Η χώρα μας ευρίσκεται σε προκαταρκτικές συνομιλίες με το Ιράν για την εξασφάλιση φυσικού αερίου πρώτα για τις ανάγκες της , αλλά το κυριότερο για να αποτελέσει η ίδια την κύρια «πύλη» για την εξαγωγή ιρανικού φυσικού αερίου και προμήθεια καυσίμων και σε άλλα μέρη της Ευρώπης, σύμφωνα με ξένο δημοσίευμα.
Η Ελλάδα παράγει ελαιόλαδο και καθόλου φυσικό αέριο, ενώ το Ιράν είναι μέλος του ΟΠΕΚ και κατέχει τεράστια αποθέματα φυσικού αερίου, τα οποία σύμφωνα με τον πολυεθνικό κολοσσό BP κατατάσσονται τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
Οι δύο χώρες συμφώνησαν τον Ιανουάριο για την προμήθεια ιρανικού αργού πετρελαίου στα ΕΛΠΕ, με σκοπό την επαναγορά των προϊόντων πετρελαίου από την ελληνική βιομηχανία διύλισης.
«Αυτή η συμφωνία, ενδεχομένως ήταν η πρώτη του κράτους του Ιράν με μια ευρωπαϊκή εταιρεία μετά την άρση των κυρώσεων, και ανοίγει το δρόμο για την συνεργασία και στην αγορά φυσικού αερίου» , δήλωσε ο κ. Σκουρλέτης, σε συνέντευξή του .
«Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το Ιράν θέλει να ξεκινήσει την πώληση φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή, χρησιμοποιώντας πλοία και για αυτό οι Ιρανοί ενδιαφέρονται κυρίως για την Ελλάδα», είπε ο ίδιος.
Ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας κοντά στην Αθήνα είναι ένα πιθανό σημείο εισόδου του ιρανικού αερίου , ενώ υπάρχει μια προγραμματισμένη εγκατάσταση στην Αλεξανδρούπολη στο βόρειο τμήμα της χώρας . Το Ιράν ενδιαφέρεται και για τις δύο τοποθεσίες με σκοπό την εξαγωγή ιρανικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.
Η Ελλάδα ελπίζει ότι μετά την απομάκρυνση των διεθνών κυρώσεων κατά του Ιράν, να διαφοροποιήσει τις πηγές ενέργειας της και να ενισχύσει το ρόλο της ως περιφερειακό κέντρο ενέργειας και διανομής.
Το Ιράν, δεν διαθέτει σήμερα εγκαταστάσεις για την εξαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου, και προσπαθεί να χρησιμοποιήσει μια εγκαταλειμμένη εγκατάσταση στο γειτονικό Ομάν για την επεξεργασία ακατέργαστου αερίου και την μετατροπή του σε υγροποιημένη μορφή για πώληση . Ιράν και Ομάν διαπραγματεύονται για την κατασκευή ενός αγωγού για την αποστολή φυσικού αερίου στον κόλπο του Ομάν.
Ιρανικές εταιρείες επίσης έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν στην ΔΕΠΑ, (κρατικό προμηθευτή φυσικού αερίου στην Ελλάδα), καθώς και στην κατασκευή τερματικού σταθμού στην Αλεξανδρούπολη, δήλωσε ο κ. Σκουρλέτης. Η επέκταση του τερματικού σταθμού φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα θα ολοκληρωθεί το 2017, και με επαρκείς επενδύσεις, το εργοστάσιο θα προμηθεύει με φυσικό αέριο προς βορρά ι σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.
«Και οι δύο εγκαταστάσεις θα διασυνδεθούν με τους δύο αγωγούς , τον Trans Adriatic Pipeline και τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας», δήλωσε ο κ.Σκουρλέτης.
Το Ιράν επίσης ενδιαφέρεται για τα ελληνικά διυλιστήρια . Επίσης είναι γνωστό ότι η Ρωσία και το Ιράν είναι κάτι παραπάνω από απλοί « φίλοι» σε όλους τους τομείς.
Για αυτό και η πρόταση του Δημάρχου Αλεξανδρουπόλεως για το Λιμάνι της πόλης αποτελεί τρομερή λύση ιδιαίτερα για την χώρα μας , σύμφωνα με άρθρο από το pentapostagma .gr,με τίτλο ( Τα «πάνω κάτω»! Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ανοίγει για την Ρωσία παρακάμπτοντας το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια!).
Εάν υλοποιηθεί τυχόν εμπορική συμφωνία με την Ρωσία για τον λιμένα της Αλεξανδρούπολης «παρακάμπτοντας» ολοκληρωτικά τα τουρκικά Δαρδανέλια και τον Βόσπορο, τότε η Τουρκία θα «σβήσει» από το χάρτη της περιοχής.