Ευτυχώς προέκυψε ο Κανάκης για να υποβάλλει την Ελληνική Κοινή Γνώμη σ’ ένα «σοκ» δίνοντας εικόνες «εξωτικής» φτώχειας και συνάμα «εξωτικής» αξιοπρέπειας ενός Κόσμου, που από τύχη καθαρή δεν ανήκουμε σ’ αυτόν, αλλά στον «άλλο», τον Δυτικό ή «πολιτισμένο». Για ν’ ακριβολογούμε μέρος της Κοινής Γνώμης, διότι ένα άλλο μέρος είναι «υπεράνω», βλέπει παντού σκοπιμότητες και μικρόψυχα θεωρεί τον Τρίτο Κόσμο ως φολκλορικό συμπλήρωμα ημών των Αρείων.
Είναι δύσκολο στον μέσο νεοέλληνα που πνίγεται στην πολιτικο-οικονομική μπόχα των πάλαι ποτέ «ηρώων» του, πολιτικών, δημοσιογράφων, επιχειρηματιών και λοιπών γκάγκστερς να σκοτίζεται και από την «εκδρομή» του Κανάκη στη μακρινή Σιέρα Λεόνε. Άλλωστε τόσοι φτωχοί και νεόπτωχοι υπάρχουν στην πόρτα μας πλέον, αρκούν να μας ρίξουν σε κατάθλιψη, δε χρειαζόμαστε και καμιά Action Aid να μας θυμίζει πως υπάρχουν χειρότερα απ΄τα δικά μας.
Και αλήθεια ποιος είναι ο Κανάκης; Ένας «διασκεδαστής» είναι και τίποτα παραπάνω. Ο ανθρωπισμός σήμερα παρέχεται ως φιλανθρωπία – εννοείται σαν «εργολαβία»- μόνο αν λανσάρεται σε κάποιο κοσμικό γκαλά από κάποια σύζυγο πολιτικού ή επιχειρηματία. Τότε μόνο πιάνει τόπο, αφού συνδυάζεται «το τερπνόν μετά του ωφελίμου». Άλλωστε, ζούμε στην εποχή που ο καθένας βλέπει τη δική του πραγματικότητα, αυτή που τον βολεύει, αυτή που τον βοηθά να κατευνάζει τα ενοχικά του συναισθήματα αν συναγελάζεται και με κάποιους «καθώς πρέπει» κυρίους και όχι από «χαβαλέδες» τύπου Κανάκη.
Ο «ανθρωπισμός» είναι αποκλειστικό προνόμιο κάποιων ανθρώπων που φορούν γραβάτα και όχι δουλειά «μπρατσωμένων» τηλεπαρουσιαστών που «αυτοδιαφημιζόμενοι» υποτίθεται, διαιτώνται στις ζούγκλες της κεντρικής Αφρικής, σε κατάσταση ρυπώδη και ημιάγρια. Ο «ανθρωπισμός», κυρίες και κύριοι, προάγεται αποκλειστικώς στο «Μέγαρο Μουσικής» μετά της χορηγίας του γνωστού Συγκροτήματος και με αποκλειστικές εικόνες προς το τέλος του κεντρικού δελτίου ειδήσεων. Κάθε άλλη πρωτοβουλία είναι εκτός ανθρωπιστικού «πρωτοκόλλου». Αυτό το «πρωτόκολλο» παραβίασε ο «διασκεδαστής» Κανάκης και γι’ αυτό εγκαλείται. Χωρίς γραβάτα, ημίγυμνος, ν’ αγκαλιάζει μαύρα παιδάκια- όταν τόσα λευκά χρειάζονται αγκαλιά- να οργανώνει αυτοσχέδια πάρτυ μεταξύ σαβάνας και ζούγκλας.
Όχι δεν είναι αυτός ο λόγος που την «έπεσαν» στον Κανάκη. Ο κύριος λόγος είναι που έβαλε στα σπίτια των «μνημονιόπληκτων» Ελλήνων την αθλιότητα, τη βρώμα και τη δυσωδία, τη δυστυχία, την κακομοιριά και το ζόφο. Όλα αυτά βέβαια δεν αφορούν τον Τρίτο Κόσμο που παραδίδει μαθήματα αξιοπρέπειας και πίστη στη ζωή. Η αθλιότητα, η βρώμα κι η δυσωδία αφορά εξολοκλήρου τον «προοδευμένο» κόσμο που εδώ και πέντε αιώνες εγκληματεί συστηματικά εις βάρος αδύναμων και ανυπεράσπιστων ανθρώπων, προκειμένου οι ίδιοι να επιβάλουν τα «οικονομικά μοντέλα» που γουστάρει ο αξιότιμος Σόιμπλε μετά των ομοτράπεζων του.
Ποιος είναι ο Κανάκης που χαλάει την πιάτσα του κατ’ επίφαση «ανθρωπιστικού» προτύπου; Καθείς στο «είδος» του άλλωστε.
Αξίζει ένα τεράστιο ΜΠΡΑΒΟ εν τέλει στον τηλε-διασκεδαστή μας, γιατί είπε απλά και καθαρά τα αυτονόητα που κάνουμε πως δεν ακούμε. Αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ που έβαλε στα ελληνικά σπίτια τις εικόνες εκείνης της ζωής όπως δε θέλουμε να βλέπουμε ή να υποψιαζόμαστε ότι υπάρχει. Αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ που κατέδειξε με τρόπο σαφή τους δήμιους της οικουμένης, που αύριο θα’ ναι δήμιοι ίσως και ημών και υμών.
Κρίμα ρε Αντώνη που δεν πήρες μαζί σου στη ζούγκλα μερικούς γραβατωμένους επαγγελματίες «ανθρωπιστές», κρίμα που το πάρτυ δεν το οργάνωσες στο Μέγαρο Μουσικής με καλεσμένες «μποτοξαρισμένες» κυρίες με ακριβά και αστραφτερά κοσμήματα ή σε κάποιο «τηλεμαραθώνιο» που στο κάτω μέρος της οθόνης θα περνά επίμονα η δωρεά του «μεγάλου χορηγού – ευεργέτη». Που ξέρεις το «ξύπνημα» για τους μαύρους υποσιτισμένους Αφρικανούς, μπορεί να οδηγήσει σε «ξύπνημα» και για κάποια εκατομμύρια ανέργων και ανασφάλιστων συμπολιτών μας.
Άλλωστε, ο εισηγητής του σουρεαλισμού Αντρέ Μπρετόν είπε κάτι πολύ ρεαλιστικό: «σε κάθε ερώτηση, απάντηση είναι ο Άνθρωπος», (προσοχή στο κεφαλαίο «Α»)
tonoikaipnevmata.wordpress.com