Μπορούμε να βασιστούμε στις πρόχειρες συμφωνίες των ηγετών του Eurogroup;

του SON OFEON

Η Ελληνική διαπραγματευτική ομάδα κατάφερε να πετύχει μία παράταση του προγράμματος "σωτηρίας" για 4 μήνες.


Αυτό μας παρουσιάζουν διθυραμβικά τα ΜΜΕ της Ελλάδας, τονίζοντας όλοι στην "κωλοτούμπα"  του ΣΥΡΙΖΑ.

Ευτυχώς τα πράγματα δεν είναι έτσι.
Η συμφωνία βρίσκεται σε εκκρεμότητα μέχρι τη Δευτέρα.

Τη Δευτέρα το  ΣΥΡΙΖΑ θα φέρει προς έγκριση τα ισοδύναμα οικονομικά μέτρα για το 30% των μέτρων του προηγούμενου προγράμματος, με τα οποία δεν συμφωνούσε.

Τα μέτρα αυτά πρέπει να εγκριθούν από τους Υπουργούς Οικονομικών της Ευρώπης και στη συνέχεια και από τα κοινοβούλια της για να γίνουν μία δεσμευτική συμφωνία.

Τα μέτρα ,που θα προταθούν ως ισοδύναμα  δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ούτε περιλαμβάνονται στο επίσημο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Πώς λοιπόν όλοι υποθέτουν ότι θα γίνουν αποδεκτά και μιλάνε από τώρα  για συμφωνία ή συμβιβασμούς ή κωλοτούμπες?

Aυτό θα φανεί καθαρά μετά τη Δευτέρα...
Η διάρκεια παράτασης κατά 4 και όχι 6 μήνες μας προιδεάζει για τη σκοπιμότητα της "συμφωνίας".
Οι δανειστές μας θέλουν να δουν έμπρακτα ,αν η κυβέρνηση μπορεί να μαζέψει τα προβλεπόμενα χρήματα για να τηρήσει τις φετεινές οικονομικές υποχρεώσεις της.
Λογικό είναι ότι μία καινούργια κυβέρνηση δεν μπορεί να κριθεί για τις επιδόσεις της προηγούμενης κυβέρνησης στον οικονομικό τομέα.
Χρειάζεται χρόνο, αλλά γιατί μόνο 4 μήνες και όχι 6?
H απάντηση είναι ότι αν η παράταση ήταν 6 μήνες,  θα φτάναμε στον Αύγουστο και ηαναμενόμενη  χρεοκοπία  μας θα γινόταν ακριβώς τη στιγμή , που θα έπρεπε να πληρώσουμε τις δόσεις μας προς την ΕΚΤ.

Αντίθετα, αν η χρεοκοπία διαπιστωθεί μέσα σε 4 μήνες από την αθέτηση των υποχρεώσεων μας προς το ΔΝΤ, που προηγούνται χρονικά, οι Ευρωπαίοι προλαβαίνουν να αποζημιωθούν από τα χρήματα που απέμειναν στο ΤΧΣ.

Για να συμβεί αυτό όμως πρέπει το μνημόνιο να βρίσκεται σε ισχύ.
Το μνημόνιο έχει λήξει ήδη από τις 31 Δεκεμβρίου 2014 με βάση συμβατικό όρο της δανειακής σύμβασης.

'Αλλα κεφάλαια δεν προβλέπεται να χορηγηθούν με βάση το πρόγραμμα, καθώς δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση του προγράμματος ως σήμερα από την τρόικα.
Οι Ευρωπαίοι χρειάζονται τη δυνατότητα να κατασκοπεύουν στα οικονομικά στοιχεία της κυβέρνησης.
Χρειάζονται επίσης τη δυνατότητα να μπλοκάρουν νομοσχέδια ή κινήσεις της κυβέρνησης, που θα μπορούσαν να της δώσουν κάποια οικονομική ανεξαρτησία.
Αυτοί είναι οι μόνοι λόγοι, που ζητούν την παράταση του προγράμματος.
Αν τελικά τα μέτρα που θα τους παρουσιάσει η κυβέρνηση δεν τους ικανοποιήσουν, θα προφασιστούν συμφωνία και θα την μπλοκάρουν επιδεικτικά σε κάποιο ευρωπαικό κοινοβούλιο, ενδεχόμενα σ' αυτό της Φινλανδίας.

'Ολοι οι χειρισμοί τους αποσκοπούν στη καθυστέρηση του "αναπόφευκτου".
Οι Ευρωπαίοι δεν εμπιστεύονται τις ικανότητες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Θα εκμεταλλευθούν κάθε λάθος της για να την μειώσουν στα μάτια των ψηφοφόρων της.
'Ηδη όλα τα παπαγαλάκια τη λοιδωρούν για κωλοτούμπα ολυμπιακών διαστάσεων.
Αλλά ακόμη η συμφωνία δεν έφτασε για κύρωση στην Ελληνική Βουλή.
Το ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και δεν περιλαμβάνει στρατιωτάκια ακούνητα και αμίλητα.
Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πιο χαζή από την ηγεσία της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Γνωρίζει την τεχνική της καθυστέρησης και της παραπλάνησης.
Απλά χρειάζεται λίγο χρόνο για ανασύνταξη των δυνάμεων της.
Τέσσερεις μήνες είναι επαρκής χρόνος για αντεπίθεση, αν αυτό είναι το σχέδιο.
Οι 'Ελληνες πολίτες έσπευσαν να σηκώσουν από τον Δεκέμβριο του 2014 έως σήμερα από τις Ελληνικές τράπεζες 20 δισ ευρώ.

'Ολοι θεώρησαν  ότι οι Ελληνικές τράπεζες κινδυνεύουν από  αυτή την εξέλιξη.
Η ΕΚΤ δάνεισε σε μετρητά τις Ελληνικές τράπεζες, αλλά διακινδύνευσε   να μην μπορέσει ποτέ να ανακτήσει αυτά τα χρήματα.

Για να μετριάσει τον κίνδυνο, προτίμησε η ενίσχυση των τραπεζών να γίνει μέσω του μηχανισμού ΕLA.
Αν προκύψει τελικά Grexit, για την επιστροφή των  χρημάτων αυτών θα γίνει  υπεύθυνη η ΤτΕ και όχι οι επιμέρους τράπεζες, που τα δανείσθηκαν.

Η TτΕ αναμένει από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης περίπου 20 δισ ευρώ για να αγοράσει κρατικά ομόλογα.

Τα ομόλογα αυτά μάλλον θα αγορασθούν από το χαρτοφυλάκιο της ΕΚΤ.
Με τον τρόπο αυτό θα μεταβιβασθεί ο πιστωτικός τους κίνδυνος στην ΤτΕ και η ΕΚΤ θα ανακτήσει τα κεφάλαια , που σήκωσαν από τις τράπεζες οι καταθέτες τους.

Οι δύο αυτές εξελίξεις φέρνουν τεχνικά πιο κοντά το ενδεχόμενο του Grexit, στο βαθμό που οι Ελληνικές τράπεζες χρωστούν στην ΤτΕ και όχι προς την ΕΚΤ και το ίδιο ενδεχομένως να συμβεί με το Ελληνικό κράτος και την ΕΚΤ.

Αν η Ελληνική κυβέρνηση  ζητούσε 20 δισ ευρώ από τους Ευρωπαίους  ,δεν θα τα έδιναν  χωρίς επαχθείς προυποθέσεις και ελέγχους.
Οο καταθέτες "καθάρισαν" για την κυβέρνηση τους, χωρίς να το αντιλαμβάνονται.
Αυτό που μένει τώρα είναι οι κυβερνώντες να αντιληφθούν από την "αναγκαστική" συνεργασία τους με τους "θεσμούς" ότι η παράταση και ένα τυχόν νέο μνημόνιο ή  "συμβόλαιο" δεν είναι η λύση των προβλημάτων της Ελλάδας.

Η Ελλάδα δεν χρειάζεται ανανέωση των δανείων της από τους Ευρωπαίους, αλλά μία καλύτερη διαχείριση των οικονομικών της σήμερα.

Αν οι Ευρωπαίοι δεν συμφωνήσουν σε παρόμοια μέτρα , αλλά επιμείνουν στα τρέχοντα μέτρα του μνημονίου, υπάρχουν και άλλες λύσεις.

Αναφέρω μερικές απ' αυτές:

1. Μπορούμε να δανεισθούμε από το εσωτερικό της χώρας μας.
'Οπως όλοι γνωρίζουμε ,υπάρχουν στα σεντούκια και στα στρώματα της Ελλάδας πάνω από 50 δισ ευρώ, που έχουν φύγει από τις τράπεζες.
Από αυτά 40 δισ ευρώ έχουν φύγει από το 2010 και όλο αυτό τον καιρό ήταν άτοκα.
Η Ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να εκδόσει ένα πενταετές ομόλογο με  ετήσιο επιτόκιο 3% με ονομαστική αξία  20 δισ ευρώ ,
Το κύριο χαρακτηριστικό του θα είναι ότι η απόδοση του να είναι αφορολόγητη και ο τόκος να προκαταβληθεί  φέτος και για τα 5 έτη.
Το κόστος του  είναι μόνο 3 δισ ευρώ (=20*5*0,03).
'Ετσι θα αντληθούν καθαρά 17 δισ ευρώ.
Σκοπός εκδόσεως του ομολόγου  θα είναι να δελεάσει τους καταθέτες σήμερα με τους τόκους, που έχασαν τα τελευταία 5 χρόνια.

Αυτά τα 3 δισ ευρώ τόκων  θα μπορούσαν  να χρησιμοποιηθούν χωρίς έλεγχο πόθεν έσχες για κατανάλωση ή αγορές  περιουσιακών στοιχείων, που έγιναν πάμφθηνα λόγω μνημονίου.

Θα ενισχύσουν τα φετεινά εισοδήματα των Ελλήνων κατόχων τους και όχι τους Ευρωπαίους "σωτήρες".
Το ομόλογο  θα αγοράζεται μόνο με ρευστά διαθέσιμα ή με εισαγωγή κεφαλαίων από το εξωτερικό  και όχι με ανάληψη από λογαριασμούς τραπεζών.

Αν χρειασθεί,  θα μπορεί να ενεχυριασθεί για την λήψη δανείου από τις τράπεζες με επιτόκιο δανεισμού 3% και για 5 έτη.

Το ομόλογο αυτό με βάση τις παραπάνω προδιαγραφές είναι ισοδύναμο με ρευστό χρήμα και μάλιστα , αν χρησιμοποιηθεί ως τραπεζικό ενέχυρο, λειτουργεί σαν να έχει αξία 34 δισ ευρώ.

2.Αναζήτηση δανείου από άλλη χώρα, όπως πχ η Ρωσία, η Κίνα κ.α.
Στο σημείο αυτό υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί  από όρους του μνημονίου.
Το δάνειο δεν μπορεί να υπερβαίνει σε διάρκεια τα 9 έτη, γιατί θα επηρεάζει την βιωσιμότητα του χρέους μετά το 2024.

Δεν μπορεί να είναι ενυπόθηκο, γιατί τότε θα γίνουν αυτόματα  όλα τα δάνεια της τρόικας  ενυπόθηκα.
Επίσης χρειάζεται για τη σύναψη των δανείων η έγκριση των δανειστών και το επιτόκιο δεν πρέπει να υπερβαίνει το 3,5%.

Για τη σύναψη ενός παρόμοιου δανείου μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι αγορές και η διεθνής διπλωματία.

Η μορφή του δανείου θα μπορούσε να είναι το leasing  και το αντικείμενο του leasing ένα αποστρατικοποιημένο νησί του Ιονίου  ή κάποια έκταση προς εκμετάλλευση πχ ένα λιμάνι, ένας χώρος για δημιουργία αποθηκευτικών χώρων ή κάποια βιομηχανική ζώνη ή ναυπηγείο.

Με την χρήση του leasing αξιοποιούμε μία διαδικασία  ιδιωτικοποίησης με ανάποδη φορά, καθώς στο τέλος της σύμβασης έχουμε τη δυνατότητα επανάκτησης ολόκληρου του περιουσιακού στοιχείου ή κάποιου αξιοποιημένου τμήματος του.

3.Μπορούμε να δημιουργήσουμε άυλο χρήμα με την χρήση μίας νέας τράπεζας ή με τη χρήση ενός μηχανισμού συμψηφισμού δανεισμού ή απαιτήσεων τραπεζών.

Στο ενεργητικό αυτής της τράπεζας θα μπορούσαν να εισφερθούν ληξιπρόθεσμες οφειλές φορολογουμένων, που βρίσκονται σε ρύθμιση ή απαιτήσεις τραπεζών για κοινούς οφειλέτες, που εισφέρονται για ενιαία διαχείριση σε μία bad bank ή κάποια επιλεγμένα δάνεια συστημικών τραπεζών,  με συμβατικό επιτόκιο ιδιαίτερα χαμηλό.

Μέτοχος αυτής της τράπεζας θα μπορούσε να είναι μία ή περισσότερες συστημικές τράπεζες και το κράτος.

Η τράπεζα αυτή θα μπορούσε να λειτουργήσει εντός Ελλάδος σαν εταιρεία ειδικού σκοπού , θα κάνει τιτλοποιήσεις και μεταβιβάσεις επιχειρήσεων και θα παρέχει μικροδάνεια ή προκαταβολές σε νεοιδρυόμενες  Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις ή επαγγελματίες.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 67 δισ ευρώ σε ληξιπρόθεσμες οφειλές Ελλήνων, από τις οποίες τουλάχιστον 20 δισ ευρώ θα μπορούσαν να εισπραχθούν μέσω τιτλοποίησης ή να αξιοποιηθούν για τη λήψη δανείων.

4.Θα μπορούσαμε να μετατρέψουμε τα έντοκα γραμμάτια, που κατέχουν οι Ελληνικές συστημικές τράπεζες σε ομόλογα διάρκειας 9 ετών.

Στη συνέχεια θα  τα μεταβιβάσουμε στην ΤτΕ μέσω του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης του κου Draghi.

Mε τον τρόπο αυτό οι τράπεζες θα μείωναν την χρήση του μηχανισμού ELA ή θα αποκτούσαν ρευστότητα τουλάχιστον 15 δισ ευρώ, ενώ όταν  τα παραχωρούν σαν ενέχυρο παίρνουν  ρευστότητα μόνο 9,75 δισ ευρώ (=15*0,6).

Η λύση αυτή ίσως γινόταν δεκτή από τον κο Draghi, αν οι συστημικές τράπεζες του παραχωρούσαν έναντι των 9,75 δισ ευρώ αντίστοιχα ομόλογα EFSF, που διατηρούν στο χαρτοφυλάκιο τους από την ανακεφαλαιοποίηση τους. Τα ομόloγα αυτά θα ήταν άχρηστα στις συστημικές τράπεζες σε περίπτωση Grexit και επικίνδυνα για το EFSF και τους Ευρωπαίους, που τα εγγυήθηκαν.

5.Θα μπορούσαμε να εκφράσουμε σε κάποια μορφή χρεωστικών τίτλων σε ευρώ τις οφειλές του Ελληνικού δημοσίου προς τους προμηθευτές του
Στη συνέχεια θα μπορούσαμε να επιτρέψουμε την χρήση των χρεωστικών τίτλων  για  πληρωμή  οφειλόμενων  φόρων  και ασφαλιστικών  εισφορών.
Οι τίτλοι αυτοί θα λειτουργούσαν σαν ένα είδος άυλου χρήματος, θα μείωναν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των επιχειρήσεων και θα διευκόλυναν τις πληρωμές μισθών και συντάξεων.
Μία επιχείρηση ,  που της οφείλει σήμερα  το κράτος, διατηρεί εξ ανάγκης ισόποσες οφειλές προς άλλους φορείς του κράτους ή προμhθευτές της.
Αυτού του είδους η πιστωτική ασφυξία με την χρήση αυτών των τίτλων θα εκλείψει.

Πολλές από τις παραπάνω λύσεις θα μπορούσαν να προταθούν στους θεσμούς, αλλά σίγουρα καμία δεν πρόκειται να εγκριθεί απ΄αυτούς.

H κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι τυχερή, αν την Δευτέρα ή και αργότερα προκύψουν προβλήματα στην έγκριση της παράτασης για 4 μήνες του μνημονίου.

Σημειώνω μόνο ότι στις 19 Απριλίου 2015 έχουν βουλευτικές εκλογές στη Φινλανδία και ενδεχομένως οποιαδήποτε συμφωνία να μην μπορέσει να περάσει έγκαιρα από το κοινοβούλιο της Φινλανδίας
Το πραγματικό σχέδιο των Γερμανών είναι να οδηγήσουν την Ελλάδα στη χρεοκοπία τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο 2015.

Δεν τους ενδιαφέρει πλέον η διάσωση μας, αλλά η δική τους διάσωση.
Οι εμμονές της Γερμανίας με την λιτότητα έφεραν την ισοτιμία δολαρίου/ ευρώ  (USD/EUR)  από το 0,72410 την 29 Απριλίου του 2014 στο 0,87858 την 15 Φεβρουαρίου 2015.

Η αξία του ευρώ σε σχέση με το δολάριο έπεσε κατά 17,6% σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Ο μέσος Ευρωπαίος δεν έχει καταλάβει ότι η αξία του μισθού του και των αποταμιεύσεων του έπεσε σημαντικά τον τελευταίο χρόνο.

Αυτό δεν έγινε  αντιληπτό ακόμα, γιατί η τιμή  του πετρελαίου έπεσε το ίδιο διάστημα  εντονότερα.
Η τιμή του πετρελαίου τιμολογημένη σε ευρώ έπεσε αντίστοιχα  κατά 36,6%.
Η πολιτική λιτότητας της Μέρκελ καταστρέφει συνολικά την Ευρώπη.

Tο ευρώ κατάντησε ο περίγελος των αγορών και όλοι βλέπουν την επερχόμενη συντριβή του.
Η Ελβετία πρόσφατα διόρθωσε την ισοτιμία του νομίσματος της σε σχέση με το ευρώ σε αντίστοιχο ποσοστό με την κίνηση του δολαρίου , διαβλέποντας τις εξελίξεις.

Οι τράπεζες της Γερμανίας έχουν μεγάλη έκθεση σε πολύ επικίνδυνα παράγωγα χρηματοοικονομικά προιόντα.

Σίγουρα μία πτώση  της ισοτιμίας δολαρίου και ευρώ της τάξεως του 17,6% μέσα σε ένα μόλις χρόνο δεν θα μπορούσε  να προβλεφθεί στο παρελθόν ή να αντισταθμισθεί χωρίς κλυδωνισμούς της τραπεζικής σταθερότητας της Γερμανίας στο μέλλον.

Υπάρχει  ανισσοροπία συναλλαγματικών ισοτιμιών και επιτοκίων στις αγορές σήμερα.
Οι ΗΠΑ έχουν ένα τεράστιο δημοσιονομικό χρέος, που εκφρασμένο σε ευρώ αυξάνεται με τρομακτικούς ρυθμούς.

Το δολάριο για να ισορροπήσει έναντι του ευρώ πρέπει να υποτιμηθεί κατά τουλάχιστον  27,4%
Αυτή η κατάσταση  στο κοντινό μέλλον θα  προκαλέσει τεράστια φυγή κεφαλαίων από την ΕΕ  προς τις ΗΠΑ.

Η συνέχεια προμηνύει μία επικείμενη και αναπόφευκτη  τεράστια καταστροφή κεφαλαίων στην Αμερική.
Η αιτία της θα είναι είτε  μία μεγάλη εφάπαξ υποτίμηση του δολαρίου σε σχέση με τα άλλα νομίσματα , είτε  μία χρηματιστηριακή κατάρρευση από ξαφνική μεγάλη άνοδο των επιτοκίων , είτε  κάποια μεγάλη πολεμική σύρραξη  στην Ευρώπη.

Η ιστορία αναμένεται να επαναληφθεί στο μοτίβο της 31ης Ιανουαρίου του 1934...
Αν νομίζετε ότι η κατάσταση είναι ομαλή, απλά δείτε το διάγραμμα που ακολουθεί.
Η απότομη άνοδος της ισοτιμίας USD/EUR και η έναρξη της ανωμαλίας συμπίπτει χρονικά  με την κρίση στην Ουκρανία τον Απρίλιο του 2014...

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail