ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ DEAL ΓΙΑ ΦΟΡΟΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ! Συμφωνούν οι δανειστές με μέτρα 5,5 δις ευρώ για να κλείσει η συμφωνία

Μέτρα 3% του ΑΕΠ κι όχι 4,5% όπως απαιτεί το ΔΝΤ, πρέπει να λάβει η Ελλάδα προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση. Σύμφωνα με ανώτατη κυβερνητική πηγή, οι δανειστές έχουν αποδεχθεί το πιο ευνοϊκό σενάριο για μέτρα ύψους 5,5 δισ. συνολικά και φαίνεται να φεύγει από το τραπέζι η απαίτηση του Ταμείου για «λογαριασμό» ύψους άνω των 9 δισ. ευρώ.

Το ίδιο στέλεχος τόνισε ότι η αξιολόγηση θα κλείσει έως τις 15 Απριλίου γιατί μετά θα υπάρχει η Σύνοδο του ΔΝΤ. Πάντως, η Αθήνα θα πρέπει να λάβει φορολογικά μέτρα ύψους 1,8 δισ. προκειμένου να κλείσει οριστικά η συμφωνία με τους Θεσμούς.

Σε ερώτηση αν τον ανησυχούν οι δηλώσεις Σόιμπλε για το χρέος κούνησε το κεφάλι με προβληματισμό, αλλά είπε ότι πρέπει να προχωρήσει για το θέλει το ΔΝΤ. Αν κλείσει το ασφαλιστικό και το δημοσιονομικό ουσιαστικά θα έχει κλείσει η αξιολόγηση, υπογράμμισε ο ίδιος.

Οι αυξήσεις φόρων που εξετάζονται

Με δεδομένο ότι ήδη από το 2016 θα έχει αυξηθεί κατά δύο δισεκατομμύρια ευρώ η φορολογία εισοδήματος –μέσα από την αύξηση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, της εισφοράς αλληλεγγύης, του φόρου επί των μερισμάτων, του φόρου επί των ενοικίων κλπ- τα πρόσθετα έσοδα θα αναζητηθούν αυτή τη φορά από την έμμεση φορολογία. Πριν λοιπόν οι πολίτες καταφέρουν να συνέλθουν από την αύξηση του ΦΠΑ –ακόμη εκκρεμεί η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου πριν τον επτά που έχει ήδη προχωρήσει- θα έρθουν αντιμέτωποι:

Με την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί. Το πιο ήπιο σενάριο προβλέπει αύξηση του ειδικού φόρου και σε πετρέλαιο κίνησης και σε βενζίνη αλλά και σε φυσικό αέριο κατά 6%. Μια τέτοια αλλαγή, εξασφαλίζει κάποια έσοδα στα κρατικά ταμεία μόνο υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα μειωθεί η κατανάλωση. Αύξηση του ειδικού φόρου –επί του οποίου επιβάλλεται και ΦΠΑ- σημαίνει στην πράξη ότι ένα λίτρο βενζίνης θα ακριβύνει κατά τουλάχιστον 5-6 λεπτά ενώ ένα λίτρο πετρελαίου κίνησης κατά 2-3 λεπτά. Το δεύτερο σενάριο που κυκλοφορεί περί εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε πετρέλαιο κίνησης και αμόλυβδη είναι εφιαλτικό καθώς προκαλεί επιβαρύνσεις έως και …40 λεπτά στο πετρέλαιο κίνησης. Μια τέτοια λύση θα οδηγούσε σε εκτόξευση του μεταφορικού κόστους και νέο κύμα ανατιμήσεων σε μια αγορά η οποία πονάει από έλλειψη αγοραστικών δυνάμεων.
Στους φόρους κινητής τηλεφωνίας είμαστε ήδη πρωταθλητές ενώ το 2015 ήταν μια ακόμη χρονιά μείωσης των εσόδων. Αυτό δεν εμποδίζει το οικονομικό επιτελείο να δέχεται εισηγήσεις και για αύξηση του φόρου επί της κινητής τηλεφωνίας. Αυτή τη φορά, καλλιεργούνται σχέδια για επέκταση του φόρου και στη συνδρομητική τηλεόραση. Δεδομένου ότι ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς είναι ακόμη μικρός –δεν φαίνεται να ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ- είναι αμφίβολο αν το δημόσιο θα μπορέσει να εισπράξει παρά μερικές δεκάδες εκατομμύρια χωρίς μάλιστα να είναι εξασφαλισμένο ότι δεν θα προκληθεί κύμα απενεργοποιήσεων.
Η πρόταση για επιβολή φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές, είναι πλέον δεδομένο ότι δεν θα προχωρήσει καθώς υπάρχει μεγάλη αντίδραση ειδικά από την ΕΚΤ. Οι δανειστές από την πλευρά τους, έχουν ρίξει στο τραπέζι εφιαλτικές προτάσεις ακόμη και για επιβολή ΦΠΑ 23% στον λογαριασμό ρεύματος. Πώς θα προχωρήσει αυτό το μέτρο όταν τα ανείσπρακτα της ΔΕΗ έχουν ήδη φτάσει στα 2,2 δις. ευρώ, αυτό είναι άλλο θέμα.
Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η αύξηση των συντελεστών του ΕΝΦΙΑ καθώς έχει ήδη προκύψει «κενό» από τη μείωση των αντικειμενικών αξιών. Το πιθανότερο είναι να την πληρώσουν όσοι υπάγονται σήμερα στον συμπληρωματικό φόρο χωρίς να λείπουν τα σενάρια και για μείωση του αφορολογήτου από τις 300.000 ευρώ που είναι σήμερα στις 200.000 ευρώ.


financialbox.gr
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail