Αυτό ήταν. Πάπαλα και η Hochtief. Όχι ότι χάσαμε και τίποτε δήλαδη. Απεναντίας όμως η γερμανική εταιρεία μας έδωσε μια πολύ καλή αφορμή να αντιληφθούμε ορισμένα πράγματα.
του Στρατή Μαζίδη
Τι σημαίνει hochtief θα το ξέρετε όσοι μιλάτε γερμανικά. Ύψος (hoch) και βάθος (tief). Και πραγματικά ισχύουν αμφότερα στην περίπτωσή μας.
Η εταιρεία έκτισε το αεροδρόμιο και το εκμεταλλεύτηκε τα πρώτα δεκαπέντε χρόνια. Στο απώγειό του δηλαδή αφήνοντας τώρα χρέη μεγάλου βάθους. Για € 500 εκ. μη καταβληθέν ΦΠΑ μιλούν τα ΜΜΕ, για € 150 εκ. κάνει λόγο η κυβέρνηση. Λες και τόσα είναι λίγα.
Εν τω μεταξύ χθες ο δημοσιογράφος κος Μπότσαρης έκανε μια ακόμη αποκάλυψη στο εκκεντρικό δελτίο του ΑΡΤ. Είπε πως η εταιρεία δεν είχε πληρώσει εργοδοτικές εισφορές κατά την περίοδο της κατασκευής του αεροδρομίου.
Το θέμα είναι πως στην ευχή κατάφερε και πούλησε με τέτοιες υποχρεώσεις απέναντι στην πολιτεία το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό της σε κάποιο καναδέζικο συνταξιοδοτικό ταμείο έναντι € 1,1 δις.
Μια πολιτεία που καταδιώκει ιδιώτες και επαγγελματίες για ψίχουλα και δεν τους χορηγεί φορολογική ενημερότητα ή τους βγάζει το λάδι για να τους τη δώσει.
Δεν είναι ειρωνικό; Και το ακόμη χειρότερο; Ο ...συμπαθέστατος υπουργός ανάπτυξης κος Χατζηδάκης, αυτός που πούλησε την Ολυμπιακή και την έστειλε στον Αδη, αυτός που χάρισε το οδικό δίκτυο της χώρας απαλλαγμένο από τις υποχρεώσεις σε επιχειρηματίες να βγαίνει και να δηλώνει ευχαριστημένος από την εξέλιξη της πώλησης του μεριδίου της Hochtief στο Καναδέζικο ταμείο.
Συγγνώμη κε υπουργέ, δεν ξέρω αν το καταταλάβατε αλλά εδώ το έχτισαν, δεν πλήρωναν τα βαρέα που τους αναλογούσαν (ενώ όποιος κάνει μια οικοδομή τον ξεσκίζουν), χρωστούν μισό δις ευρώ για τα ΜΜΕ ή 150 εκ. για εσάς σε ΦΠΑ, κάθισαν τα καλύτερα πρώτα χρόνια του αεροδρομίου, έβγαλαν και τώρα φεύγουν.
Τι δεν καταλαβαίνεις;
Και δεν μιλά κανείς. Κουβέντα. Ησυχία.
Enjoy the silence λοιπόν!