Στα πρόθυρα της χρεοκοπίας έχει φτάσει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), όπως προκύπτει από την επισήμανση των ορκωτών ελεγκτών λογιστών στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του συγκοινωνιακού φορέα της πρωτεύουσας για το 2015.
Για πρώτη φορά την τελευταία πενταετία οι ορκωτοί ελεγκτές λογιστές, πέραν της επιφύλαξης που διατυπώνουν για τα μεγέθη του οργανισμού, αναφέρουν ότι το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας έχει πλέον καταστεί μικρότερο από το ήμισυ του μετοχικού κεφαλαίου. Συνεπώς, όπως σημειώνουν, συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 47 του κωδ. Ν. 2190/1920, σύμφωνα με τις οποίες μέσα σε έξι μήνες από τη λήξη της χρήσης το διοικητικό συμβούλιο υποχρεούται να συγκαλέσει τη γενική συνέλευση, που θα αποφασίσει τη λύση της εταιρίας ή την υιοθέτηση άλλου μέτρου εξυγίανσης. Τις σχετικές αποφάσεις θα κληθεί να λάβει ουσιαστικά η διοίκηση του Κατοχικού Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, στο οποίο θα μεταφερθούν οι συγκοινωνιακοί φορείς της Αθήνας.
Η μόνη πιθανή σανίδα σωτηρίας για τον ΟΑΣΑ θα ήταν τα ποσά που διεκδικεί από τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και τα οποία ανέρχονται συνολικά στα 185.900.000 ευρώ, ενώ μαζί με τους τόκους φτάνουν τα 245.400.000 ευρώ. Ωστόσο, η προοπτική να μπουν σύντομα στα ταμεία του οργανισμού, ακόμα και αν ο ΟΑΣΑ κερδίσει τη δικαστική διαμάχη με το Δημόσιο, είναι απειροελάχιστη.
Με βάση τα οικονομικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν, οι ζημιές του ομίλου ΟΑΣΑ αυξήθηκαν από τα 78.400.000 ευρώ το 2014 στα 115.800.000 το 2015 και ο κύκλος εργασιών μειώθηκε από τα 247.000.000 ευρώ στα 201.400.000 ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια υποχώρησαν σε περίπου 1 δισ. ευρώ από 1,12 δισ. ευρώ και το μετοχικό κεφάλαιο διαμορφώνεται σε 2,34 δισ. ευρώ.