Του SON OFEON
Η Γαλλία συμφώνησε να πουλήσει τα δύο ελικοπτεροφόρα τύπου Mistral στην Αίγυπτο, τα οποία είχαν αρχικά παραγγελθεί από τη Ρωσία.
"Συμφώνησαν επί της αρχής και στους όρους αγοράς από την Αίγυπτο των δύο σκαφών" δήλωσε ο εκπρόσωπος του Γάλλου Προέδρου Φρανσουά Ολάντ σε δημοσιογράφους με δήλωσή του την Τετάρτη.
Η συμφωνία έκλεισε σε συνάντηση υψηλού επιπέδου μεταξύ της Γαλλικής και της Αιγυπτιακής αντιπροσωπείας στο Παρίσι.
Η τελική απόφαση ανακοινώθηκε από το γραφείο του προέδρου την Τετάρτη, αν και το κόστος της συμφωνίας δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα.
Είχε προηγουμένως αναφερθεί ότι αρκετές χώρες ενδιαφέρονταν να αγοράσουν τα αμφίβια μεταφορικά σκάφη, τα οποία είχαν αρχικά κατασκευαστεί για τους Ρώσους.
Στα ενδιαφερόμενα κράτη περιλαμβάνονταν ο Καναδάς, η Ινδία, η Σιγκαπούρη και η Αίγυπτος, στην οποία τελικά το Παρίσι συμφώνησε να πουλήσει τα πλοία.
Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών σχεδόν χάλασαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς το Παρίσι και το Κάιρο δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν σε μια τιμή για τα δύο πλοία, ανέφερε η εφημερίδα La Tribune.
Η σύμβαση για την κατασκευή των Mistral, αξίας 1,2 δισ ευρώ ($ 1,3 δις), υπεγράφη εκ μέρους της γαλλικής εταιρείας DCNS / STX και της ρωσικής Rosoboronexport το 2011.
Η σύμβαση προέβλεπε ότι τα δύο γαλλικά ελικοπτεροφόρα θα έπρεπε να παραδοθούν στη Ρωσία, το πρώτο το 2014 και το δεύτερο το 2015.
Η Ρωσία κατασκεύασε εν μέρει τα ύφαλα των πλοίων και θα παρείχε τον δικό της στρατιωτικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό για τα πολεμικά πλοία.
Ωστόσο, η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να μην παραδώσει τα σκάφη στη Μόσχα, καθώς δέχθηκε έντονη πολιτική πίεση από τις ΗΠΑ και τους Ευρωπαίους σύμμαχούς της μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία και το ξέσπασμα της ένοπλης σύγκρουσης στην ανατολική Ουκρανία.
Η Γαλλία συμφώνησε επίσης να επιστρέψει 950 εκατ ευρώ ($ 1 δις) στη Μόσχα μετά την ακύρωση της συμφωνίας από το Παρίσι.
Αν η συμφωνία προχωρούσε, θα ήταν μία από τις μεγαλύτερες πωλήσεις όπλων που έχουν λάβει χώρα μεταξύ Ρωσίας και μέλος του ΝΑΤΟ ως σήμερα.
ΠΗΓΗ http://www.rt.com/news/316279-egypt-france-mistral-purchase/
Η Γαλλία συμφώνησε να πουλήσει τα δύο ελικοπτεροφόρα τύπου Mistral στην Αίγυπτο, τα οποία είχαν αρχικά παραγγελθεί από τη Ρωσία.
"Συμφώνησαν επί της αρχής και στους όρους αγοράς από την Αίγυπτο των δύο σκαφών" δήλωσε ο εκπρόσωπος του Γάλλου Προέδρου Φρανσουά Ολάντ σε δημοσιογράφους με δήλωσή του την Τετάρτη.
Η συμφωνία έκλεισε σε συνάντηση υψηλού επιπέδου μεταξύ της Γαλλικής και της Αιγυπτιακής αντιπροσωπείας στο Παρίσι.
Η τελική απόφαση ανακοινώθηκε από το γραφείο του προέδρου την Τετάρτη, αν και το κόστος της συμφωνίας δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα.
Είχε προηγουμένως αναφερθεί ότι αρκετές χώρες ενδιαφέρονταν να αγοράσουν τα αμφίβια μεταφορικά σκάφη, τα οποία είχαν αρχικά κατασκευαστεί για τους Ρώσους.
Στα ενδιαφερόμενα κράτη περιλαμβάνονταν ο Καναδάς, η Ινδία, η Σιγκαπούρη και η Αίγυπτος, στην οποία τελικά το Παρίσι συμφώνησε να πουλήσει τα πλοία.
Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών σχεδόν χάλασαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς το Παρίσι και το Κάιρο δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν σε μια τιμή για τα δύο πλοία, ανέφερε η εφημερίδα La Tribune.
Η σύμβαση για την κατασκευή των Mistral, αξίας 1,2 δισ ευρώ ($ 1,3 δις), υπεγράφη εκ μέρους της γαλλικής εταιρείας DCNS / STX και της ρωσικής Rosoboronexport το 2011.
Η σύμβαση προέβλεπε ότι τα δύο γαλλικά ελικοπτεροφόρα θα έπρεπε να παραδοθούν στη Ρωσία, το πρώτο το 2014 και το δεύτερο το 2015.
Η Ρωσία κατασκεύασε εν μέρει τα ύφαλα των πλοίων και θα παρείχε τον δικό της στρατιωτικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό για τα πολεμικά πλοία.
Ωστόσο, η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να μην παραδώσει τα σκάφη στη Μόσχα, καθώς δέχθηκε έντονη πολιτική πίεση από τις ΗΠΑ και τους Ευρωπαίους σύμμαχούς της μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία και το ξέσπασμα της ένοπλης σύγκρουσης στην ανατολική Ουκρανία.
Η Γαλλία συμφώνησε επίσης να επιστρέψει 950 εκατ ευρώ ($ 1 δις) στη Μόσχα μετά την ακύρωση της συμφωνίας από το Παρίσι.
Αν η συμφωνία προχωρούσε, θα ήταν μία από τις μεγαλύτερες πωλήσεις όπλων που έχουν λάβει χώρα μεταξύ Ρωσίας και μέλος του ΝΑΤΟ ως σήμερα.
ΠΗΓΗ http://www.rt.com/news/316279-egypt-france-mistral-purchase/
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
Τελικά η Αίγυπτος θα αγοράσει από τη Γαλλία τα δύο ελικοπτεροφόρα τύπου Mistral.
Κάθε
σκάφος μπορεί να μεταφέρει 16 ελικόπτερα τύπου ΝΗ90 ή Tiger, τρία
αποβατικά σκάφη και 70 οχήματα, που μπορεί να περιλαμβάνουν 13 άρματα
AMX Leclerc ή ένα τάγμα 40 τεθωρακισμένων τύπου Leclerc και 450
στρατιώτες.
Τα σκάφη διαθέτουν επίσης ένα νοσοκομείο με 69 κλίνες και μπορούν να λειτουργήσουν ως κέντρα διοίκησης και προώθησης.
Στο σημείο αυτό αρχίζουν οι εύλογες απορίες.
Το
Αιγυπτιακό ναυτικό έχει παραγγείλει από τη Γαλλία μόνο 5 ελικόπτερα
τύπου ΝΗ90 ΝFH για τις ανάγκες μίας φρεγάτας τύπου FREMM και μίας
κορβέτας, που παραγγέλθηκαν πρόσφατα από τη Γαλλία.
Γιατί λοιπόν χρειάζεται δύο ελικοπτεροφόρα με δυνατότητα φιλοξενίας 32 μεγάλων ελικοπτέρων;
Eπίσης η Αίγυπτος δε διαθέτει άρματα AMX LECLERC, αλλά μόνο η Γαλλία (406) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (388).
Επίσης η Γαλλία ενδιαφέρεται να προμηθεύσει με 40 μεταχειρισμένα άρματα το στρατό του Qatar.
Ποιά επιχειρησιακή μεταφορική ανάγκη της Αιγύπτου θα καλύψουν λοιπόν τα 2 Mistral;
Η
απάντηση μπορεί να δοθεί μόνο, αν δούμε την ευρύτερη εικόνα της Μέσης
Ανατολής και την πρόσφατη ιστορία των σκαφών Mistral της Γαλλίας.
Τα
άρματα AMX LECLERC είδαν περιορισμένη χρήση το 1992 στον Πόλεμο του
Περσικού Κόλπου, στο Κόσσοβο για τις ανάγκες του ΟΗΕ (ΚFOR) με χρήση 15
αρμάτων και για τις ανάγκες των ειρηνευτικών δυνάμεων του ΟΗΕ στο
νότιο Λίβανο (UNIFIL), όπου στάθμευαν 13 άρματα έως το 2010.
Επίσης
άρματα AMX LECLERC επιχειρούν από τον Αύγουστο του 2015 σε επιχειρήσεις
του στρατού των Ηνωμένων Εμιράτων στην Υεμένη, κοντά στο Aden.
H Aίγυπτος ως μέλος της Σαουδαραβικής συμμαχίας προφανώς θα εισφέρει τα Mistral για να επιχειρηθεί χερσαία απόβαση στην Υεμένη.
Δυστυχώς, αν αυτή είναι η πραγματική πρόθεση, οι υπολογισμοί της Αιγυπτιακής ηγεσίας είναι λάθος.
Το Ισραήλ δεν θα μπορούσε να επιτρέψει την απόκτηση ενός τέτοιου όπλου από την Αίγυπτο.
Η
κατοχή ελικοπτεροφόρων και συγχρόνως αμφίβιων μεταφορικών σκαφών θα
μπορούσε να επιτρέψει στο μέλλον απόβαση χερσαίων δυνάμεων της Αιγύπτου
στις ακτές του Ισραήλ.
Επίσης η προμήθεια και άλλων
ελικοπτέρων εκ μέρους της Αιγύπτου θα μπορούσε να της δώσει τη
δυνατότητα θαλάσσιου αποκλεισμού του Ισραήλ.
Το Ισραήλ βλέπει
τα πράγματα μακροπρόθεσμα και δεν θα επιτρέψει στην Αίγυπτο να αποκτήσει
επικίνδυνες για το ίδιο πολεμικές δυνατότητες.
Τα Mistral
χωρίς την προστασία των ρωσικών ηλεκτρονικών συστημάτων προστασίας
μπορούν να γίνουν τέλειοι στόχοι για την ισραηλινή αεροπορία.
Το ίδιο μπορεί να συμβεί και αν τους επιτεθεί το Ιρανικό ναυτικό, αν επιχειρήσουν στα ανοικτά της Υεμένης.
Από αυτή την άποψη, η αγορά των Mistral είναι μία βλακώδης ενέργεια του δικτατορικού καθεστώτος της Αιγύπτου.
Θα δημιουργήσει αδικαιολόγητη ένταση στην περιοχή και θα εντείνει χωρίς λόγο την κούρσα των εξοπλισμών.
Εκτός βέβαια, αν η αγορά των Mistral έγινε για να προετοιμασθεί μία επέμβαση του ΟΗΕ στη Συρία.
Τα γαλλικά Mistral χρησιμοποιήθηκαν το 2006 στο πόλεμο του Λιβάνου και απομάκρυναν 1375 πολίτες από την περιοχή.
Σήμερα
δε θα μπορούσαν να δράσουν στη περιοχή υπό γαλλική σημαία ενάντια στο
ρωσικό ναυτικό, που ενδεχόμενα θα προστατεύσει τη Συρία.
Έτσι
οι Γάλλοι προμηθεύουν την Αίγυπτο με τα Mistral με σκοπό εν καιρώ να τα
χρησιμοποιήσουν τα γαλλικά και τα συμμαχικά ελικόπτερα στα πλαίσια
επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ ή του ΟΗΕ στην περιοχή...
Η σύρραξη στη Συρία μάλλον είναι αναπόφευκτη.
Η Γαλλία δεν έμαθε τίποτα από την μακρόχρονη ιστορία της.
Στο μεσοπόλεμο ενεργούσε με παρόμοιο τρόπο, πουλώντας όπλα στους εμπόλεμους στον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο.
Τι κέρδισε στο τέλος;
'Iσως
ο Φρανσουά Ολάντ θα έπρεπε για το καλό του να μελετήσει την ιστορία
κάποιου προκατόχου του στο προεδρικό αξίωμα εκείνη την περίοδο.
Η ιστορία συχνά επαναλαμβάνεται για τους "μικρούς" ηγέτες με τα "μεγάλα" ονόματα.
Και ενίοτε γράφεται από "τυχαίες" πράξεις τρελών...