Γράφει ο Νικόλαος Τζαχρήστας
Είναι αλήθεια ότι ακόμα και οι πολιτικές δυνάμεις που ευαγγελίζονται την ρήξη με το παρελθόν δεν θέλουν να «μαλώσουν» του ψηφοφόρους τους ή τους εν δυνάμει ψηφοφόρους τους που είναι και πιο σημαντικό για έναν κατεστημένο τρόπο σκέψης ή νοοτροπίες που συνεχίζουν να ρίχνουν νερό στο μύλο της παρελθούσας κομματοκρατίας.
Ο μοναχικός λύκος της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας που πάλευε μόνος του για την εικονική επιτυχία, καλό αυτοκίνητο- σπίτι χλιδάτο- πολυδιαφημισμένα music clubs- εκδρομές σε δημοφιλείς προορισμούς, ποδοπατώντας όποιον έβρισκε στο διάβα του και αδιαφορώντας για το τι συμβαίνει γύρω του. Αυτόν που κάλυπτε η γενικόλογη φράση ότι όλοι οι πολιτικοί είναι ή γίνονται το ίδιο όταν πάρουν την εξουσία στα χέρια τους, ότι η πολιτική είναι πόρνη, ότι οι αριστεροί είναι άθεοι και επιβουλεύονται την ίδια τους την πατρίδα. Αυτός που βαριόταν να ψάξει παραπέρα να βρει τι υπάρχει πέρα από τον πολιτισμό του καφενειακού χαβαλέ, να βρει κάτι πέρα από αυτό που βρίζει κάθε μέρα γιατί του προκαλεί απέχθεια. Αυτός ήταν και ο εξυπνάκιας που ήθελε με κομπίνα να κάνει την δουλειά του, με οποιαδήποτε ηθική κατάπτωση. Αυτός που για να φτάσει γρήγορα στον προορισμό του έβγαινε μεθυσμένος και σαν δολοφόνος στην άσφαλτο αδιαφορώντας για τις ζωές των άλλων. Αυτός που με πονηριά σου έκλεβε την σειρά στην ουρά του ΙΚΑ. Αυτή ήταν η κατεστημένη νοοτροπία που μας έφτασε εδώ με τις ευλογίες των κρατούντων την εξουσία.
Η παλαιά κομματοκρατία σε ήθελε αντικοινωνικό θηρίο που δεν διστάζει να πατήσει πάνω σε συνανθρώπους του για την προσωπική του επιτυχία. Αυτοί οι ίδιοι σε έκαναν να αηδιάζεις με τα πολιτικά κοινά για να τα παρατήσεις και να τους αφήσεις ήσυχους να «κάνουν» έτσι όπως μοναδικά αυτοί ξέρουν να κάνουν την δουλειά τους. Και όταν ξεκίνησες να ασχολείσαι με τα πολιτικά κοινά, έβαλες στο κοινοβούλιο τους ιδεολογικούς απόγονους αυτών που εκτέλεσαν με περισσή μανία στην Καισαριανή, στα Καλάβρυτα, στο Κομμένο της Άρτας στο Δίστομο. Οι παλιοί φαυλοκράτες πέτυχαν εν μέρη τον σκοπό τους γιατί τόσο καιρό σε είχαν στην άγνοια και τώρα, την ώρα που δολοφονούν εσένα και την πατρίδα σου εσυ συνεχίζεις να χειροκροτείς αυτούς και το παρακράτος τους. Αυτοί λοιπόν σε ήθελαν μακριά από τα κοινά και να είσαι υποχείριο του ανήθικου lifestyle που πλασσάρονταν από τα μέσα της διαπλοκής. Δεν ήθελαν να διαβάζεις, να ψάχνεις, να βρίσκεις λύσεις για να σταματήσεις τον κατήφορο της κοινωνίας που ζεις εσύ και οι συνάνθρωποί σου. Και όταν άκουγες τα απανωτά σκάνδαλα στην πολιτική ζωή γελούσες ή έλεγες «μια 17 Νοέμβρη τους χρειάζεται» ή «δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ τίποτα».
"Γεννήθηκα πολίτης ενός ελεύθερου κράτους και μέλος του κυρίαρχου σώματός του, το δικαίωμα ψήφου μου επιβάλλει το καθήκον να ενημερώνομαι για τα δημόσια ζητήματα, παρόλο που ελάχιστη απήχηση μπορεί να έχει η φωνή μου" Ζαν Ζακ Ρουσσώ. Κοινωνικό Συμβόλαιο 1762
Καυχόμαστε τάχα για τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό αλλά ο Έλληνας πρόγονός μας κάθε μέρα ήταν στην αγορά και έπαιρνε μέρος στα κοινά. Είναι κάποια έννοια της οποίας αρνούμαστε χαρακτηριστικά να αναλάβουμε την ευθύνη της, η ατομική ευθύνη, η ευθύνη του πολίτη να συμμετέχει ενεργά και να διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για μια καλύτερη και αξιοπρεπή διαβίωση. Μια ολόκληρη κοινωνία γεμάτη αντιφάσεις. Από την μια βρίζουμε τους πολιτικούς αλλά σαν έρθει η ώρα της κάλπης τους επικροτούμε με τον χειρότερο τρόπο δίνοντάς τους τις τύχες της ζωής μας στα χέρια τους. Πάμε να γιατρέψουμε την ασθένεια της οικονομίας και της πολιτικής με αυτούς τους ίδιους που μας έφτασαν εδώ λες και όλοι οι άλλοι είναι αφορισμένοι ή δοκιμασμένοι.
Συνεχίζουν να μας πιπιλίζουν το μυαλό με διάφορα ψέματα του στυλ οι δεξιοί πολιτικοί είναι πατριώτες. Ποιος είναι πατριώτης; Ποιος έκατσε εδω στην πατρίδα να πολεμήσει τους κατακτητές, και αν έκατσε ποια ήταν η σχέση του μαζί τους; Ο γέρος της δημοκρατίας όπως αποκαλούν τον παλαιό Γ. Παπανδρέου που ήταν στην περίοδο της κατοχής; Ο Κ. Καραμανλής που ήταν στην περίοδο της δικτατορίας; Ο Α. Παπανδρέου τι βασανισμούς υπέστει λόγω των σοσιαλιστικών του πεποιθήσεων; Τι ήταν το ιδιώνυμο ειδικό αδίκημα του δημοκράτη Ε. Βενιζέλου και σε ποιους εναντιονώνταν; Ποιοι επαναστάτησαν στους τούρκους και γιατί φυλακίστηκε ο Θ. Κολοκοτρώνης; Ποιοι πολέμησαν του γερμανούς κατακτητές και ποιοί αντιστάθηκαν στην επταετία της χούντας; Ποιοί ήταν συνεργάτες των γερμανών, μετά των άγγλων και μετά των αμερικάνων στην πατρίδα μας; Ξέρει κανείς στην προβλήτα της Σμύρνης όταν οι Σμυρνιοί ζητούσαν βοήθεια για να επιβιβαστούν στα καράβια των «συμμάχων» μας ποια ήταν η αντιμετώπιση την στιγμή που τους έκαιγαν, τους σκότωναν ή τους βίαζαν; Ποιος ήταν ο ρόλος των αμερικάνων στην επταετία και στα Ίμια; Ολόκληρες γενιές μεγαλωμένες με ψέματα.
Σε ένα ευνοούμενο κράτος, υπο φυσιολογικές διακυβερνήσεις υπάρχει ισονομία, αξιοκρατία και ίσες ευκαιρίες για όλους. Δικαίωμα στην δωρεάν δημόσια παιδεία, στην δωρεάν υγεία και στην εργασία με εξασφαλισμένα και εποπτευόμενα τα εργασιακά κεκτημένα. Νομίζεις ότι στην περίοδο των παχιών αγελάδων είχες τέτοια αντιμετώπιση από το κράτος; Ποιος γκρίνιαζε για την δημόσια διοίκηση και τα ράντζα στους διαδρόμους των νοσοκομείων; Εσύ με τον τρόπο σκέψης που μεγάλωσες δεν νομίζεις ότι συνέβαλες σε αυτά τα αίσχη; Ποιος ήταν τακτικός πελάτης στα βουλευτικά γραφεία; Ποιος έδινε φακελάκι στους φορείς της δημόσιας υγείας και διοίκησης; Ποιος έσβηνε με «βύσμα» τις κλήσεις της τροχαίας; Ποιος έβαζε βύσμα για να έρθει το παιδί από τον Έβρο στην Αθήνα λες και αυτοί που έμεναν στον Έβρο ήταν παιδιά ενός κατώτερου θεού; Ποιος έδινε «λαδάκι» για να νομιμοποιήσει την αυθαίρετη κατοικία του; Ποιος χρησιμοποιούσε πολιτικά μέσα για να διορίσει το παιδί του στο δημόσιο; Την απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα την ξέρουμε. Αλλά πρέπει να ξέρουμε επίσης ότι οι τάχα τίμιοι πολιτικοί που κυβερνούν τώρα όπως ο κύριος Σαμαράς και ο κύριος Βενιζέλος κατείχαν θέσεις κλειδιά σε παρελθούσες κυβερνήσεις και ήξεραν όλα τα παραπάνω αλλά ποτέ είτε με νομοθετικό έργο είτε με τον εισαγγελέα δεν έδρασαν κατά αυτής της σηπτικής κατάστασης.
Ένας μεγάλος φορέας ιδεών για την Γαλλική επανάσταση Ζ.Ζ. Ρουσσώ στο έργο του Το Κοινωνικό Συμβόλαιο υποστήριζε ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον κυρίαρχο λαό και επιστρέφουν σε αυτόν. Το Ελληνικό Σύνταγμα λέει το ίδιο πράγμα και λέει επίσης ότι οι πολιτικοί με την ψήφο μας είναι οι υπηρέτες των συμφερόντων του λαού. Ο κύριος Σαμαράς προεκλογικά ήταν αντιμνημονιακός ή μας έλεγε ότι θα επαναδιαπραγματευτεί σθεναρά την δανειακή σύμβαση και το μνημόνιο. Στην πορεία έγινε βασιλικότερος του βασιλέως και το μεγάλο ερώτημα είναι Που Είναι Ο Κυρίαρχος Λαός μετά από αυτό το ατόπημα; Η προγραμματικές του δηλώσεις έλεγαν Σύνταγμα κυρίαρχος λαός να του αφαιρέσει την εξουσία;
Το νόημα όλων των παραπάνω είναι ότι και ο πιο τίμιος πολιτικός να πάρει την εξουσία στα χέρια του αν εμείς ως λαός έχουμε ακόμα την νοοτροπία του παρελθόντος θα υποσκάπτουμε το έργο του και εμείς θα ξαναγίνουμε υποχείρια των φαυλοκρατών του σήμερα. Πρέπει ο καθένας μας να κάνει μια συζήτηση με τον εαυτό του και να εντοπίσει που έσφαλε ο ίδιος. Έτσι θα έρθει το νέο και η ανατροπή και όχι με τα ίδια δομικά στοιχεία που τώρα μας δολοφονούν. Η ιστορία, παλαιά και νεότερη δεν είναι ένα άψυχο κείμενο που πρέπει να διαβάσουμε για τις πανελλήνιες εξετάσεις ή για να την χρησιμοποιούμε σε φαύλες συζητήσεις. Η ιστορία από μόνη της διδάσκει από τα λάθη και τα παθήματα του παρελθόντος. Και η ιστορία μας δείχνει ότι πρέπει να υπάρξει ολοκληρωτική ρήξη με τον τρόπο σκέψης του παρελθόντος για να γίνει ο θεμέλιος λίθος μιας μελλοντικής Ανθρώπινης κοινωνίας.