Με ποιο δικαίωμα ο Φίλης απαγορεύει τη συμμετοχή μαθητών σε πορείες εναντίον των σύγχρονων στρατοπέδων συγκέντρωσης;

Αίσθηση προκαλεί η δήλωση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη ότι δε θα επιτρέψει καμία ενέργεια που να χρησιμοποιεί τους μαθητές ως όργανα ρητορικής μίσους και διχασμού.

Καταρχήν με ποιο δικαίωμα "δε θα επιτρέψει"; Με ποια εξουσία θα επιβάλλει την άποψή του; Αυτό δεν είναι ρατσιστικό;

Κατά δεύτερον γιατί όποιος είναι εναντίον των Hot Spot (για άλλους) ή σύγχρονων Αουσβιτς (για κάποιους άλλους) διακατέχεται a priori από μίσος και διχαστικές διαθέσεις; Ο συνάδερφός του Πάνος Καμμένος δε ρητόρευε πριν λίγους μήνες στο Δημοτικό Συμβούλιο της Κω εναντίον; Αυτός δεν προέβλεπε την οικονομική καταστροφή των νησιών;

Αλήθεια δε θίγεται ο ανθρωπισμός του όταν βλέπει ανθρώπους να σταμπάρονται με βραχιολάκια και να οδηγούνται σαν πρόβατα στο μαντρί;

Σαν πολύ παράξενα και αυταρχικά μας τα λέει η κυβέρνηση τελευταία...

Ο καθένας σε μια Δημοκρατία έχει το δικαίωμα να διαδηλώσει υπέρ ή κατά σε οτιδήποτε.

Το μόνο που προκαλεί «θλίψη» είναι το γεγονός πως οι ανέξοδες κορώνες της κ. Χριστοδουλοπούλου να φέρουν ως αποτέλεσμα άπειρες καραβιές προσφύγων αλλά και παρανόμων κυρίως μεταναστών, μεγενθύνοντας κάτι που ήταν μέχρι κάποια στιγμή στοιχειωδώς διαχειρίσιμο.

Ακολουθεί η δήλωση του υπουργού:

«Μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει η εμπλοκή και η χρησιμοποίηση της σχολικής κοινότητας από τοπικούς φορείς που διαμαρτύρονται για τη δημιουργία Κέντρων Μετεγκατάστασης προσφύγων. Στη χώρα που γέννησε και διέδωσε τον ιερό θεσμό του Ασύλου, το κλείσιμο σχολείων και η παρουσία μαθητών σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι ανεπίτρεπτη.

Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές της χώρας, οι άνθρωποι που διδάσκουν Όμηρο, Αισχύλο, Ευριπίδη και Σοφοκλή, οφείλουν να μπουν και πάλι μπροστά και όπως έπραξαν και πράττουν όλο αυτό το διάστημα, να γίνουν ανάχωμα στη ρητορική του μίσους, των διακρίσεων, των προκαταλήψεων, της μισαλλοδοξίας. Να διδάξουν μαζί με τα σπουδαία μαθήματα που μας έδωσαν οι μεγάλοι αοιδοί και τραγωδοί και το σύγχρονο παράδειγμα ανθρωπισμού: Αυτό που επέδειξε η γιαγιά Αιμιλία στη Μυτιλήνη και τόσοι άλλοι άνθρωποι απ' τα νησιά μας που με απόλυτη ανιδιοτέλεια έσπευσαν να αγκαλιάσουν τον βασανισμένο και κυνηγημένο συνάνθρωπό τους, προσφέροντας ως άσυλο την αγκαλιά τους.

Το παράδειγμα των ανθρώπων αυτών πρέπει να περάσει σε κάθε σχολική τάξη και να εμπνεύσει τα παιδιά μας, γιατί είναι συμφορά μεγάλη, που λέει και ο ποιητής, «ενώ είσαι καμωμένος για τα ωραία και μεγάλα έργα», κάποιες φωνές να δηλητηριάζουν ό,τι πολυτιμότερο διαθέτει η κοινωνία μας, σπέρνοντας το μίσος και τον ρατσισμό.

Το υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικοί της χώρας δεν θα επιτρέψουν καμία ενέργεια που χρησιμοποιεί τους μαθητές ως όργανα της ρητορικής του μίσους και του διχασμού. Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας θα στηρίξει και -μέσα από τον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο- θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης και του σχολείου, εμπνεόμενο από τη φράση της Νομπελίστριας Ειρήνης, Μαλάλα Γιουσαφζάι, ότι «Ένα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα μολύβι και ένα βιβλίο μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο».
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail