Της Αγγελικής Παρασίδου*
ουλάχιστον 250 εκατομμύρια από 650 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου δεν είναι σε θέση να διαβάζουν, να γράφουν ή να κάνουν βασικές μαθηματικές πράξεις, σύμφωνα με μια έκθεση που ανακοινώθηκε την Τετάρτη από την UNESCO.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι 130 εκατομμύρια παιδιά που πηγαίνουν σε δημοτικό σχολείο, δεν έχουν επιτύχει τα ελάχιστα κριτήρια εκμάθησης και σχεδόν 120 εκατομμύρια έχουν περάσει λίγο ή καθόλου χρόνο σε μια τάξη, συμπεριλαμβανομένων 57 εκατομμυρίων νέων που δεν πηγαίνουν στο σχολείο.
Η ανεξάρτητη ερευνητική ομάδα που συνέταξε την έκθεση για την UNESCO υπολογίζει ότι το κόστος των 250 εκατομμυρίων παιδιών σε όλο τον κόσμο που δεν μαθαίνουν μεταφράζεται σε μια απώλεια για τις κυβερνήσεις των περίπου 129 δις δολαρίων ετησίως.
Η εκπρόσωπος της UNESCO Vibeke Jensen, δήλωσε πως αυτή η παγκόσμια εκπαιδευτική κρίση κατά κύριο λόγο προκαλείται από την έλλειψη καλά καταρτισμένου διδακτικού προσωπικού στις φτωχές περιοχές.
"Αν και περισσότερα παιδιά πάνε πλέον στο σχολείο , αυτό είναι εις βάρος της ποιότητας», είπε σε συνέντευξη Τύπου. «Το θέμα τώρα είναι να εστιάσουμε στην ποιότητα".
Στο 1/3 των χωρών που μελετήθηκαν από την ομάδα, λιγότερο από το 75% των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν εκπαιδευθεί για να ανταποκρίνονται στα εθνικά πρότυπα.«Οι εκπαιδευτικοί έχουν το μέλλον αυτής της γενιάς στα χέρια τους», δήλωσε η Ιρίνα Μπόκοβα, Γενική Διευθύντια της UNESCO. " Χρειαζόμαστε 5,2 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς να προσληφθούν από το 2015 και πρέπει να εργαστούμε σκληρότερα για να τους υποστηρίξουμε να παρέξουν στα παιδιά μια καθολική , δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση".
Η έκθεση ανέφερε ότι η διασφάλιση της ισότιμης, ποιοτικής εκπαίδευσης μπορεί να αυξήσει το ακαθάριστο κατά κεφαλήν εγχώριο προϊόν μιας χώρας κατά 23% για πάνω από 40 χρόνια.Όμως, σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν τα μισά παιδιά που δεν πάνε σχολείο σε παγκόσμιο επίπεδο δεν αναμένεται ποτέ να μπουν σε μια τάξη - και αυτό περιλαμβάνει σχεδόν τα δύο τρίτα των κοριτσιών στις αραβικές χώρες και την υποσαχάρια Αφρική.
Η ερευνητική ομάδα ανέφερε ότι σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού παιδιών που δεν πάνε σχολείο ζουν σε περιοχές που πλήττονται από συγκρούσεις.
Υπολογίζεται ότι 14 χώρες είχαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο παιδιά εκτός σχολείου το 2011 , όπως το Αφγανιστάν , η Κίνα, το Κονγκό, η Σομαλία, το Σουδάν πριν από τη διάλυσή του και η Τανζανία.
Στη θετική πλευρά ανακοινώθηκε ότι τρεις χώρες κατάφεραν να μειώσουν τα τελευταία πέντε χρόνια κατά 85% τον αριθμό των παιδιών που δεν πάνε σχολείο και συγκεκριμένα το Λάος, τη Ρουάντα και το Βιετνάμ.
Οι ηγέτες του κόσμου θέσει ως στόχο το 2000 να δοθεί σε κάθε παιδί η δυνατότητα να φοιτήσει τουλάχιστον στο δημοτικό σχολείο από το 2015, αλλά η έκθεση θεωρεί το στόχο αυτό πλέον πολύ δύσκολο.
Η έκθεση της ανεξάρτητης ομάδας για την UNESCO καταλήγει πως η επένδυση στους εκπαιδευτικούς είναι το κλειδί.
* απόδοση για τη Freepen από τη Huffington Post
ουλάχιστον 250 εκατομμύρια από 650 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου δεν είναι σε θέση να διαβάζουν, να γράφουν ή να κάνουν βασικές μαθηματικές πράξεις, σύμφωνα με μια έκθεση που ανακοινώθηκε την Τετάρτη από την UNESCO.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι 130 εκατομμύρια παιδιά που πηγαίνουν σε δημοτικό σχολείο, δεν έχουν επιτύχει τα ελάχιστα κριτήρια εκμάθησης και σχεδόν 120 εκατομμύρια έχουν περάσει λίγο ή καθόλου χρόνο σε μια τάξη, συμπεριλαμβανομένων 57 εκατομμυρίων νέων που δεν πηγαίνουν στο σχολείο.
Η ανεξάρτητη ερευνητική ομάδα που συνέταξε την έκθεση για την UNESCO υπολογίζει ότι το κόστος των 250 εκατομμυρίων παιδιών σε όλο τον κόσμο που δεν μαθαίνουν μεταφράζεται σε μια απώλεια για τις κυβερνήσεις των περίπου 129 δις δολαρίων ετησίως.
Η εκπρόσωπος της UNESCO Vibeke Jensen, δήλωσε πως αυτή η παγκόσμια εκπαιδευτική κρίση κατά κύριο λόγο προκαλείται από την έλλειψη καλά καταρτισμένου διδακτικού προσωπικού στις φτωχές περιοχές.
"Αν και περισσότερα παιδιά πάνε πλέον στο σχολείο , αυτό είναι εις βάρος της ποιότητας», είπε σε συνέντευξη Τύπου. «Το θέμα τώρα είναι να εστιάσουμε στην ποιότητα".
Στο 1/3 των χωρών που μελετήθηκαν από την ομάδα, λιγότερο από το 75% των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν εκπαιδευθεί για να ανταποκρίνονται στα εθνικά πρότυπα.«Οι εκπαιδευτικοί έχουν το μέλλον αυτής της γενιάς στα χέρια τους», δήλωσε η Ιρίνα Μπόκοβα, Γενική Διευθύντια της UNESCO. " Χρειαζόμαστε 5,2 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς να προσληφθούν από το 2015 και πρέπει να εργαστούμε σκληρότερα για να τους υποστηρίξουμε να παρέξουν στα παιδιά μια καθολική , δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση".
Η έκθεση ανέφερε ότι η διασφάλιση της ισότιμης, ποιοτικής εκπαίδευσης μπορεί να αυξήσει το ακαθάριστο κατά κεφαλήν εγχώριο προϊόν μιας χώρας κατά 23% για πάνω από 40 χρόνια.Όμως, σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν τα μισά παιδιά που δεν πάνε σχολείο σε παγκόσμιο επίπεδο δεν αναμένεται ποτέ να μπουν σε μια τάξη - και αυτό περιλαμβάνει σχεδόν τα δύο τρίτα των κοριτσιών στις αραβικές χώρες και την υποσαχάρια Αφρική.
Η ερευνητική ομάδα ανέφερε ότι σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού παιδιών που δεν πάνε σχολείο ζουν σε περιοχές που πλήττονται από συγκρούσεις.
Υπολογίζεται ότι 14 χώρες είχαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο παιδιά εκτός σχολείου το 2011 , όπως το Αφγανιστάν , η Κίνα, το Κονγκό, η Σομαλία, το Σουδάν πριν από τη διάλυσή του και η Τανζανία.
Στη θετική πλευρά ανακοινώθηκε ότι τρεις χώρες κατάφεραν να μειώσουν τα τελευταία πέντε χρόνια κατά 85% τον αριθμό των παιδιών που δεν πάνε σχολείο και συγκεκριμένα το Λάος, τη Ρουάντα και το Βιετνάμ.
Οι ηγέτες του κόσμου θέσει ως στόχο το 2000 να δοθεί σε κάθε παιδί η δυνατότητα να φοιτήσει τουλάχιστον στο δημοτικό σχολείο από το 2015, αλλά η έκθεση θεωρεί το στόχο αυτό πλέον πολύ δύσκολο.
Η έκθεση της ανεξάρτητης ομάδας για την UNESCO καταλήγει πως η επένδυση στους εκπαιδευτικούς είναι το κλειδί.
* απόδοση για τη Freepen από τη Huffington Post