Σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ και τα tweets του Selçuk Bayraktar υιού του ιδρυτή της εταιρείας BAYKARMAKINA και μελλοντικού γαμπρού του Ερντογάν (αρραβωνιάστηκε πρόσφατα την κόρη του), στην αεροπορική βάση του Ικονίου (KONYA) πραγματοποιήθηκε ακόμα 1 πτήση και βολή αντιαρματικού πυραύλου από το τακτικό UAV BAYRAKTAR.
Ειδικότερα το υπόψη UAV πραγματοποίησε βολή “έξυπνου” πυραύλου MAM-L (Milli Akıllı Mühimmat) κατασκευής της τουρκικής εταιρείας ROKETSAN πετώντας σε ύψος 18.000 ποδών (5.486 μέτρα) σε επίγειο στόχο ο οποίος βρισκόταν σε απόσταση 8 χιλιομέτρων (μέγιστο βεληνεκές πυραύλου).
Η πρώτη δοκιμαστική βολή πυραύλου (χωρίς όμως εκρηκτική κεφαλή) από το UAV BAYRAKTAR πραγματοποιήθηκε, με επιτυχία, την 17 Δεκεμβρίου 2015 πάλι επί επιγείου στόχου σε απόσταση 8 χιλιομέτρων και από ύψος 16.000 ποδών.
Oι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (ΤΕΔ) έχουν παραλάβει πρόσφατα 12 UAV BAYRAKTAR.
ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΒΟΛΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ UAV KARAYEL
Σύμφωνα με τα Τ/ΜΜΕ ο Πρόεδρος του τουρκικού ομίλου εταιρειών ZORLU Ahmet Nazif Zorlu δήλωσε ότι μέχρι το τέλος Μάϊου θα πραγματοποιηθεί βολή πυραύλου MAM-L της ROKETSAN από το τακτικό UAV KARAYEL το οποίο κατασκευάζεται .από την εταιρεία VESTEL που ανήκει στον όμιλο.
Και τα 2 τακτικά UAV τουρκικής κατασκευής θα μπορούν να μετατραπούν σε οπλισμένα UAV στο προσεχές μέλλον. Μένει να δούμε πόσους πυραύλους θα μπορούν να μεταφέρουν (στην ημερίδα για την ανάπτυξη των UAV που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2015 στην Τουρκία κυκλοφόρησε φωτογραφία του UAV BAYRAKTAR με 4 πυραύλους). Η παράμετρος αυτή θα επηρεάσει τόσο την αυτονομία τους όσο και το είδος του ηλεκτρονικού εξοπλισμού επιτήρησης.
Επιπλέον το προσεχές διάστημα αναμένουμε νέα όσον αφορά την παραγωγή του επίσης τουρκικού UAV ANKA της κρατικής εταιρείας TAI. Σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου της ΤΑΙ στην ημερίδα του Δεκεμβρίου 2015, η παραγωγή καθυστερεί λόγω συνεχών αλλαγών στις προδιαγραφές που θέτουν οι ΤΕΔ (εγώ θα προσέθετα ότι έπαιξε κάποιο ρόλο η συμπάθεια της οικογένειας ΕΡΝΤΟΓΑΝ προς την οικογένεια BAYRAKTAR, ώστε να προωθηθεί η παραγωγή του UAV BAYRAKTAR).
Κατόπιν των παραπάνω καταλαβαίνετε ότι η Τουρκία έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα κατασκευής UAV τα οποία δύνανται να αναλάβουν σύντομα αποστολές επιτήρησης και στο μέλλον επιχειρήσεις προσβολής στόχων σε όλο το φάσμα της τουρκικής επικράτειας (ιδιαίτερα στην ΝΑ Τουρκία). Φανταστείτε επιπλέον το πλεονέκτημα που αποκτά η Τουρκία από την πιθανή χρήση των τακτικών UAV στο Αιγαίο και την Ανατολική Θράκη τα οποία θα πετούν για μεγάλο χρονικό διάστημα (τα UAV BAYRAKTAR & KARAYEL έχουν πραγματοποιήσει πτήσεις διάρκειας 24-30 ωρών) και θα πρέπει να αναγνωριστούν από ελληνικά μαχητικά Α/Φ με οτιδήποτε αυτό συνεπάγεται για την καταπόνηση των πιλότων μας και των εναερίων μέσων της ΠΑ. Κάτι παρόμοιο (σε μικρότερη έκταση), βιώνουμε στο Αιγαίο από το 2013, οπότε και τέθηκαν σε υπηρεσία τα αεροπλάνα CN-235 στο Τ/ΠΝ και στην Τ/ΔΑΑ τα οποία πετούν με χαμηλή ταχύτητα στο Αιγαίο (συμμετέχοντας είτε σε εθνικές αποστολές είτε σε αποστολές υπό τον μανδύα του ΝΑΤΟ, βλέπετε η Τουρκία εκμεταλλεύεται άριστα την καθήλωση των ελληνικών P-3), πραγματοποιώντας συνεχείς παραβιάσεις ΚΕΚ και παραβάσεις ΕΕΧ και αναγνωρίζονται-αναχαιτίζονται από ελληνικά F-16.