Του SON OFEON
Σύμφωνα με τις υπεραισιόδοξες ειδήσεις, που μας παρουσιάζουν τα ΜΜΕ κάθε δεύτερη ημέρα , η συμφωνία πλησιάζει.
Η Ελλάδα φέρεται να προσκόμισε προτάσεις νέων σκληρών μέτρων στους δανειστές.
Μέχρι χθες υποστήριζαν οι αρμόδιοι ότι κλείνουν το χρηματοδοτικό κενό και θα οδηγήσουν σε μία τελική συμφωνία.
Στη συνέχεια προέκυψε και πάλι η διαφωνία του ΔΝΤ, που ήθελε μέτρα περικοπής δαπανών (δηλαδή απολύσεις) και όχι μέτρα "υπέρμετρης" φορολόγησης...
Θα ήθελα να ήμουν και εγώ αισιόδοξος, αλλά η λογική μου δεν μου το επιτρέπει.
Η Ελλάδα στο τέλος Ιουνίου πρέπει να πληρώσει μία δόση προς το ΔΝΤ συνολικού ποσού 1,56 δισ ευρώ.
Οι διαρροές ως τώρα δεν έχουν απαντήσει με τι κεφάλαια θα γίνει αυτή η αποπληρωμή.
Θα γίνει με κεφάλαια από τα 7,2 δισ ευρώ, που σκοπεύει να μας χορηγήσει το ΔΝΤ όταν ολοκληρωθεί η 5η αξιολόγηση?
θα γίνει με λεφτά που θα συλλεγούν με έκδοση εντόκων γραμματίων, που θα καλυφτούν από τις Ελληνικές τράπεζες?
Μήπως θα γίνουν με την υπολειπόμενη δόση του προγράμματος που λήγει στις 30.6.2015 ή από τα κέρδη των Ελληνικών ομολόγων της ΕΚΤ?
Πειστική απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν δίνεται.
Το ΔΝΤ λεφτά δεν πρόκειται να δώσει, γιατί με βάση το καταστατικό δεν χρηματοδοτεί κράτη με χρηματοδοτικό κενό για το επόμενο έτος.
Το ίδιο συμβαίνει και με την ΕΕ, η οποία πρέπει να περάσει πρώτα την συμφωνία από 18 κοινοβούλια για να δώσει χρήματα .
Μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι η συμφωνία χρηματοδότησης δεν θα σκαλώσει πχ στο κοινοβούλιο της Φινλανδίας ή της Σλοβακίας?
Aν εξαιρέσουμε όλα τα παραπάνω ενδεχόμενα , μας μένει μόνο η περίπτωση να πληρωθούν οι δόσεις από τα 10,2 δισ ευρώ του ΤΧΣ, που διαχειρίζεται σήμερα ο ESM.
Aλλά , αν τελικά αυτό σχεδιάζεται να γίνει ,θα πρέπει η Ελλάδα να συμφωνήσει να παραταθεί το πρόγραμμα πέραν της 30ης Ιουνίου.
Μετά την ημερομηνία αυτή, το ποσό αυτό θα πρέπει να παραγραφεί μειώνοντας αντίστοιχα το ύψος του δανειακού προγράμματος της τρόικας.
Σκοπεύει η κυβέρνηση να ζητήσει και άλλη παράταση του προγράμματος?
'Εχει συζητήσει αυτό το ενδεχόμενο σαν πιθανότητα με τους βουλευτές του το ΣΥΡΙΖΑ?
Πολύ αμφιβάλλω...
Η διαπραγμάτευση των θεσμών με την κυβέρνηση έχει εξελιχθεί ως τώρα σε ηθελημένο ναυάγιο και από τις δύο πλευρές.
Φοβούνται να καταλήξουν σε συμφωνία, γιατί βλέπουν ότι οι απαραίτητες διευθετήσεις θα χρειασθούν πραγματικά λεφτά από τους Ευρωπαίους φορολογουμένους.
Κανένας Ευρωπαίος πολιτικός δεν είναι διατεθειμένος να προτείνει στους συμπατριώτες του να ρίξουν και άλλα λεφτά για την 'σωτηρία" της Ελλάδας χωρίς επαρκείς "εγγυήσεις".
Οι Ευρωπαίοι ελπίζουν ότι με την καθυστέρηση θα προκύψει το μοιραίο bank run στις Ελληνικές τράπεζες, για να ζητήσουν την εκ νέου ανακεφαλαιοποίηση τους με τα λεφτά του ΤΧΣ.
Αλλά ελπίζουν ότι κατά την διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης θα χρησιμοποιήσουν και λεφτά από ενδεχόμενο haircut καταθέσεων δύο εκ των λεγόμενων συστημικών τραπεζών της Ελλάδας.
Ποιές θα μπορούσαν να είναι αυτές?
Λογικά προκύπτει ότι θα είναι μάλλον οι δύο μικρότερες ή αυτές με τα περισσότερα μη εξυπηρετούμενα δάνεια...
Η χρήση της χρηματοδότησης του ELA γίνεται πάντα με παροχή ενεχύρων και αυτά λογικά θα έχουν μικρότερη αξία , αν περιλαμβάνουν δάνεια, που θα εξελιχθούν στη συνέχεια σε μη εξυπηρετούμενα...
Αργά η γρήγορα κάποιων τραπεζών τα ενέχυρα θα εξαντληθούν, ακόμα και αν το ποσό του ELA επαρκεί για το σύνολο των αναγκών.
Ο χρόνος στο μεταξύ περνάει και το δημόσιο "δούλεμα" συνεχίζεται.
Το παγκόσμιο οικονομικό ατύχημα πλησιάζει ταχύτατα με χρονικό όριο την 30 Ιουνίου 2015.
Μετά την ημέρα αυτή θα φανεί αν υπάρχουν χρήματα και διάθεση να πληρωθούν οι ενωμένες δόσεις προς το ΔΝΤ.
Αν δεν υπάρχουν, θα πρέπει με πρωτοβουλία της ΕΕ να πληρωθεί η δόση από τα υπόλοιπα χρήματα του ΤΧΣ, που διαχειρίζεται σήμερα ο ESM.
Aν και αυτό δεν γίνει ως τις 30.6.2015 και δεν έχει χορηγηθεί παράταση για το υφιστάμενο πρόγραμμα, το ESM δεν νομιμοποιείται να κάνει χρήση κεφαλαίων της Ελλάδας για την εξόφληση της δόσης του ΔΝΤ χωρίς την θέληση της Ελλάδας.
Η Ελλάδα είναι λογικό να συναινέσει , μόνο αν συμβατικά δεσμευθούν οι θεσμοί να καλύψουν με τον ίδιο τρόπο τις οφειλές της Ελλάδας προς την ΕΚΤ τον Ιούλιο και τον Αυγουστο του 2015.
Αν δεν γίνουν και τα δύο , ετοιμαστείτε για Ελληνική χρεοκοπία από τις αρχές Ιουλίου 2015.
Θυμίζω ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2015 θα έχει την κυλιόμενη προεδρία της ΕΕ το μικρό Λουξεμβούργο...
Στο Λουξεμβούργο ιδρύθηκε και εδρεύει με μορφή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης το EFSF.
To EFSF κάλυψε ως τώρα το μεγαλύτερο μέρος του δανειακού προγράμματος σωτηρίας των θεσμών προς την Ελλάδα.
Το δάνειο αυτό έγινε με κεφάλαια, που συγκεντρώθηκαν από τις αγορές με έκδοση ομολόγων του EFSF.
Aν η Ελλάδα κηρύξει με πρωτοβουλία της χρεοκοπία, η πιστοληπτική αξιολόγηση αυτών των ομολόγων θα πρέπει να αλλάξει προς το χειρότερο.
Αν συμβεί αυτό, αυτόματα όσες τράπεζες διαθέτουν στους ισολογισμούς τους αυτά τα ομόλογα θα πρέπει να σχηματίσουν προβλέψεις για ενδεχόμενες ζημίες και να τα σταθμίσουν στα ίδια κεφάλαια τους με τη μισή σημερινή αξία τους.
Αν τα ομόλογα αυτά έχουν ενεχυριασθεί για δανεισμό , η αξία του ενεχύρου θα πέσει τουλάχιστον κατά 35% και οι δανειζόμενοι θα κληθούν να προσκομίσουν επιπλέον ενέχυρα σε τίτλους.
Η μετάδοση της κρίσης τότε θα είναι αναπότρεπτο γεγονός...
Στο σημείο αυτό θυμίζω τι είχα γράψει για την αντίστοιχη περίπτωση της Heta asset Resolution AG της Αυστρίας.
ΠΗΓΗ http://www.freepen.gr/2015/03/blog-post_633.html
Η Ελλάδα πάντως σε καμμία περίπτωση δεν θα βγεί από τη ζώνη του ευρώ.
Οι πολίτες της διαθέτουν σε μορφή χαρτονομισμάτων ευρώ το 65% του επίσημου ΑΕΠ της Ελλάδας.
Οι τράπεζες της διαθέτουν στο Ενεργητικό τους δάνεια εκφρασμένα σε ευρώ, που υπερκαλύπτουν τις υφιστάμενες σήμερα καταθέσεις.
Η μετάβαση σ' ένα νέο εθνικό νόμισμα είναι κατά συνέπεια προβληματική, όταν το σύνολο των χρημάτων που κυκλοφορεί και οφείλεται είναι εκφρασμένο στο ευρώ.
Με το 65% του ΑΕΠ της Ελλάδας σε φυσική μορφή, δεν απαιτείται έκδοση νέων τραπεζογραμματίων για πολλά χρόνια.
Η θεσμική αποχώρηση μίας χώρας από το ευρώ απαιτεί την συναπόφαση 180 βουλευτών από τους 300 υπέρ της αποχώρησης.
Τέτοια πλειοψηφία απλά δεν υπάρχει σήμερα...
Εναλλακτικά θα μπορούσε να αποφασιστεί με δημοψήφισμα, αλλά με βάση το Σύνταγμα της Ελλάδας τα αποτελέσματα των δημοψηφισμάτων δεν είναι δεσμευτικά (!).
Εθνικό νόμισμα δεν υπάρχει για να του επιτεθούν και να το υποτιμήσουν οι αγορές.
Το Αγγλικό δίκαιο δεν προβλέπει ρυθμίσεις για χρεοκοπίες κρατών, αλλά κυρίως αναφέρεται σε χρεοκοπία ιδιωτών.
Το EFSF είναι ιδιώτης και μπορεί να χρεοκοπήσει.
Η χρεοκοπία του EFSF μπορεί να αποφευχθεί μόνο αν αναδιαρθρώσει τις υποχρεώσεις του με βάση την πραγματική εξυπηρέτηση του Ελληνικού χρέους.
Αν δεν το κάνει θα πρέπει να πληρώσουν οι εγγυητές του (οι χώρες της ευρωζώνης) εξ αδιαιρέτου...
Με την έννοια αυτή, οι τρέχουσες διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς δεν έχουν κανένα νόημα, αν δεν υπάρξει συμφωνία μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015.
Οι πιστωτές το γνωρίζουν και κάνουν τους δύσκολους μόνο για να πληρώσουμε εθελοντικά τη δόση προς το ΔΝΤ στις 30 Ιουνίου...
Αυτό όμως μάλλον δεν είναι στις προθέσεις της Ελληνικής κυβέρνησης.
Ποτέ δεν αγωνιά για την πληρωμή του χρέους ο χρεοκοπημένος δανειζόμενος.
Η αγωνία αφορά σχεδόν πάντα τον "αφελή" δανειστή.
Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο , όταν ο δανειστής δάνειζε ανεύθυνα , δανειζόμενος ο ίδιος από τις αγορές και παρέχοντας εγγυήσεις προς το θεσμικό ΔΝΤ...
Η χρεοκοπία την Ελλάδα δεν την τρομάζει, γιατί χρεοκόπησε και το 2012.
Μήπως όμως θα έπρεπε να τρομάξει κάποιους μία ενδεχόμενη επακόλουθη χρεοκοπία μίας bad bank στην Ισπανία ή του αντίστοιχου EFSF στο Λουξεμβούργο?
Με δεδομένες τις αναλογίες όλων των οικονομικών μεγεθών και των καταστάσεων, το Λουξεμβούργο δεν διαφέρει σε τίποτα από την Κύπρο.
'Η για την ακρίβεια το μόνο στο οποίο διαφέρει είναι ότι το Λουξεμβούργο δεν είναι νησί.
Κινδυνεύει περισσότερο, καθώς δεν μπορεί να κάνει ελέγχους στη κίνηση κεφαλαίων.
Eίναι βλέπετε προσβάσιμο από παντού και μάλιστα οδικώς...
Σύμφωνα με τις υπεραισιόδοξες ειδήσεις, που μας παρουσιάζουν τα ΜΜΕ κάθε δεύτερη ημέρα , η συμφωνία πλησιάζει.
Η Ελλάδα φέρεται να προσκόμισε προτάσεις νέων σκληρών μέτρων στους δανειστές.
Μέχρι χθες υποστήριζαν οι αρμόδιοι ότι κλείνουν το χρηματοδοτικό κενό και θα οδηγήσουν σε μία τελική συμφωνία.
Στη συνέχεια προέκυψε και πάλι η διαφωνία του ΔΝΤ, που ήθελε μέτρα περικοπής δαπανών (δηλαδή απολύσεις) και όχι μέτρα "υπέρμετρης" φορολόγησης...
Θα ήθελα να ήμουν και εγώ αισιόδοξος, αλλά η λογική μου δεν μου το επιτρέπει.
Η Ελλάδα στο τέλος Ιουνίου πρέπει να πληρώσει μία δόση προς το ΔΝΤ συνολικού ποσού 1,56 δισ ευρώ.
Οι διαρροές ως τώρα δεν έχουν απαντήσει με τι κεφάλαια θα γίνει αυτή η αποπληρωμή.
Θα γίνει με κεφάλαια από τα 7,2 δισ ευρώ, που σκοπεύει να μας χορηγήσει το ΔΝΤ όταν ολοκληρωθεί η 5η αξιολόγηση?
θα γίνει με λεφτά που θα συλλεγούν με έκδοση εντόκων γραμματίων, που θα καλυφτούν από τις Ελληνικές τράπεζες?
Μήπως θα γίνουν με την υπολειπόμενη δόση του προγράμματος που λήγει στις 30.6.2015 ή από τα κέρδη των Ελληνικών ομολόγων της ΕΚΤ?
Πειστική απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν δίνεται.
Το ΔΝΤ λεφτά δεν πρόκειται να δώσει, γιατί με βάση το καταστατικό δεν χρηματοδοτεί κράτη με χρηματοδοτικό κενό για το επόμενο έτος.
Το ίδιο συμβαίνει και με την ΕΕ, η οποία πρέπει να περάσει πρώτα την συμφωνία από 18 κοινοβούλια για να δώσει χρήματα .
Μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι η συμφωνία χρηματοδότησης δεν θα σκαλώσει πχ στο κοινοβούλιο της Φινλανδίας ή της Σλοβακίας?
Aν εξαιρέσουμε όλα τα παραπάνω ενδεχόμενα , μας μένει μόνο η περίπτωση να πληρωθούν οι δόσεις από τα 10,2 δισ ευρώ του ΤΧΣ, που διαχειρίζεται σήμερα ο ESM.
Aλλά , αν τελικά αυτό σχεδιάζεται να γίνει ,θα πρέπει η Ελλάδα να συμφωνήσει να παραταθεί το πρόγραμμα πέραν της 30ης Ιουνίου.
Μετά την ημερομηνία αυτή, το ποσό αυτό θα πρέπει να παραγραφεί μειώνοντας αντίστοιχα το ύψος του δανειακού προγράμματος της τρόικας.
Σκοπεύει η κυβέρνηση να ζητήσει και άλλη παράταση του προγράμματος?
'Εχει συζητήσει αυτό το ενδεχόμενο σαν πιθανότητα με τους βουλευτές του το ΣΥΡΙΖΑ?
Πολύ αμφιβάλλω...
Η διαπραγμάτευση των θεσμών με την κυβέρνηση έχει εξελιχθεί ως τώρα σε ηθελημένο ναυάγιο και από τις δύο πλευρές.
Φοβούνται να καταλήξουν σε συμφωνία, γιατί βλέπουν ότι οι απαραίτητες διευθετήσεις θα χρειασθούν πραγματικά λεφτά από τους Ευρωπαίους φορολογουμένους.
Κανένας Ευρωπαίος πολιτικός δεν είναι διατεθειμένος να προτείνει στους συμπατριώτες του να ρίξουν και άλλα λεφτά για την 'σωτηρία" της Ελλάδας χωρίς επαρκείς "εγγυήσεις".
Οι Ευρωπαίοι ελπίζουν ότι με την καθυστέρηση θα προκύψει το μοιραίο bank run στις Ελληνικές τράπεζες, για να ζητήσουν την εκ νέου ανακεφαλαιοποίηση τους με τα λεφτά του ΤΧΣ.
Αλλά ελπίζουν ότι κατά την διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης θα χρησιμοποιήσουν και λεφτά από ενδεχόμενο haircut καταθέσεων δύο εκ των λεγόμενων συστημικών τραπεζών της Ελλάδας.
Ποιές θα μπορούσαν να είναι αυτές?
Λογικά προκύπτει ότι θα είναι μάλλον οι δύο μικρότερες ή αυτές με τα περισσότερα μη εξυπηρετούμενα δάνεια...
Η χρήση της χρηματοδότησης του ELA γίνεται πάντα με παροχή ενεχύρων και αυτά λογικά θα έχουν μικρότερη αξία , αν περιλαμβάνουν δάνεια, που θα εξελιχθούν στη συνέχεια σε μη εξυπηρετούμενα...
Αργά η γρήγορα κάποιων τραπεζών τα ενέχυρα θα εξαντληθούν, ακόμα και αν το ποσό του ELA επαρκεί για το σύνολο των αναγκών.
Ο χρόνος στο μεταξύ περνάει και το δημόσιο "δούλεμα" συνεχίζεται.
Το παγκόσμιο οικονομικό ατύχημα πλησιάζει ταχύτατα με χρονικό όριο την 30 Ιουνίου 2015.
Μετά την ημέρα αυτή θα φανεί αν υπάρχουν χρήματα και διάθεση να πληρωθούν οι ενωμένες δόσεις προς το ΔΝΤ.
Αν δεν υπάρχουν, θα πρέπει με πρωτοβουλία της ΕΕ να πληρωθεί η δόση από τα υπόλοιπα χρήματα του ΤΧΣ, που διαχειρίζεται σήμερα ο ESM.
Aν και αυτό δεν γίνει ως τις 30.6.2015 και δεν έχει χορηγηθεί παράταση για το υφιστάμενο πρόγραμμα, το ESM δεν νομιμοποιείται να κάνει χρήση κεφαλαίων της Ελλάδας για την εξόφληση της δόσης του ΔΝΤ χωρίς την θέληση της Ελλάδας.
Η Ελλάδα είναι λογικό να συναινέσει , μόνο αν συμβατικά δεσμευθούν οι θεσμοί να καλύψουν με τον ίδιο τρόπο τις οφειλές της Ελλάδας προς την ΕΚΤ τον Ιούλιο και τον Αυγουστο του 2015.
Αν δεν γίνουν και τα δύο , ετοιμαστείτε για Ελληνική χρεοκοπία από τις αρχές Ιουλίου 2015.
Θυμίζω ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2015 θα έχει την κυλιόμενη προεδρία της ΕΕ το μικρό Λουξεμβούργο...
Στο Λουξεμβούργο ιδρύθηκε και εδρεύει με μορφή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης το EFSF.
To EFSF κάλυψε ως τώρα το μεγαλύτερο μέρος του δανειακού προγράμματος σωτηρίας των θεσμών προς την Ελλάδα.
Το δάνειο αυτό έγινε με κεφάλαια, που συγκεντρώθηκαν από τις αγορές με έκδοση ομολόγων του EFSF.
Aν η Ελλάδα κηρύξει με πρωτοβουλία της χρεοκοπία, η πιστοληπτική αξιολόγηση αυτών των ομολόγων θα πρέπει να αλλάξει προς το χειρότερο.
Αν συμβεί αυτό, αυτόματα όσες τράπεζες διαθέτουν στους ισολογισμούς τους αυτά τα ομόλογα θα πρέπει να σχηματίσουν προβλέψεις για ενδεχόμενες ζημίες και να τα σταθμίσουν στα ίδια κεφάλαια τους με τη μισή σημερινή αξία τους.
Αν τα ομόλογα αυτά έχουν ενεχυριασθεί για δανεισμό , η αξία του ενεχύρου θα πέσει τουλάχιστον κατά 35% και οι δανειζόμενοι θα κληθούν να προσκομίσουν επιπλέον ενέχυρα σε τίτλους.
Η μετάδοση της κρίσης τότε θα είναι αναπότρεπτο γεγονός...
Στο σημείο αυτό θυμίζω τι είχα γράψει για την αντίστοιχη περίπτωση της Heta asset Resolution AG της Αυστρίας.
ΠΗΓΗ http://www.freepen.gr/2015/03/blog-post_633.html
Η Ελλάδα πάντως σε καμμία περίπτωση δεν θα βγεί από τη ζώνη του ευρώ.
Οι πολίτες της διαθέτουν σε μορφή χαρτονομισμάτων ευρώ το 65% του επίσημου ΑΕΠ της Ελλάδας.
Οι τράπεζες της διαθέτουν στο Ενεργητικό τους δάνεια εκφρασμένα σε ευρώ, που υπερκαλύπτουν τις υφιστάμενες σήμερα καταθέσεις.
Η μετάβαση σ' ένα νέο εθνικό νόμισμα είναι κατά συνέπεια προβληματική, όταν το σύνολο των χρημάτων που κυκλοφορεί και οφείλεται είναι εκφρασμένο στο ευρώ.
Με το 65% του ΑΕΠ της Ελλάδας σε φυσική μορφή, δεν απαιτείται έκδοση νέων τραπεζογραμματίων για πολλά χρόνια.
Η θεσμική αποχώρηση μίας χώρας από το ευρώ απαιτεί την συναπόφαση 180 βουλευτών από τους 300 υπέρ της αποχώρησης.
Τέτοια πλειοψηφία απλά δεν υπάρχει σήμερα...
Εναλλακτικά θα μπορούσε να αποφασιστεί με δημοψήφισμα, αλλά με βάση το Σύνταγμα της Ελλάδας τα αποτελέσματα των δημοψηφισμάτων δεν είναι δεσμευτικά (!).
Εθνικό νόμισμα δεν υπάρχει για να του επιτεθούν και να το υποτιμήσουν οι αγορές.
Το Αγγλικό δίκαιο δεν προβλέπει ρυθμίσεις για χρεοκοπίες κρατών, αλλά κυρίως αναφέρεται σε χρεοκοπία ιδιωτών.
Το EFSF είναι ιδιώτης και μπορεί να χρεοκοπήσει.
Η χρεοκοπία του EFSF μπορεί να αποφευχθεί μόνο αν αναδιαρθρώσει τις υποχρεώσεις του με βάση την πραγματική εξυπηρέτηση του Ελληνικού χρέους.
Αν δεν το κάνει θα πρέπει να πληρώσουν οι εγγυητές του (οι χώρες της ευρωζώνης) εξ αδιαιρέτου...
Με την έννοια αυτή, οι τρέχουσες διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς δεν έχουν κανένα νόημα, αν δεν υπάρξει συμφωνία μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015.
Οι πιστωτές το γνωρίζουν και κάνουν τους δύσκολους μόνο για να πληρώσουμε εθελοντικά τη δόση προς το ΔΝΤ στις 30 Ιουνίου...
Αυτό όμως μάλλον δεν είναι στις προθέσεις της Ελληνικής κυβέρνησης.
Ποτέ δεν αγωνιά για την πληρωμή του χρέους ο χρεοκοπημένος δανειζόμενος.
Η αγωνία αφορά σχεδόν πάντα τον "αφελή" δανειστή.
Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο , όταν ο δανειστής δάνειζε ανεύθυνα , δανειζόμενος ο ίδιος από τις αγορές και παρέχοντας εγγυήσεις προς το θεσμικό ΔΝΤ...
Η χρεοκοπία την Ελλάδα δεν την τρομάζει, γιατί χρεοκόπησε και το 2012.
Μήπως όμως θα έπρεπε να τρομάξει κάποιους μία ενδεχόμενη επακόλουθη χρεοκοπία μίας bad bank στην Ισπανία ή του αντίστοιχου EFSF στο Λουξεμβούργο?
Με δεδομένες τις αναλογίες όλων των οικονομικών μεγεθών και των καταστάσεων, το Λουξεμβούργο δεν διαφέρει σε τίποτα από την Κύπρο.
'Η για την ακρίβεια το μόνο στο οποίο διαφέρει είναι ότι το Λουξεμβούργο δεν είναι νησί.
Κινδυνεύει περισσότερο, καθώς δεν μπορεί να κάνει ελέγχους στη κίνηση κεφαλαίων.
Eίναι βλέπετε προσβάσιμο από παντού και μάλιστα οδικώς...