Σταύρος Κατσούλης
Η κυβέρνηση εργάζεται σκληρά για να υπογράψει MOU ( Μνημόνιο Συνεννόησης). ΔΕΝ πρόκειται για επικαιροποίηση ή μεσοπρόθεσμο, αλλά για ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ, πλήρες με νέα μέτρα, περικοπές κλπ.
Μονολεκτικά, περιλαμβάνει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ τα παρακάτω:
- ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2016,
- Μειώσεις μισθών και συντάξεων,
- ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ,
- ΑΓΡΙΟ ΚΥΝΗΓΗΤΟ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΟΥΝ - ΦΟΡΟΥΣ/ΑΣΦΑΛΙΣΗ,
- ΑΚΟΜΗ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΟΥΜΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΑ,
- ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΟΤΑ, ΤΣΙΓΑΡΑ κλπ,
- ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ,
- Πλήρης μετατροπή των αγροτών σε επιχειρηματίες,
- Ξεπουλήματα και φαστ τρακ αδειοδοτήσεις και νομικές ευκολίες σε κάθε λογής κοράκι,
- Το τρίτο μνημόνιο προέβλεπε μέρος των περιουσιακών στοιχείων του ΕΤΑΔ και δεν είχε καμία αναφορά σε ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΛΠΕ κ.α.), ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΕΧΕΙ, ΟΠΟΤΕ ΠΑΜε ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ,
- Τρομακτικές αλλαγές (επανακαθορισμός στην ουσία) στον τροπο που θα λειτουργεί ολόκληρο το κράτος,ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, Η ΕΣΤΩ, ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ,
Δηλαδή ετοιμάζονται να φέρουν την βουλη και προφανώς να ψηφίσουν με ένα μαζικό ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΚΙ ΑΛΛΟ ΣΚΛΗΡΟΤΑΤΟ μνημόνιο. Το μνημόνιο που απ ότι φαίνεται βαφτίζεται 3.5 κι όχι 4, μάλλον για επικοινωνιακούς λόγους.
Δείτε ΜΟΝΟ ΜΕΡΙΚΑ από αυτά που περιλαμβάνει:
- Πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ μέσω ενός συνδυασμού πρότερων παραμετρικών δημοσιονομικών μεταρρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ΦΠΑ, του φόρου εισοδήματος και του συνταξιοδοτικού συστήματος που θα υποστηρίζεται από ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
- Εξορθολογισμός των συντελεστών και των απαλλαγών προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα του ΦΠΑ (εξοικονόμηση περίπου ¼ % του ΑΕΠ), συμπεριλαμβανομένων εισαγωγή του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ για υπηρεσίες κοινής ωφελείας (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο), συλλογής επεξεργασίας νερού και υπηρεσίες τροφοδοσίας, εμφιαλωμένο νερό και ταχυδρομικών υπηρεσιών, έσοδα από τον ΦΠΑ θα αυξηθούν περαιτέρω μέσω της προσαρμογής των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα
- Πάγωμα της αύξησης των μισθών από το 2016 έως το 2018 για ειδικά μισθολόγια
- Μεταρρύθμιση της φορολογίας των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης, του φόρου πολυτελείας και κυκλοφορίας και του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων για αγορά αυτοκινήτων σε επιχειρήσεις
- Αύξηση της εισφοράς για τα κινητά τηλέφωνα σε συνδρομητές κατά 25% και την καθιέρωση εισφοράς 10% στις συνδρομές καλωδιακής τηλεόρασης
- Αντιμετώπιση των ελλείψεων στην είσπραξη και επιβολή φόρων και να δημιουργηθούν κίνητρα για τη συμμόρφωση ώστε να υπάρξει χρόνος για να αποδώσουν καρπούς
- Κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας που αφορά τον ΦΠΑ, προκειμένου να εναρμονιστεί με τον Φορολογικό Κώδικα, εξαλείφοντας τα κενά που (αυτή τη στιγμή) υφίστανται, καθώς και μείωση του χρόνου απόδοσής του
- Αναθεώρήση της παρακράτησης φόρου επί των τεχνικών υπηρεσιών
- Εναρμόνιση των αντικειμενικών αξιών με τις τιμές της αγοράς ως τον Ιούνιο του 2017
- Οι Αρχές από τον Ιούνιο του 2016 θα υιοθετήσουν πλήρες διευρυμένο σχέδιο για την αύξηση της φορολογικής συμμόρφωσης. Ιδιαίτερα, η επιβολή και η είσπραξη ΦΠΑ, θα ενδυναμωθεί μεταξύ άλλων μέσω απλοποιημένων και επιταχυμένων διαδικασιών και μέτρων για την καταπολέμηση περιπτώσεων απάτης τύπου «καρουσέλ». Οι Αρχές θα πρέπει: α. Να περάσουν μέχρι τον νομοθεσία που επιταχύνει τις διαδικασίες απαλλαγής του ΦΠΑ και να περιορίσουν την επανεγγραφή ώστε να προστατεύσουν τα έσοδα από τον ΦΠΑ. β. Να προμηθευτούν σχετικό λογισμικό που θα επιτρέπει τη σημαντική αύξηση εντοπισμού της απάτης αξιολογεί τους κινδύνους και θα ανιχνεύει τις περιπτώσεις απάτης τύπου «καρουσέλ» έως τον Ιούνιο του 2016. γ. Έως τον Ιούνιο του 2016 μια αξιολόγηση των επιπτώσεων από μια αύξηση ορίου ΦΠΑ στα 25.000 ευρώ.
- Ολοκληρωμένο σχέδιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής που θα βασίζεται σε μια αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των διάφορων φορέων. Αυτό θα περιλαμβάνει: α. Προσδιορισμό των αδήλωτων καταθέσεων, με έλεγχο των τραπεζικών συναλλαγών τόσο σε τραπεζικά ιδρύματα εντός της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό. β. Εισαγωγή ενός προγράμματος εθελοντικής αποκάλυψης με κατάλληλες κυρώσεις, κίνητρα και διαδικασίες επαλήθευσης, σύμφωνα με τις βέλτιστες διεθνείς και χωρίς οποιαδήποτε πρόβλεψη αμνήστευσης. γ. Οι Αρχές θα πρέπει να ζητήσουν από τα κράτη-μέλη της ΕΕ να παρέχουν πληροφορίες που αφορούν την κυριότητα περιουσιακών στοιχείων και δεδομένα που αφορούν την απόκτησή τους από Έλληνες πολίτες καθώς και το πώς θα μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά τα δεδομένα. δ. Η εργασία αυτή θα πρέπει να επιδιωχθεί με την τεχνική βοήθεια της φορολογικής διοίκησης και την πλήρη αξιοποίηση των υποδομών διεύρυνσης των δυνατοτήτων του. ε. Τη θέσπιση περιουσιακού μητρώου ώστε να βελτιωθεί η καταγραφή και παρακολούθησή του. στ. Συγκεκριμένα μέτρα τα οποία θα αφορούν τη είσπραξη φόρων επί εισοδημάτων που δημιουργούνται σε ιδιωτικά off-shore χαρτοφυλάκια.
- Εκτεταμένη "βελτίωση" όλων των μηχανισμών είσπραξης φόρων και διαπίστωσης χρεων, σε όλους τους τομείς, συμπεριλαβανομένης και της ασφάλισης.
- Να υιοθετήσουν τις τροπολογίες του νόμου 43354/2015 (Νόμος διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων), ώστε να επιτρέψουν γρήγορα την πώληση των εξυπηρετούμενων και μη εξυπηρετούμενων δανείων με μόνη εξαίρεση τα στεγαστικά δάνεια που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και προστατεύονται πλήρως από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας. Ωστόσο η απελευθέρωση της πώλησης αυτών των δανείων θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2016 . Ταυτόχρονα θα γίνει άρση των περιορισμών σε σχέση με την ελεύθερη κίνηση του κεφαλαίου, ευθυγράμμιση της φορολογίας με τη βέλτιστη διεθνή πρακτική και αντιμετώπιση των ασυνεπειών που έχει σχέση με τον Ομολογιακό νόμο (3156/2003) καθώς κι εφαρμογή όλων των υπολοίπων ζητημάτων που θα συμφωνηθούν με τους Θεσμούς.
- Να διορίσουν νέους ειδικά εκπαιδευμένους δικαστές και προσωπικό υποστήριξης και να δημιουργήσουν ειδικά δικαστήρια για την εκδίκαση υποθέσεων αφερεγγυότητας των νοικοκυριών για τη μείωση του αριθμού των αιτήσεων που εκκρεμούν βάσει του νόμου 3869/2010.
- H Κυβέρνηση δεν θα παρεμβαίνει στη διαχείριση, τη λήψη αποφάσεων και τις εμπορικές δραστηριότητες των τραπεζών, οι οποίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν απολύτως σύμφωνα με τις αρχές της αγοράς . Κάθε δυνητική αντικατάσταση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των ανώτατων στελεχών των τραπεζών θα πρέπει να γίνεται χωρίς την παρέμβαση της κυβέρνησης. Οι διορισμοί θα γίνουν σύμφωνα με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές διατάξεις του δικαίου ΤΧΣ όσον αφορά τα δικαιώματα των ιδιωτών μετόχων που συμμετείχαν στις αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών στο πλαίσιο του υφιστάμενου πλαισίου.
Με το κλείσιμο της αξιολόγησης, τον Σεπτέμβριο] του 2016 (βασικό παραδοτέο) , οι αρχές δεσμεύονται να εφαρμόσουν τις ομαδικές απολύσεις και τα πλαίσια συνδικαλιστικής δράσης και συλλογικής διαπραγμάτευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ . Οποιαδήποτε αλλαγή στο πλαίσιο των πολιτικών της αγοράς εργασίας, θα γίνεται ύστερα από διαβούλευση με τους θεσμούς . Καμία αλλαγή στο υπάρχον πλαίσιο διαπραγμάτευσης δεν θα γίνει πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Οι αρχές θα σέβονται τις προβλέψεις του νόμου 4172/2013, ειδικά σε ο,τι αφορά τον κατώτατο μισθό. Αλλαγές στην πολιτική της αγοράς εργασίας δεν θα πρέπει να συνεπάγονται την επιστροφή σε παλαιότερα πλαίσια πολιτικής, ασύμβατα με τους στόχους προώθησης μιας βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης.
- Υιοθετήσουν μια πρώτη νομοθεσία για να δημιουργηθεί μια υποκατηγορία μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, στη Γενική Λίστα Φαρμάκων με αποτελεσματικότητα της δράσης έως τον Ιούνιο του 2016.
- Να υλοποιήσουν όλες τις εκκρεμείς συστάσεις της εργαλειοθήκης ΙΙ του ΟΟΣΑ με την εξαίρεση [5] συστάσεων, στα οινοπνευματώδη και στα πετρελαϊκά προϊόντα
- Οι αρχές θα ελευθερώσουν τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή μετά την επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
- Όσον αφορά την αδειοδότηση επενδύσεων, οι αρχές θα υιοθετήσουν χάρτη πορείας για τη μεταρρύθμιση της αδειοδότησης των επενδύσεων , συμπεριλαμβανομένης της ιεράρχησης προτεραιοτήτων
- Θα συνεχίσουν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ, ανακοινώνοντας ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την πώληση των όλων των μετοχών της ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ· η ΔΕΗ θα ξεκινήσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πώληση των μετοχών της στον ΑΔΜΗΕ μέχρι τον Ιούνιο του 2016 με την πώληση να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016
- Οι αρχές θα αρχίσουν την εφαρμογή του χάρτη πορείας ακολουθώντας το υπόδειγμα-στόχο της ΕΕ για την αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017· στο πλαίσιο αυτό, θα περάσει την απαιτούμενη νομοθεσία για τη μεταφορά του σχεδιασμού της αγοράς υψηλού επιπέδου μέχρι τον Ιούνιο 2016 , και η αγορά εξισορρόπησης θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
- Τριετές σχέδιο μεταρρύθμισης [ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, Η ΕΣΤΩ, ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ]: Από τον Ιούνιο του 2016, χτίζοντας πάνω στο ήδη νομοθετημένο πλαίσιο, οι αρχές θα ολοκληρώσουν και θα υιοθετήσουν ένα τριετές πλάνο μεταρρύθμισης, σε συμφωνία με την Κομισιόν, χρησιμοποιώντας την βέλτιστη πρακτική που προσφέρει η Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (της Κομισιόν). Τα κύρια σημεία, αυτής της στρατηγικής θα είναι τα εξής: αναδιοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών, εξορθολογισμό διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό), ενίσχυση της διαφάνειας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και επικοινωνιακή στρατηγική. Θα πρέπει να παρέχει α) συντονισμό των πολιτικών, σχέδιο για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες προσλήψεων, τόνωση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς.