Οι τρεις στους τέσσερις «φίλους» που θα κοινοποιήσουν αυτή την ανάρτηση στα σόσιαλ μίντια, δεν θα μπουν καν στον κόπο να την διαβάσουν! Αυτό μας λέει η επιστήμη.
Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε πριν από μερικές ημέρες, εξέτασε περισσότερα από 59.000 άρθρα των BBC, Huffington Post, New York Times, Fox News, και CNN που κοινοποιήθηκαν στο Twitter. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το 59% από αυτά τα λινκς δεν είχαν καν δεχτεί κλικ, κάτι που σημαίνει ότι ο περισσότερος κόσμος τα κοινοποιεί δεξιά κι αριστερά χωρίς όμως να τα διαβάζει…
Σύμφωνα με τον Arnaud Legout, έναν από τους επιστήμονες που διεξήγαγαν την έρευνα, «οι περισσότεροι από εμάς προτιμούν να κοινοποιήσουν ένα άρθρο, παρά να το διαβάσουν… αυτό συμβαδίζει με την σύγχρονη κουλτούρα κατανάλωσης πληροφοριών. Ο κόσμος βγάζει συμπεράσματα με βάση μια περίληψη, ή μια περίληψη της περίληψης, χωρίς καν να μπει στον κόπο να εξετάσει το θέμα βαθύτερα».
Όπως λένε οι ειδικοί, αυτό το αποτέλεσμα εξηγεί την θλιβερή κατάντια του πολιτισμού του διαδικτύου. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη. Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, αν και οι περισσότεροι χρήστες του Twitter είδαν τους συνδέσμους που ανήρτησαν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί, εν τούτοις τα περισσότερα κλικ τα εισέπραξαν αναρτήσεις που ανέβασαν απλοί χρήστες του μέσου. Τα λινκς που «τουίταραν» οι απλοί χρήστες αναλογούν στο 61% των συνολικών κλικς.
Πάντως υπάρχει διαφοροποίηση ανάλογα και με το ειδησεογραφικό μέσο που αναρτά ένα άρθρο, με το 85% των κλικς των αναρτήσεων του BBC να προέρχεται από κοινοποιήσεις «φίλων», ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για αναρτήσεις του Fox News είναι μόλις 10%.
Τέλος, η έρευνα ανακάλυψε ότι η διάρκεια ζωής των άρθρων που μοιράζονται μέσω Twitter ήταν μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, με το 18% των συνολικών κλικς να γίνεται στην δεύτερη εβδομάδα από την ώρα της πρώτης ανάρτησης.
S.A.
Washington Post