Η Ελλάδα θα επενδύσει 2 δις δολάρια στον αγωγό turkish stream και θα υπογράψει μνημόνιο συμφωνίας το συντομότερο δυνατό

Του SON OFEON

Η Ελλάδα σχεδιάζει να υπογράψει ένα έγγραφο πολιτικής στήριξης για τον αγωγό φυσικού αερίου Turkish Stream της Gazprom στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ  τον Ιούνιο στην Αγία Πετρούπολη, ανακοίνωσε  ο υπουργός Ενέργειας της  τη Δευτέρα.

Η χώρα σχεδιάζει να επενδύσει 2 δισ δολάρια στην κατασκευή του έργου.

 Ένα μνημόνιο για την πολιτική στήριξη  του έργου του αγωγού φυσικού αερίου θα προετοιμαστεί από τις 18 έως  τις 20 Ιουνίου , όταν το Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ (SPIEF-2015)  πραγματοποιηθεί στη Ρωσία στην  Αγία Πετρούπολη, ανακοίνωσε ο  Έλληνας Υπουργός Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης τη Δευτέρα.

 "Εκεί πέρα θα προσπαθήσουμε να υπογράψουμε  μια συμφωνία, το λεγόμενο « μνημόνιο », για την πολιτική στήριξη του εν λόγω αγωγού φυσικού αερίου ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Ρωσία", είπε ο υπουργός, όπως αναφέρει  το πρακτορείο TASS.
Η Ελλάδα " θα σύνταξει  προληπτικά ένα  σχέδιο της συμφωνίας"  , πρόσθεσε ο υπουργός.

 Το τμήμα  του αγωγού που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα , που  θα μεταφέρει το φυσικό αέριο της Ρωσίας  από τα τουρκικά σύνορα, θα κοστίσει περίπου 2 δισ δολάρια, είπε ο Λαφαζάνης  σε μια συνέντευξη του στο κανάλι Rossiya24.

Ο υπουργός είπε ότι μια ελληνική κρατική εταιρεία θα συμμετέχει στο έργο, προσθέτοντας ότι υπήρξε "μεγάλο ενδιαφέρον" από πολλές εταιρείες, που επιθυμούν να λάβουν μέρος στην κατασκευή και στη μελλοντική λειτουργία του αγωγού.

Το έργο θα μπορούσε να συμβάλει όχι μόνο στην οικονομική ανάπτυξη της  Ελλάδας, αλλά και να επηρεάσει θετικά το σύνολο της περιοχής, είπε ο υπουργός.
Θα μπορούσαν να δημιουργηθούν έως και 20.000 θέσεις εργασίας, αν το έργο υλοποιηθεί , είπε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι " ο λαός της Ελλάδας θα επωφεληθεί από αυτήν."

Ο ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν έχει εκφράσει στο παρελθόν την πεποίθησή του ότι, με την συμμετοχή της στο  έργο, η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει ένα από τα κύρια κέντρα διανομής  ενέργειας στην Ευρώπη.
Η Αθήνα θα μπορούσε να κερδίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τα τέλη διέλευσης του φυσικού αερίου, δήλωσε ο Πούτιν κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του Έλληνα Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Μόσχα τον Απρίλιο.

Τα σχέδια για την κατασκευή του  αγωγού Turkish  Stream, ανακοίνωσε ο γίγαντας του φυσικού αερίου της Ρωσίας ,Gazprom , πέρυσι.
Το νέο πρόγραμμα αντικαθιστά το έργο South Stream ,από  το οποίο η Ρωσία αναγκάστηκε να αποχωρήσει  λόγω αντιρρήσεων της ΕΕ  για την κατασκευή του.

Ο νέος αγωγός, που η Gazprom σχεδιάζει να κατασκευάσει από την Τουρκία ως τα σύνορα με την Ελλάδα, θα είναι μέρος του  έργου  Τurkish Stream, με στόχο την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη χωρίς τη συμμετοχή της Ουκρανίας.
Η Ρωσία σκοπεύει να εγκαταλείψει εντελώς τις προμήθειες φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας από το 2019.
Η ΕΕ θα μπορούσε να κατασκευάσει τους αγωγούς  που συνεχίζουν  περαιτέρω από την Ελλάδα.

ΠΗΓΗ http://rt.com/business/264049-greece-turkish-stream-invetsment/

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Σήμερα 2 δισ δολάρια αντιστοιχούν σε 1,8 δισ ευρώ.
H συνέντευξη του κου Λαφαζάνη στο κανάλι Rossiya24 είναι αληθινή και δόθηκε στα Ελληνικά με ρωσική μετάφραση.

ΠΗΓΗ http://www.vesti.ru/videos/show/vid/646717/#/video/https%3A%2F%2Fplayer.vgtrk.com%2Fiframe%2Fvideo%2Fid%2F1221947%2Fstart_zoom%2Ftrue%2FshowZoomBtn%2Ffalse%2Fsid%2Fvesti%2FisPlay%2Ftrue%2F%3Facc_video_id%3D646717
Σ' αυτή ο κος Λαφαζάνης υποστήριξε ότι το Ελληνικό τμήμα του αγωγού θα στοιχίσει 2 δισ δολάρια και θα κατασκευασθεί από Ελληνική κρατική εταιρεία, χωρίς να την κατονομάσει.
Οι Ελληνικές κρατικές εταιρείες που ασχολούνται με το φυσικό αέριο δεν είναι πολλές.
Κατά πάσα πιθανότητα με την κατασκευή του Ελληνικού τμήματος του αγωγού θα ασχοληθεί κάποια θυγατρική της ΔΕΠΑ Α.Ε.
Η μητρική εταιρεία  ΔΕΠΑ Α.Ε.  ανήκει κατά 65% στο ΤΕΑΙΠΕΔ και κατά 35% στα ΕΛ.ΠΕ.
Πηγή

Η ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΣΗΜΕΡΑ 


Τα ίδια κεφάλαια της μητρικής (ΔΕΠΑ Α.Ε.) στις 31.12.2014 ήταν 1,69 δισ ευρώ.
Η αξία του συνόλου του Ενεργητικού της ήταν 3,15 δισ ευρώ.
Το 65% της αξίας της με βάση τα  στοιχεία  του ισολογισμού της  ήταν 2 δισ ευρώ.
Πηγή



Ο ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΠΑ Α.Ε. το 2014

Αν το ΤΑΙΠΕΔ σκόπευε να την πουλήσει , θα έπρεπε να ζητήσει για το μερίδιο της  τουλάχιστον 2 δισ ευρώ.
Θα μπορούσε όμως αντί να την πουλήσει να κάνει μία  αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 1,45 δισ ευρώ.
Τα κεφάλαια της  θα γίνονταν τότε 3,14 δισ ευρώ.
Ο νέος μέτοχος θα αποκτούσε το 46,1 %,   τα ΕΛΠΕ το 18,8% , ενώ το ΤΕΑΙΠΕΔ θα διατηρούσε μόνο το 35%.
Η εταιρεία όμως  θα είχε ιδιωτικοποιηθεί κατά 65% και θα είχε συγχρόνως μεγαλώσει.
Με ένα μέτριο πρόσθετο  δανεισμό της τάξεως των 550 εκατ ευρώ,  η εταιρεία θα είχε εξασφαλίσει το ποσό των  2 δισ ευρώ, που θα της χρειασθεί για την κατασκευή του αγωγού...
'Οπως βλέπετε,  με απλά μαθηματικά και λογιστική πετυχαίνουμε περισσότερα από το ξεπούλημα των "ασημικών" και μάλιστα χωρίς να πουλήσουμε απολύτως τίποτα.
Απλά αναπτύσσουμε και αξιοποιούμε την κρατική περιουσία, δημιουργώντας 20.000 νέες θέσεις εργασίας και κάνοντας την Ελλάδα παγκόσμιο ενεργειακό κόμβο.
Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προσπαθήσει το  2013  "ανεπιτυχώς" να πουλήσει το 65% της ΔΕΠΑ στην εταιρεία SOCAR του Αζερμπαιτζάν , φροντίζοντας με πονηρές μεθοδεύσεις να αποκλείσει την GAZPROM...
ΠΗΓΗ http://www.nooz.gr/economy/h-kuvernisi-8a-proxorisei-se-epanaprokiruksi-tou-diagonismoi-gia-ti-depa

Ευτυχώς δεν πρόλαβε να πουλήσει τα ασημικά για ψίχουλα...
Η SOCAR είχε προσφέρει μόνο 400 εκατ δολάρια το 2013, αλλά η εξαγορά κόλλησε στις εγκρίσεις της ΕΕ.
ΠΗΓΗ http://www.geopolitics.com.gr/2015/03/blog-post_95.html

Το ρωσικό σχέδιο για τη δημιουργία του Turkish Stream είναι απόλυτα εφικτό, γιατί η Gazprom θα φτιάξει το σταθμό εφοδιασμού ακριβώς στα Ελληνοτουρκικά σύνορα.
Τη δημιουργία του σταθμού δεν θα μπορέσουν να εμποδίσουν με κολπάκια οι επιτροπές Ανταγωνισμού και προστασίας Περιβάλλοντος της ΕΕ.
Θα εφαρμοσθεί για την κατασκευή η νομοθεσία  της Τουρκίας, που είναι απλούστερη  και δεν εμποδίζει τις επενδύσεις ανάλογα με τα σκοτεινά συμφέροντα των κύκλων της ΕΕ.
Η επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ δεν θα μπορέσει  να προφασισθεί ότι η διάθεση του ρωσικού αερίου μέσω Ελλάδας μειώνει τον ανταγωνισμό και αυξάνει την ενεργειακή εξάρτηση της Ελλάδας από το ρωσικό αέριο.
Από την Ελλάδα πρόκειται να περάσει και ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑP, που θα μεταφέρει το φυσικό αέριο του Αζερμπαιτζάν.
'Ετσι η Ελλάδα θα προμηθεύεται φυσικό αέριο από δύο πηγές και θα υπάρχει ανταγωνισμός στις τιμές του.
Αν επιχειρήσουν με φτηνά κολπάκια να καθυστερήσουν τον ένα αγωγό, οι αιτιάσεις τους θα βλάψουν ανεπανόρθωτα και την δημιουργία του αγωγού  ΤΑP.
Ο Turkish Stream  προβλέπεται να  παρέχει αέριο από τον Δεκέμβριο του 2016.
Οι κατασκευαστές του θα έχουν έσοδα  λόγω πωλήσεων στην Τουρκία, ακόμα και αν ποτέ δεν προχωρήσει μέσω της Ελλάδας.
Αντίθετα ο TAP δεν προβλέπεται να φέρει έσοδα πριν το 2020.
Μπορεί  βέβαια μέχρι τότε να  έχει ματαιωθεί λόγω υψηλού κόστους και λόγω  μειωμένης ζήτησης φυσικού αερίου.
Θα υπάρχουν το 2020 στην Ευρώπη δυνητικοί πελάτες για να απορροφήσουν την ποσότητα των 69 δισ κυβικών μέτρων φυσικού αερίου, που θα φτάνουν στα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία  στους Κήπους με τους δύο σχεδιαζόμενους αγωγούς?
Και αν ναι, η τιμή του προβλέπεται να  καλύπτει το κόστος της επένδυσης για τον ΤAP?
Οι απαντήσεις θα δοθούν έμπρακτα το 2020. Μέχρι τότε πολλά ενδέχεται να αλλάξουν.
Eνδεικτικά η Τουρκία καταναλώνει σήμερα μόλις 21 δισ κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ανά έτος.
Η ζήτηση αυτή αναμένεται να έχει απορροφηθεί και τότε και  από τους δύο αγωγούς πριν το αέριο φτάσει στα σύνορα.
Τελικά αυτό που θα μετρήσει  περισσότερο είναι η ταχύτητα κατασκευής των αγωγών και το κόστος τους.
Ο πρώτος που θα κατασκευασθεί θα ακυρώσει τον δεύτερο.
Με βάση τα σημερινά δεδομένα και τα χρονοδιαγράμματα ,ο πρώτος αγωγός που θα λειτουργήσει θα είναι ο Turkish Stream...
Η Ελλάδα σήμερα έχει μία ευκαιρία να κάνει μία μακροχρόνια επένδυση και να συμπράξει με τη Ρωσία στην εκμετάλλευση του φυσικού αερίου της.
Επιπλέον μπορεί να αρχίσει να δέχεται στο έδαφος της κεφάλαια για πραγματικές επενδύσεις στην οικονομία της.
Η παλαιά πρακτική του ξεπουλήματος των ασημικών πρέπει να σταματήσει άμεσα.
Οι επενδυτές θα πρέπει να φέρνουν νέα κεφάλαια και να φτιάχνουν νέες υποδομές και όχι να αγοράζουν κοψοχρονιάς τις υπάρχουσες.
Ο δανεισμός μέσω μνημονίων δεν είναι νέα επένδυση, αλλά ούτε και μείωση του χρέους.
Στην ουσία πρόκειται για ανανέωση υπάρχοντος δανεισμού με δυσμενέστερους όρους.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να αντιληφθεί ότι η διαρκής διαπραγμάτευση με τους θεσμούς για την υλοποίηση ένος αδιέξοδου μνημονιακού προγράμματος δεν προσφέρει τίποτα στους 'Ελληνες και στη χώρα.
Προέχει η υλοποίηση ενός αναπτυξιακού προγράμματος και η δημιουργία πιστώσεων στην οικονομία.
Αν οι θεσμοί επιμένουν στην αδιέξοδη πολιτική τους, η παραμονή στο ευρώ δεν πρέπει να γίνει αυτοσκοπός.
Η Ελλάδα προυπήρξε από το ευρώ και δεν θα χαθεί, αν πάψουν να μας δανείζουν...
Αν πάψουν να μας δανείζουν, απλά θα προσαρμοσθούμε στις φυσικές οικονομικές μας δυνατότητες.
Η Ελλάδα διαθέτει πλούτο και δεν θα χαθεί, όπως δεν χάθηκε και στις προηγούμενες χρεοκοπίες της στο παρελθόν.
Μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το μέλλον μας, γιατί ξέρουμε ότι ποτέ δεν μας χάρισαν τίποτα από το χρέος μας και όμως επιβιώσαμε.
Ο 'Ελληνας γεννήθηκε για να δημιουργεί  και να ζει ελεύθερος .
Δεν θέλουμε να γίνουμε βορειοευρωπαίοι, ούτε να δημιουργήσουμε καταθέσεις για τα παιδιά μας.
Γνωρίζουμε ότι τα χρέη της Ελλάδας δεν πρόκειται ποτέ να εξοφληθούν κατά τη διάρκεια της ζωής μας, όπως δεν πρόκειται να εξοφληθούν και τα χρέη των υπόλοιπων Ευρωπαίων.
Το δημόσιο χρέος  όμως δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για να ζήσουμε σαν δούλοι μέσα σε μία παράλογη λιτότητα.
Θέλουμε να  κληρονομήσουμε στα παιδιά μας  τον ανθρώπινο τρόπο ζωής, που βρήκαμε από τους προγενέστερους 'Ελληνες.
Αυτό μας φτάνει και μας περισσεύει.
Τα υπόλοιπα τους τα χαρίζουμε.
Μπορούν να το καταλάβουν αυτό και οι σημερινοί κυβερνήτες της Ελλάδας?
Aν όχι, καλύτερα να παραιτηθούν από αύριο...

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail