Στρατής Μαζίδης
Ένα εντυπωσιακό βίντεο φιλοξενείται στο youtube το οποίο ανήρτησε ο adri12345 μαζί με μια εκτενή ανάλυση του ρόλου της Πολεμικής Αεροπορίας των Συρίας στον εμφύλιο που σπαράζει τη χώρα.
Η Συριακή Αεροπορία παρά το σημερινό της πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιχειρήσεις του στρατού, έως τα μέσα του 2012 είχε δευτερεύοντα / επικουρικό χαρακτήρα. Ωστόσο τότε άρχισαν οι αεροπορικές επιθέσεις σε θέσεις των ισλαμιστών του FSA με τα γνωστά barrel bombs.
Ένα εντυπωσιακό βίντεο φιλοξενείται στο youtube το οποίο ανήρτησε ο adri12345 μαζί με μια εκτενή ανάλυση του ρόλου της Πολεμικής Αεροπορίας των Συρίας στον εμφύλιο που σπαράζει τη χώρα.
Η Συριακή Αεροπορία παρά το σημερινό της πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιχειρήσεις του στρατού, έως τα μέσα του 2012 είχε δευτερεύοντα / επικουρικό χαρακτήρα. Ωστόσο τότε άρχισαν οι αεροπορικές επιθέσεις σε θέσεις των ισλαμιστών του FSA με τα γνωστά barrel bombs.
Σήμερα η Συριακή Αεροπορία είναι το βασικό μέσο επιχειρήσεων σε περιοχές που τελούν ύπο την κατοχή των ισλαμιστών της οποιασδήποτε ομάδας. Μόνο το Σεπτέμβριο πραγματοποιήθηκαν 1592 αεροπορικές επιδρομές σε όλη τη συριακή επικράτεια ενώ οι επιχειρήσεις έχουν ενταθεί στη Χάμα, τη Ντάραα, το Χαλέπι, την Κουνέιτρα της Δαμασκού και το Ιντλέμπ ενώ πριν λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε μεγάλης έκτασης επίθεση στη Ράκκα, την αυτοαποκαλούμενη πρωτεύουσα του ισλαμικού κράτους.
Μια πολύ λογική εξήγησης της κλιμάκωσης των από αέρος επιχειρήσεων είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερο αποδυνάμωση των ανταρτών πριν προλάβουν να εξοπλισθούν και εκπαιδευθούν από τις ΗΠΑ και την Τουρκία.
Οι ισλαμιστές είναι κατά βάση ανυπεράσπιστοι απέναντι στις από αέρος επιθέσεις καθώς δε διαθέτουν αντίστοιχο αντιαεροπορικό εξοπλισμό. Ωστόσο έχουν καταφέρει να καταρρίψουν αεροσκάφη και ελικόπτερα είτε με εξοπλισμό που τους δόθηκε από τους «διάφορους υποστηρικτές» τους είτε από λεηλασία στρατιωτικών αποθηκών.
Πάρα ταύτα, η Συριακή Αεροπορία παραμένει σχεδόν αλώβητη ενώ παράλληλα επιδεικνύει πολύ καλές επιδόσεις στο πεδίο της μάχης σκορπώντας τον τρόμο στους τζιχαντιστές. Αυτός είναι και ένας λόγος όπου οι τελευταίοι προσπαθούν να επιτεθούν σε αεροπορικές βάσεις και να χτυπήσουν με πυραυλικά συστήματα τα αεροσκάφη στο έδαφος.
Η Αραβική Πολεμική Αεροπορία της Συρίας ιδρύθηκε το 1948 και έχει δύναμη 760 αεροσκαφών και 60.000 ανδρών. Το οπλοστάσιο αποτελείται από διάφορα αεροσκάφη όπως το MiG-21, MiG-23, MiG-25, MiG-29, Su-22, Su-24 και ελικόπτερα, όπως το Mi-8, Mi-17 και το mi-24 καθώς και άλλα σκάφη εκπαίδευσης και αναγνώρισης.
Σε σύγκριση με τις σύγχρονες δυτικές αεροπορικές δυνάμεις το κύριο μειονέκτημα της Συριακή Αεροπορία είναι ο χαμηλός έως μηδενικός αριθμός όπλων ακριβείας που επιτρέπουν στο αεροσκάφος να παραμένει εκτός της εμβέλειας όπλων όπως τα ΑΑΑ και MANPADS, προσφέροντας παράλληλα ένα αποτελεσματικό χτύπημα. Η ίδια αδυναμία εμποδίζει τους πιλότους από το να είναι σε θέση να χτυπήσουν πολλαπλούς στόχους στην ίδια αποστολή. Ωστόσο, το 2014 φαίνεται πως κάποια MiG-29 και Su-24 κατάφεραν να αναβαθμιστούν στον τομέα αυτό.
Οι πιλότοι της Συριακής Αεροπορίας αναγκάζονται να πετούν τον περισσότερο χρόνο σε χαμηλά έως μέτρια υψόμετρα όπου οι απειλές είναι περισσότερες. Ανάλογα με τον τύπο του αεροσκάφους, οι σύριοι πιλότοι χρησιμοποιούν διαφορετικές τεχνικές επίθεσης για να χτυπήσουν τους στόχους τους όπως το απότομο κατέβασμα σε πολύ χαμηλό ύψος για να επιφέρουν το τέλειο χτύπημα.
Ακολουθεί το σχετικό βίντεο.