Στρατής Μαζίδης
Ξεχωριστή αναφορά στην κινηματογραφική προπαγάνδα αφιερώνει το πρακτορείο Σπούτνικ.
Όπως αναφέρει η Ουάσινγκτον χρησιμοποιεί την εικόνα των «κακών ρώσων» που έχει δομηθεί καλά από τις ταινίες του Χόλιγουντ, ώστε να κερδίσει τη δημόσια έγκριση για τις ενέργειες που επιτάσσουν τα γεωπολιτικά συμφέροντα της.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες χρησιμοποιούν ρώσικους χαρακτήρες ταινιών, που ευρέως απεικονίζονται σε ταινίες του Χόλιγουντ, ως κακούς αντιπάλους, για να διαμορφώσουν την αντίληψη της αμερικανικής κοινής γνώμης για τη Ρωσία και να δικαιολογήσουν τις επιθετικές πολιτικές της Ουάσινγκτον προς τη Μόσχα, σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Foreign Affairs.
Το Χόλιγουντ απεικονίζει σχεδόν όλους τους Ρώσους χαρακτήρες ως αδίστακτους και δόλιους κακοποιούς που προσπαθούν να σκοτώσουν, να βλάψουν ή με όποιο άλλο τρόπο να εξαπατήσουν τους "καλούς" αμερικάνους στις ταινίες. Αρκεί να σκεφτούμε τον Ivan Drago στο "Rocky IV", τον Ivan Vanko στο "Iron Man 2", το λοχία Yushin σε μία από τις σειρές "Ράμπο" και πολλούς άλλους "κακούς" Ρώσους που δημιουργήθηκαν από το Χόλιγουντ.
Αυτού του είδους η απεικόνιση των Ρώσων βοηθά την Ουάσιγκτον να συσπειρώσει το κοινό ενάντια στη Μόσχα, βοηθώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες να δικαιολογήσουν τη δική τους επιθετική πολιτική απέναντι στη Ρωσία στο εσωτερικό μέτωπο. Με άλλα λόγια, η απεικόνιση του Χόλιγουντ των Ρώσων ως "κακών" βοηθά τα γεωπολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ.
Το Χόλιγουντ είναι εξαιρετικό στο να πιάσει τη διάθεση των ΗΠΑ σε θέματα εξωτερικής πολιτικής. Όταν ο Λευκός Οίκος θα πρέπει να κερδίσει τη στήριξη του κοινού για τη διεξαγωγή παρεμβατικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό, οι σκηνοθέτες είναι έτοιμοι να προσφέρουν μια χείρα βοηθείας και να απεικονίσουν ολόκληρα έθνη σαν κανούς κομμουνιστές, πειρατές, τρομοκράτες, απολίτιστους άγριους κλπ, τους οποίους οι καλοί αμερικάνοι πρέπει να νικήσουν.
Μετά το Βιετνάμ, το αμερικανικό κοινό έγινε επιφυλακτικό και απρόθυμο όσον αφορά τις αποστολές αμερικανικών στρατευμάτων στο εξωτερικό. Ωστόσο, όταν η κυβέρνηση των ΗΠΑ θέλησε να παρέμβει στη Μέση Ανατολή, αναζητώντας τα δικά τους γεωπολιτικά και οικονομικά συμφέροντα, το Χόλιγουντ ξεκίνησε την παραγωγή των ταινιών που απεικονίζουν Άραβες (και όλους τους μουσουλμάνους σε γενικές γραμμές) ως τουρμπανοφόρους τρομοκράτες με AK-47.
Η στρατηγική δούλεψε. Οι αμερικανοί στρατιώτες κόλλησαν στη Μέση Ανατολή, χωρίς μια σαφή κατανόηση ποια είναι η αποστολή τους ήταν, ποιους έπρεπε να προστατεύσουν από ποιους και χωρίς τη γνώση του ποιοι ήταν οι κακοί.
Καθώς μάλιστα αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ Μόσχας και Ουάσινγκτον, οι φίλοι του αμερικανικού κινηματογράφου θα δουν πιθανόν ακόμη περισσότερους κακούς ρώσους στη μεγάλη οθόνη.
Ξεχωριστή αναφορά στην κινηματογραφική προπαγάνδα αφιερώνει το πρακτορείο Σπούτνικ.
Όπως αναφέρει η Ουάσινγκτον χρησιμοποιεί την εικόνα των «κακών ρώσων» που έχει δομηθεί καλά από τις ταινίες του Χόλιγουντ, ώστε να κερδίσει τη δημόσια έγκριση για τις ενέργειες που επιτάσσουν τα γεωπολιτικά συμφέροντα της.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες χρησιμοποιούν ρώσικους χαρακτήρες ταινιών, που ευρέως απεικονίζονται σε ταινίες του Χόλιγουντ, ως κακούς αντιπάλους, για να διαμορφώσουν την αντίληψη της αμερικανικής κοινής γνώμης για τη Ρωσία και να δικαιολογήσουν τις επιθετικές πολιτικές της Ουάσινγκτον προς τη Μόσχα, σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Foreign Affairs.
Το Χόλιγουντ απεικονίζει σχεδόν όλους τους Ρώσους χαρακτήρες ως αδίστακτους και δόλιους κακοποιούς που προσπαθούν να σκοτώσουν, να βλάψουν ή με όποιο άλλο τρόπο να εξαπατήσουν τους "καλούς" αμερικάνους στις ταινίες. Αρκεί να σκεφτούμε τον Ivan Drago στο "Rocky IV", τον Ivan Vanko στο "Iron Man 2", το λοχία Yushin σε μία από τις σειρές "Ράμπο" και πολλούς άλλους "κακούς" Ρώσους που δημιουργήθηκαν από το Χόλιγουντ.
Αυτού του είδους η απεικόνιση των Ρώσων βοηθά την Ουάσιγκτον να συσπειρώσει το κοινό ενάντια στη Μόσχα, βοηθώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες να δικαιολογήσουν τη δική τους επιθετική πολιτική απέναντι στη Ρωσία στο εσωτερικό μέτωπο. Με άλλα λόγια, η απεικόνιση του Χόλιγουντ των Ρώσων ως "κακών" βοηθά τα γεωπολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ.
Το Χόλιγουντ είναι εξαιρετικό στο να πιάσει τη διάθεση των ΗΠΑ σε θέματα εξωτερικής πολιτικής. Όταν ο Λευκός Οίκος θα πρέπει να κερδίσει τη στήριξη του κοινού για τη διεξαγωγή παρεμβατικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό, οι σκηνοθέτες είναι έτοιμοι να προσφέρουν μια χείρα βοηθείας και να απεικονίσουν ολόκληρα έθνη σαν κανούς κομμουνιστές, πειρατές, τρομοκράτες, απολίτιστους άγριους κλπ, τους οποίους οι καλοί αμερικάνοι πρέπει να νικήσουν.
Μετά το Βιετνάμ, το αμερικανικό κοινό έγινε επιφυλακτικό και απρόθυμο όσον αφορά τις αποστολές αμερικανικών στρατευμάτων στο εξωτερικό. Ωστόσο, όταν η κυβέρνηση των ΗΠΑ θέλησε να παρέμβει στη Μέση Ανατολή, αναζητώντας τα δικά τους γεωπολιτικά και οικονομικά συμφέροντα, το Χόλιγουντ ξεκίνησε την παραγωγή των ταινιών που απεικονίζουν Άραβες (και όλους τους μουσουλμάνους σε γενικές γραμμές) ως τουρμπανοφόρους τρομοκράτες με AK-47.
Η στρατηγική δούλεψε. Οι αμερικανοί στρατιώτες κόλλησαν στη Μέση Ανατολή, χωρίς μια σαφή κατανόηση ποια είναι η αποστολή τους ήταν, ποιους έπρεπε να προστατεύσουν από ποιους και χωρίς τη γνώση του ποιοι ήταν οι κακοί.
Καθώς μάλιστα αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ Μόσχας και Ουάσινγκτον, οι φίλοι του αμερικανικού κινηματογράφου θα δουν πιθανόν ακόμη περισσότερους κακούς ρώσους στη μεγάλη οθόνη.