Του Son Ofeon
Μια προειδοποίηση για αεροπόρους (ΝΟΤΑΜ) εκδόθηκε από τις ελληνικές αρχές την Τετάρτη, η οποία απαγορεύει την είσοδο πτήσεων από την Λιβύη στον εναέριο χώρο πληροφόρησης πτήσεων της Αθήνας από την Πέμπτη, ανέφεραν τα ελληνικά ΜΜΕ. Παρόμοιοι περιορισμοί σύμφωνα με πληροφορίες επιβλήθηκαν από τη Μάλτα και την Ιταλία, αν και θα διαρκέσουν μέχρι τον Αύγουστο.
Μια εξαίρεση στον κανόνα γίνεται για στρατιωτικά αεροσκάφη με ειδική άδεια και για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως εκκενώσεις για ιατρικούς λόγους, σύμφωνα με την Καθημερινή.
Η εξήγηση, ωστόσο, δεν έπεισε μερικούς παρατηρητές, οι οποίοι πιστεύουν ότι η συμμαχία ετοιμάζει μία νέα ολοκληρωμένη στρατιωτική επέμβαση στη Λιβύη. Το ελληνικό κομμουνιστικό κόμμα ζήτησε από την κυβέρνηση να δηλώσει σαφώς , αν το ΝΑΤΟ ετοιμάζει μια τέτοια επιχείρηση και ποιός θα μπορούσε να είναι ο ρόλος της χώρας σ’ αυτήν.
Το κόμμα "καταγγέλλει οποιαδήποτε επέμβαση στη Λιβύη και ζητάει να μην λάβει μέρος η Ελλάδα στα ευρωατλαντικά σχέδια", ανέφερε μια δήλωση του.
Νωρίτερα την Τρίτη, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Jens Stoltenberg δήλωσε ότι η συμμαχία είναι "έτοιμη" να ενεργήσει κατόπιν αιτήματος της νέας κυβέρνησης συμφιλίωσης της χώρας. Η κυβέρνηση αυτή διαμορφώθηκε σε μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των δύο αντίπαλων κυβερνήσεων , οι οποίες κυβερνούσαν διαφορετικά τμήματα της διαιρεμένης χώρας για μήνες.
"Μίλησα πρόσφατα με τον πρωθυπουργό Sarraj σχετικά με το πώς το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να βοηθήσει και θα στείλουμε σύντομα μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για να προσδιορίσει πώς θα μπορούσε το ΝΑΤΟ να βοηθήσει τη νέα κυβέρνηση εθνικής συνεννόησης της Λιβύης “ , είπε ο Stoltenberg σε μια κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Ιταλό πρωθυπουργό Matteo Renzi.
Το ΝΑΤΟ έπαιξε καθοριστικό ρόλο το 2011 με το βομβαρδισμό των κυβερνητικών δυνάμεων της Λιβύης και βοήθησε ένοπλες ομάδες να εκδιώξουν και να σκοτώσουν με άγριο τρόπο τον ηγέτη Μουαμάρ Καντάφι. Η παρέμβαση, η οποία βασίστηκε σε διευρυμένη ερμηνεία της εντολής των Ηνωμένων Εθνών για το σχηματισμό μιας ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στη Λιβύη, χαιρετίστηκε ως μια μεγάλη επιτυχία από τους νικητές.
Από τότε η Λιβύη έχει διαχωρισθεί στην πράξη σε τρία ιστορικά τμήματα και υποβαθμίστηκε σε μια κατάσταση διαρκούς ένοπλης πάλης και φτώχειας. Επίσης, έγινε ένα σημαντικό σταυροδρόμι για τους αιτούντες άσυλο, στη προσπάθεια τους να φθάσουν στην Ιταλία. Τον τελευταίο καιρό η ιρακινοσυριακή τρομοκρατική ομάδα Ισλαμικό Κράτος (IS, πρώην ISIS / ISIL) απέκτησε ένα προγεφύρωμα στο ανατολικό παράκτιο τμήμα της Λιβύης, κερδίζοντας σιγά-σιγά τον έλεγχο σε ό, τι έχει απομείνει από τις εξαγωγές πετρελαίου της χώρας.
Αμερικανικές, βρετανικές και γαλλικές ειδικές δυνάμεις δραστηριοποιούνται στη Λιβύη, προσπαθώντας να υπονομεύσουν τη στρατιωτική ισχύ του IS. Τον Φεβρουάριο, οι ΗΠΑ πραγματοποίησαν μια μεγάλη επιχείρηση βομβαρδισμού ενάντια σε ένα πιθανό στρατόπεδο εκπαίδευσης στη Λιβύη, σκοτώνοντας δεκάδες μαχητές.
Ορισμένα μέλη της συμμαχίας, κυρίως η Γερμανία και η Γαλλία, είναι επιφυλακτικά σχετικά με την επέκταση της αποστολής του ΝΑΤΟ και της ΕΕ στη Λιβύη και τη Μεσόγειο, εξέλιξη που ευνοείται από τις ΗΠΑ και την Ιταλία, σύμφωνα με το Reuters. Το Βερολίνο και το Παρίσι θέλουν για τον εαυτό τους μόνο ένα υποστηρικτικό ρόλο , αποκλείοντας την ανάπτυξη χερσαίων δυνάμεων.
Για να καταλάβουμε τι πραγματικά συμβαίνει αναζητήσαμε τον αδύναμο κρίκο πληροφοριών στην χθεσινή Ελληνική NOTAM.
TO ΑΓΓΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΧΘΕΣΙΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΤΑΜ
Στο παραπάνω κείμενο αναφέρεται ρητά ότι από τις 25 Μαίου ώρα 12.27 έως 8 Σεπτεμβρίου ώρα 23.59 απαγορεύεται η υπέρπτηση ή η προσγείωση σε όλα τα αεροσκάφη, που αναχωρούν από την Λιβύη.
Η διατύπωση περιλαμβάνει και τα ελικόπτερα κάθε είδους, καθώς για τα άλλα ιπτάμενα μέσα χρειάζεται κάποιο αεροδρόμιο για την προσγείωση και η γενική απαγόρευση δεν θα είχε νόημα: ‘Oλα τα αεροπλάνα ζητούν άδεια για να προσγειωθούν σε κάποιο αεροδρόμιο.
Εξαιρούνται και δεν επηρεάζονται: Τα Ελληνικά κρατικά αεροσκάφη, τα στρατιωτικά αεροσκάφη άλλων χωρών , εφόσον έχουν άδεια από τις Ελληνικές στρατιωτικές αρχές, οι πτήσεις κρατικών αεροσκαφών ή άλλων υψηλών προσώπων, εφόσον έχουν την έγκριση του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών και οι νοσοκομειακές πτήσεις με τα ακόλουθα διακριτικά 5A-DDY, 5A-DRK, 5A-DRL, SX-FDK και SX-FDA.
Μας φάνηκε περίεργο η διχασμένη από τις εμφύλιες συγκρούσεις Λιβύη να εξυπηρετείται από 5 νοσοκομειακά αεροσκάφη.
Αναζητήσαμε τα αεροσκάφη με τα διακριτικά τους στο διαδίκτυο και διαπιστώσαμε ότι όλα τους κυκλοφορούσαν πριν το 2008 με άλλα διακριτικά.
Kάποιο από αυτά μάλιστα είχε χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση σε ακροβατική πτήση με “χρήση στρατιωτικών τακτικών”.
Τρία από αυτά επισκέπτονταν συχνά την Γερμανία και ένα από αυτά θεάθηκε το Μάιο φέτος σε αεροδρόμιο της Τουρκίας.
Αν τα αεροσκάφη αυτά είναι πραγματικά νοσοκομειακά με βάση τις περιγραφές τους, μπορούν να μεταφέρουν ένα ή δύο το πολύ φορεία, τρία άτομα νοσοκομειακό προσωπικό και δύο πιλότους.
Επομένως το μεταφορικό νοσοκομειακό τους έργο ή θα απευθύνεται σε πολύ πλούσιους ασθενείς ή σε “ειδικούς” στρατιωτικούς τραυματίες.
Από ότι φαίνεται οι ειδικές μονάδες των ΗΠΑ, της Βρεταννίας και των Γάλλων άρχισαν ήδη να έχουν τραυματίες στη Λιβύη...
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, διαπιστώσαμε ότι η Λιβυκή αεροπορία από τον Δεκέμβριο του 2015 διαθέτει τουλάχιστον δύο μαχητικά αεροσκάφη, που μπορούν να πετάξουν και να επιχειρήσουν στρατιωτικά:
Ένα ρωσικό τύπου SU-22M και ένα γαλλικό τύπου Mirage F1AD.
ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ SU-22M THΣ ΛΙΒΥΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
MIRAGE F1ED ME TA ΣHMATA THΣ ΛΙΒΥΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Τα δύο συγκεκριμένα αεροσκάφη αναφέρονται μόνο, γιατί επισκευάστηκαν τον Δεκέμβριο του 2015, σίγουρα για κάποιο λόγο.
Ο μόνος τρόπος για να μην “αναστηθεί” η αεροπορία της Λιβύης είναι τα αεροσκάφη της να μην μπορούν να πετάξουν σε άλλη χώρα για να επισκευασθούν πλήρως.
Αυτή η προϋπόθεση εξασφαλίζεται με το κλείσιμο των εναέριων χώρων της Μάλτας, της Ιταλίας και της Ελλάδας.
Σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρων είναι και o συμβολισμός της χρονικής δέσμευση της NOTAM, που εκτείνεται ως τα μεσάνυχτα της 8ης Σεπτεμβρίου 2016.
Στις 8 Σεπτεμβρίου το 70 μ,χ οι ρωμαίοι με επικεφαλής τον αυτοκράτορα Τίτο καταλαμβάνουν και καταστρέφουν την Ιερουσαλήμ και το ναό του Σολομώντα...
Η Ελλάδα έκλεισε τον εναέριο χώρο της για πτήσεις που αναχωρούν από τη Λιβύη ως τις 8 Σεπτεμβρίου, ανέφεραν τοπικά ΜΜΕ. Τα δημοσιεύματα εμφανίζονται , ενώ κυκλοφορούν φήμες για μία διαφαινόμενη επιχείρηση του ΝΑΤΟ στη χώρα, η οποία παραμένει σε αναταραχή από τον βομβαρδισμό της από την συμμαχία το 2011.
Μια προειδοποίηση για αεροπόρους (ΝΟΤΑΜ) εκδόθηκε από τις ελληνικές αρχές την Τετάρτη, η οποία απαγορεύει την είσοδο πτήσεων από την Λιβύη στον εναέριο χώρο πληροφόρησης πτήσεων της Αθήνας από την Πέμπτη, ανέφεραν τα ελληνικά ΜΜΕ. Παρόμοιοι περιορισμοί σύμφωνα με πληροφορίες επιβλήθηκαν από τη Μάλτα και την Ιταλία, αν και θα διαρκέσουν μέχρι τον Αύγουστο.
Μια εξαίρεση στον κανόνα γίνεται για στρατιωτικά αεροσκάφη με ειδική άδεια και για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως εκκενώσεις για ιατρικούς λόγους, σύμφωνα με την Καθημερινή.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι η απόφαση λήφθηκε ενόψει των κοινών ασκήσεων της ΕΕ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Μεσογείου. Για το καλοκαίρι του 2016 έχει προγραμματιστεί η άσκηση Phoenix Express στα ανοικτά του νησιού της Κρήτης.
Η εξήγηση, ωστόσο, δεν έπεισε μερικούς παρατηρητές, οι οποίοι πιστεύουν ότι η συμμαχία ετοιμάζει μία νέα ολοκληρωμένη στρατιωτική επέμβαση στη Λιβύη. Το ελληνικό κομμουνιστικό κόμμα ζήτησε από την κυβέρνηση να δηλώσει σαφώς , αν το ΝΑΤΟ ετοιμάζει μια τέτοια επιχείρηση και ποιός θα μπορούσε να είναι ο ρόλος της χώρας σ’ αυτήν.
Το κόμμα "καταγγέλλει οποιαδήποτε επέμβαση στη Λιβύη και ζητάει να μην λάβει μέρος η Ελλάδα στα ευρωατλαντικά σχέδια", ανέφερε μια δήλωση του.
Νωρίτερα την Τρίτη, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Jens Stoltenberg δήλωσε ότι η συμμαχία είναι "έτοιμη" να ενεργήσει κατόπιν αιτήματος της νέας κυβέρνησης συμφιλίωσης της χώρας. Η κυβέρνηση αυτή διαμορφώθηκε σε μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των δύο αντίπαλων κυβερνήσεων , οι οποίες κυβερνούσαν διαφορετικά τμήματα της διαιρεμένης χώρας για μήνες.
"Μίλησα πρόσφατα με τον πρωθυπουργό Sarraj σχετικά με το πώς το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να βοηθήσει και θα στείλουμε σύντομα μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για να προσδιορίσει πώς θα μπορούσε το ΝΑΤΟ να βοηθήσει τη νέα κυβέρνηση εθνικής συνεννόησης της Λιβύης “ , είπε ο Stoltenberg σε μια κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Ιταλό πρωθυπουργό Matteo Renzi.
Το ΝΑΤΟ έπαιξε καθοριστικό ρόλο το 2011 με το βομβαρδισμό των κυβερνητικών δυνάμεων της Λιβύης και βοήθησε ένοπλες ομάδες να εκδιώξουν και να σκοτώσουν με άγριο τρόπο τον ηγέτη Μουαμάρ Καντάφι. Η παρέμβαση, η οποία βασίστηκε σε διευρυμένη ερμηνεία της εντολής των Ηνωμένων Εθνών για το σχηματισμό μιας ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στη Λιβύη, χαιρετίστηκε ως μια μεγάλη επιτυχία από τους νικητές.
Από τότε η Λιβύη έχει διαχωρισθεί στην πράξη σε τρία ιστορικά τμήματα και υποβαθμίστηκε σε μια κατάσταση διαρκούς ένοπλης πάλης και φτώχειας. Επίσης, έγινε ένα σημαντικό σταυροδρόμι για τους αιτούντες άσυλο, στη προσπάθεια τους να φθάσουν στην Ιταλία. Τον τελευταίο καιρό η ιρακινοσυριακή τρομοκρατική ομάδα Ισλαμικό Κράτος (IS, πρώην ISIS / ISIL) απέκτησε ένα προγεφύρωμα στο ανατολικό παράκτιο τμήμα της Λιβύης, κερδίζοντας σιγά-σιγά τον έλεγχο σε ό, τι έχει απομείνει από τις εξαγωγές πετρελαίου της χώρας.
Αμερικανικές, βρετανικές και γαλλικές ειδικές δυνάμεις δραστηριοποιούνται στη Λιβύη, προσπαθώντας να υπονομεύσουν τη στρατιωτική ισχύ του IS. Τον Φεβρουάριο, οι ΗΠΑ πραγματοποίησαν μια μεγάλη επιχείρηση βομβαρδισμού ενάντια σε ένα πιθανό στρατόπεδο εκπαίδευσης στη Λιβύη, σκοτώνοντας δεκάδες μαχητές.
Ορισμένα μέλη της συμμαχίας, κυρίως η Γερμανία και η Γαλλία, είναι επιφυλακτικά σχετικά με την επέκταση της αποστολής του ΝΑΤΟ και της ΕΕ στη Λιβύη και τη Μεσόγειο, εξέλιξη που ευνοείται από τις ΗΠΑ και την Ιταλία, σύμφωνα με το Reuters. Το Βερολίνο και το Παρίσι θέλουν για τον εαυτό τους μόνο ένα υποστηρικτικό ρόλο , αποκλείοντας την ανάπτυξη χερσαίων δυνάμεων.
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
Για να καταλάβουμε τι πραγματικά συμβαίνει αναζητήσαμε τον αδύναμο κρίκο πληροφοριών στην χθεσινή Ελληνική NOTAM.
TO ΑΓΓΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΧΘΕΣΙΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΤΑΜ
Στο παραπάνω κείμενο αναφέρεται ρητά ότι από τις 25 Μαίου ώρα 12.27 έως 8 Σεπτεμβρίου ώρα 23.59 απαγορεύεται η υπέρπτηση ή η προσγείωση σε όλα τα αεροσκάφη, που αναχωρούν από την Λιβύη.
Η διατύπωση περιλαμβάνει και τα ελικόπτερα κάθε είδους, καθώς για τα άλλα ιπτάμενα μέσα χρειάζεται κάποιο αεροδρόμιο για την προσγείωση και η γενική απαγόρευση δεν θα είχε νόημα: ‘Oλα τα αεροπλάνα ζητούν άδεια για να προσγειωθούν σε κάποιο αεροδρόμιο.
Εξαιρούνται και δεν επηρεάζονται: Τα Ελληνικά κρατικά αεροσκάφη, τα στρατιωτικά αεροσκάφη άλλων χωρών , εφόσον έχουν άδεια από τις Ελληνικές στρατιωτικές αρχές, οι πτήσεις κρατικών αεροσκαφών ή άλλων υψηλών προσώπων, εφόσον έχουν την έγκριση του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών και οι νοσοκομειακές πτήσεις με τα ακόλουθα διακριτικά 5A-DDY, 5A-DRK, 5A-DRL, SX-FDK και SX-FDA.
Μας φάνηκε περίεργο η διχασμένη από τις εμφύλιες συγκρούσεις Λιβύη να εξυπηρετείται από 5 νοσοκομειακά αεροσκάφη.
Αναζητήσαμε τα αεροσκάφη με τα διακριτικά τους στο διαδίκτυο και διαπιστώσαμε ότι όλα τους κυκλοφορούσαν πριν το 2008 με άλλα διακριτικά.
Kάποιο από αυτά μάλιστα είχε χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση σε ακροβατική πτήση με “χρήση στρατιωτικών τακτικών”.
Τρία από αυτά επισκέπτονταν συχνά την Γερμανία και ένα από αυτά θεάθηκε το Μάιο φέτος σε αεροδρόμιο της Τουρκίας.
Αν τα αεροσκάφη αυτά είναι πραγματικά νοσοκομειακά με βάση τις περιγραφές τους, μπορούν να μεταφέρουν ένα ή δύο το πολύ φορεία, τρία άτομα νοσοκομειακό προσωπικό και δύο πιλότους.
Επομένως το μεταφορικό νοσοκομειακό τους έργο ή θα απευθύνεται σε πολύ πλούσιους ασθενείς ή σε “ειδικούς” στρατιωτικούς τραυματίες.
Από ότι φαίνεται οι ειδικές μονάδες των ΗΠΑ, της Βρεταννίας και των Γάλλων άρχισαν ήδη να έχουν τραυματίες στη Λιβύη...
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, διαπιστώσαμε ότι η Λιβυκή αεροπορία από τον Δεκέμβριο του 2015 διαθέτει τουλάχιστον δύο μαχητικά αεροσκάφη, που μπορούν να πετάξουν και να επιχειρήσουν στρατιωτικά:
Ένα ρωσικό τύπου SU-22M και ένα γαλλικό τύπου Mirage F1AD.
ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ SU-22M THΣ ΛΙΒΥΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
MIRAGE F1ED ME TA ΣHMATA THΣ ΛΙΒΥΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Υπάρχουν πληροφορίες και για άλλα διαθέσιμα πολεμικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, που ενδέχεται να μπορούν να πετάξουν.
Τα δύο συγκεκριμένα αεροσκάφη αναφέρονται μόνο, γιατί επισκευάστηκαν τον Δεκέμβριο του 2015, σίγουρα για κάποιο λόγο.
Ο μόνος τρόπος για να μην “αναστηθεί” η αεροπορία της Λιβύης είναι τα αεροσκάφη της να μην μπορούν να πετάξουν σε άλλη χώρα για να επισκευασθούν πλήρως.
Αυτή η προϋπόθεση εξασφαλίζεται με το κλείσιμο των εναέριων χώρων της Μάλτας, της Ιταλίας και της Ελλάδας.
Εκτός βέβαια, αν συμβαίνει κάτι σοβαρότερο.
Η πτώση της αιγυπτιακής πτήσης MS-804 πρόσφατα θα μπορούσε να οφείλεται σε κατάρριψη από πολεμικό αεροσκάφος της Λιβύης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, την ίδια εποχή έκαναν άσκηση στην ευρύτερη περιοχή ισραηλινά αεροσκάφη.
Μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο ένας άπειρος λίβυος πιλότος να μπέρδεψε το αιγυπτιακό αεροσκάφος με κάποιο ισραηλινό αεροσκάφος εναέριου εφοδιασμού;
Σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρων είναι και o συμβολισμός της χρονικής δέσμευση της NOTAM, που εκτείνεται ως τα μεσάνυχτα της 8ης Σεπτεμβρίου 2016.
Στις 8 Σεπτεμβρίου το 70 μ,χ οι ρωμαίοι με επικεφαλής τον αυτοκράτορα Τίτο καταλαμβάνουν και καταστρέφουν την Ιερουσαλήμ και το ναό του Σολομώντα...
Πολύ περίεργο δεν είναι για να είναι απλά τυχαίο;