Μια πολύ δύσκολη κατάσταση εξελίσσεται στη ράδα του Πειραιά με το γνωστό επιβατηγό πλοίο, ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ όπου περίπου 380 άτομα, ανάμεσά τους και 36 Ελληνες βρίσκονται σε μια εν πλω καραντίνα.
Του Στρατή Μαζίδη
Το πλοίο ναυλώθηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου στην Turkish Miray Cruise International. Σκοπός της ναύλωσης ήταν να χρησιμοποιηθεί για 35 ημέρες ως πλωτό ξενοδοχείο στα ναυπηγεία της ισπανικής πόλης Καντίζ.
Όπως διαβάζουμε στο ferryshippingnews.com το ιστορικό πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας απέπλευσε για το Τσεσμέ το απόγευμα της 7ης Μαρτίου 2020 για να λάβει προμήθειες καθώς επίσης το ξενοδοχειακό προσωπικό. Από εδώ και πέρα χάνονται λίγο οι ημερομηνίες καθώς το πλοίο επρόκειτο να αποπλεύσει στις 9 Μαρτίου για το Καντίζ, ωστόσο στις 22 Μαρτίου το βρίσκουμε στη Ράδα Πειραιά.
Στις 21 Μαρτίου διαβάζουμε στο ΥΕΝ> Εκδόθηκε η ΚΥΑ για τον προσωρινό περιορισμό μετακινήσεων επιβατών εντός της ελληνικής επικράτειας με πλοία και σκάφη κάθε τύπου προς περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού CΟVID-19.
Στις 21 Μαρτίου διαβάζουμε στο ΥΕΝ> Εκδόθηκε η ΚΥΑ για τον προσωρινό περιορισμό μετακινήσεων επιβατών εντός της ελληνικής επικράτειας με πλοία και σκάφη κάθε τύπου προς περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού CΟVID-19.
Χθες μάθαμε από την ανακοίνωση του ΕΟΔΥ ότι κατά τους ελέγχους επί του πλοίου βρέθηκε ένα άτομο θετικό στον ιό:
Κλιμάκιο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας αποτελούμενο από δυο ιατρούς και δυο νοσηλευτές μετέβη στο πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος” το οποίο βρίσκεται αγκυροβολημένο ανοιχτά του λιμανιού του Πειραιά προκειμένου να διενεργήσει ελέγχους στο πλήρωμα. Η σημερινή αποστολή του ΕΟΔΥ πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της ιχνηλάτησης επαφών του ασθενούς-μέλους του πληρώματος του πλοίου ο οποίος εξετάσθηκε την Κυριακή 29/03 και βρέθηκε θετικός στη νόσο COVID-19. Δόθηκαν συγκεκριμένες οδηγίες στην πλοιοκτήτρια εταιρεία προκειμένου να ληφθούν άμεσα όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου εντός του πλοίου.
Σήμερα ακούσαμε τον κ. Τσιόδρα να μιλά για 20 νέα κρούσματα στο πλοίο δίχως να το κατονομάσει.
Εδώ τίθενται ορισμένα ερωτήματα:
- ο ελβετικής καταγωγής μάγειρας που ήταν ο πρώτος ασθενής που διαγνώστηκε επί του πλοίου, γνώριζε από όταν ήταν το πλοίο ακόμη στο Τσεσμέ ότι ασθενεί ή το διαπίστωσε στον ελάχιστο χρόνο που χρειάζεται για να αποπλεύσει ένα πλοίο από την Τουρκία και να εισέλθει σε ελληνικής δικαιοδοσίας περιοχές; Αν ναι, το γνώριζαν και άλλοι;
- γιατί ενώ το πλοίο φέρεται να ήρθε στη ράδα του Πειραιά στις 22 Μαρτίου, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ το επισκέφθηκε μόλις στις 30 Μαρτίου;
- ποια μέτρα ασφαλείας τηρήθηκαν επί του πλοίου καθώς βλέπουμε ότι ήδη 21 άτομα βρέθηκαν θετικά στον κορωνοϊό κι ενδεχομένως να είμαστε ακόμη στην αρχή;
- δεδομένου ότι σήμερα ο αριθμός των διασωληνωμένων αυξήθηκε σημαντικά στους 85, η υπόθεση του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ αποτελεί μια εν δυνάμει υγειονομική βόμβα που μπορεί να πιάσει αρκετές από τις διαθέσιμες θέσεις που έχει αυτήν την ώρα το σύστημα;
- πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους εκατοντάδες επιβαίνοντες που βιώνουν αυτήν την ώρα μια πολύ δύσκολη κατάσταση η οποία μάλλον θα τραβήξει σε μάκρος;
- τέλος το πλοίο πως προσέγγισε, έστω κι αν είναι στη ράδα Πειραιά όταν από τις 21/3 ισχύει η σχετική απαγόρευση; Κατά μια έννοια το ξενοδοχειακό προσωπικό που θα απασχολείτο στο Καντίζ επί του πλοίου, μέχρι τον κατάπλου του εκεί δεν παύουν να είναι επιβάτες. Δεν αποτελούν πλήρωμα, δεν είναι απαραίτητοι για να πλεύσει το πλοίο και φυσικά δεν αναφέρονται στο πιστοποιητικό του safe manning. Το ότι βρίσκεται αρόδο, πρακτικά αυτήν την ώρα ελάχιστη διαφορά κάνει ως προς τη διαχείριση των συνεπειών.