Του Son Ofeon
Aπό την ημερομηνία, που τέθηκε σε ισχύ ο νέος νόμος περί αλλοδαπών και για τη Διεθνή Προστασία τον Απρίλιο του 2014, η Γενική Διεύθυνση για τη διαχείριση της μετανάστευσης έχει γίνει ο μοναδικός φορέας που είναι υπεύθυνος για θέματα ασύλου.Ενώ η Τουρκία εξακολουθεί να διατηρεί το γεωγραφικό περιορισμό της Σύμβασης του 1951, ο νόμος παρέχει προστασία και βοήθεια στους αιτούντες άσυλο και στους πρόσφυγες, ανεξάρτητα από τη χώρα καταγωγής τους.
Με δεδομένη τη συριακή κρίση που ξεκίνησε το 2011, η Τουρκία , που εκτιμάται ότι θα φιλοξενήσει πάνω από ένα εκατομμύριο Σύριους, έχει διατηρήσει μια αντιμετώπιση της καταστάσης έκτακτης ανάγκης σε σταθερά υψηλό επίπεδο και κήρυξε προσωρινό καθεστώς προστασίας, εξασφαλίζοντας τη μη επαναπροώθηση των προσφύγων και τη παροχή βοήθειας σε 22 καταυλισμούς, όπου υπολογίζεται ότι διαμένουν 217.000 άνθρωποι . Η Τουρκία κατασκευάζει δύο επιπλέον στρατόπεδα.
Το 2014, η Τουρκία γνώρισε επίσης μια άνευ προηγουμένου αύξηση των αιτήσεων ασύλου από Αφγανούς, Ιρακινούς και Ιρανούς. Η επιδείνωση των συνθηκών ασφάλειας στο Ιράκ οδήγησε σε μια ξαφνική αύξηση του αριθμού των Ιρακινών προσφύγων: Υπολογίζεται ότι 81.000 Ιρακινοί βρίσκονταν στην Τουρκία από το Σεπτέμβριο του 2014, με τον αριθμό τους να αναμένεται να αυξηθεί σε 100.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Ο αριθμός των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο στην Τουρκία το 2015 αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 1,9 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων 1,7 εκατομμυρίων προσφύγων από τη Συρία. Η Ύπατη Αρμοστεία θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με την κυβέρνηση της Τουρκίας για να στηρίξει μέτρα για την προστασία και τη διευκόλυνση της πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες και για να παράσχει βοήθεια τόσο στους Σύριους πρόσφυγες των αστικών κέντρων, όσο και σε προστατευόμενους πληθυσμούς μη συριακής καταγωγής.
Προστατευόμενοι πληθυσμοί
Η κύρια ομάδα προστατευόμενου πληθυσμού της Ύπατης Αρμοστείας στην Τουρκία για το 2014 είναι πρόσφυγες από τη Συρία, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν εγκαταλείψει τις συριακές επαρχίες που συνορεύουν με την Τουρκία λόγω των συγκρούσεων .
Νέες αφίξεις αναμένεται να συνεχιστούν καθ 'όλη τη διάρκεια του 2015.
Οι μισοί από τους πρόσφυγες από την Αραβική Δημοκρατία της Συρίας (Συρία) είναι παιδιά.
Οι προστατευόμενοι πληθυσμοί, που δεν κατάγονται από τη Συρία, προέρχονται κυρίως από το Αφγανιστάν,την Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν, το Ιράκ και τη Σομαλία και η πλειοψηφία τους είναι Ιρακινοί, που ζητούν άσυλο.
Καθώς η ασφάλεια και η ανθρωπιστική κρίση επιδεινώνεται στο Ιράκ , εκτιμάται τώρα ότι έως και 100.000 άνθρωποι θα μπορούσαν να αναζητήσουν προστασία στην Τουρκία μέχρι το τέλος του 2014.
Οι περισσότεροι μη Σύροι πρόσφυγες διαμένουν στην Τουρκία για ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα , ενώ ένας σημαντικός αριθμός έχει παρατεταμένη προσφυγική εμπειρία στις χώρες, που πλήττονται σήμερα από την σύγκρουση.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΤΗΣ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2015*
Τα στοιχεία σχεδιασμού PoC σε αυτόν τον πίνακα παρουσιάζονται με βάση τις τάσεις και τα στοιχεία των εγγραφών από τις αρχές του 2014.
Υπό το πρίσμα της εξελισσόμενης κατάστασης στην Αραβική Δημοκρατία της Συρίας και του Ιράκ, οι επικαιροποιημένες προβλέψεις θα παρουσιαστούν σε οποιαδήποτε επικείμενη αναφορά για τροποποίηση απαιτηθεί το 2015 για τη κατάσταση στη Συρία και το Ιράκ, συμπεριλαμβανομένου του Περιφερειακού σχεδίου για τους πρόσφυγες (3RP).
| Ανταπόκριση |
Ανάγκες και στρατηγικές
Το 2015, η Ύπατη Αρμοστεία θα υποστηρίξει τις τουρκικές αρχές για τη δημιουργία δυναμικότητας για παροχή ασύλου με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο της χώρας για το άσυλο και για τη θέσπιση ενός συστήματος υποδοχής με βάση το δικαίωμα ασύλου.
Ενώ η Ύπατη Αρμοστεία θα συνεχίσει να εργάζεται για τη διαχείριση ανά περίπτωση, θα ξεκινήσει μια σταδιακή μεταβίβαση της εγγραφής και του καθορισμού του καθεστώτος του πρόσφυγα (RSD) για τους πρόσφυγες, που δεν κατάγονται από τη Συρία.
Η Ύπατη Αρμοστεία θα υποστηρίξει την έκδοση κανονισμού, που θα διέπει την προσωρινή προστασία,θα στηρίξει την πρόσβαση των προστατεύομενων ατόμων σε νομοθεσία , που αποτρέπει και ανταποκρίνεται σε φαινόμενα σεξουαλικής και σεξιστικής (με βάση το φύλο) βίας, θα υποστηρίξει τη δημιουργία ενός εθνικού πλαισίου για την προστασία των παιδιών και τη θέσπιση μέτρων για τη στήριξη της αυτάρκειας και της κοινωνικής ένταξης των προστατευόμενων ατόμων .
Το Γραφείο θα προσπαθήσει να ενισχύσει το υπάρχον σύστημα προεγγραφής για τους μη Σύριους πολίτες, που ζητούν άσυλο, για να επιτρέψει τον προσδιορισμό των πλέον ευάλωτων. Η ανάπτυξη των δυνατοτήτων των ΜΚΟ θα επικεντρωθεί στην αποτελεσματική πρόσβαση στις κρατικές υπηρεσίες, με ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία των παιδιών προσφύγων και την αποτελεσματική πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.
Η τακτική παρακολούθηση της προστασίας και πρόσβασης στις τοπικές αρχές, των ΜΚΟ, και των προσφύγων θα εξακολουθήσει να αποτελεί προτεραιότητα.
Από την αρχή της συριακής κρίσης, η Ύπατη Αρμοστεία έχει υποστηρίξει την Τουρκία με τη παροχή βασικών στοιχείων ανακούφισης, με επιτόπια παρακολούθηση και με τεχνικές συμβουλές.
Το 2015 η Ύπατη Αρμοστεία θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις αρχές καλύπτοντας βασικές ανάγκες και βασικά στοιχεία προστασίας.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την υποστήριξη των αρχών θα παραμείνει το μέγεθος του πληθυσμού των προσφύγων και η γεωγραφική περιοχή που καλύπτουν.
| εφαρμογή |
Συντονισμός
Το 2015 η Ύπατη Αρμοστεία στην Τουρκία θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με τις αρχές για την α νάπτυξη ενός νέου συστήματος παροχής ασύλου. Η Ύπατη Αρμοστεία θα στηρίξει όλα τα σχετικά υπουργεία, καθώς και την Αρχή Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών και Καταστροφών , που ασχολείται με την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης για πρόσφυγες από τη Συρία, καθώς και τη νεοσύστατη Γενική Διεύθυνση της διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών (DGMM).
Η Ύπατη Αρμοστεία θα συνεχίσει να εργάζεται με την τουρκική κοινωνία των πολιτών, καθώς και με τις διαπιστευμένες διεθνείς ΜΚΟ για την προστασία των ανθρώπων και για τη συμμετοχή των ΜΚΟ: στη προεγγραφή , στη πρόσβαση στις αρχές , σε εκστρατείες μαζικής πληροφόρησης, στον έλεγχο αδυναμιών , στη κοινωνική και νομική συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική βοήθεια και στην επαγγελματική εκπαίδευση.
Μέσω της εγχώριας ομάδας του ΟΗΕ, η Ύπατη Αρμοστεία θα καθοδηγήσει το συντονισμό των προσπαθειών ανταπόκρισης του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες από τη Συρία, εντείνοντας τις προσπάθειές της και τη διεύρυνση των συνεργασιών της σε επίπεδο χώρας.
Για την επανεγκατάσταση και τον εκούσιο επαναπατρισμό, θα διατηρηθεί η συνεργασία με τον ΔΟΜ.
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΥΠΑΤΗΣ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑΣ ΣΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ
| Οικονομικές πληροφορίες |
Για τα τελευταία πέντε χρόνια, ο επιχειρησιακός προϋπολογισμός της Ύπατης Αρμοστείας στη Τουρκία αυξήθηκε σταθερά από 17,7 εκατομμύρια δολάρια το 2010 σε 320,16 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2015. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην εισροή προσφύγων από γειτονικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων που εκτοπίστηκαν από τη συριακή κρίση και τις εξελίξεις στην Ιράκ.
Από το συνολικό προϋπολογισμό με βάση τις ανάγκες των 320,16 εκατ δολαρίων για το 2015, 291, 8 εκατ δολάρια ΗΠΑ αντιστοιχούν στις προγραμματισμένες δραστηριότητες για την παροχή στήριξης σε Σύριους πρόσφυγες και 28,37 εκατ δολάρια για τους άλλους προστατευόμενους ανθρώπους . Υπό το φως των εξελισσόμενων καταστάσεων στο Ιράκ και τη Συρία, οποιεσδήποτε αλλαγές στις απαιτήσεις θα παρουσιαστούν στο Περιφερειακό Σχέδιο για τους Πρόσφυγες το 2015 (3RP) για την κατάσταση στη Συρία και σε μια πρόσθετη συμπληρωματική αναφορά για την κατάσταση στο Ιράκ.
Από την αντίστοιχη σελίδα για την Ελλάδα μαθαίνουμε ότι το 2015 ο αριθμός των προσφύγων ήταν 37602 άνθρωποι.
ΠΗΓΗ http://www.unhcr.org/pages/49e48e72...
Η κυβέρνηση Σαμαρά διέθεσε στην Ύπατη Αρμοστεία για τους πρόσφυγες μόλις 68027 ευρώ το 2014.
Η παρούσα κυβέρνηση ψεύδεται ,όταν ισχυρίζεται ότι οι πρόσφυγες σήμερα είναι μόνο 27000 άνθρωποι ή δεν τους μετράει σωστά.
Από τα στοιχεία της Ύπατης Αρμοστείας για τους πρόσφυγες Τουρκίας μαθαίνουμε ότι περίπου οι μισοί πρόσφυγες της είναι παιδιά.
Η αντίστοιχη εμπειρία μας στην Ελλάδα είναι διαφορετική: Mόνο το 25% των προσφύγων είναι παιδιά έως 18 χρονών.
Η Τουρκία φαίνεται ότι επιλεκτικά μας στέλνει κυρίως τους μη Σύρους πρόσφυγες.
Προφανώς η Τουρκία κρατάει τους Σύρους πρόσφυγες, που μπορεί κάποτε να επιστρέψουν στη χώρα τους και είναι και οι περισσότεροι: 1.700.000 άνθρωποι το έτος 2015.
Για καθένα από αυτούς ξοδεύει ετησίως 171,65 δολάρια, ενώ αντίθετα για τους υπόλοιπους ξοδεύει μόνο 150,16 δολάρια ανά κεφαλή.
Η ΕΕ υποσχέθηκε πρόσφατα στη Τουρκία να της δώσει 3 δις ευρώ ως βοήθεια για να κρατήσει τους πρόσφυγες στο έδαφος της.
Μία διαίρεση μπορεί να μας δείξει ότι η Τουρκία θα ανταμειφθεί για τις υπηρεσίες της με το ποσό των 1588,98 ευρώ για κάθε πρόσφυγα.
Αν λοιπόν κάποιοι κατηγορούν την Ελλάδα ότι διαχειρίζεται ένα γραφείο ταξιδίων με αντικείμενο την μεταφορά των προσφύγων στην Ευρώπη, θα πρέπει να παραδεχθούν συγχρόνως ότι η Τουρκία διαχειρίζεται ένα άθλιο ξενοδοχείο και το χρεώνει με υπερβολικές τιμές στους Ευρωπαίους.
Η Τουρκία φαίνεται ότι φοβάται την ισλαμική τρομοκρατία και μας στέλνει κυρίως κατοίκους άλλων χωρών και όχι Σύριους, ίσως και με κατασκευασμένα και πλαστά έγγραφα.
Ο ι Σύροι πρόσφυγες χρειάζονται ως ασπίδα στα σύνορα της, γιατί φοβάται τυχόν εισβολή Κούρδων ή Ρώσων.
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΡΜΕΝΑ ΜΕ ΚΑΤΑΥΛΙΣΜΟΥΣ ΣΥΡΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Η Ελλάδα με τους ερασιτεχνικούς χειρισμούς της ενδέχεται σήμερα να “φιλοξενεί” 27.000 διερχόμενους “πρόσφυγες”, που έχουν σαν σκοπό τους να πάνε κυρίως στη Γερμανία.
Αν υπολογίσουμε ότι καθημερινά φεύγουναπό την Ελλάδα μόνο 580 πρόσφυγες, ενώ συγχρόνως φτάνουν στα νησιά του Αιγαίου καθημερινά περίπου 2000 νέοι πρόσφυγες, θα χρειασθούν περίπου 46,5 ημέρες για να φύγουν οι πρόσφυγες, που ήδη βρίσκονται εδώ.
Θα αντέξουν αυτοί οι άνθρωποι χωρίς την βοήθεια μας 47 ημέρες και αν τους βοηθήσουμε, δεν θα μας συμπαθήσουν?
Στο μεταξύ διάστημα όμως θα έχουν φτάσει άλλοι 66.103 πρόσφυγες και ο συνολικός αριθμός τους θα έχει φτάσει σε 93.103 άτομα.
Με δεδομένο ότι οι Τούρκοι στεγάζουν 217.000 πρόσφυγες σε 22 καταυλισμούς, στην Ελλάδα μετά από 46 ημέρες θα πρέπει να υπάρχουν περίπου 9,5 καταυλισμοί με πληθυσμό 9.863 πρόσφυγες ο καθένας.
Η Ελληνική κυβέρνηση ίσως να μην έχει μελετήσει σωστά τι συμβαίνει πραγματικά με τους πρόσφυγες της Τουρκίας.
‘Ισως να μην αντιλαμβάνεται ο μέσος ‘Ελληνας πολίτης ότι κάποιοι επιδιώκουν στο μέλλον να βάλουν την Ελλάδα να διαχειρίζεται πληθυσμούς προσφύγων αντίστοιχους με αυτούς της Τουρκίας το 2015 με σκοπό μόνο το προσωπικό τους κέρδος.
Η Τουρκία το 2010, όταν άρχισε να φιλοξενεί τους πρόσφυγες ,πριμοδοτήθηκε με 17,7 εκατ. δολάρια.
H EE μας έδωσε πρόσφατα σαν έκτακτη χρηματοδότηση για τη δημιουργία υποδομών στέγασης προσφύγων 12,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 78% του ποσού , που δόθηκε αρχικά στη Τουρκία (=16,26 εκατ ευρώ).
Αυτή η έκτακτη χρηματοδότηση διατέθηκε και πάλι σε διαπλέκομενους επιχειρηματίες με απευθείας ανάθεση.
Κατάλαβαν οι κυβερνήτες μας ότι οι Ευρωπαίοι ίσως αναμένουν από μας μετά από 5 χρόνια να φιλοξενήσουμε τελικά 1.472,.000 πρόσφυγες , τηρουμένων των αναλογιών?
Aν θέλετε την αλήθεια, θα πρέπει να περιμένουμε πολύ περισσότερους πρόσφυγες.
Σύντομα θα ξεσπάσει σύγκρουση ανάμεσα στη Τουρκία και τη Ρωσία.
Η Τουρκία είχε πληθυσμό 78,7 εκατομμύρια κατοίκους το 2015.
Η Συρία είχε πληθυσμό 17,9 εκατομμύρια κατοίκους το 2014 και ήδη πρόσφυγες είναι περίπου το 10% του πληθυσμού της.
Με τη ίδια αναλογία υπολογίστε τους “μελλοντικούς” Τούρκους πρόσφυγες σε τουλάχιστον 7,8 εκατομμύρια.
Δεν θα έρθουν βέβαια όλοι προς τη μεριά της Ελλάδας, αλλά τουλάχιστον 2 εκατομμύρια θα μπορούσαν να μας επισκεφθούν...
θα πρέπει να γνωρίζετε ότι εχθροπραξίες ανάμεσα σε Συρία και Τουρκία δεν πρόκειται να ξεκινήσουν, αν πριν οι “Ειρηνοποιοί” δεν φροντίσουν για την απομάκρυνση από τα σύνορα Τουρκίας-Συρίας όλων των συνοικισμών προσφύγων, δηλαδή μιλάμε ήδη για 1.888.000 πρόσφυγες.
Πού θα πάνε όλοι αυτοί?
Aν τους ήθελαν στη Γερμανία, δεν θα επέτρεπαν τη διέλευση μόνο 580 προσφύγων την ημέρα από τα σύνορα της FYROM.
Αν οι ρυθμοί άφιξης και αναχώρησης των προσφύγων μείνουν όπως έχουν, στην ημερομηνία έναρξης της σύγκρουσης θα φιλοξενούμε ήδη 261.000 μουσουλμάνους πρόσφυγες.
Οι πρόσφυγες θα αποτελούν τότε το 2,4% του πληθυσμού των Ελλήνων.
Ακόμα και αν κάποιοι από αυτούς ξεσηκωθούν, θα πρόκειται για προσωρινό και μικρό κίνδυνο, που ίσως μας ξυπνήσει και μας ενώσει ως ‘Εθνος.
Ελπίζουμε ότι πολλοί από αυτούς δεν θα ξεσηκωθούν.
Θα εκτιμήσουν στη συνέχεια ότι θα βρίσκονται σε μία πραγματικά ουδέτερη και φιλειρηνική χώρα, που αδιαφορεί για το θρήσκευμα τους και τους βλέπει σαν ανθρώπους, που βρίσκονται σε ανάγκη.
Την ίδια ώρα όλοι οι υπόλοιποι “πολιτισμένοι” Ευρωπαίοι θα σκοτώνονται μαζικά σε ένα πόλεμο χωρίς λόγο ,“υπερασπίζοντας” την Τουρκία ενάντια στη Ρωσία με βάση το άρθρο 4 του ΝΑΤΟ.
Η Ελλάδα μετά την παγκόσμια λαίλαπα και την ανώφελη καταστροφή θα αποκτήσει άλλο γόητρο .
Θα θυμηθούν όλοι ότι δεν είμαστε τυχαία το λίκνο του πολιτισμού:
Αγαπάμε τον άνθρωπο και απλά δεν υπήρξαμε ποτέ στην ιστορία μας ανθρωποφάγοι και πολεμοκάπηλοι...