Θεόδωρος Σκυλακάκης
Ο κ. Βαρουφάκης φλερτάροντας πάλι με την ρήξη (είναι Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή -αν ήταν Τρίτη Πέμπτη, Σάββατο θα μίλαγε για συμφωνία), είπε μιλώντας για την πορεία των διαπραγματεύσεων σε συνέντευξή του στην «ERTOpen»:
«Δηλαδή, ο Σαμουήλ δεν έπρεπε να ανατινάξει το Κούγκι. Είναι κακό το δείγμα αυταπάρνησης;»
Αν είχε διαβάσει την ιστορία ο κ. Βαρουφάκης θα απέφευγε να εμπλέξει το Κούγκι στην παρούσα διαπραγμάτευση. Γιατί η ιστορία δεν έγινε όπως νομίζει. Οι Σουιλώτες στην τελική αναμέτρηση με τον Αλή Πασά ηττήθηκαν μετά από πολυετή συγκρουση (1800-1803) και συνθηκολόγησαν. Όπως γράφει ο Παπαρρηγόπουλος οι Σουλιώτες στη συνέχεια αποχώρησαν με τις οικογένειές τους και τα όπλα τους και ο καλόγερος Σαμουήλ έμεινε πίσω για λογαριασμό τους να παραδώσει τα πολεμοφόδια που είχαν απομείνει και να λάβει το χρηματικό αντίτιμο που είχε συμφωνήσει να πληρώσει ο Αλή Πασάς στους Σουλιώτες.
Ο Σαμουήλ πράγματι έλαβε το σχετικό αντίτιμο από έναν γραμματέα του Αλή που μετέβη στην πυριτιδαποθήκη που βρισκόταν στο Κούγκι, αλλά απείλησε ταυτόχρονα τον Σαμουήλ ότι «θα υποστεί δεινή τιμωρία αφού είχε την αφροσύνη να παραδοθεί στα χέρια του βεζύρη». «Καμία δεν μπορεί να μου επιβάλει τιμωρία» είπε αυτός και άδειασε το όπλο του στην πυριτιδαποθήκη και την τίναξε στον αέρα θάβοντας τον εαυτό του, τους τούρκους που είχαν έρθει για την παράδοση-παραλαβή και τους συναγωνιστές του που είχαν μείνει. Ο Αλή Πασάς βρήκε αφορμή να θεωρήσει ότι δεν ίσχυαν πλέον οι συνθήκες που είχε υπογράψει με τους Σουλιώτες και κατεδίωξε τις τρεις φάλαγγες που είχαν αποχωρήσει εκ των οποίων οι δύο σχεδόν εξολοθρεύτηκαν (η μια στο Ζάλογγο όπου και το γνωστό περιστατικό της ομαδικής αυτοκτονίας).
Συμπέρασμα. Το Κούγκι δεν ήταν επιλογή αλλά αναπάντεχο συμβάν που οδήγησε στην αναίτια φυσική εξόντωση των μισών τουλάχιστον Σουλιωτών, μετά την συνθηκολόγηση.
Ελπίζω ο κ. Βαρουφάκης να μην μας οδηγήσει σε ένα νέο Κούγκι. Γιατί μπορεί θεωρητικώς να μας προτρέπει στον λιτό βίο με τις ωραίες φωτογραφήσεις στα γαλλικά περιοδικά, αλλά πρακτικώς όταν οι σημερινοί "Σουλιώτες" θα πηδούν αναγκαστικά στο Ζάλογγο, αυτός θα κάνει εκτός χώρας περισπούδαστες διαλέξεις για να εξηγεί αναγκαιότητα της ομαδικής μας αυτοκτονίας σε ξένους φοιτητές...
Ο κ. Βαρουφάκης φλερτάροντας πάλι με την ρήξη (είναι Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή -αν ήταν Τρίτη Πέμπτη, Σάββατο θα μίλαγε για συμφωνία), είπε μιλώντας για την πορεία των διαπραγματεύσεων σε συνέντευξή του στην «ERTOpen»:
«Δηλαδή, ο Σαμουήλ δεν έπρεπε να ανατινάξει το Κούγκι. Είναι κακό το δείγμα αυταπάρνησης;»
Αν είχε διαβάσει την ιστορία ο κ. Βαρουφάκης θα απέφευγε να εμπλέξει το Κούγκι στην παρούσα διαπραγμάτευση. Γιατί η ιστορία δεν έγινε όπως νομίζει. Οι Σουιλώτες στην τελική αναμέτρηση με τον Αλή Πασά ηττήθηκαν μετά από πολυετή συγκρουση (1800-1803) και συνθηκολόγησαν. Όπως γράφει ο Παπαρρηγόπουλος οι Σουλιώτες στη συνέχεια αποχώρησαν με τις οικογένειές τους και τα όπλα τους και ο καλόγερος Σαμουήλ έμεινε πίσω για λογαριασμό τους να παραδώσει τα πολεμοφόδια που είχαν απομείνει και να λάβει το χρηματικό αντίτιμο που είχε συμφωνήσει να πληρώσει ο Αλή Πασάς στους Σουλιώτες.
Ο Σαμουήλ πράγματι έλαβε το σχετικό αντίτιμο από έναν γραμματέα του Αλή που μετέβη στην πυριτιδαποθήκη που βρισκόταν στο Κούγκι, αλλά απείλησε ταυτόχρονα τον Σαμουήλ ότι «θα υποστεί δεινή τιμωρία αφού είχε την αφροσύνη να παραδοθεί στα χέρια του βεζύρη». «Καμία δεν μπορεί να μου επιβάλει τιμωρία» είπε αυτός και άδειασε το όπλο του στην πυριτιδαποθήκη και την τίναξε στον αέρα θάβοντας τον εαυτό του, τους τούρκους που είχαν έρθει για την παράδοση-παραλαβή και τους συναγωνιστές του που είχαν μείνει. Ο Αλή Πασάς βρήκε αφορμή να θεωρήσει ότι δεν ίσχυαν πλέον οι συνθήκες που είχε υπογράψει με τους Σουλιώτες και κατεδίωξε τις τρεις φάλαγγες που είχαν αποχωρήσει εκ των οποίων οι δύο σχεδόν εξολοθρεύτηκαν (η μια στο Ζάλογγο όπου και το γνωστό περιστατικό της ομαδικής αυτοκτονίας).
Συμπέρασμα. Το Κούγκι δεν ήταν επιλογή αλλά αναπάντεχο συμβάν που οδήγησε στην αναίτια φυσική εξόντωση των μισών τουλάχιστον Σουλιωτών, μετά την συνθηκολόγηση.
Ελπίζω ο κ. Βαρουφάκης να μην μας οδηγήσει σε ένα νέο Κούγκι. Γιατί μπορεί θεωρητικώς να μας προτρέπει στον λιτό βίο με τις ωραίες φωτογραφήσεις στα γαλλικά περιοδικά, αλλά πρακτικώς όταν οι σημερινοί "Σουλιώτες" θα πηδούν αναγκαστικά στο Ζάλογγο, αυτός θα κάνει εκτός χώρας περισπούδαστες διαλέξεις για να εξηγεί αναγκαιότητα της ομαδικής μας αυτοκτονίας σε ξένους φοιτητές...