Του Στρατή Μαζίδη
Ιδιάζουσα περίπτωση ο δήμαρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος. Από την πρώτη εκλογή του το 2010 έως σήμερα πέτυχε με στοχευμένες ενέργειες να διατηρείται στον αφρό.
Οι ενέργειες αυτές άλλοτε ήταν επικοινωνιακές όπως το φραστικό επεισόδιο που είχε το 2011 γκαρίζοντας με κάποιο στέλεχος - νομίζω - της απελθούσης τότε διοίκησης σε δημοτικό συμβούλιο και άλλοτε με λαϊκό αντίκτυπο όπως το μπλοκάρισμα με μπουλντόζες στα καινούρια τότε πλευρικά διόδια στην περιοχή. Κι άραγε τα διόδια αυτά λειτουργούν τελικά ή όχι;
Ωστόσο αν ο κος Γκλέτσος συνεχίζει να σχεδιάζει την "Τελεία", θα πρέπει να βάλει και μια πραγματική τελεία στα δικά του όρια.
Τη μια βουτάει - με στολή - να πιάσει το Σταυρό και την άλλη διακόπτει τον αγιασμό (!) για να πουλήσει τσαμπουκάδες μπροστά στις κάμερες και πιθανώς ένα αδαές κοινό γύρω από τον ύμνο και την επίμαχη λέξη "βασιλεύσι".
Αν συνεχίσεις, ΕΓΩ θα φύγω! Απείλησε ο δήμαρχος. Ποιον απειλείς κε δήμαρχε; Το Θεό; Ένα φου να σου κάνει, τελείωσες.
Νίκας τοις βασιλεύσι κατά βαρβάρων δωρούμενος, είναι εδώ και 1500 χρόνια κε Γκλέτσο. Εκείνη την εποχή είχαμε αυτοκράτορες, βασιλείς. Και προφανώς στα 1100 χρόνια της αυτοκρατορίας, ιδίως δε στα περίπου 750 πρώτα της μεγάλης ισχύος, ανέβηκαν στο φρόνο τόσοι όσοι ευσεβείς και σωστοί βασιλείς χρειαζόταν ώστε να αντέξει η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία στην εξελληνισμένη και χριστιανική μορφή της (διότι Βυζαντινή ουδέποτε υπήρξε και ως Ρωμαίοι υπέγραφαν και εξέδιδαν αποφάσεις οι αυτοκράτορες ως και το 1453) τόσους πολλούς αιώνες.
Ανάμεσα λοιπόν σε αυτό το "βασιλεύσι" που έχει και την ιστορική νοσταλγική του μορφή περιλαμβάνονται και βασιλείς με σπουδαίο έργο όπως πχ ο Ηράκλειος ή ο Νικηφόρος Φωκάς.
Βασιλεύ ουράνιε, λέει ο ιερέας στις Ακολουθίες. Να το αλλάξουμε; Και πώς να το κάνουμε;
Αλλά και στο δικό σου "ευσεβεύσι κατ' εναντίων δωρούμενος" βλέπεις εσύ σήμερα πουθενά ευσεβείς; Ή μήπως παρατηρείς κυβερνήτες να...μάχονται τους ενάντιους; Μάλλον υποτάσσονται.
Εν πάση περιπτώσει ο κος Γκλέτσος μπορούσε να αποφύγει τον πολιτικό θεατρινισμό αναμένοντας διακριτικά το τέλος του Αγιασμού και να ρωτήσει σχετικά τον ιερωμένο.
Έτσι όμως οι κάμερες δε θα κατέγραφαν τίποτε και ο ίδιος δε θα κέρδιζε το χειροκρότημα του πλήθους που αρέσκεται σε τσαμπουκαλεμένους. Έστω και χωρίς αιτία ή ακόμη χειρότερα δίχως αιτιατό!
Ιδιάζουσα περίπτωση ο δήμαρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος. Από την πρώτη εκλογή του το 2010 έως σήμερα πέτυχε με στοχευμένες ενέργειες να διατηρείται στον αφρό.
Οι ενέργειες αυτές άλλοτε ήταν επικοινωνιακές όπως το φραστικό επεισόδιο που είχε το 2011 γκαρίζοντας με κάποιο στέλεχος - νομίζω - της απελθούσης τότε διοίκησης σε δημοτικό συμβούλιο και άλλοτε με λαϊκό αντίκτυπο όπως το μπλοκάρισμα με μπουλντόζες στα καινούρια τότε πλευρικά διόδια στην περιοχή. Κι άραγε τα διόδια αυτά λειτουργούν τελικά ή όχι;
Ωστόσο αν ο κος Γκλέτσος συνεχίζει να σχεδιάζει την "Τελεία", θα πρέπει να βάλει και μια πραγματική τελεία στα δικά του όρια.
Τη μια βουτάει - με στολή - να πιάσει το Σταυρό και την άλλη διακόπτει τον αγιασμό (!) για να πουλήσει τσαμπουκάδες μπροστά στις κάμερες και πιθανώς ένα αδαές κοινό γύρω από τον ύμνο και την επίμαχη λέξη "βασιλεύσι".
Αν συνεχίσεις, ΕΓΩ θα φύγω! Απείλησε ο δήμαρχος. Ποιον απειλείς κε δήμαρχε; Το Θεό; Ένα φου να σου κάνει, τελείωσες.
Νίκας τοις βασιλεύσι κατά βαρβάρων δωρούμενος, είναι εδώ και 1500 χρόνια κε Γκλέτσο. Εκείνη την εποχή είχαμε αυτοκράτορες, βασιλείς. Και προφανώς στα 1100 χρόνια της αυτοκρατορίας, ιδίως δε στα περίπου 750 πρώτα της μεγάλης ισχύος, ανέβηκαν στο φρόνο τόσοι όσοι ευσεβείς και σωστοί βασιλείς χρειαζόταν ώστε να αντέξει η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία στην εξελληνισμένη και χριστιανική μορφή της (διότι Βυζαντινή ουδέποτε υπήρξε και ως Ρωμαίοι υπέγραφαν και εξέδιδαν αποφάσεις οι αυτοκράτορες ως και το 1453) τόσους πολλούς αιώνες.
Ανάμεσα λοιπόν σε αυτό το "βασιλεύσι" που έχει και την ιστορική νοσταλγική του μορφή περιλαμβάνονται και βασιλείς με σπουδαίο έργο όπως πχ ο Ηράκλειος ή ο Νικηφόρος Φωκάς.
Βασιλεύ ουράνιε, λέει ο ιερέας στις Ακολουθίες. Να το αλλάξουμε; Και πώς να το κάνουμε;
Αλλά και στο δικό σου "ευσεβεύσι κατ' εναντίων δωρούμενος" βλέπεις εσύ σήμερα πουθενά ευσεβείς; Ή μήπως παρατηρείς κυβερνήτες να...μάχονται τους ενάντιους; Μάλλον υποτάσσονται.
Εν πάση περιπτώσει ο κος Γκλέτσος μπορούσε να αποφύγει τον πολιτικό θεατρινισμό αναμένοντας διακριτικά το τέλος του Αγιασμού και να ρωτήσει σχετικά τον ιερωμένο.
Έτσι όμως οι κάμερες δε θα κατέγραφαν τίποτε και ο ίδιος δε θα κέρδιζε το χειροκρότημα του πλήθους που αρέσκεται σε τσαμπουκαλεμένους. Έστω και χωρίς αιτία ή ακόμη χειρότερα δίχως αιτιατό!