Ω της μέγιστης παραφροσύνης στην Εθνική και την Εγνατία Οδό

Του Στρατή Μαζίδη

Ταξίδεψα οδικώς πριν λίγες ημέρες στη Μακεδονία, 639 χιλιόμετρα για την ακρίβεια. Είχα να κάνω το συγκεκριμένο ταξίδι από το 2007 καθώς δεν είμαι φίλος αυτού του είδους των ταξιδιών. Τόσο πολύ μάλιστα ώστε πριν τρία χρόνια προτίμησα να πάρω το πλοίο από το Λαύριο για την Καβάλα και να ταξιδέψω με το θρυλικό Ταξιάρχη.

Πολλά άλλαξαν στο οδικό ταξίδι από το 2007 έως σήμερα με πρώτο και καλύτερο πως φύτρωσαν κάμποσα ακόμη διόδια στη διαδρομή.

14 σταθμοί διοδίων από τη Μαλακάσα έως το Στρυμόνα ενώ προβλέπεται να εγκατασταθούν νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό!!!

14 επί 2 = 28 στάσεις σε 1278 χλμ που σημαίνει διόδια κάθε 45 χλμ περίπου!

Αναρωτιόμουν μάλιστα στην επιστροφή πως στην ευχή έκανα 6 1/2 ώρες να επιστρέψω ενώ η ταχύτητά μου σε σχέση με τα χιλιόμετρα είχε ως αποτέλεσμα κάτι παραπάνω από 5 ώρες. Και θυμήθηκα πως 14 στάσεις επί πχ 3 λεπτά (το λιγότερο) απώλεια χρόνου με τα σταμάτα - ξεκίνα και τις όποιες αναμονές με έφτασαν στις 6 1/2 ώρες!

Ανοίγω παρένθεση. Στην Ιταλία τον Ιανουάριο του 2004 ταξιδέψαμε από την Ανκόνα στη γαλλική Μεντόν. Μεγαλύτερο ταξίδι αλλά με 2-3 στάσεις σε διόδια χρεωνόμενοι με την απόσταση που είχαμε διανύσει. Κλείνει η παρένθεση.

Εδώ υπήρχαν διόδια μόλις με 10 λεπτά χρόνο απόσταση (μετά τα Μάλγαρα ή πριν ανάλογα την κατεύθυνση) διότι κράτησα όλα τα χαρτάκια για να αθροίσω πόσα πλήρωσα (33,10 ευρώ η διαδρομή παρακαλώ) και υπήρξε σταθμός με ποσό να αρχίζει από 4.

Τι άλλαξε σε αυτά τα επτά χρόνια. Επί της ουσίας το πέταλο του Μαλιακού και η υπογειοποιήση στην Κατερίνη. Επίσης άνοιξαν κάποιοι σταθμοί με τουαλέτες. Τίποτε περισσότερο.

Χώρια την κοροϊδία να πληρώνεις διόδια και μετά να ακολουθούν τα πάντα επικίνδυνα αλλά και εκνευριστικά λόγω αργοπορίας Τέμπη και τα συνολικά 35 περίπου χιλιόμετρα μέχρι να ξαναβγείς σε νορμάλ αυτοκινητόδρομο μετά τον Πλαταμώνα.

Επίσης ολόκληρη Εγνατία Οδός που μας κόστισε ένας Θεός ξέρει πόσο και ΑΚΟΜΗ:

α. δεν έχει φωτισμό το βράδυ
β. στερείται χώρων να μπορέσει κανείς να εξέλθει με ασφάλεια αν επιθυμεί μια ανάπαυλα

Κι ας μη μας διαφεύγει πως αν και καινούριος αυτοκινητόδρομος είναι μόλις 2 και 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση.

Επίσης ο φωτισμός είναι κάτι που δεν αποτελεί σταθερό στοιχείο σε όλο το μήκος της διαδρομής.

Συμπερασματικά:

1. Δε γίνεται για ένα Α ταξίδι να πρέπει να υπολογίσουμε ακόμη 45-60 λεπτά ταξιδιού για στάσεις σε διόδια.

2. Δε γίνεται να πληρώνουμε τόσο ακριβά διόδια για μια διαδρομή που μπορεί σε γενικές γραμμές να είναι καλή και θεωρητικά ασφαλής αλλά απέχει μακράν των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων. Απλά να παραθέσω ότι από το Τσεσμέ στη Σμύρνη υπάρχει ένας αυτοκινητόδρομος με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση εκτός της ΛΕΑ.

3. Είναι πασιφανές ότι αν ταξιδεύετε μόνη/ος, γνωρίζετε πότε είναι το ταξίδι σας και υπάρχει αεροδρόμιο εκεί που πηγαίνετε, μάλλον θα πρέπει να προτιμήσετε το αεροπλάνο.

 4. Είναι αδιανόητο ο επισκέπτης σε μια ξένη χώρα την οποία περνά τράνζιτ να συναντά λογικά διόδια και κάποιος έλληνας στην πατρίδα του να πρέπει να σταματήσει 14 φορές (πληρώνοντας σεβαστό ποσό) για να φτάσει πχ στην ιδιαίτερη πατρίδα όπως ο άνθρωπος που συνταξιδεύαμε.

Δεκατέσσερις σταθμοί διοδίων και έπονται κι άλλοι! Ήμαρτον! Ήμαρτον που λέει και ο Γεωργίου!


Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail