Μιχάλης Τζανάκης
Αν δεν έχετε υπόψη σας
τον υπουργό πολιτισμού της παρούσας
κυβέρνησης, σας υπενθυμίζω ότι είναι ο
Κ. Τασούλας, ανιψιός του αείμνηστου Ε.
Αβέρωφ.
Ο προηγούμενος υπουργός
ήταν ο Π. Παναγιωτόπουλος, γαμπρός του
αείμνηστου Κ. Τσαλδάρη.
Ο προ-προηγούμενος ήταν
ο Π. Γερουλάνος, γιος του Μαρίνου
Γερουλάνου, Αυλάρχη της
βασίλισσας Άννας Μαρίας!!!.
Πριν απ’ τους παραπάνω
έχουν διατελέσει υπουργοί ο Ε.Βενιζέλος,
γαμπρός του Μπακατσέλου, ο Μ. Λιάπης
(!!!) και Κ. Καραμανλής, ανίψια του «εθνάρχη»,
η Ν. Μπακογιάννη, θυγατέρα του Κ. Μητσοτάκη,
ο Θ. Πάγκαλος, εγγονός του ομώνυμου
δικτάτορα, για να μην πάμε στον Γ.
Βουλγαράκη ή στον Σ. Κούβελα(!!!)
Χρειάζονται κάπου-κάπου
κάποια τεστ μνήμης προκειμένου να
ερμηνεύουμε την ευτέλεια και την κατάντια
που έχει περιέλθει η χώρα που διαμόρφωσε
το «δυτικό» πολιτιστικό πλαίσιο σε
παγκόσμιο επίπεδο.
Αφού θυμηθήκαμε έτσι
πρόχειρα τους επικεφαλής του «πολιτισμού»
της χώρας σ’ αυτά τα τελευταία χρόνια,
ας θυμηθούμε και έναν συντοπίτη μας.
Μυθιστοριογράφος,
ποιητής, θεατρικός συγγραφέας,
δημοσιογράφος, φιλόσοφος και πολιτικός.
Ένα από τα μεγάλα κεφάλαια της νεοελληνικής
λογοτεχνίας, με τεράστιο σε όγκο, αλλά
και σε ευρύτητα έργο.
Κέρδισε
παγκόσμια φήμη μεταθανάτια από τη
μεταφορά στη μεγάλη οθόνη τού μυθιστορήματός
του Ο βίος και η πολιτεία του Αλέξη
Ζορμπά από τον Μιχάλη Κακογιάννη το
1964.
Ο Νίκος
Καζαντζάκης είναι ο πιο μεταφρασμένος
σύγχρονος Έλληνας συγγραφέας. Δεκάδες
γλώσσες τίμησαν με μεταφράσεις το έργο
του σε εκατόν και πλέον χώρες του πλανήτη,
ενώ σε αρκετά πανεπιστήμια υπάρχει έδρα
σπουδών με αντικείμενο τον Κρητικό
συγγραφέα, ενώ η διεθνής εταιρεία «φίλων
Ν. Καζαντζάκη», που ιδρύθηκε στη Γενεύη
το 1988 περιλαμβάνει σχεδόν 6000 μέλη από
119 χώρες του κόσμου.
Η
αλήθεια είναι πως-σε αντίθεση με τους
παραπάνω κυρίους και κυρίες- ο συντοπίτης
συγγραφέας-διανοητής δεν ήταν υιός,
εγγονός, ανιψιός ή οτιδήποτε άλλο κάποιου
πολιτικού, κομματάρχη ή …αυλάρχη!!!
Εντάξει,
μπορεί το έργο του να συντάραξε τον
πνευματικό κόσμο σ’ όλο τον πλανήτη,
αλλά αυτή την ώρα ο Τασούλας πρέπει να
νοικοκυρέψει τα «πολιτιστικά» οικονομικά
και δεν μπορεί να χρηματοδοτεί με 80.000
ευρώ το μουσείο στη Μυρτιά. Άλλωστε οι
«υποχρεώσεις» του υπουργείου
Πολιτισμού-τζόγου έχει τρέχουσες
«υποχρεώσεις». Πρέπει να χορηγήσει τις
ομάδες του πρωταθλήματος, πρέπει να
οργανώσει τα στοιχηματικά παιγνίδια
και να χρηματοδοτήσει τα «τζόκερ» τα
«λότο», «πρότο», το «προ-πό» το «στοίχημα»
και όλα τα άκρως «πολιτιστικά» παίγνια
που χρηματοδοτούν με τη σειρά τους το
διαγωνισμό της eurovision
και τις λοιπές δράσεις των «πνευματικών»
ανθρώπων.
Το
«κενό» αυτό είναι λογικό να καλύψουν
οι «πνευματικές» εφεδρείες-εφοπλιστές-επιχειρηματίες,
γνωστοί για τις καλλιτεχνικές ευαισθησίες
τους. Γιατί λοιπόν ο «πολιτισμός» να μη
στηριχθεί από τις «υγιείς» δυνάμεις
του τόπου;
Μπορεί
να μπει και σπόνσορας στο μουσείο, να
πουλάνε μαζί με την «Ασκητική» και
διαρκείας του «Θρύλου». Όλα σ’ αυτήν
την ξεφτιλισμένη εποχή που ζούμε έχουν
την «τιμή» τους!!!
Από
πού και ως πού ο … Τασούλας θα τινάξει
τα δημοσιονομικά της χώρας στον αέρα,
χρηματοδοτώντας το μουσείο «κάποιου»
Ν. Καζαντζάκη;