Της Μαρίας Μόσχου
Πέτρες που σπάνε παράθυρα και πόρτες λεωφορείων, επιθέσεις σε οδηγούς ακόμα και με την απειλή μαχαιριών ή όπλων, ληστείες και τρομοκρατία επιβατών που επέλεξαν το δημόσιο λεωφορεία για να επιστρέψουν στο σπίτι τους ή να πάνε στη δουλειά τους, χρήση ναρκωτικών μέσα στο όχημα, και καβγάδες μεταξύ ναρκομανών, είναι κάποια από τα επεισόδια που συμβαίνουν σχεδόν σε καθημερινή βάση σε αρκετές γραμμές της ΟΣΥ στη Δυτική Αττική. Οι οδηγοί σε πολλές περιπτώσεις παίρνουν μόνοι τους «τον νόμο στα χέρια τους» με στόχο να μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμού τόσο για τους ίδιους όσο και για τους επιβάτες.
Στο έλεος «συμμοριών είναι πολλές γραμμές λεωφορείων στη Δυτική Αττική, Ζεφύρι, Άνω Λιόσια, Μενίδι, Ασπρόπυργος και πλέον και Πειραιάς είναι οι περιοχές που το 90% των οδηγών δεν θέλει να πραγματοποιεί δρομολόγια. Αν και τα προβλήματα έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια, ωστόσο λύση δεν έχει δοθεί ούτε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά ούτε και από τον ΟΑΣΑ.
ΕΠΤΑ συσκέψεις
Αξιον λόγου είναι ότι μέσα σε έξι μήνες έχουν γίνει πάνω από επτά συσκέψεις στον ΟΑΣΑ με τη συμμετοχή και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς ωστόσο να ληφθεί καμία απόφαση! Τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων που αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα είναι σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ κ. Φώτη Νικολακόπουλο το Β12 (Στ. Λαρίσης - Ανω Λιόσια), το 735 (Κάτω Πατήσια - Ζεφύρι), το Α10 (Αθήνα - Αχαρναί), το 839 που συνδέει την Αγία Βαρβάρα με το μετρό και 805 (Νεόκτιστα - Ασπρόπυργος).
Όπως είπε μιλώντας στην «ΗτΣ» ο κ. Νικολακόπουλος, οι εργαζόμενοι προσπαθούν μόνοι τους να διασφαλίσουν την ασφάλεια των επιβατών. Δεν είναι τυχαίο ότι το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ έχει αποφασίσει να διακόψει με δική του πρωτοβουλία δρομολόγια, προκειμένου να διαφυλάξει την ακεραιότητα οδηγών και επιβατών. Τελευταίο παράδειγμα η γραμμή 805 προς Ασπρόπυργο που διακόπηκε στις 4 Μαρτίου και άρχισε να λειτουργεί και πάλι μετά από λίγες ημέρες.
Χαρακτηριστικά τα όσα αναφέρονταν στην ανακοίνωση των εργαζομένων μετά τη διακοπή των δρομολογίων: «Δεν ανεχόμαστε άλλο, οι επιβάτες και οι συνάδελφοί μας να είναι έρμαια «ομάδων» που σχεδόν καθημερινά βιαιοπραγούν εις βάρος τους. Δεν είναι αυτό, το συγκοινωνιακό έργο που επιθυμούμε να παράσχουμε, με δρομολόγια «τρόμου».
Δεν είναι αυτές, συνθήκες εργασίας με εργαζόμενους να πηγαίνουν στη δουλειά τους φοβούμενοι μήπως πέσουν θύματα βανδαλισμών και βιαιοπραγιών. Οι αρμόδιοι οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να βρουν επιτέλους λύση». Πάντως δεν ήταν η πρώτη φορά που λαμβάνεται σχετική απόφαση για τη συγκεκριμένη γραμμή. Μάλιστα το 2013 η γραμμή λόγω των επαναλαμβανόμενων κρουσμάτων βίας πραγματοποιούνται με τη συνοδεία περιπολικού!
Διακοπή δρομολογίου
Όταν η αστυνομία δεν είχε πλέον τη δυνατότητα να συνοδεύει κάθε λεωφορείο εφαρμόστηκε διακοπή μέρους του δρομολογίου μετά τις 7.30 το βράδυ. Ωστόσο και αυτό δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα στους κατοίκους, πολλοί από τους οποίους έπρεπε να διανύουν απόσταση ακόμα και πέντε χιλιομέτρων για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Ανάλογη απόφαση για αλλαγή του δρομολογίου όταν νυχτώνει εφαρμόζεται εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια και στη γραμμή 735 (Ζεφύρι). Από τις 6 το απόγευμα το χειμώνα και από τις 8 το βράδυ το καλοκαίρι το λεωφορείο περνά περιμετρικά του Ζεφυρίου, προκειμένου οδηγοί και επιβάτες να νιώθουν πιο ασφαλείς.
Δεν είναι τυχαίο ότι από τους 600 οδηγούς οι 500 υπέγραψαν κείμενο που ζητούσαν να μη συμμετέχουν στα συγκεκριμένα δρομολόγια. Σημαντικά προβλήματα, σύμφωνα με τον κ. Νικολακόπουλο αντιμετωπίζει και η γραμμή Β12 που συνδέει την οδό Μάρνης με τα Άνω Λιόσια.
Παλαιότερα η γραμμή εξυπηρετούνταν με αρθρωτά λεωφορεία. Στο πρώτο τμήμα του λεωφορείου μαζεύονταν οι επιβάτες και στο πίσω οι τοξικομανείς. Τα επεισόδια σε αυτά τα λεωφορεία πολύ συχνά. Μάλιστα πολλές φορές είχαν καταγραφεί περισσότερα από ένα επεισόδια μέσα στην ίδια νύχτα. Αποτέλεσμα ήταν οι οδηγοί από το αμαξοστάσιο της Π. Ράλλη που σταθμεύουν τα αρθρωτά λεωφορεία να μη δέχονται να πραγματοποιήσουν το δρομολόγιο. Κάποιο οδηγοί που είναι κάτοικοι της περιοχής αποφάσισαν να εκτελούν τη συγκεκριμένη γραμμή, προκειμένου να μην κοπεί και μείνουν χωρίς αστική σύνδεση οι κάτοικοι.
Προβλήματα με πέτρες που εκτοξεύονται και σπάνε τζάμια απειλώντας τους επιβάτες σημειώνονται και στις γραμμές Β10 προς Μενίδι. Δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένα από τα οχήματα που καλύπτουν τα δρομολόγια των Αχαρνών διαθέτουν ειδική ζελατίνη στα τζάμια τους προκειμένου οδηγός και επιβάτες να προστατεύονται από τους συχνούς λιθοβολισμούς.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ