Τι πραγματικά συνέβηκε κοντά στα διεθνή ύδατα της Σουηδίας;

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΣ "ΡΩΣΙΚΟ" ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΣΤΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΥΠ. ΑΜΥΝΑΣ
SON OFEON

Οι Σουηδικές αρχές που φέρεται να ψάχνουν για ένα ρωσικό υποβρύχιο στη θάλασσα της Σουηδίας είναι πιθανόν να ψάχνουν σε λάθος κατεύθυνση.

Το υποβρύχιο είναι μάλλον Ολλανδικά, δήλωσε μια πηγή του ρωσικού υπουργείου Άμυνας στο  RT.
Νωρίτερα τα σουηδικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι το πολεμικό τους ναυτικό ψάχνει για ένα υποβρύχιο στη Βαλτική Θάλασσα, το οποίο πιθανώς ανήκει στη Ρωσία.

Η Ρωσία δήλωσε ότι δεν υπάρχει βάση στα δημοσιεύματα που συνδέουν την Ρωσία με αυτήν την ιστορία.

"Την Κυριακή το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, προσέφερε οποιαδήποτε βοήθεια μπορούσε στους Σουηδούς στη μάταιη αναζήτηση τους"  σχολίασε η πηγή.

Η πηγή πρόσθεσε ότι αν το  Σουηδικό ναυτικό ήθελε να σεβασθεί τα χρήματα και τα νεύρα των φορολογουμένων, θα πρέπει να στραφεί προς την Ολλανδία.

Το Ολλανδικό υποβρύχιο τύπου Walrus, που κινείται με ντηζελοκίνητο ηλεκτροκινητήρα, με το όνομα  Bruinvis, βρισκόταν στη Βαλτική Θάλασσα την περασμένη εβδομάδα, όχι μακριά από τη Στοκχόλμη.

Φωτογραφίες της διαδικασίας ανάδυσης έκτακτης ανάγκης από αυτό το υποβρύχιο διέρρευσαν σε σουηδικά μέσα ενημέρωσης και αναφέρθηκαν ως ανάδυση έκτακτης ανάγκης ενός ρωσικού υποβρυχίου, είπε η πηγή.

"Το Bruinvis είναι αγκυροβολημένο στην πρωτεύουσα της Εσθονίας Ταλίν από την Παρασκευή της περασμένης εβδομάδας και είναι έτοιμο να πλεύσει πίσω στη βάση του. 

Ας ελπίσουμε ότι αυτή η πληροφορία θα βοηθήσει το σουηδικό ναυτικό να το εντοπίσει, καθώς  θα επιστρέφει σε μία από από τις ολλανδικές ναυτικές βάσεις, " είπε η πηγή.

Το ολλανδικό ναυτικό, δήλωσε τη Δευτέρα ότι το Bruinvis δεν βρισκόταν κοντά στη Στοκχόλμη κατά τη στιγμή που το μυστηριώδες υποβρύχιο εντοπίστηκε. 

Οι κοινές ασκήσεις με τη Σουηδία, στις  οποίες  το υποβρύχιο έλαβε μέρος, έληξαν την Τρίτη, μετά τις οποίες αναχώρησε για το Ταλίν, δήλωσε ο εκπρόσωπος του  Ολλανδικού Υπουργείου Άμυνας κος Marnoes Visser.

Τα Σουηδικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι το ναυτικό της χώρας ανέπτυξε μονάδες αναζήτησης την Παρασκευή μετά την λήψη πληροφοριών για την παρουσία υποβρυχίου άγνωστου ταυτότητας.

Οι πληροφορίες ανέφεραν ότι υποκλάπηκε ένα μήνυμα  στα ρωσικά σε μία συχνότητα που χρησιμοποιείται από το ρωσικό Ναυτικό για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, γεγονός που οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ένα ρωσικό υποβρύχιο βρισκόταν σε δύσκολη θέση σε μια μυστική αποστολή στα ύδατα της Σουηδίας.

Αλλά ο Σουηδός Υποναύαρχος Anders Grenstad δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η έρευνα ξεκίνησε από μια φωτογραφία που έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας από έναν άνδρα, ο οποίος το είδε να αναδύεται και να καταδύεται ξανά. 

Είπε ότι το Πολεμικό Ναυτικό δεν γνωρίζει αν η Ρωσία ήταν το ξένο έθνος που κρυβόταν πίσω  από τη δραστηριότητα του υποβρυχίου.

«Από τις πληροφορίες που έχουμε, δεν μπορούμε να καταλήξουμε στο ίδιο συμπέρασμα με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ότι δηλαδή υπάρχει ένα χτυπημένο υποβρύχιο. Δεν έχουμε καμία πληροφορία για σήμα έκτακτης ανάγκης ή τη χρήση ενός καναλιού έκτακτης ανάγκης", είπε.

Ο ναύαρχος επιβεβαίωσε ότι μία σουηδική ναυτική άσκηση, με τη συμμετοχή ενός υποβρυχίου από την Ολλανδία, βρισκόταν σε εξέλιξη στα ανοικτά των ακτών της Στοκχόλμης κατά τη στιγμή της πρώτης παρατήρησης.


ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Παρά τις διαψεύσεις υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για το τι πραγματικά συνέβηκε κοντά στα διεθνή ύδατα της Σουηδίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι Σουηδοί υποπτεύονται ότι στην περιοχή έγινε κάποιο ατύχημα με κάποιο ρωσικό υποβρύχιο.

Το υποβρύχιο ήταν σύμφωνα με πληροφορίες ένα μεσαίο ατομικό υποβρύχιο - βαθυσκάφος τύπου AS-12 LOSHARIK.

Το υποβρύχιο αυτό μπορεί να καταδυθεί σε βάθος έως 6000 μέτρα και να παραμείνει σε κατάδυση για 6 μήνες, συλλέγοντας πληροφορίες.

To πλήρωμα του αποτελείται από 25 αξιωματικούς, έχει μήκος 70 μέτρα, εκτόπισμα 2000 τόνους και κινείται με ταχύτητα 30 κόμβων.

Οι υποψίες για το ατύχημα προέκυψαν καθώς το ρωσικής ιδιοκτησίας φορτηγό τάνκερ ΝS Concord, που φέρεται ως φορέας του, παρατηρήθηκε να κινείται ανώμαλα στα διεθνή ύδατα έξω από την Σουηδία.

Το ρωσικό φορτηγό τάνκερ  NS Concord θα εκτελέσει μόνο του για λογαριασμό των Ρώσων φέτος το χειμώνα καθήκοντα θαλάσσιου σταθμού μεταφόρτωσης και αποθήκευσης προιόντων πετρελαίου βάρους 500.000 έως 600.000 τόνων.

Η στρατηγική τοποθέτηση του στα διεθνή ύδατα κοντά στα χωρικά ύδατα της Σουηδίας ανησυχεί τους Σουηδούς και το ΝΑΤΟ, που ψάχνουν εναγωνίως αφορμή για να χαλάσουν τις διπλωματικές σχέσεις τους με την Ρωσία με την επίκληση κάποιας παραβίασης των χωρικών υδάτων τους από "Ρωσικά" υποβρύχια.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το βάθος της θάλασσας  στα σημεία που περιφέρεται το NS Concord δεν υπερβαίνει τα 200 μέτρα και δεν δικαιολογεί την παρουσία βαθυσκάφους τύπου AS -12 LOSHARIK από μόνο του.

'Ενα παρόμοιο σκάφος χρησιμεύει περισσότερο στις περιοχές του Αρκτικού Ωκεανού και στην Μαύρη θάλασσα, όπου μπορεί να χρησιμεύσει στην πόντιση αγωγών φυσικού αερίου ή σε γεωλογικές έρευνες στο βυθό.

Εξάλλου το LOSHARIK σύμφωνα με πληροφορίες δεν φέρει οπλισμό και ως τεχνολογία είναι άκρως απόρρητο.

Υπάρχει όμως μία λεπτομέρεια, που θα δικαιολογούσε την αυξημένη επιτήρηση των Σουηδών για τις κινήσεις των ρωσικών υποβρυχιίων στην Βαλτική.

Το LOSHARIK μεταφέρεται εναλλακτικά κάτω από κατάλληλα μετασκευασμένο πυρηνικό υποβρύχιο τύπου BS-136 Orenburg.

Kαθώς ο τύπος αυτού του υποβρυχίου έχει προκύψει το 2002 από μετασκευή άλλου πολεμικού υποβρυχίου τύπου  Κ-129 με αφαίρεση του οπλισμού του και προσθήκη νέου τμήματος με απότέλεσμα την επιμήκυνση του και  καθώς από την μετασκευή έχουν περάσει πάνω από 12 χρόνια, κάποιο σοβαρό ατύχημα δεν μπορεί να αποκλεισθεί.

To 1968 ένα οπλισμένο με πυρηνικούς πυραύλους  Κ-129 βυθίστηκε αύτανδρο στις Αζόρες σε βάθος 4900 μέτρα, ενώ βρισκόταν σε περιπολία.

Το σκάφος θεωρήθηκε οριστικά χαμένο από τους σοβιετικούς και η απώλεια του δεν ανακοινώθηκε ποτέ.

Το υποβρύχιο εντοπίστηκε από τους Αμερικανούς και ανελκύστηκε μετά από μυστική επιχείρηση το 1974 (project Azorian)


Αν λοιπόν υπήρξε ατύχημα στο χωρικά ύδατα της Σουηδίας με υποβρύχιο τύπου ΒS-136 Orenburg, που λειτουργούσε ως φορέας υποβρυχίου τύπου LOSHARIK οι Αμερικανοί διαθέτουν την τεχνογνωσία και το ενδιαφέρον να το ανελκύσουν, αφού πρώτα το εντοπίσουν

Το ατύχημα δεν πρόκειται ποτέ να ανακοινωθεί από τους Ρώσους, καθώς θα διακινδύνευαν την εύρεση του σκάφους από τους Σουηδούς με αποτέλεσμα την απώλεια άκρως απόρρητης τεχνολογίας...

ΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ NS CONCORD ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΨΑΧΝΕΙΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ NS CONCORD ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΨΑΧΝΕΙ
ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΑS-12 LOSHARIK KAI O ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΒS-136 OrenburgΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΑS-12 LOSHARIK KAI O ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΒS-136 Orenburg
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail