Στρατής Μαζίδης
Μια διεπιστημονική ομάδα ερευνητών αποτελείτο από το Texas A & M University Penn State, το Virginia Tech, το MIT και το Ινστιτούτο Περιβάλλοντος και Ενεργειακής Έρευνας του Κατάρ (QEERI), συμπεριλαμβανομένου του ρώσου ερευνητή, Alexey Sergeev, ώστε να δοθεί μια εξήγηση ως προς το τι μπορεί να συνέβη με το αγνοούμενο αεροπλάνο.
Η ομάδα ερευνητών με επικεφαλής έναν καθηγητή μαθηματικών έχει πραγματοποιήσει αριθμητικές προσομοιώσεις, χρησιμοποιώντας εφαρμοσμένα μαθηματικά και υπολογιστική ρευστοδυναμική σχετικά με την εξαφάνιση του μαλαισιανού boeing της MH370.
Σε κάθε προσπάθεια διάσωσης και ανεύρεσης σε αεροπορικά δυστυχήματα στο νερό, η αναζήτηση για επιπλέοντα συντρίμμια και κηλίδες πετρελαίου αποτελεί το κλειδί.
Αυτό το κλειδί όμως δε βρέθηκε ποτέ όσον αφορά τη μοιραία πτήση MH370.
Την πιθανή λοιπόν απάντηση στο μυστήριο αυτό ήρθαν να δώσουν οι υπολογιστές.
Η ομάδα προσομοίωσε πέντε διαφορετικά σενάρια και τελικά καταλήγει με βάση όλα τα διαθέσιμα στοιχεία πως το αεροσκάφος μπήκε στο νερό σε κάθετη ή απότομη γωνία γεγονός που εξηγεί την έλλειψη συντριμμιών ή τη μη παρουσία πετρελαίου στην επιφάνεια της θάλασσας κοντά στο σημείο όπου το αεροπλάνο εικάζεται ότι έχει συντριβεί.
«Οι τελευταίες στιγμές του MH370 είναι πιθανό να παραμείνουν ένα μυστήριο μέχρι κάποια μέρα, όταν πιθανόν το μαύρο κουτί ανευρεθή και αποκωδικοποιηθεί» είπε ο Δρ Goong Chen, μαθηματικός και συνεχίζει «αλλά η εγκληματολογία υποστηρίζει σθεναρά ότι η MH370 βούτηξε στον ωκεανό με τη μύτη προς τα κάτω».
Όπως έδειξαν οι δυναμικές προσομοιώσεις κατά τη διάρκεια μιας κάθετης εισόδου του νερού υπάρχει μεγάλη ροπή κάμψης, το οποίο είναι αυτό που συμβαίνει όταν μια εξωτερική δύναμη, ή ορμή, εφαρμόζεται σε ένα δομικό στοιχείο (όπως ένα αεροπλάνο), η οποία στη συνέχεια προκαλεί την άτρακτο να λυγίσει και να σπάσει.
Καθώς η κάθετη είσοδος στο νερό είναι η ομαλότερη με μικρή μόνο ροπή κάμψης σε αντίθεση με άλλες γωνίες εισόδου, το αεροσκάφος είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσει αστοχία ή ή να σπάσει μέχρι την είσοδό του κοντά στην επιφάνεια του ωκεανού. Αυτό το σενάριο θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί δε βρέθηκαν συντρίμμια ή πετρέλαιο κοντά στον υποτιθέμενο τόπο της συντριβής.
Με βάση και τις προτάσεις άλλων εμπειρογνωμόνων αεροπορίας, ο Chen είπε ότι σε μια τέτοια περίπτωση τα φτερά θα κοπούν σχεδόν αμέσως και, μαζί με άλλα μεγάλα συντρίμμια, θα είχαν βυθιστεί στον πυθμένα του ωκεανού αφήνοντας ελάχιστα ή και καθόλου ίχνη για να να εντοπιστούν.
Το μαλαισιανό boeing που εκτελούσε την πτήση MH370 με 239 επιβάτες και μέλη του πληρώματος εξαφανίστηκε Μάρτιο του 2014 καθ 'οδόν από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο.
Περίπου μία ώρα μετά την απογείωση εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Μια διεπιστημονική ομάδα ερευνητών αποτελείτο από το Texas A & M University Penn State, το Virginia Tech, το MIT και το Ινστιτούτο Περιβάλλοντος και Ενεργειακής Έρευνας του Κατάρ (QEERI), συμπεριλαμβανομένου του ρώσου ερευνητή, Alexey Sergeev, ώστε να δοθεί μια εξήγηση ως προς το τι μπορεί να συνέβη με το αγνοούμενο αεροπλάνο.
Η ομάδα ερευνητών με επικεφαλής έναν καθηγητή μαθηματικών έχει πραγματοποιήσει αριθμητικές προσομοιώσεις, χρησιμοποιώντας εφαρμοσμένα μαθηματικά και υπολογιστική ρευστοδυναμική σχετικά με την εξαφάνιση του μαλαισιανού boeing της MH370.
Σε κάθε προσπάθεια διάσωσης και ανεύρεσης σε αεροπορικά δυστυχήματα στο νερό, η αναζήτηση για επιπλέοντα συντρίμμια και κηλίδες πετρελαίου αποτελεί το κλειδί.
Αυτό το κλειδί όμως δε βρέθηκε ποτέ όσον αφορά τη μοιραία πτήση MH370.
Την πιθανή λοιπόν απάντηση στο μυστήριο αυτό ήρθαν να δώσουν οι υπολογιστές.
Η ομάδα προσομοίωσε πέντε διαφορετικά σενάρια και τελικά καταλήγει με βάση όλα τα διαθέσιμα στοιχεία πως το αεροσκάφος μπήκε στο νερό σε κάθετη ή απότομη γωνία γεγονός που εξηγεί την έλλειψη συντριμμιών ή τη μη παρουσία πετρελαίου στην επιφάνεια της θάλασσας κοντά στο σημείο όπου το αεροπλάνο εικάζεται ότι έχει συντριβεί.
«Οι τελευταίες στιγμές του MH370 είναι πιθανό να παραμείνουν ένα μυστήριο μέχρι κάποια μέρα, όταν πιθανόν το μαύρο κουτί ανευρεθή και αποκωδικοποιηθεί» είπε ο Δρ Goong Chen, μαθηματικός και συνεχίζει «αλλά η εγκληματολογία υποστηρίζει σθεναρά ότι η MH370 βούτηξε στον ωκεανό με τη μύτη προς τα κάτω».
Όπως έδειξαν οι δυναμικές προσομοιώσεις κατά τη διάρκεια μιας κάθετης εισόδου του νερού υπάρχει μεγάλη ροπή κάμψης, το οποίο είναι αυτό που συμβαίνει όταν μια εξωτερική δύναμη, ή ορμή, εφαρμόζεται σε ένα δομικό στοιχείο (όπως ένα αεροπλάνο), η οποία στη συνέχεια προκαλεί την άτρακτο να λυγίσει και να σπάσει.
Καθώς η κάθετη είσοδος στο νερό είναι η ομαλότερη με μικρή μόνο ροπή κάμψης σε αντίθεση με άλλες γωνίες εισόδου, το αεροσκάφος είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσει αστοχία ή ή να σπάσει μέχρι την είσοδό του κοντά στην επιφάνεια του ωκεανού. Αυτό το σενάριο θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί δε βρέθηκαν συντρίμμια ή πετρέλαιο κοντά στον υποτιθέμενο τόπο της συντριβής.
Με βάση και τις προτάσεις άλλων εμπειρογνωμόνων αεροπορίας, ο Chen είπε ότι σε μια τέτοια περίπτωση τα φτερά θα κοπούν σχεδόν αμέσως και, μαζί με άλλα μεγάλα συντρίμμια, θα είχαν βυθιστεί στον πυθμένα του ωκεανού αφήνοντας ελάχιστα ή και καθόλου ίχνη για να να εντοπιστούν.
Το μαλαισιανό boeing που εκτελούσε την πτήση MH370 με 239 επιβάτες και μέλη του πληρώματος εξαφανίστηκε Μάρτιο του 2014 καθ 'οδόν από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο.
Περίπου μία ώρα μετά την απογείωση εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.