SON OFEON
H Eυρωπαική Επιτροπή τόνισε με έμφαση ότι δεν είχε επιμείνει στην πλήρη αναβολή της κατασκευής του αγωγού αερίου South Stream.
To γραφείο τύπου της Ευρωπαικής Επιτροπής δήλωσε στο πρακτορείο ITAR-TASS ότι το εγχείρημα του αγωγού φυσικού αερίου απλώς έπρεπε να συμμορφώνεται με το τρίτο Ενεργειακό πακέτο της ΕΕ.
Το γραφείο τύπου της Ευρωπαικής Επιτροπής επίσης σημείωσε ότι δεν έχει υποβληθεί ακόμα επίσημη δήλωση, που να εκφράζει το σχέδιο της Ρωσίας να ακυρώσει το εγχείρημα κατασκευής του αγωγού αερίου South Stream.
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
Το άρθρο αυτό ανέβηκε στην Βουλγαρία σήμερα 2.12.2014 στις 12:45.
Tι συμβαίνει και διαρρέουν τόσο ψεύτικες δηλώσεις από το γραφείο τύπου της Ευρωπαικής Επιτροπής?
Δεν έμαθαν επίσημα την είδηση ή απλά τρομοκρατήθηκαν από τις εξελίξεις?
Στις 22 Απριλίου 2014 είχαμε γράψει σχολιάζοντας την μεταβίβαση της South Stream Transport BB στην Gazprom:
....Η South Stream Transport BB ανήκε μέχρι πρόσφατα κατά 50% στην Gazprom Germania, κατά 20% στην ιταλική ΕΝΙ, κατά 15% στην Γαλλική EDF (Electricite de France) και κατά 15% στην γερμανική Wintershall Holding.
Με την τελευταία αγορά η Ρωσική μητρική εταιρεία Gazprom γίνεται ιδιοκτήτης κατά 50% της South Stream Transport BB, που έχει έδρα στην Ολλανδία.
'Ετσι η ιδιοκτησία του έργου κατά πλειοψηφία ξεφεύγει πλήρως από την δικαστική αρμοδιότητα της Γερμανίας.
Η Γερμανική δικαιοσύνη ή η Γερμανική κυβέρνηση δεν μπορεί να εμποδίσει ή να καθυστερήσει την εξέλιξη του έργου.
Δεν μπορεί να επιβάλει κυρώσεις, ούτε είναι αρμόδια για εταιρικές νομικές διαφορές ή διαιτησίες.
Προφανώς αυτό γίνεται προληπτικά, καθώς για την ώρα δεν διαφαίνονται διαφορές μεταξύ Ρωσίας και Γερμανίας.
Η South Stream Transport BB ανέθεσε από τις 3 Απριλίου 2014 στη Γερμανική Siemens AG την προμήθεια ηλεκτρικών συστημάτων και συστημάτων ενδείξεων για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού.
Με άλλη απόφαση της στις 29 Ιανουαρίου 2014 ανατέθηκε η προμήθεια και η κατασκευή των αγωγών κατά 50% στην γερμανική εταιρεία Εuropipe, κατά 35% στην Ρωσική United Metallurgical Company (ΟΜΚ) και κατά 15% στη Ρωσική Severstal.
Το κόστος αυτής της σύμβασης προμήθειας αγωγών υπολογίζεται σε 1 δισ ευρώ.
'Οπως γίνεται φανερό με τα σημερινά δεδομένα η κατασκευή του αγωγού ταυτίζεται κατά 50% με γερμανικά οικονομικά συμφέροντα.
Η πρόσφατη αλλαγή ιδιοκτησίας της South Stream Transport BB ίσως υποδηλώνει προειδοποίηση προς την Γερμανία ότι αυτό υπό προυποθέσεις μπορεί ν' αλλάξει στο μέλλον.
Η Γερμανική εταιρεία Europipe όταν έπαιρνε την σύμβαση κατασκευής των αγωγών ενδεχόμενα να σκεφτόταν ότι μέρος των αγωγών θα μπορούσε να κατασκευασθεί από υπεργολάβους στην Ουκρανία με μικρότερα μεροκάματα.
Δεν μπορούσε να προβλέψει τον Ιανουάριο του 2014 τα μεταγενέστερα γεγονότα στην Ουκρανία...
Το κόστος του υποθαλάσσιου αγωγού υπολογίζεται να φτάσει τα 10 δισ ευρώ και το κόστος του υπέργειου δικτύου και των οκτώ προβλεπόμενων σταθμών συμπίεσης τα 6 δισ ευρώ, δηλαδή σήμερα κοστολογείται συνολικά σε 16 δισ ευρώ.
Το έργο προχωράει κανονικά και υπάρχουν ήδη αναφορές ότι η υποθαλάσσια χάραξη ενδέχεται να αλλάξει και ο αγωγός μπορεί να περάσει και από την Κριμαία, με αποτέλεσμα την σημαντική μείωση του κατασκευαστικού κόστους του.
....Η κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού προβλέπεται να αρχίσει το φθινόπωρο του 2014.
Οι πρώτοι σωλήνες θα ταξιδέψουν στην απαραίτητη ποσότητα (450.000 μετρικοί τόνοι χαλύβδινων σωλήνων) από το εργοστάσιο της Europipe στο Ruhr της Γερμανίας έως την Βάρνα και το Μπουργκάς στις ακτές της Βουλγαρίας.
Ως εδώ τα σχέδια φαίνονται καλά.
Τι θα συμβεί όμως μετά τις ευρωεκλογές, αν το ευρωκοινοβούλιο συνεχίσει με οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η κατάσταση στην Ουκρανία επιδεινωθεί μετα τις προεδρικές εκλογές της, που προγραμματίζονται και αυτές την 25 Μαίου 2014?
......
Τελικά αυτό που συνέβη θα στοιχίσει σε Γερμανικές επιχειρήσεις απώλειες εσόδων τουλάχιστον 8 δισ ευρώ έως το τέλος του 2018.
Η πιο ζημιωμένη εταιρεία είναι η Γερμανική Siemens AG, που θα προμήθευε ηλεκτρικά συστήματα και συστήματα ενδείξεων για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού.
Είναι πολύ πιθανό η κατασκευή των οκτώ προβλεπόμενων σταθμών συμπίεσης προυπολογισμού 6 δισ ευρώ να μην γίνει ποτέ, καθώς ο αγωγός δεν θα ποντισθεί τελικά στην Μαύρη Θάλασσα.
Γράψτε εδώ δυνητική ζημιά ύψους τουλάχιστον 3 δισ ευρώ.
Προσθέστε και 5 δισ ζημιά της Γερμανικής εταιρείας Europipe, που θα αναλάμβανε την κατασκευή κατά 50% των αγωγών με ειδικές ενισχυμένες προδιαγραφές για να χρησιμοποιηθούν υποθαλάσσια και σε μέγιστο βάθος ως 2200 μέτρα.
Το ωραίο είναι ότι το υποθαλάσσιο τμήμα ετοιμαζόταν να αρχίσει να κατασκευάζεται από το φθινόπωρο του 2014.
Κάποιο τμήμα αυτής της παραγγελίας σίγουρα έχει ήδη κατασκευασθεί και παραδοθεί, αν μπορούμε να βασιστούμε στον επαγγελματισμό και την μεθοδικότητα των Γερμανών
Ποιός θα πληρώσει τελικά την ακύρωση του South Stream?
Οι Ρώσοι ή οι Γερμανοί?
Η εξέλιξη αυτή έχει αρχίσει ήδη να τσούζει πολλούς στην Ευρωπαική Επιτροπή.
Δεν ανάμεναν ότι θα πλήρωνε η Γερμανία το τίμημα των εκβιασμών της Δύσης με τις κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας για την Ουκρανία.
Ας πρόσεχαν....
'Οσο για τους Γερμανούς, τους ευχόμαστε ολόψυχα:
Με γειά τους σωλήνες...
Τι θα μπορούσε η Γερμανική εφευρετικότητα να φτιάξει με 450.000 μετρικούς τόνους ενισχυμένων σωλήνων?
'Iσως κάποιο λούνα παρκ στις Βρυξέλλες, αφιερωμένο στην πρωθυπουργό της κα Μέρκελ?