Καταρρίφθηκε η πτήση MH017; Πολλά σημεία, σύμφωνα με την εκδοχή που κυκλοφορούν κύκλοι του ΝΑΤΟ, δείχνουν μια σειρά από λάθη που ενεδεχομένως να έγιναν από τους φιλορώσους αυτονομιστές - ενδεχομένως να προκλήθηκαν από ανεπαρκή εκπαίδευση σε ένα σύστημα αεράμυνας που καλείται Buk. Θα πρέπει επίσης να διαδραματίζει και κάποιο ρόλο η Ρωσία.
Το τραγικό τέλος της πτήσης MH017 της Malaysia Airlines παραμένει προς το παρόν ένα μυστήριο. Ένα σαφές κίνητρο για τη σκόπιμη κατάρριψη του πολιτικού αεροσκάφους είναι αυτή τη στιγμή ελάχιστα ορατό. Άρα ήταν λάθος; Αυτό προτείνεται ως συμπέρασμα από κάποια στοιχεία.
Στρατιωτικοί του ΝΑΤΟ ισχυρίζονται ότι τα αεροσκάφος καταρρίφθηκε με πύραυλο από το οπλοστάσιο του ρωσικού στρατού. Τέτοια συστήματα πιθανώς έχουν παραδοθεί στους αυτονομιστές από τη ρωσική πλευρά. Η γρήγορη και ακριβή ανάλυση και αποσαφήνιση του πυραύλου που χρησιμοποιήθηκε στην κατάρριψη, εκπλήσσει.
Παρά τον εν λόγω ισχυρισμό, έτσι οι στρατιωτικοί του ΝΑΤΟ, δεν υπάρχει μέχρι σήμερα ένα κίνητρο για τις φιλορωσικές δυνάμεις για να επιτεθούν σε ένα πολιτικό αεροσκάφος. Ως εκ τούτου, πρέπει κανείς να θεωρήσει ότι πρόκειται για ένα «τραγικό σφάλμα» των αυτονομιστών.
Αυτό αποκαλύπτουν οι τεχνικές λεπτομέρειες του υπόπτου, το αντιεροπορικό σύστημα Buk (Gadfly κατά ΝΑΤΟ), το οποίο φέρεται να κατέρριψε το Boeing 777 με περίπου 298 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 80 παιδιών, επί του σκάφους. Πρόκειται για ένα περίπλοκο και δύσκολο στη χρήση σύστημα.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες στο κοινό πληροφορίες, το Buk (ποσοστό επιτυχίας:90 % - για μαχητικά αεροσκάφη) μπορεί να καταπολεμήσει αεροσκάφη σε ύψος 14 έως 25 χιλιομέτρων, ανάλογα με την έκδοση. Η πρόσκτηση του στόχου γίνεται με καθοδήγηση ραντάρ. Μετά την επιλοχή του στόχου εξαπολύεται ο πύραυλος, ο οποίος ακολουθεί πορεία προς τον στόχο με την βοήθεια των μικροκυμάτων. Ο βάρους 690 κιλών και μήκους 5,5 μέτρων πύραυλος έχει μια κεφαλή μάχης από 60 έως 70 κιλά, η οποία εκρήγνυεται σε άμεση γειτνίαση του αεροσκάφους (λιγότερο από 20 μέτρα) και τα θραύσματα τρυπάνε στη συνέχεια το αεροσκάφος.
Ο εναέριος χώρος στην ανατολική Ουκρανία, όπου καταρρίφθηκε η πτήση MH017 φέρεται να ήταν μόνο εν μέρει κλειστός, σύμφωνα με το Euro Control, αλλά μόνο μέχρι το επίπεδο πτήσης 320 (δηλαδή μέχρι τα 32000 πόδια ή 9754 μέτρα). Το MH017 ήταν στο επίπεδο πτήσης 330 - αν και σχεδόν 305 μέτρα ψηλότερα, μέσα στο φονικό εύρος του πυραύλου του Buk.
Το Eurocontrol είχε προειδοποιήσει στις αρχές Απριλίου για πτήσεις στην Κριμαία. Γιατί δεν είχε προειδοποιήσει για πτήσεις στην ανατολική Ουκρανία, είναι συζητήσιμο: Ποιά έκταση του εναερίου χώρου, σε ποιά ύψη και για πόσο καιρό αυτός είναι κλειδωμένος, το λεγόμενο ΝΟΤΑΜ, είναι «μια κυρίαρχη εθνική απόφαση», σύμφωνα με το Eurocontrol. H σχετική υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών που καλείται ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) περιστασιακά και όπως αυτό απαιτείται, παρεμβαίνει - για παράδειγμα στην πρώην Γιουγκοσλαβία, τη Λιβύη ή τη Συρία. Σε γενικές γραμμές, η εκτίμηση του κινδύνου ανήκει συνήθως στις τοπικές αρχές. Το Ισραήλ, για παράδειγμα, έχει κλείσει μετά τις επιθέσεις με ρουκέτες από τη Λωρίδα της Γάζας ορισμένους τομείς του εναέριου χώρου του.
Ενα τέτοιο αντιεροπορικό στοιχείο, όπως το Buk, από το οποίο η Ουκρανία έχει περίπου 60 και η Ρωσία πάνω από 250 κομμάτια από αυτό το μοντέλο, σύμφωνα με το αμερικανικό στρατιωτικό πορτάλ Global Security, μπορεί να αναγνωρίσει τα πολιτικά αεροσκάφη ως τέτοια, όπως χρησιμοποιούν συνήθως τη λεγόμενη ταυτοποίηση του «φίλος-εχθρός», επίσης γνωστό ως IFF (Identification Friend or Foe). Κάθε πολιτικό αεροσκάφος έχει ένα αναμεταδότη IFF.
Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: Το αεροσκάφος που ανιχνεύεται από ραντάρ, παίρνει ένα σήμα από τον ανακριτή στο έδαφος - το λεγόμενο δευτερεύον ραντάρ, το οποίο υπάρχει επίσης στα στρατιωτικά ραντάρ - για μια ερώτηση. Το αεροσκάφος απαντά με έναν κωδικό ασφαλείας που προηγουμένως τον έχει λάβει από την υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Εάν ο κώδικας είναι ο σωστός και το αεροσκάφος ακολουθεί την προγραμματισμένη πορεία του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, ταυτοποιείται ως πολιτικό. Εάν το αεροσκάφος δεν απαντήσει, δεν προσδιορίζεται άμεσα ως εχθρικό - ειδικά όταν η πορεία του ταιριάζει με το σχέδιο πτήσης. Πριν ξεκινήσει η διαδικασία αναχαίτισής του, η οποία μπορεί να οδηγήσει έως την κατάρριψή του, πρέπει να είναι εμφανές από τα χαρακτηριστικά πτήσης του αεροσκάφους ότι πρόκειται για ένα στρατιωτικό αεροπλάνο του εχθρού.
Οι υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη Ρωσία και την Ουκρανία, γνώριζαν με βεβαιότητα τον κωδικό ασφαλείας της πτήσης MH17. Χωρίς αυτόν τον κωδικό τέτοια αεροσκάφη δεν επιτρέπεται να πετάξουν σε ελεγχόμενο εναέριο χώρο. Εάν το κάνουν, ξεκινά η διαδικασία αναχαίτισης. Τα μαχητικά αναχαίτισης απογειώνονται πάντα εάν ένα αεροσκάφος δεν απαντήσει με τον κωδικό ασφαλείας, ή εάν απαντήσει με λάθος κωδικό ασφαλείας.
Το σύστημα αεράμυνας Buk, το οποίο θα μπορούσε να έχει καταρρίψει το Boeing 777, διαθέτει επίσης σύστημα IFF. Ανοιχτό παραμένει όμως εάν το πλήρωμα που επάνδρωνε το Buk έλαβε ποτέ τον κωδικό ασφαλείας από τον πολιτικό έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας - για την περίπτωση θα έπρεπε οι αυτονομιστές να λάβουν τον κωδικό από τις σχετικές υπηρεσίες του Κιέβου - και εάν τον έλαβε, εάν θα μπορούσε να ξεκινήσει κάτι με αυτόν τον κωδικό.
Ωστόσο: Ακόμα και χωρίς IFF, για το πλήρωμα του Buk πρέπει να υπήρχαν σαφείς ενδείξεις ότι ήταν ένα πολιτικό αεροσκάφος. Ένας στόχος που πετά 10 με 11 χιλιόμετρα πάνω στον ουρανό, είναι πιθανότατα ένα πολιτικός αεροσκάφος. Τα στρατιωτικά μεταγωγικά αεροσκάφη συνήθως δεν είναι σε τέτοιο ύψος, ιδιαίτερα όταν η πτήση τους αφορά σχετικά μικρές αποστάσεις.
Επιπλέον, μεταξύ της πυροδότησης του πυραύλου και τις επιπτώσεις του στο στόχο μεσολάβησαν μέχρι και 30 δευτερόλεπτα, κατά τα οποία σε οποιαδήποτε στιγμή θα μπορούσε να υπάρξει ένας τερματισμός της πορείας του πυραύλου, μέσω της τηλεχειριζόμενης λειτουργίας της αυτοκαταστροφής. Ένα ατύχημα που να οφείλεται σε λειτουργικό σφάλμα, θεωρείται συνεπώς ίγότερο πιθανό. Ακόμα και αν ήταν λάθος: Η πορεία του πυραύλου ήταν ηθελημμένη μέχρι να πλήξει τον στόχο.
Η λειτουργία αυτού του θανατηφόρου όπλου, δεν είναι για αρχάριους. Έτσι, το ερώτημα είναι πόσο καλά εκπαιδευμένο ήταν το πλήρωμα του Buk, όπως για τη λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος αεράμυνας, είναι απαραίτητη μια πολύπλοκη κατάρτιση. Αυτή συνήθως περιλαμβάνει θεωρητικά μαθήματα πολλών εβδομάδων που ακολουθούνται από πρακτική εξάσκηση. Επιπλέον, ένας πλήρες σύστημα Buk, αποτελείται από ένα όχημα με ραντάρ επιτήρησης, ένα με το κέντρο διοίκησης, καθώς και ορισμένα οχήματα με το ραντάρ ελέγχου πυρός και τους εκτοξευτήρες για τέσσερις πυραύλους. Ενα σύνολο από περίπου 20 άνδρες είναι αναγκαίο για τη λειτουργία αυτού του συστήματος.
Ωστόσο, ακόμη και καλά εκπαιδευμένοι στρατιώτες μπορεί να κάνουν ένα μοιραίο λάθος, όπως μας έμαθε η τραγωδία της πτήσης Iran Air 655 τον Ιούλιο του 1988, όταν ένας αμερικανικός πύραυλος από το καταδρομικό USS Vincennes κατέρριψε ένα Airbus A300 της ιρανικής αεροπορικής εταιρείας, και 290 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Το αεροσκάφος είχε στείλει το σωστό κωδικό IFF, αλλά οι Αμερικανοί τον μπέρδεψαν με το κωδικό για τα ιρανικά στρατιωτικά αεροσκάφη.
Για το ΝΑΤΟ λέγεται ότι δεν είναι πραγματικά έκπληκτο με το γεγονός ότι οι αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία έχουν πυραυλικά συστήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά πολιτικών αεροσκαφών. Έτσι, η Συμμαχία που έχει μια απάντηση, μέσω των ηλεκτρονικών της ματιών που λέγεται ότι βρίσκονται για μήνες πάνω από την ανατολική Ουκρανία, ανέφερε ότι οι αντάρτες εξοπλίστηκαν από την ρωσική πλευρά με πυραύλους επιφανείας-αέρος.
Σχεδόν απαρατήρητο από το κοινό, ο Αμερικανός στρατηγός Philip Breedlove, ο υψηλότερος στρατιωτικός του ΝΑΤΟ, ανέφερε τέλος του Ιουνίου στους δημοσιογράφους στο Πεντάγωνο ότι στην ρωσική πλευρά των συνόρων οι αυτονομιστές εξασκούνται με αντιεροπορικά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί πάνω σε γερανοφόρα οχήματα, και ότι αυτά θα μπορούσαν να μετακινηθούν αργότερα προς την ουκρανική πλευρά. Τότε, ο ίδιος προειδοποίησε ότι αυτά έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος από τα φορητά αντιαεροπορικά βλήματα, τα αποκαλούμενα Manpads.
Το πλήρωμα και οι επιβάτες επί του Boeing 777 δεν είχαν καμία τύχη. Δεν υπάρχει ένα σύστημα προειδοποίησης επί πολιτικού αεροσκάφους που θα μπορούσε να προειδοποιήσει το πλήρωμα για έναν επικείμενο πύραυλο. Ακόμη και να υπήρχε αυτή η δυνατότητα, ένα ογκώδες πολιτικό αεροσκάφος έχει πολύ λίγα περιθώρια ελιγμών. Η δυνατότητα να αποφύγει έναν τέτοιο πύραυλο είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
fox2magazine.net
Το τραγικό τέλος της πτήσης MH017 της Malaysia Airlines παραμένει προς το παρόν ένα μυστήριο. Ένα σαφές κίνητρο για τη σκόπιμη κατάρριψη του πολιτικού αεροσκάφους είναι αυτή τη στιγμή ελάχιστα ορατό. Άρα ήταν λάθος; Αυτό προτείνεται ως συμπέρασμα από κάποια στοιχεία.
Στρατιωτικοί του ΝΑΤΟ ισχυρίζονται ότι τα αεροσκάφος καταρρίφθηκε με πύραυλο από το οπλοστάσιο του ρωσικού στρατού. Τέτοια συστήματα πιθανώς έχουν παραδοθεί στους αυτονομιστές από τη ρωσική πλευρά. Η γρήγορη και ακριβή ανάλυση και αποσαφήνιση του πυραύλου που χρησιμοποιήθηκε στην κατάρριψη, εκπλήσσει.
Παρά τον εν λόγω ισχυρισμό, έτσι οι στρατιωτικοί του ΝΑΤΟ, δεν υπάρχει μέχρι σήμερα ένα κίνητρο για τις φιλορωσικές δυνάμεις για να επιτεθούν σε ένα πολιτικό αεροσκάφος. Ως εκ τούτου, πρέπει κανείς να θεωρήσει ότι πρόκειται για ένα «τραγικό σφάλμα» των αυτονομιστών.
Αυτό αποκαλύπτουν οι τεχνικές λεπτομέρειες του υπόπτου, το αντιεροπορικό σύστημα Buk (Gadfly κατά ΝΑΤΟ), το οποίο φέρεται να κατέρριψε το Boeing 777 με περίπου 298 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 80 παιδιών, επί του σκάφους. Πρόκειται για ένα περίπλοκο και δύσκολο στη χρήση σύστημα.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες στο κοινό πληροφορίες, το Buk (ποσοστό επιτυχίας:90 % - για μαχητικά αεροσκάφη) μπορεί να καταπολεμήσει αεροσκάφη σε ύψος 14 έως 25 χιλιομέτρων, ανάλογα με την έκδοση. Η πρόσκτηση του στόχου γίνεται με καθοδήγηση ραντάρ. Μετά την επιλοχή του στόχου εξαπολύεται ο πύραυλος, ο οποίος ακολουθεί πορεία προς τον στόχο με την βοήθεια των μικροκυμάτων. Ο βάρους 690 κιλών και μήκους 5,5 μέτρων πύραυλος έχει μια κεφαλή μάχης από 60 έως 70 κιλά, η οποία εκρήγνυεται σε άμεση γειτνίαση του αεροσκάφους (λιγότερο από 20 μέτρα) και τα θραύσματα τρυπάνε στη συνέχεια το αεροσκάφος.
Ο εναέριος χώρος στην ανατολική Ουκρανία, όπου καταρρίφθηκε η πτήση MH017 φέρεται να ήταν μόνο εν μέρει κλειστός, σύμφωνα με το Euro Control, αλλά μόνο μέχρι το επίπεδο πτήσης 320 (δηλαδή μέχρι τα 32000 πόδια ή 9754 μέτρα). Το MH017 ήταν στο επίπεδο πτήσης 330 - αν και σχεδόν 305 μέτρα ψηλότερα, μέσα στο φονικό εύρος του πυραύλου του Buk.
Το Eurocontrol είχε προειδοποιήσει στις αρχές Απριλίου για πτήσεις στην Κριμαία. Γιατί δεν είχε προειδοποιήσει για πτήσεις στην ανατολική Ουκρανία, είναι συζητήσιμο: Ποιά έκταση του εναερίου χώρου, σε ποιά ύψη και για πόσο καιρό αυτός είναι κλειδωμένος, το λεγόμενο ΝΟΤΑΜ, είναι «μια κυρίαρχη εθνική απόφαση», σύμφωνα με το Eurocontrol. H σχετική υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών που καλείται ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) περιστασιακά και όπως αυτό απαιτείται, παρεμβαίνει - για παράδειγμα στην πρώην Γιουγκοσλαβία, τη Λιβύη ή τη Συρία. Σε γενικές γραμμές, η εκτίμηση του κινδύνου ανήκει συνήθως στις τοπικές αρχές. Το Ισραήλ, για παράδειγμα, έχει κλείσει μετά τις επιθέσεις με ρουκέτες από τη Λωρίδα της Γάζας ορισμένους τομείς του εναέριου χώρου του.
Ενα τέτοιο αντιεροπορικό στοιχείο, όπως το Buk, από το οποίο η Ουκρανία έχει περίπου 60 και η Ρωσία πάνω από 250 κομμάτια από αυτό το μοντέλο, σύμφωνα με το αμερικανικό στρατιωτικό πορτάλ Global Security, μπορεί να αναγνωρίσει τα πολιτικά αεροσκάφη ως τέτοια, όπως χρησιμοποιούν συνήθως τη λεγόμενη ταυτοποίηση του «φίλος-εχθρός», επίσης γνωστό ως IFF (Identification Friend or Foe). Κάθε πολιτικό αεροσκάφος έχει ένα αναμεταδότη IFF.
Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: Το αεροσκάφος που ανιχνεύεται από ραντάρ, παίρνει ένα σήμα από τον ανακριτή στο έδαφος - το λεγόμενο δευτερεύον ραντάρ, το οποίο υπάρχει επίσης στα στρατιωτικά ραντάρ - για μια ερώτηση. Το αεροσκάφος απαντά με έναν κωδικό ασφαλείας που προηγουμένως τον έχει λάβει από την υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Εάν ο κώδικας είναι ο σωστός και το αεροσκάφος ακολουθεί την προγραμματισμένη πορεία του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, ταυτοποιείται ως πολιτικό. Εάν το αεροσκάφος δεν απαντήσει, δεν προσδιορίζεται άμεσα ως εχθρικό - ειδικά όταν η πορεία του ταιριάζει με το σχέδιο πτήσης. Πριν ξεκινήσει η διαδικασία αναχαίτισής του, η οποία μπορεί να οδηγήσει έως την κατάρριψή του, πρέπει να είναι εμφανές από τα χαρακτηριστικά πτήσης του αεροσκάφους ότι πρόκειται για ένα στρατιωτικό αεροπλάνο του εχθρού.
Οι υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη Ρωσία και την Ουκρανία, γνώριζαν με βεβαιότητα τον κωδικό ασφαλείας της πτήσης MH17. Χωρίς αυτόν τον κωδικό τέτοια αεροσκάφη δεν επιτρέπεται να πετάξουν σε ελεγχόμενο εναέριο χώρο. Εάν το κάνουν, ξεκινά η διαδικασία αναχαίτισης. Τα μαχητικά αναχαίτισης απογειώνονται πάντα εάν ένα αεροσκάφος δεν απαντήσει με τον κωδικό ασφαλείας, ή εάν απαντήσει με λάθος κωδικό ασφαλείας.
Το σύστημα αεράμυνας Buk, το οποίο θα μπορούσε να έχει καταρρίψει το Boeing 777, διαθέτει επίσης σύστημα IFF. Ανοιχτό παραμένει όμως εάν το πλήρωμα που επάνδρωνε το Buk έλαβε ποτέ τον κωδικό ασφαλείας από τον πολιτικό έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας - για την περίπτωση θα έπρεπε οι αυτονομιστές να λάβουν τον κωδικό από τις σχετικές υπηρεσίες του Κιέβου - και εάν τον έλαβε, εάν θα μπορούσε να ξεκινήσει κάτι με αυτόν τον κωδικό.
Ωστόσο: Ακόμα και χωρίς IFF, για το πλήρωμα του Buk πρέπει να υπήρχαν σαφείς ενδείξεις ότι ήταν ένα πολιτικό αεροσκάφος. Ένας στόχος που πετά 10 με 11 χιλιόμετρα πάνω στον ουρανό, είναι πιθανότατα ένα πολιτικός αεροσκάφος. Τα στρατιωτικά μεταγωγικά αεροσκάφη συνήθως δεν είναι σε τέτοιο ύψος, ιδιαίτερα όταν η πτήση τους αφορά σχετικά μικρές αποστάσεις.
Επιπλέον, μεταξύ της πυροδότησης του πυραύλου και τις επιπτώσεις του στο στόχο μεσολάβησαν μέχρι και 30 δευτερόλεπτα, κατά τα οποία σε οποιαδήποτε στιγμή θα μπορούσε να υπάρξει ένας τερματισμός της πορείας του πυραύλου, μέσω της τηλεχειριζόμενης λειτουργίας της αυτοκαταστροφής. Ένα ατύχημα που να οφείλεται σε λειτουργικό σφάλμα, θεωρείται συνεπώς ίγότερο πιθανό. Ακόμα και αν ήταν λάθος: Η πορεία του πυραύλου ήταν ηθελημμένη μέχρι να πλήξει τον στόχο.
Η λειτουργία αυτού του θανατηφόρου όπλου, δεν είναι για αρχάριους. Έτσι, το ερώτημα είναι πόσο καλά εκπαιδευμένο ήταν το πλήρωμα του Buk, όπως για τη λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος αεράμυνας, είναι απαραίτητη μια πολύπλοκη κατάρτιση. Αυτή συνήθως περιλαμβάνει θεωρητικά μαθήματα πολλών εβδομάδων που ακολουθούνται από πρακτική εξάσκηση. Επιπλέον, ένας πλήρες σύστημα Buk, αποτελείται από ένα όχημα με ραντάρ επιτήρησης, ένα με το κέντρο διοίκησης, καθώς και ορισμένα οχήματα με το ραντάρ ελέγχου πυρός και τους εκτοξευτήρες για τέσσερις πυραύλους. Ενα σύνολο από περίπου 20 άνδρες είναι αναγκαίο για τη λειτουργία αυτού του συστήματος.
Ωστόσο, ακόμη και καλά εκπαιδευμένοι στρατιώτες μπορεί να κάνουν ένα μοιραίο λάθος, όπως μας έμαθε η τραγωδία της πτήσης Iran Air 655 τον Ιούλιο του 1988, όταν ένας αμερικανικός πύραυλος από το καταδρομικό USS Vincennes κατέρριψε ένα Airbus A300 της ιρανικής αεροπορικής εταιρείας, και 290 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Το αεροσκάφος είχε στείλει το σωστό κωδικό IFF, αλλά οι Αμερικανοί τον μπέρδεψαν με το κωδικό για τα ιρανικά στρατιωτικά αεροσκάφη.
Για το ΝΑΤΟ λέγεται ότι δεν είναι πραγματικά έκπληκτο με το γεγονός ότι οι αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία έχουν πυραυλικά συστήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά πολιτικών αεροσκαφών. Έτσι, η Συμμαχία που έχει μια απάντηση, μέσω των ηλεκτρονικών της ματιών που λέγεται ότι βρίσκονται για μήνες πάνω από την ανατολική Ουκρανία, ανέφερε ότι οι αντάρτες εξοπλίστηκαν από την ρωσική πλευρά με πυραύλους επιφανείας-αέρος.
Σχεδόν απαρατήρητο από το κοινό, ο Αμερικανός στρατηγός Philip Breedlove, ο υψηλότερος στρατιωτικός του ΝΑΤΟ, ανέφερε τέλος του Ιουνίου στους δημοσιογράφους στο Πεντάγωνο ότι στην ρωσική πλευρά των συνόρων οι αυτονομιστές εξασκούνται με αντιεροπορικά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί πάνω σε γερανοφόρα οχήματα, και ότι αυτά θα μπορούσαν να μετακινηθούν αργότερα προς την ουκρανική πλευρά. Τότε, ο ίδιος προειδοποίησε ότι αυτά έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος από τα φορητά αντιαεροπορικά βλήματα, τα αποκαλούμενα Manpads.
Το πλήρωμα και οι επιβάτες επί του Boeing 777 δεν είχαν καμία τύχη. Δεν υπάρχει ένα σύστημα προειδοποίησης επί πολιτικού αεροσκάφους που θα μπορούσε να προειδοποιήσει το πλήρωμα για έναν επικείμενο πύραυλο. Ακόμη και να υπήρχε αυτή η δυνατότητα, ένα ογκώδες πολιτικό αεροσκάφος έχει πολύ λίγα περιθώρια ελιγμών. Η δυνατότητα να αποφύγει έναν τέτοιο πύραυλο είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
fox2magazine.net