Του Στρατή Μαζίδη*
Ο νέος τερματικός σταθμός του Διεθνούς Αερολιμένα του Shenzhen Bao είναι πλέον ανοιχτός και αντικαθιστά τρεις τερματικούς σταθμού.
Εντυπωσιακός, οικολογικός και φουτουριστικός σχεδιάστηκα από το ιταλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Fuksas.
Η κατασκευή κόστισε 8,5 δισ. γιουάν (1,4 δισ. δολ) και ο σταθμός είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τους υπάρχοντες με 76 υποδοχές (tubes) αεροπλάνων.
Μολονότι απέχει από το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό της χώρας, το νέο terminal 3 του Πεκίνο, ωστόσο διαθέτει 200 check-in counters και περίπου 200 καταστήματα.
Το κτίριο όμως παρουσιάζει ιδιαίτερο οικολογικό ενδιαφέρον.
Τα κυψελοειδή παράθυρα στην οροφή επιτρέπουν τη μέγιστη διείσδυση του ηλιακού φωτός μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας.
Το βρόχινο νερό συλλέγεται και ανακυκλώνεται στις τουαλέτες και χρησιμοποιείται για το πότισμα φυτών εσωτερικού χώρου.
Είναι το πρώτο αεροδρόμιο στην Κίνα με μια μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας 10 Μεγαβάτ, η οποία θα μπορούσε αντίστοιχα να υποστηρίξει 10.000 νοικοκυριά στις ΗΠΑ.
Άλλο εντυπωσιακό στοιχείο τα 116 κλιματιστικά σε σχήμα άσπρων δένδρων που δένουν με τον εσωτερικό σχεδιασμό του τερματικού σταθμού και τα οποία έχουν ακόμη δύο λειτουργίες. Χρησιμεύουν ως το σύστημα αναγγελιών και εξοπλισμού πυρκαϊάς.
Ωστόσο πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι δεν αναμένεται σύνδεση του terminal με το μετρό πριν το 2016 και αναζητείται προσωρινά σύνδεση με τα παλαιά τερματικά στα οποία λειτουργεί σταθμός του μετρό.
Το αεροδρόμιο του Shenzhen Bao χρησιμεύσει ως κομβικό σημείο της Κίνας στις εσωτερικές αεροπορικές μεταφορές κι αεροδρόμιο άνοιξε το 1991.
Πέρυσι , το αεροδρόμιο υποδέχθηκε περισσότερους από 29 εκατομμύρια επιβάτες και πάνω από 855.000 τόνους φορτίου.
Με μια αύξηση 18 % ετησίως, ο νέος τερματικός σταθμός αναμένεται να χειριστεί 45 εκατομμύρια επιβάτες και 2 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως.
* με πληροφορίες από το CNN
Ο νέος τερματικός σταθμός του Διεθνούς Αερολιμένα του Shenzhen Bao είναι πλέον ανοιχτός και αντικαθιστά τρεις τερματικούς σταθμού.
Εντυπωσιακός, οικολογικός και φουτουριστικός σχεδιάστηκα από το ιταλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Fuksas.
Η κατασκευή κόστισε 8,5 δισ. γιουάν (1,4 δισ. δολ) και ο σταθμός είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τους υπάρχοντες με 76 υποδοχές (tubes) αεροπλάνων.
Μολονότι απέχει από το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό της χώρας, το νέο terminal 3 του Πεκίνο, ωστόσο διαθέτει 200 check-in counters και περίπου 200 καταστήματα.
Το κτίριο όμως παρουσιάζει ιδιαίτερο οικολογικό ενδιαφέρον.
Τα κυψελοειδή παράθυρα στην οροφή επιτρέπουν τη μέγιστη διείσδυση του ηλιακού φωτός μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας.
Το βρόχινο νερό συλλέγεται και ανακυκλώνεται στις τουαλέτες και χρησιμοποιείται για το πότισμα φυτών εσωτερικού χώρου.
Είναι το πρώτο αεροδρόμιο στην Κίνα με μια μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας 10 Μεγαβάτ, η οποία θα μπορούσε αντίστοιχα να υποστηρίξει 10.000 νοικοκυριά στις ΗΠΑ.
Άλλο εντυπωσιακό στοιχείο τα 116 κλιματιστικά σε σχήμα άσπρων δένδρων που δένουν με τον εσωτερικό σχεδιασμό του τερματικού σταθμού και τα οποία έχουν ακόμη δύο λειτουργίες. Χρησιμεύουν ως το σύστημα αναγγελιών και εξοπλισμού πυρκαϊάς.
Ωστόσο πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι δεν αναμένεται σύνδεση του terminal με το μετρό πριν το 2016 και αναζητείται προσωρινά σύνδεση με τα παλαιά τερματικά στα οποία λειτουργεί σταθμός του μετρό.
Το αεροδρόμιο του Shenzhen Bao χρησιμεύσει ως κομβικό σημείο της Κίνας στις εσωτερικές αεροπορικές μεταφορές κι αεροδρόμιο άνοιξε το 1991.
Πέρυσι , το αεροδρόμιο υποδέχθηκε περισσότερους από 29 εκατομμύρια επιβάτες και πάνω από 855.000 τόνους φορτίου.
Με μια αύξηση 18 % ετησίως, ο νέος τερματικός σταθμός αναμένεται να χειριστεί 45 εκατομμύρια επιβάτες και 2 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως.
* με πληροφορίες από το CNN