν σε δημοπρασία απο το ΤΑΙΠΕΔ για 4.2 εκ δολλάρια και τα 2 μαζι για ανταλλακτικά
και το ιστορικό απο το Βημα:
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=808241
"Η ολοκλήρωσης της συναλλαγής και η υπογραφή του συμβολαίου υπόκειται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Πρόκειται για τα δύο αεροσκάφη της πάλαι ποτέ κραταιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας, για τα οποία ήταν η τρίτη απόπειρα πώλησης, με αποτέλεσμα να έχουν ξεμείνει στα Σπάτα από το 2011, οπότε ναυάγησε η πρώτη διαδικασία με τους Αμερικανούς. Η κατακύρωση της πώλησης των συνολικά τότε τεσσάρων Airbus έγινε στα τέλη του 2011 αντί 40 εκατ. δολαρίων στην Apollo Aviation, η οποία διατηρούσε το δικαίωμα αγοράς των αεροσκαφών έπειτα από τεχνικό έλεγχο.
Η πολιτική αναταραχή του 2012 άλλαξε τα δεδομένα και η σύμβαση άργησε να εκτελεστεί, με αποτέλεσμα στο μεταξύ να αλλάξουν οι κανονισμοί ασφαλείας και δύο εκ των αεροσκαφών να μην είναι αξιόπλοα. Αυτά αποφασίστηκε να τεμαχιστούν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η τεχνική επιθεώρηση των δύο εναπομεινάντων αεροπλάνων έδειξε βλάβες στους κινητήρες και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για μείωση του τιμήματος. Η συμφωνία έκλεισε τελικά στα 9 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος, η σύμβαση κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο την απέρριψε τον Σεπτέμβριο του 2013, με αποτέλεσμα οι Αμερικανοί να αποχωρήσουν.
Σημειώνεται ότι το κόστος συντήρησης και ελλιμενισμού τους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» άγγιζε το 1 εκατ. ευρώ ετησίως."
Απο την βικιπαιδεια όμως διαβάζουμε οτι η βασική αξία για ενα αεροσκάφος Α340 δεκαετίας τα είναι 35 εκ δολλάρια ενω εχει εμπορικη αξια 24 εκ δολλάρια.
Συνδεσμος: https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A340#cite_note-leeham9dec2013-67
In 2013, as ultra-long range is a niche, the A340 was less attractive with best usage on long, thin routes, from hot-and-high airports or as interim air charter. A 10 year old A340-300 had a base value of $35m and a market value of $24m, leading to $320,000/mo ($240,000-$350,000) lease rate, while a -500 is $425,000 and a -600 is leased $450,000 to $500,000 per month, versus $1.3m for a 777-300ER. The lighter A340-300 consumes 5% less fuel per trip with 300 passengers than the 312 passengers 777-200ER while the heavier A340-600 uses 12% more fuel than a 777-300ER.[67]
Και εμεις όχι μόνο δεν τα πουλήσαμε οταν έπρεπε, πληρώναμε 1 εκ ευρώ το χρόνο για κόστος συντήρησης και ελλιμενισμου και στη συνέχεια τα πουλήσαμε για ανταλλακτικά
Να θυμίσουμε τέλος οτι το 2012 ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε "σκοτεινή" την πώληση 4 αεροσκαφών απο τους προηγούμενους για 30 εκ δολλάρια ενώ τώρα που πουλήθηκαν 2 για 4.2 εκ δολλάρια για ανταλλακτικά, αλλά σε πείσμα όσων τα πουλησαν για ανταλλακτικά , συνεχίζουν και πετάνε μια χαρά.
Συνδεσμος: http://tvxs.gr/news/ellada/skoteini-polisi-4-airbus-tis-palias-olympiakis
Την παρέμβαση της Δικαιοσύνης αλλά και του ελληνικού Κοινοβουλίου ζητά ο υπεύθυνος για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας του ΣΥΝ Κώστας Ήσυχος αναφορικά με τις συνθήκες πώλησης 4 αεροσκαφών της παλιάς Ολυμπιακής στην αμερικανική εταιρεία Apollo Aviation Group. Μιλώντας στο tvxs.gr, κάνει λόγο για «σκοτεινές» πτυχές της υπόθεσης. Από την πλευρά του, το υπ. Οικονομικών, επιχείρησε την Τρίτη να δώσει εξηγήσεις για την εκποίηση των τεσσάρων Airbus της παλαιάς Ολυμπιακής. Το υπουργείο σημειώνει ότι η διεθνής αγορά γι’ αυτόν τον τύπο αεροσκαφών βαίνει μειούμενη επειδή εκτιμήθηκαν από τους αερομεταφορείς ως κοστοβόρα και οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση ως προς την πώληση, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης απαξίωσής τους. Τονίζει επιπλέον, ότι η προσφορά της πλειοδότριας εταιρίας κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στην ΔΕΑΑ σύμφωνα με το νόμο.
Αν δειτε τους 2 παρακάτω συνδέσμους θα διαπιστώσετε οτι έφτασαν τελικά στα χέρια μιας αεροπορικής εταιρείας απο το Καζακσταν που έχει παραχωρήσει ή πουλήσει το 1 σε μια άλλη αεροπορική εταιρεία στο Ιραν. Και το άλλο μάλλον περιμένει να βρεθεί αγοραστής.
Σύνδεσμοι:
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a340-292.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a340-280.htm
Να θυμίσουμε εδώ οτι η εταιρεία που είχε κερδίσει την δημοπρασία ήταν μια εταιρεία που είχε έδρα σε μια αποθήκη στα ΗΑΕ (!), με ρώσους ιδιοκτήτες(!!), ενώ ανάμεσα στα τηλέφωνά της βρίσκουμε και το fax απο ενα δικηγορικό γραφείο που εδρεύει στη Μινεσότα (!!!)
Σύνδεσμοι:
http://archive.is/GRgPX
http://archive.is/klVsG
To δε slogan της εταιρείας είναι το "think aero" που μου δημιουργεί περίεργους συνειρμούς.
Να θυμηθούμε ακόμα οτι τα 2 αεροσκάφη με δεκα χρόνια πτήσεων πουλήθηκαν σε δημοπρασία απο το ΤΑΙΠΕΔ για 4.2 εκ δολλάρια και τα 2 μαζι για ανταλλακτικά
και το ιστορικό απο το Βημα:
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=808241
"Η ολοκλήρωσης της συναλλαγής και η υπογραφή του συμβολαίου υπόκειται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Πρόκειται για τα δύο αεροσκάφη της πάλαι ποτέ κραταιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας, για τα οποία ήταν η τρίτη απόπειρα πώλησης, με αποτέλεσμα να έχουν ξεμείνει στα Σπάτα από το 2011, οπότε ναυάγησε η πρώτη διαδικασία με τους Αμερικανούς. Η κατακύρωση της πώλησης των συνολικά τότε τεσσάρων Airbus έγινε στα τέλη του 2011 αντί 40 εκατ. δολαρίων στην Apollo Aviation, η οποία διατηρούσε το δικαίωμα αγοράς των αεροσκαφών έπειτα από τεχνικό έλεγχο.
Η πολιτική αναταραχή του 2012 άλλαξε τα δεδομένα και η σύμβαση άργησε να εκτελεστεί, με αποτέλεσμα στο μεταξύ να αλλάξουν οι κανονισμοί ασφαλείας και δύο εκ των αεροσκαφών να μην είναι αξιόπλοα. Αυτά αποφασίστηκε να τεμαχιστούν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η τεχνική επιθεώρηση των δύο εναπομεινάντων αεροπλάνων έδειξε βλάβες στους κινητήρες και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για μείωση του τιμήματος. Η συμφωνία έκλεισε τελικά στα 9 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος, η σύμβαση κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο την απέρριψε τον Σεπτέμβριο του 2013, με αποτέλεσμα οι Αμερικανοί να αποχωρήσουν.
Σημειώνεται ότι το κόστος συντήρησης και ελλιμενισμού τους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» άγγιζε το 1 εκατ. ευρώ ετησίως."
Απο την βικιπαιδεια όμως διαβάζουμε οτι η βασική αξία για ενα αεροσκάφος Α340 δεκαετίας τα είναι 35 εκ δολλάρια ενω εχει εμπορικη αξια 24 εκ δολλάρια.
Συνδεσμος: https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A340#cite_note-leeham9dec2013-67
In 2013, as ultra-long range is a niche, the A340 was less attractive with best usage on long, thin routes, from hot-and-high airports or as interim air charter. A 10 year old A340-300 had a base value of $35m and a market value of $24m, leading to $320,000/mo ($240,000-$350,000) lease rate, while a -500 is $425,000 and a -600 is leased $450,000 to $500,000 per month, versus $1.3m for a 777-300ER. The lighter A340-300 consumes 5% less fuel per trip with 300 passengers than the 312 passengers 777-200ER while the heavier A340-600 uses 12% more fuel than a 777-300ER.[67]
Και εμεις όχι μόνο δεν τα πουλήσαμε οταν έπρεπε, πληρώναμε 1 εκ ευρώ το χρόνο για κόστος συντήρησης και ελλιμενισμου και στη συνέχεια τα πουλήσαμε για ανταλλακτικά
Να θυμίσουμε τέλος οτι το 2012 ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε "σκοτεινή" την πώληση 4 αεροσκαφών απο τους προηγούμενους για 30 εκ δολλάρια ενώ τώρα που πουλήθηκαν 2 για 4.2 εκ δολλάρια για ανταλλακτικά, αλλά σε πείσμα όσων τα πουλησαν για ανταλλακτικά , συνεχίζουν και πετάνε μια χαρά.
Συνδεσμος: http://tvxs.gr/news/ellada/skoteini-polisi-4-airbus-tis-palias-olympiakis
Την παρέμβαση της Δικαιοσύνης αλλά και του ελληνικού Κοινοβουλίου ζητά ο υπεύθυνος για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας του ΣΥΝ Κώστας Ήσυχος αναφορικά με τις συνθήκες πώλησης 4 αεροσκαφών της παλιάς Ολυμπιακής στην αμερικανική εταιρεία Apollo Aviation Group. Μιλώντας στο tvxs.gr, κάνει λόγο για «σκοτεινές» πτυχές της υπόθεσης. Από την πλευρά του, το υπ. Οικονομικών, επιχείρησε την Τρίτη να δώσει εξηγήσεις για την εκποίηση των τεσσάρων Airbus της παλαιάς Ολυμπιακής. Το υπουργείο σημειώνει ότι η διεθνής αγορά γι’ αυτόν τον τύπο αεροσκαφών βαίνει μειούμενη επειδή εκτιμήθηκαν από τους αερομεταφορείς ως κοστοβόρα και οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση ως προς την πώληση, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης απαξίωσής τους. Τονίζει επιπλέον, ότι η προσφορά της πλειοδότριας εταιρίας κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στην ΔΕΑΑ σύμφωνα με το νόμο.