Στρατής Μαζίδης
Τέλος το όλο συμβάν έχει μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια που θα αναλύσουμε σε αμέσως επόμενο κείμενο διότι μας αφορά άμεσα.
Τα δικά της στοιχεία αλλά και τα προκύπτοντα σοβαρά ερωτηματικά καταγράφει η στρατιωτική ισραηλινή ιστοσελίδα debka επικαλούμενη πηγές της αντιτρομοκρατίας προτάσσοντας την εκδοχής της έκρηξη ωρολογιακού εκρηκτικού μηχανισμού που ήταν τοποθετημένος στο αεροσκάφος.
Η ιστοσελίδα εστιάζει στις μαρτυρίες των κατοίκων της Καρπάθου περί της πύρινης σφαίρας αργά χθες τα μεσάνυχτα αλλά και τις δηλώσεις του υπουργού Αμυνας, Πάνου Καμμένου σχετικά με τους απότομους ελιγμούς και την απώλεια ύψους πριν χαθεί εντελώς από τα ραντάρ.
Επίσης υπογραμμίζεται η έκτακτη πρωινή σύγκλιση του γαλλικού υπουργικού συμβουλίου.
Η debka επικαλούμενη δικές της πηγές θεωρεί ως υπεύθυνη της συντριβής την ISIS σημειώνοντας πως πρόκειται για τη δεύτερη επιτυχή επίθεσή της σε αεροσκάφος που σχετίζεται με την Αίγυπτο μετά την κατάρριψη του ρωσικού airbus που είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Sharm al-Sheikh και ανατινάχθηκε πάνω από το Σινά στις 31 Οκτωβρίου 2015 στέλνοντας στο θάνατο 224 επιβάτες.
Ωστόσο η ανάλυση αναδεικνύει ότι πολύ σημαντικό ερώτημα είναι το που τοποθετήθηκε ο εκρηκτικός μηχανισμός. Αν αυτό συνέβη στο Παρίσι, τότε εγείρονται ερωτηματικά ως προς το πως η ISIL κατάφερε να περάσει τη βόμβα μέσα από την ασφάλεια του αεροδρομίου. Σε μια τέτοια περίπτωση τότε έχουμε να κάνουμε με την κλιμάκωση των επιχειρήσεων της οργάνωσης σε ευρωπαϊκό έδαφος πλήττοντας εκ νέου τις αερομεταφορές μετά τα χτυπήματα στο αεροδρόμιου του Ζάβεντεμ των Βρυξελλών.
Εξ ίσου, ίσως και περισσότερο, σοβαρά είναι τα πράγματα αν ο εκρηκτικός μηχανισμός τοποθετήθηκε στο Κάιρο πριν αναχωρήσει το αεροσκάφος για το Παρίσι. Σε αυτή την εκδοχή θα είναι πλέον ορατά τα σημάδια πως η οργάνωση δικτυώνεται και διεισδύει στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα σε σημείο που θα μπορούσε μεσοπρόθεσμα να αποσταθεροποιήσει ακόμη και το καθεστώς του προέδρου Αλ-Σίσι.
Επίσης, προσθέτουμε εμείς, θα φανερώσει ότι επί της ουσίας το Κάιρο δεν έλαβε ουσιαστικά μέτρα ασφαλείας και ελέγχου στα αεροδρόμιά του μετά το χτύπημα του Οκτωβρίου όπου είχαμε δημοσιεύσει στη Freepen.gr τις μαρτυρίες βρετανών τουριστών από το Sharm al-Sheikh πως με 15-20 στερλίνες περνούσαν ανενόχλητοι όλα τα υφιστάμενα επίπεδα ελέγχου.
Μια ακόμη σημαντική πλέον παράμετρος που αναδεικνύει αυτή η εκδοχή είναι η αναγκαιότητα ενός καλύτερου ελέγχου των αεροσκαφών στα αεροδρόμια άφιξης πριν εκτελέσουν το ταξίδι της επιστροφής σε όλους τους τομείς.
Τέλος το όλο συμβάν έχει μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια που θα αναλύσουμε σε αμέσως επόμενο κείμενο διότι μας αφορά άμεσα.