Του Παναγιώτη Αποστόλου
Αποτελεί μεγάλη
δικαίωση του πολύχρονου αγώνα μας η
ομόφωνη απόφαση όλων των κομμάτων διά
των εκπροσώπων τους βουλευτών που
μετέχουν της Επιτροπής Θεσμών και
Διαφάνειας της Βουλής στην ανασύσταση
του πολιτικο-οικονομικού σκανδάλου της
γερμανικής πολυεθνικής εταιρείας
Siemens.
Για να διερευνηθεί
πως η μοναδική ομόφωνη στα χρονικά
απόφαση Εξεταστικής Επιτροπής της
Βουλής το 2012 για τα “μαύρα ταμεία” της
Siemens και η οποία επιδίκαζε
ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου της τάξεως
των 2 δις ευρώ – απόλυτα απαραίτητα
σήμερα – μετατράπηκε από κάποιους
πολιτικούς ταχυδακτυλουργούς σε έναν
κατάπτυστο Εξωδικαστικό Συμβιβασμό
μεταξύ της Γερμανικής εταιρείας και
του Δημοσίου. Με υποχρέωση της γερμανικής
πολυεθνικής να ανταποκριθεί σε μια
σειρά μέτρων, όπως 80 εκ. ευρώ από
συμψηφισμό απαιτήσεων, 90 εκ. ευρώ για
τη χρηματοδότηση εκπαιδευτικών
δραστηριοτήτων, επένδυση 100 εκ. ευρώ και
ενδεχόμενη κατασκευή εργοστασίου
προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ με απασχόληση
700 ατόμων κλπ.
Έτσι, ενώ η
Siemens θα έπρεπε να καταβάλει
τα 2 δις ευρώ ως πρόστιμα για τις παράνομες
μεθοδεύσεις της προκειμένου να “κερδίζει”
μεγάλα δημόσια έργα, φρόντισαν κάποιοι
“ευφυείς” πολιτικοί να συναινέσουν
σε μηδενικό τίμημα από τη στιγμή που
κανένα από τα σημεία του εξωδικαστικού
συμβιβασμού δεν τηρείται!!
Ωστόσο, αυτός
ο εξωδικαστικός συμβιβασμός της Siemens
και του Ελληνικού Δημοσίου είναι άκυρος
από τους πρώτους μήνες της ύπαρξής του.
Πιο συγκεκριμένα, στο τέλος αυτής της
σύμβασης αναφέρεται ρητώς, ως δεσμευτική
ισχύς: «Τα Μέρη συμφωνούν ότι η παρούσα
Συμφωνία θα παρουσιαστεί στο Ελληνικό
Κοινοβούλιο προς εξέταση και κύρωση.
Σε περίπτωση που η παρούσα συμφωνία
απορριφθεί, δεν κυρωθεί εντός σαράντα
πέντε (45) ημερών από την ημερομηνία
υπογραφής της από τη Siemens, ανακληθεί ή ακυρωθεί από το Ελληνικό
Κοινοβούλιο, η παρούσα Συμφωνία είναι
άκυρη και ανίσχυρη και θα θεωρείται για
όλες τις περαιτέρω συζητήσεις και/ή τις
σχετικές διαδικασίες ως “χωρίς
αναγνώριση”. Στην περίπτωση αυτή, τυχόν
εκπληρωθείσες παροχές θα επιστραφούν».
Από τη στιγμή
λοιπόν, που ουδέποτε αυτός ο Συμβιβασμός
κυρώθηκε από την Ελληνική Βουλή, δεν
καθίσταται αυτομάτως άκυρος; Πολύ δε
περισσότερο, όταν η Siemens
υπέγραψε αυτόν τον Συμβιβασμό στις 7
Μαρτίου 2012 ενώ το Ελληνικό Δημόσιο διά
μέσω του εκπροσώπου του Υπουργού
Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, υπέγραψε
στις 22 Αυγούστου 2012. Δηλαδή, μετά από
πεντέμισι μήνες!! Δηλαδή, πολύ μεγαλύτερο
χρονικό διάστημα των 45 ημερών που όριζε
ο Συμβιβασμός!! Άρα, όταν μια Διεθνής
Σύμβαση κυρώνεται εκπρόθεσμα, απλά
είναι άκυρη!!
Όμως, στο σημείο
αυτό θα πρέπει να αναζητηθεί το γιατί
οι προηγούμενοι αρμόδιοι Υπουργοί
Σαχινίδης και Ζανιάς δεν υπέγραφαν
αυτόν τον Συμβιβασμό; Γιατί, άφησαν να
παρέλθει το 45ήμερο που οριζόταν, από τη
στιγμή που ο Συμβιβασμός αυτός θεωρητικά
ήταν για τις Μνημονιακές κυβερνήσεις
επ΄ ωφελεία του Ελληνικού Δημοσίου;
Γιατί, ο σημερινός Διοικητής της ΤτΕ
υπέγραψε τον Συμβιβασμό δυο ημέρες πριν
το πρώτο ταξίδι του Αντώνη Σαμαρά ως
Πρωθυπουργού στη Γερμανία, όταν αναφώνησε
μπροστά στη Γερμανίδα Καγκελάριο το
“ουδείς αναμάρτητος”; Μήπως γιατί του
είχε διαμηνύσει η Μέρκελ: «Θα σου κόψω
τα ποδάρια αν έρθεις χωρίς την υπογραφή»;
Εδώ επίσης,
αξίζει να τονιστεί πως σε επερώτηση του
ΣΥΡΙΖΑ για τη Συμφωνία του Εξωδικαστικού
Συμβιβασμού και όπου είχε θέσει τη
νομική βάση ακυρότητάς του, τον Οκτώβριο
του 2012, ο Γιάννης Στουρνάρας είχε πει
πιεζόμενος: “Το Νομικό Συμβούλιο με
συμβούλευσε να υπογράψω. Το μόνο που
μου είπε είναι ότι πρέπει να καταθέσω
στη Βουλή μια διάταξη σε ένα νόμο που
να αναφέρει ότι η Σύμβαση αρχίζει από
τη στιγμή που υπογράφτηκε και από τα
δυο μέρη. Συνεπώς, από τις 22 Αυγούστου
αρχίζει να μην έχουμε προβλήματα
ακυρότητας”.
Από τα παραπάνω
λοιπόν, επαληθεύεται πως ο Γιάννης
Στουρνάρας υπέγραψε με το πιστόλι στον
κρόταφο τον Συμβιβασμό. Γιατί, καμιά
νομοθετική διάταξη στη Βουλή – που
είναι μονομερής ενέργεια – δεν μπορεί
να αλλάξει μια Διεθνή Σύμβαση.
Για
όλα αυτά και για πολλά άλλα, ήταν ο μόνος
ο υπογράφων που φώναζε και εξακολουθεί
να φωνάζει πως πρέπει να συσταθεί Νέα
Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τη
Siemens. Για να εξετασθούν
οι ευθύνες του Γιάννη Στουρνάρα και
όλων όσων άλλων ενέχονται στην αμαρτωλή
ιστορία του Εξωδικαστικού Συμβιβασμού
Siemens - Ελληνικού Δημοσίου
και οι οποίοι παρανόμησαν ή κατέστησαν
επίορκοι του καθήκοντός τους. Όπως, επί
παραδείγματι: Της Πηνελόπης Παγώνη,
Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης
Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου
Οικονομικών, που ορίσθηκε ως Επίτροπος
Εταιρικής Συμμόρφωσης, προκειμένου να
ελέγχει την τήρηση όλων των υποχρεώσεων
της Siemens που απορρέουν
από τον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό!! Και
φυσικά και των άλλων τριών μελών της
Επιτροπής της!!
- Του Ευάγγελου Βουτσινάκη, Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
- Του Θεόδωρου Κοματά, Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας.
- Του Δημοσθένη Ραγκαβά, Αντιπύραρχου, Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
Όλοι
οι παραπάνω ορίσθηκαν ως θεματοφύλακες
του Ελληνικού Δημοσίου με απόφαση του
Υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα,
αριθ. Πρωτ. 118/17 Σεπτεμβρίου 2012.
Συνεπώς,
η κυβέρνηση θα πρέπει να κεφαλαιοποιήσει
την πρωτοβουλία της Προέδρου της Βουλής
και Προέδρου της Επιτροπής Θεσμών και
Διαφάνειας Ζωής Κωνσταντοπούλου, και
να προχωρήσει σε Νέα Εξεταστική
Επιτροπή της Βουλής για τη Siemens.
Για να αλλάξει και το ύψος της αποζημίωσης
που πρέπει να καταβάλλει η γερμανική
εταιρεία. Όταν σε άλλες χώρες, όπου
διαπιστώθηκαν σκάνδαλα και ιδιαίτερα
στις ΗΠΑ, η εταιρεία πλήρωσε βαρύτατο
οικονομικό τίμημα. Ας μην είμαστε και
σε αυτή την περίπτωση, η εξαίρεση του
κανόνος!!!