Στρατής Μαζίδης
Σε αβαθή νερά οδηγείται η Γαλλία σχετικά με την παράδοση ή μη των δύο ελικοπτεροφόρων τύπου Mistral στη Ρωσία.
Η Ρωσική Ομοσπονδία είχε μάλιστα πληρώσει προκαταβολή το Φεβρουάριο του 2011 σύμφωνα με την 25η Ιανουαρίου 2011 για τη ναυπήγηση των δύο πλοίων ανάμεσα στη Rosoboronexport και τα γαλλικά ναυπηγεία DCNS.
Ωστόσο η γαλλική εφημερίδα Le Figaro έρχεται με μια λίστα επιλογών σε περίπτωση που η χώρα δεν επιλέξει τελικά να παραδώσει τα πλοία.
«Αποστολή τους στο βυθό του ωκεανού»
Η εφημερίδα έχοντας αναλύσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές και τα δεδομένα κατέληξε πως η βύθιση των δύο πλοίων θα είναι η φθηνότερη επιλογή για τη χώρα αλλά θα αποτελέσει ένα ισχυρό σοκ για τις ναυπηγικές εταιρείες στο ναυπηγείο Saint-Nazaire.
Για να αξιοποιήσει τα πλοία με άλλο τρόπο θα είναι πολύ πιο ακριβά.
Ένταξή τους στο γαλλικό Ναυτικό
Η ένταξη των Mistrals στο γαλλικό ναυτικό αναφέρει η Figaro ότι είναι απίθανη. Οι Γάλλοι πεζοναύτες δε θέλουν δύο επιπλέον Mistrals στη διάθεσή τους, δεδομένου ότι έχουν τρία αυτής της κατηγορίας και δε χρειάζονται άλλα.
Επίσης τα «Βλαδιβοστόκ» και «Σεβαστούπολη» έχουν κατασκευαστεί με βάσεις τις ρωσικές απαιτήσεις και θα χρειαστούν αρκετά εκατομμύρια ευρώ για να τροποποιηθούν.
Πώληση σε κάποιον άλλο
Η εφημερίδα εξετάζει επίσης τη δυνατότητα για την εξεύρεση νέων πελατών για τα υπάρχοντα πλοία, με τον Καναδά ή την Αίγυπτο να προτείνονται ως πιθανοί αγοραστές.
Νωρίτερα, τον Απρίλιο, ο Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ είχε δηλώσει ότι η Γαλλία θα μπορούσε να ακυρώσει τη σύμβαση με τη Ρωσία και να επιστρέψει τα χρήματα για τα Mistral, χωρίς να πει ούτε μια λέξη για το τι θα συμβεί με τα πλοία.
Εν τω μεταξύ, το κόστος συντήρησης για τα δύο πλοία, για να κάθονται απλά στο λιμάνι ανέρχεται στα € 5.000.000 ανά μήνα.
Η παράδοση του πρώτου πλοίου, του "Βλαδιβοστόκ" είχε προγραμματιστεί για το Νοέμβριο του 2014. Το δεύτερο πλοίο, το Σεβαστούπολη, έπρεπε να παραδοθεί στις αρχές του 2015. Ωστόσο και οι δύο παραδόσεις δεν έχουν πραγματοποιηθεί.
Σε αβαθή νερά οδηγείται η Γαλλία σχετικά με την παράδοση ή μη των δύο ελικοπτεροφόρων τύπου Mistral στη Ρωσία.
Η Ρωσική Ομοσπονδία είχε μάλιστα πληρώσει προκαταβολή το Φεβρουάριο του 2011 σύμφωνα με την 25η Ιανουαρίου 2011 για τη ναυπήγηση των δύο πλοίων ανάμεσα στη Rosoboronexport και τα γαλλικά ναυπηγεία DCNS.
Ωστόσο η γαλλική εφημερίδα Le Figaro έρχεται με μια λίστα επιλογών σε περίπτωση που η χώρα δεν επιλέξει τελικά να παραδώσει τα πλοία.
«Αποστολή τους στο βυθό του ωκεανού»
Η εφημερίδα έχοντας αναλύσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές και τα δεδομένα κατέληξε πως η βύθιση των δύο πλοίων θα είναι η φθηνότερη επιλογή για τη χώρα αλλά θα αποτελέσει ένα ισχυρό σοκ για τις ναυπηγικές εταιρείες στο ναυπηγείο Saint-Nazaire.
Για να αξιοποιήσει τα πλοία με άλλο τρόπο θα είναι πολύ πιο ακριβά.
Ένταξή τους στο γαλλικό Ναυτικό
Η ένταξη των Mistrals στο γαλλικό ναυτικό αναφέρει η Figaro ότι είναι απίθανη. Οι Γάλλοι πεζοναύτες δε θέλουν δύο επιπλέον Mistrals στη διάθεσή τους, δεδομένου ότι έχουν τρία αυτής της κατηγορίας και δε χρειάζονται άλλα.
Επίσης τα «Βλαδιβοστόκ» και «Σεβαστούπολη» έχουν κατασκευαστεί με βάσεις τις ρωσικές απαιτήσεις και θα χρειαστούν αρκετά εκατομμύρια ευρώ για να τροποποιηθούν.
Πώληση σε κάποιον άλλο
Η εφημερίδα εξετάζει επίσης τη δυνατότητα για την εξεύρεση νέων πελατών για τα υπάρχοντα πλοία, με τον Καναδά ή την Αίγυπτο να προτείνονται ως πιθανοί αγοραστές.
Νωρίτερα, τον Απρίλιο, ο Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ είχε δηλώσει ότι η Γαλλία θα μπορούσε να ακυρώσει τη σύμβαση με τη Ρωσία και να επιστρέψει τα χρήματα για τα Mistral, χωρίς να πει ούτε μια λέξη για το τι θα συμβεί με τα πλοία.
Εν τω μεταξύ, το κόστος συντήρησης για τα δύο πλοία, για να κάθονται απλά στο λιμάνι ανέρχεται στα € 5.000.000 ανά μήνα.
Η παράδοση του πρώτου πλοίου, του "Βλαδιβοστόκ" είχε προγραμματιστεί για το Νοέμβριο του 2014. Το δεύτερο πλοίο, το Σεβαστούπολη, έπρεπε να παραδοθεί στις αρχές του 2015. Ωστόσο και οι δύο παραδόσεις δεν έχουν πραγματοποιηθεί.