Του Μιχαήλ Στυλιανού
Δεν είναι οι πρωτόγονοι και αιμοδιψείς τζιχαντιστές της Μεσοποταμίας που έχουν την αποκλειστικότητα των θρησκευτικών πογκρόμ κατά χριστιανών στον 21ο Αιώνα.
Στο ίδιο άθλημα -αν και σε επιδόσεις που επιμελώς συγκαλύπτονται από μια σεμνότυφη Δυτική δημοσιότητα- τους συναγωνίζονται επαξίως τάγματα προφυλακών του Δυτικού πολιτισμού στο επίδοξο μέτωπο με τη Ρωσία.
Τα τάγματα των ναζιστικών οργανώσεων Σβόμποντα, Πράβι Σέκτορ -και άλλα στην δούλεψη επωνύμων ολιγαρχών στην Ουκρανία- έχουν επίσης Δυτική στρατιωτική εκπαίδευση και Δυτικόν εξοπλισμό. Εκεί που διαφέρουν σ’ αυτόν τον τομέα των επιχειρήσεων τους είναι η εξειδίκευση: Αυτοί είναι διώκτες ειδικά των ορθοδόξων χριστιανών και έχουν ορκισθεί για την εξάλειψή τους.
Στο πρόγραμμά τους είναι η επιβολή του καθολικισμού στο σύνολο του πληθυσμού της Ουκρανίας. Στην εφαρμογή του καίνε εκκλησίες, κακοποιούν μητροπολίτες, βεβηλώνουν ιερά, τρομοκρατούν πληρώματα πιστών.
Ορθόδοξοι ιερείς αναζητούν τρόπους να στείλουν τις οικογένειές τους εκτός της Δυτικής Ουκρανίας, αναφέρουν πληροφορίες που διαφεύγουν το φράγμα της λογοκρισίας. Μεταξύ άλλων η συντονίστρια της οργάνωσης «Μητέρες του Κιέβου» Γκαλίνα Ζαπορόστσεβα, περιγράφοντας πρόσφατα γεγονότα στο Σούμυ αναφέρει:
«Την 1η Μαρτίου, Κυριακή της Ορθοδοξίας, στην είσοδο του καθεδρικού ναού του Σούμυ Πρεομπραζένσκυ, είκοσι μασκοφόροι με στολές εκστρατείας και ένσημα «Πράβι Σέκτορ» (δεξιός τομέας) πραγματοποίησαν νέα τρομοκρατική πρόκληση.
Μαζί τους ήταν ο Βλαντιμίρ Γκάζνιν του « Σβόμποντα», που κατά την διάρκεια της θείας λειτουργίας επιτέθηκε και ξυλοκόπησε τον φύλακα της μητρόπολης. ΄Επειτα οι μασκοφόροι του Πράβι μπλοκάρισαν την έξοδο του ναού και απειλούσαν να σκοτώσουν τον μητροπολίτη, τους ιερείς και τους πιστούς. Αναφέρθηκε ότι ορισμένοι από τους επιδρομείς ήταν υπό την επήρεια ναρκωτικών. Ωστόσο το πλήθος των εκκλησιαζομένων απώθησε τους μπράβους από τον μητροπολίτη και τους ανάγκασε να αποχωρήσουν.
Δυο βδομάδες νωρίτερα, στις 12 Φεβρουαρίου, εξτρεμιστές εβεβήλωσαν ναούς στις περιοχές Βόλυν και Ρίβνε: ΄Εσπασαν τη θύρα του Μητροπολιτικού Ναού της Αναστάσεως στην πόλη Κόβελ, και κατέστρεψαν τον φράκτη και έσπασαν τα τζάμια του Ναού του Αγίου Ιωάνου. Προηγουμένως, στην περιοχή Ρίβνε, οκτώ εκκλησίες υπέστησαν βανδαλισμούς. Τα Χριστούγεννα, μια εκατοντάχρονη εκκλησία στο Λβόφ πυρπολήθηκε ως τα θεμέλια.
Και στους βομβαρδισμούς του Ντονιέτς, οι εκκλησίες ήταν (όσο και νοσοκομεία και σχολεία άλλωστε) στόχος επιλογής των ναζιστικών παραστρατιωτικών ταγμάτων, με συστοιχίες «Γκράντ» (πολλαπλών πυραύλων).
Η Γκαλίνα Ζαπορόστσεβα σημείωσε ότι επιθέσεις βανδαλισμών και αιματοχυσία εξαπολύονται κατα τις ορθόδοξες εορτές της Ουκρανίας. Πέρισυ τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια συγκρούσεις στο Κίεβο και στο Κρέσατυκ, την Κυριακή των Βαίων στο Ζαπορόζυε, με πέντε χιλιάδες εξτρεμιστές μεταφερμένους από το Ντνεποπετρόφσκ.
«Ιερέας της Δυτική Ουκρανίας μου περιέγραψε την κατάσταση ως σταυροφορία εναντίον της Ορθοδοξίας –λέει η αγωνίσττια ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μου εξήτησε βοήθεια για την μεταφορά των οικογενειών του κλήρου σε άλλες περιοχές. Επειδή οι επιθέσεις στρέφονται επίσης κατά των συζύγων και των παιδιών τους. Οι ίδιοι δεν μπορούν να εγκατείψουν την ενορία τους χωρίς την άδεια του Πατριαρχείου.
Τα ΜΜΕ αποσιωπούν το γεγονός, αλλά στην Ουκρανία ένας ολοκληρωτικός θρησκευτικός πόλεμος χωρίζει τη χώρα στα δύο, συνώψισε η Γκαλίνα Ζαπορέστσεβα. Το Πατριαρχείο της Μόσχας πιστεύει επίσης ότι με την καταστροφή των ορθοδόξων εκκλησιών της Ουκρανίας, ορισμένοι κύκλοι της σημερινής εξουσίας στο Κίεβο επιζητούν να δώσουν στη σημερινή σύγκρουση του δυτικού με το ανατολικό τμήμα της χώρας ένα θρησκευτικό χαρακτήρα.
« Είναι θλιβερό λέει ότι για την προώθηση πολιτικών επιδιώξεων καίγονται εκκλησίες. Ακόμη και στούς πιο βάρβαρους πολέμους, οι εκκλησίες γίνονταν σεβαστές από τους εμπολέμους και καταφύγιο των αμάχων.» ( Είναι προφανώς νέα και δεν έζησε -ούτε είδε στον κινηματογράφο- εκκλησίες να πυρπολούνται, με τον πληθυσμό ολόκληρου χωριού κλειδωμένο στο εσωτερικό τους, σε ολοκαύτωμα αντιποίνων, από γερμανικά τάγματα Ες Ες σε χώρες υπό κατοχή).
Συγκριτικά με τά πογκρόμ της Μεσοποταμίας, επιβάλλεται συμπερασματικά η διαπίστωση πως οι Δυτικοί «Σταυροφόροι» της Ουκρανίας προκύπτουν πολιτισμικά αρκετά καθυστερημένοι- ανήκουν στον 13οΑιώνα... Σκληρό επιχείρημα για τους Τζιχαντιστές απέναντι στο πρόσφατο κήρυγμα του Πάπα Φραγκίσκου.
Δεν είναι οι πρωτόγονοι και αιμοδιψείς τζιχαντιστές της Μεσοποταμίας που έχουν την αποκλειστικότητα των θρησκευτικών πογκρόμ κατά χριστιανών στον 21ο Αιώνα.
Στο ίδιο άθλημα -αν και σε επιδόσεις που επιμελώς συγκαλύπτονται από μια σεμνότυφη Δυτική δημοσιότητα- τους συναγωνίζονται επαξίως τάγματα προφυλακών του Δυτικού πολιτισμού στο επίδοξο μέτωπο με τη Ρωσία.
Τα τάγματα των ναζιστικών οργανώσεων Σβόμποντα, Πράβι Σέκτορ -και άλλα στην δούλεψη επωνύμων ολιγαρχών στην Ουκρανία- έχουν επίσης Δυτική στρατιωτική εκπαίδευση και Δυτικόν εξοπλισμό. Εκεί που διαφέρουν σ’ αυτόν τον τομέα των επιχειρήσεων τους είναι η εξειδίκευση: Αυτοί είναι διώκτες ειδικά των ορθοδόξων χριστιανών και έχουν ορκισθεί για την εξάλειψή τους.
Στο πρόγραμμά τους είναι η επιβολή του καθολικισμού στο σύνολο του πληθυσμού της Ουκρανίας. Στην εφαρμογή του καίνε εκκλησίες, κακοποιούν μητροπολίτες, βεβηλώνουν ιερά, τρομοκρατούν πληρώματα πιστών.
Ορθόδοξοι ιερείς αναζητούν τρόπους να στείλουν τις οικογένειές τους εκτός της Δυτικής Ουκρανίας, αναφέρουν πληροφορίες που διαφεύγουν το φράγμα της λογοκρισίας. Μεταξύ άλλων η συντονίστρια της οργάνωσης «Μητέρες του Κιέβου» Γκαλίνα Ζαπορόστσεβα, περιγράφοντας πρόσφατα γεγονότα στο Σούμυ αναφέρει:
«Την 1η Μαρτίου, Κυριακή της Ορθοδοξίας, στην είσοδο του καθεδρικού ναού του Σούμυ Πρεομπραζένσκυ, είκοσι μασκοφόροι με στολές εκστρατείας και ένσημα «Πράβι Σέκτορ» (δεξιός τομέας) πραγματοποίησαν νέα τρομοκρατική πρόκληση.
Μαζί τους ήταν ο Βλαντιμίρ Γκάζνιν του « Σβόμποντα», που κατά την διάρκεια της θείας λειτουργίας επιτέθηκε και ξυλοκόπησε τον φύλακα της μητρόπολης. ΄Επειτα οι μασκοφόροι του Πράβι μπλοκάρισαν την έξοδο του ναού και απειλούσαν να σκοτώσουν τον μητροπολίτη, τους ιερείς και τους πιστούς. Αναφέρθηκε ότι ορισμένοι από τους επιδρομείς ήταν υπό την επήρεια ναρκωτικών. Ωστόσο το πλήθος των εκκλησιαζομένων απώθησε τους μπράβους από τον μητροπολίτη και τους ανάγκασε να αποχωρήσουν.
Δυο βδομάδες νωρίτερα, στις 12 Φεβρουαρίου, εξτρεμιστές εβεβήλωσαν ναούς στις περιοχές Βόλυν και Ρίβνε: ΄Εσπασαν τη θύρα του Μητροπολιτικού Ναού της Αναστάσεως στην πόλη Κόβελ, και κατέστρεψαν τον φράκτη και έσπασαν τα τζάμια του Ναού του Αγίου Ιωάνου. Προηγουμένως, στην περιοχή Ρίβνε, οκτώ εκκλησίες υπέστησαν βανδαλισμούς. Τα Χριστούγεννα, μια εκατοντάχρονη εκκλησία στο Λβόφ πυρπολήθηκε ως τα θεμέλια.
Και στους βομβαρδισμούς του Ντονιέτς, οι εκκλησίες ήταν (όσο και νοσοκομεία και σχολεία άλλωστε) στόχος επιλογής των ναζιστικών παραστρατιωτικών ταγμάτων, με συστοιχίες «Γκράντ» (πολλαπλών πυραύλων).
Η Γκαλίνα Ζαπορόστσεβα σημείωσε ότι επιθέσεις βανδαλισμών και αιματοχυσία εξαπολύονται κατα τις ορθόδοξες εορτές της Ουκρανίας. Πέρισυ τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια συγκρούσεις στο Κίεβο και στο Κρέσατυκ, την Κυριακή των Βαίων στο Ζαπορόζυε, με πέντε χιλιάδες εξτρεμιστές μεταφερμένους από το Ντνεποπετρόφσκ.
«Ιερέας της Δυτική Ουκρανίας μου περιέγραψε την κατάσταση ως σταυροφορία εναντίον της Ορθοδοξίας –λέει η αγωνίσττια ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μου εξήτησε βοήθεια για την μεταφορά των οικογενειών του κλήρου σε άλλες περιοχές. Επειδή οι επιθέσεις στρέφονται επίσης κατά των συζύγων και των παιδιών τους. Οι ίδιοι δεν μπορούν να εγκατείψουν την ενορία τους χωρίς την άδεια του Πατριαρχείου.
Τα ΜΜΕ αποσιωπούν το γεγονός, αλλά στην Ουκρανία ένας ολοκληρωτικός θρησκευτικός πόλεμος χωρίζει τη χώρα στα δύο, συνώψισε η Γκαλίνα Ζαπορέστσεβα. Το Πατριαρχείο της Μόσχας πιστεύει επίσης ότι με την καταστροφή των ορθοδόξων εκκλησιών της Ουκρανίας, ορισμένοι κύκλοι της σημερινής εξουσίας στο Κίεβο επιζητούν να δώσουν στη σημερινή σύγκρουση του δυτικού με το ανατολικό τμήμα της χώρας ένα θρησκευτικό χαρακτήρα.
« Είναι θλιβερό λέει ότι για την προώθηση πολιτικών επιδιώξεων καίγονται εκκλησίες. Ακόμη και στούς πιο βάρβαρους πολέμους, οι εκκλησίες γίνονταν σεβαστές από τους εμπολέμους και καταφύγιο των αμάχων.» ( Είναι προφανώς νέα και δεν έζησε -ούτε είδε στον κινηματογράφο- εκκλησίες να πυρπολούνται, με τον πληθυσμό ολόκληρου χωριού κλειδωμένο στο εσωτερικό τους, σε ολοκαύτωμα αντιποίνων, από γερμανικά τάγματα Ες Ες σε χώρες υπό κατοχή).
Συγκριτικά με τά πογκρόμ της Μεσοποταμίας, επιβάλλεται συμπερασματικά η διαπίστωση πως οι Δυτικοί «Σταυροφόροι» της Ουκρανίας προκύπτουν πολιτισμικά αρκετά καθυστερημένοι- ανήκουν στον 13οΑιώνα... Σκληρό επιχείρημα για τους Τζιχαντιστές απέναντι στο πρόσφατο κήρυγμα του Πάπα Φραγκίσκου.