«Καζάνι που βράζει» είναι η κοινωνία, τόσο από τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, όσο και από την υπάρχουσα κατάσταση με τις σοβαρές ελλείψεις σε νοσοκομεία και σχολεία.
«Ρολά» κατεβάζουν σήμερα όλες οι δομές του δημόσιου συστήματος υγείας.
Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, προνοιακές δομές, ΕΚΑΒ, θα λειτουργήσουν με προσωπικό ασφαλείας, καθώς γιατροί, νοσηλευτές και λοιποί εργαζόμενοι συμμετέχουν στην 24ωρη πανελλαδική απεργία, διεκδικώντας στήριξη του δημόσιου συστήματος, με προσλήψεις και επαρκή χρηματοδότηση.
Στην απεργία συμμετέχουν οι δύο βασικές Ομοσπονδίες του κλάδου, δηλαδή εκείνη των νοσοκομειακών γιατρών (ΟΕΝΓΕ) καθώς και των εργαζομένων στα νοσηλευτικά ιδρύματα (ΠΟΕΔΗΝ).
Τα αιτήματα της ΟΕΝΓΕ είναι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, χρηματοδότηση νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, επιστημονική και επαγγελματική αξιοπρέπεια για τους νέους γιατρούς και δωρεάν δημόσια περίθαλψη.
Η ΠΟΕΔΗΝ διεκδικεί την εκδίωξη των εργολάβων, την επανασύσταση των οργανικών θέσεων και μόνιμη σταθερή εργασία για όλους και τη δωρεάν Δημόσια Υγεία – Πρόνοια με καθολική πρόσβαση.
Ζητεί, επίσης, επαρκή στελέχωση και χρηματοδότηση, μονιμοποίηση του επικουρικού προσωπικού, ανανέωση συμβάσεων των εργαζομένων που υπηρετούν στην εκτέλεση κοινοτικών προγραμμάτων, ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά, κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου 4387/2016 και ανάκτηση των μνημονιακών απωλειών.
Σε 24ωρη απεργία βρίσκονται σήμερα και οι δάσκαλοι σε όλη τη χώρα, καθώς η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), αντιδρά στα κενά που υπάρχουν στα σχολεία, αλλά και στους διορισμούς των δασκάλων.
Οι εκπαιδευτικοί θα συγκεντρωθούν στις 12:30 στα Προπύλαια και θα ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή.
Διεκδικούν:
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς – άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση και υποσχόταν ο Υπουργός μέχρι πριν λίγο χρονικό διάστημα
Το μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών γενικής και ειδικής αγωγής τώρα – Το να μην υπάρξει καμία απόλυση αναπληρωτή, κανείς εκπαιδευτικός στην ανεργία
Την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για το φερόμενο ως «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου»
Την απόσυρση της διάταξης που ψηφίστηκε για τα νηπιαγωγεία
Την απόδοση των οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10 το πρωί στο δημοτικό Θέατρο Πειραιά, θα πραγματοποιήσουν σήμερα και οι εργαζόμενοι από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, ζητώντας την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων, ενόψει των ιδιωτικοποιήσεων.
Οι εργαζόμενοι που ζητούν δεσμεύσεις από τα εμπλεκόμενα υπουργεία θα πραγματοποιήσουν πορεία προς τα γραφεία του ΟΛΠ.
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκτίμησε ότι πιθανότατα να υπάρξει κάποια απάντηση από τους εμπλεκόμενους φορείς ενόψει και της έγκρισης της σύμβασης παραχώρησης από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων την Παρασκευή 10 Ιουνίου.
Ο κ. Γεωργακόπουλος τόνισε ότι πέραν τη διαφωνίας για την ιδιωτικοποίηση των δύο λιμανιών, οι εργαζόμενοι θέτουν επι τάπητος το θέμα των εργασιακών σχέσεων και τη σταθερότητα στην εργασία. Πρόσθεσε ότι αυτό θα πρέπει να γίνει με κάθε τρόπο βάσιμο και νομοθετημένο, προκειμένου να μη βρεθούν κάτω από την απειλή της ανεργίας οι δάσκαλοι.
Την ίδια ώρα χωρίς μετρό, ηλεκτρικό και τραμ θα μείνει σήμερα το επιβατικό κοινό από τις 12:00 έως τις 16:00. Μετά το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικράτησε στους δρόμους τη Δευτέρα λόγω των στάσεων εργασίας των μέσων μεταφοράς, σήμερα αναμένεται νέα ταλαιπωρία.
Την Παρασκευή 10 η στάση εργασίας σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ θα είναι από τις 22:00 έως τη λήξη της βάρδιας.
Όπως αναφέρουν τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), που αντιδρούν στην ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο υπερταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, αλλά και στην καθυστέρηση της υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, «η κυβέρνηση, κατ” εντολή των τοκογλύφων δανειστών, στο πλαίσιο της περίφημης αξιολόγησης, άνοιξε την πόρτα των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες, με την ένταξη της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ στο νέο Ταμείο Ξεπουλήματος της Δημόσιας Περιουσίας.
Όμως, οι ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες έχουν «δοκιμαστεί» και οι συνέπειές τους είναι γνωστές: Ακριβά εισιτήρια, ανασφαλείς συγκοινωνίες και ακόμα πιο μειωμένα δρομολόγια. Γι” αυτό όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη, οι αστικές συγκοινωνίες είναι δημόσιες».