Τα σχολεία είναι η πηγή της ισχύος και τα εργαλεία επιβίωσης κάθε έθνους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μπαίνει καν σε σκέψεις το κράτος να κάνει αβαρίες στην Παιδεία. Ειδικά η χώρα μας, που έχει τόσο βαριά πολιτιστική κληρονομιά και διαθέτει στη φαρέτρα της το πανίσχυρο πνευματικό όπλο μιας πανάρχαιας γλώσσας στην οποία έχουν γραφεί τα ομηρικά έπη και η Καινή Διαθήκη, πρέπει να βρίσκει τρόπους να ενισχύει την Παιδεία κι όχι δικαιολογίες για να τη διαλύει.
Δυστυχώς, αυτό που έχει απομείνει από το ελληνικό κράτος στρέφεται ευθέως εναντίον της Παιδείας και με διάφορες προφάσεις ξεθεμελιώνει ακόμα και τις στοιχειώδεις υποδομές. Αποδομεί και περιορίζει. Υποβιβάζει και ισοπεδώνει. Καθιστά τη ζωή των παιδιών και την καθημερινότητα των διδασκάλων και των γονέων σχεδόν αφόρητη.
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, αν και προδήλως ακατάλληλος για τη θέση και άσχετος με τα καθήκοντα που συνοδεύουν το αξίωμά του, εξαγγέλλει «μεταρρυθμίσεις» σ' αυτόν τον κρίσιμο τομέα του δημόσιου βίου, και μάλιστα με το ύφος... ειδήμονα! Στο στόχαστρό του τώρα βρίσκονται τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Περικόπτει ώρες διδασκαλίας για να μη χρειαστεί να κάνει προσλήψεις. Οπως έγραψε σχετικά η «δημοκρατία», οι περικοπές στις ώρες διδασκαλίας έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, αφού «μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας από 35 σε 30 και οι μαθητές θα σχολάνε στη 1.15 το μεσημέρι».
Ενα μέγα ζήτημα για τις ελληνικές οικογένειες είναι ότι θα υποχρεωθούν ουκ ολίγοι εκ των γονέων να βάλουν πάλι βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν φροντιστήρια, αφού με το σχέδιο Φίλη μειώνονται και καταργούνται ώρες από τα μαθήματα της Αγγλικής Γλώσσας, της Πληροφορικής, της Μουσικής, της Γυμναστικής, της Θεατρικής Αγωγής κ.ά.
Επιπλέον, ο κ. Φίλης είναι ένα πρόσωπο που, για λόγους που μόνο ο ίδιος και οι εντολείς του γνωρίζουν, επιλέγει να διχάζει τον λαό με κηρύγματα αντιχριστιανικού μίσους - όπως αυτό που έκανε την Πέμπτη στον Real FM, όπου είπε τα ακόλουθα: «Δεν θα αφήσουμε τα Θρησκευτικά σε ορθόδοξους τζιχαντιστές όπως ο Αμβρόσιος. [...] Το ελληνικό σχολείο δεν έχει τόνο ορθόδοξης παράδοσης. Εχει τόνο δημοκρατικού κοσμικού σχολείου. Δεν θα μετατρέψουμε το σχολείο σε κατηχητικό. Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί να είναι ομολογιακό μάθημα, είναι μάθημα γνώσης».
Η σαθρή σύνταξη των φράσεων και το έωλο του σκεπτικού του κ. Φίλη προδίδουν και τον φανατισμό αλλά και τη γνωστική ανεπάρκειά του στα ζητήματα που άπτονται της Παιδείας, του ορθόδοξου χριστιανισμού και της ελληνικής παράδοσης.
Για τον σκοτασμό του νου του ανδρός δεν φταίνε τα παιδιά των Ελλήνων...