Η τουρκική προκλητικότητα ως αιτιατό της ελληνικής ανικανότητας

του “Κυνικού”

Το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει μάρτυρες μιας εντυπωσιακής μεν αναγκαστικής δε και ελπίζουμε πρόσκαιρης αλλαγής της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας. Σε λίγο διάστημα έχει καταφέρει να εξομαλύνει τις σχέσεις της τόσο με το Ισραήλ όσο και με τη Ρωσία. Επόμενος στόχος της είναι η Αίγυπτος και δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι θα το καταφέρει. Το προσωρινό του πράγματος θεωρούμε ότι δεν θα παραμείνει μόνο ως ευχή αλλά λόγω του χαρακτήρα του Ερντογάν είναι μία σοβαρή πιθανότητα η οποία δεν είναι καθόλου αμελητέα δεδομένων και των εξελίξεων στο μαλακό υπογάστριο της Τουρκίας τις ΝΑ περιοχές και τη Συρία…

Εκτός από τα παραπάνω θέματα, τα οποία κλείνουν με συνοπτικές διαδικασίες, υπάρχει το κουρδικό το οποίο ταλανίζει την Τουρκία δεκαετίες και όσο περνάει ο καιρός η πληγή χειροτερεύει αντί να κλείνει αλλά και η οικονομική κατάσταση η οποία διαρκώς επιδεινώνεται. Ο προσεκτικός παρατηρητής –σε αυτό τον όρο δεν περιλαμβάνονται το ελληνικό ΥΠΕΞ και ΥΠΕΘΑ- θα έβλεπε ότι ενώ κλείνουν τις εκκρεμότητες με όλες τις άλλες χώρες οι τούρκοι αυξάνουν με εκθετικούς ρυθμούς τις προκλήσεις ενάντια στη χώρα μας. Γνωρίζοντας δε ότι έχουν το δόγμα των 2,5 πολέμων αντιλαμβανόμαστε ότι, μετά την “προαγωγή” που πήρε, έχουν έναν με τους Κούρδους και αν χρειαστεί να κάνουν κανένα με το συνήθη καρπαζοεισπράκτορα –εμάς- θα τους περισσεύει και μισός ακόμα! Φυσικά όλα αυτά χωρίς τις κακές σχέσεις του παρελθόντος με τους Ρώσους και τους Ισραηλινούς που θα τους ανάγκαζαν να εξετάσουν δύο και τρεις φορές τις επιλογές τους και ο νοών νοείτω…

Στον αντίποδα της τουρκικής προκλητικότητας αλλά και αλλαγής εξωτερικής πολιτικής τι έχουμε να αντιπαραθέσουμε εμείς;

Παντελή απουσία από τα όργανα του NATO
Αναιμική τουλάχιστον παρουσία στον ΟΗΕ
Έλλειψη ικανοποιητικής πληροφόρησης
Και πλέον αντιδράσεις στα όρια της παρεξήγησης από πλευρά χρόνων. Για τα του ΕΣ θα τα πούμε παρακάτω –όσο γίνεται-…

Επιπλέον είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι η Ελληνική πλευρά πιέζεται ήδη από το 2009 για τη δημιουργία του αγωγού από το κοίτασμα Λεβιάθαν στην Κύπρο και από εκεί στην Ελλάδα αλλά μέχρι τώρα εμείς ασκούμε την εξωτερική πολιτική με τον αγαπημένο μας τρόπο… Εξωτερική πολιτική αυτόματου πιλότου και… καθυστερήσεις με αποτέλεσμα εκτός όλων των άλλων που ήδη αρχίζουν να διαφαίνονται με την αλλαγή πολιτικής της Τουρκίας ως προς το Ισραήλ (…) και οικονομική ζημιά!

Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο που η Τουρκία επιχειρεί να αμφισβητήσει κυριαρχικά δικαιώματα και αρμοδιότητες της Ελλάδας στο Αιγαίο, καθώς διεκδίκησε την διεξαγωγή Έρευνας και Διάσωσης βόρεια της Ικαρίας εντός του ελληνικού Εναέριου χώρου και στην συνέχεια απαίτησε να αναλάβει την Έρευνα και Διάσωση μεταξύ της Ικαρίας και της Σάμου.

Η Τουρκία μονομερώς το βράδυ της Πέμπτης 7/7/2016 και ώρα 22.30 με τη ΝΟΤΑΜ Α2966/16 ανακοίνωσε ότι θα κάνει επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης σε θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά του Καρλοβασίου και μάλιστα αναφέροντας ότι η Ελλάδα …δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα για έκδοση ΝΟΤΑΜ προς τα ιπτάμενα μέσα ώστε να καλυφθεί η περιοχή αυτή στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου και ανήγγειλε ότι αναλαμβάνει η ίδια όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια της Αεροπλοΐας, απαγορεύοντας την πτήση κάθε άλλου μέσου πέραν των τουρκικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων που συμμετέχουν στην επιχείρηση. Η περιοχή στην οποία μονομερώς η Τουρκία αποφάσισε να αναλάβει τον έλεγχο της αεροπλοΐας, εκτείνεται εντός του Ελληνικού Εναέριου χώρου, τον όποιο έτσι αμφισβήτησε και εμπράκτως η Άγκυρα.

Η επίμαχη NOTAM:

A2966/16 (Issued for LTBB LGGG) – NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED: TURKEY HAS REQUESTED GREEK AIS TO PROMULGATE THE FOLLOWING NOTAM: DUE TO SEARCH AND RESCUE OPERATIONS WILL BE CONDUCTED BY TURKISH SAR UNITS WITHIN AREA RADIUS 4NM CENTERED ON 375448N0262754E AMSL/7000FT FALLING UNDER TURKISH SEARCH AND RESCUE REGION (SSR), LIMITED WITH HIGH SEAS. PENDING FORMAL PROMULGATION OF THE NOTAM, THIS NAVIGATIONAL WARNING IS INTENDED TO INFORM ALL CONCERNED, AS THE SEARCH AND RESCUE OPERATIONS ARE WELL UNDER WAY. IN THE INTEREST OF FLIGHT SAFETY DURING SAR ACTIVITIES, INDIVIDUAL UNITS OTHER THAN THE TURKISH SAR AIRCRAFTS AND HELICOPTERS ARE STRICTLY ADVISED NOT TO ENTER THE SAID AREA. TURKEY WILL TAKE NECESSARY MEASURES FOR THE SAFETY OF THE GENERAL AIR TRAFFIC AS SHE DID IN THE PAST AND IS ALWAYS READY FOR COOPERATION AND COORDINATION IN THIS RESPECT. CNN019W ‘LTAAYNYX’ ‘A’ DOES NOT REPORT ‘LGGG’ ‘A’ ‘I’. 07 JUL 22:25 2016 UNTIL10 JUL 21:30 2016. CREATED: 07 JUL 22:30 2016

Η Αθήνα με την ΝΟΤΑΜ A1473/16 που εκδόθηκε στις 11.40 το πρωί της επομένης (Παρασκευή 8 Ιουλίου) ανήγγελλε την έναρξη επιχείρηση SAR μέχρι την 11 Ιουλίου στην περιοχή μεταξύ Ικαρίας και Σάμου σε ακτίνα 14 ν.μ. εντός του FIR Αθηνών καθώς όπως αναφέρεται άνθρωποι βρίσκονταν στην θάλασσα. Οι ελληνικές αρχές ζητούν από όλους, λόγω του υψηλού ρίσκου για την εναέρια κυκλοφορία, να επικοινωνούν με το κέντρο του Πειραιά (Piraeus JRCC) πριν εισέλθουν σε αυτή την περιοχή.

Η Ελληνική NOTAM:

A1473/16 – DUE TO PERSON IN WATER SEARCH AND RESCUE ACTIVITIES WILL TAKE
PLACE WITHIN AREA RADIUS 14NM CENTERED ON 374315N0262648E LIMITED
WITHIN ATHINAI FIR. DUE TO POTENTIAL HIGH RISKS FOR AIR TRAFFIC,
INDIVIDUAL UNITS ARE REQUESTED TO ESTABLISH COORDINATION WITH THE
PIRAEUS JRCC BEFORE ENTERING THE ABOVE DESCRIBED AREA SITUATED
WITHIN THE ATHINAI FIR WHICH FALLS IN ITS COMPETENCE. 00000FT AMSL – 05000FT
AMSL, 08 JUL 11:25 2016 UNTIL 11 JUL 11:25 2016. CREATED: 08 JUL 11:40 2016

Ακολούθησαν ακόμα μερικές NOTAM που δεν έχει κανένα νόημα να αναφερθούμε καθώς ήδη εγείρονται κάποια ερωτήματα!

Γιατί η Ελληνική πλευρά αντέδρασε με αυτή την επικού μεγέθους καθυστέρηση; Για την ακρίβεια 13 ώρες και 10 λεπτά!!!

Σε αυτές τις 13 ώρες και 10 λεπτά τα τουρκικά εναέρια μέσα λογικά βρίσκονταν εντός ελληνικού FIR, τι ενέργειες έγιναν από την ΠΑ σε σχέση με τα στίγματα των τουρκικών μέσων;

Τα ελληνικά Ε/Π SAR και γενικότερα τα Ελληνικά μέσα τι έκαναν αυτές τις 13 ολόκληρες ώρες και 10 λεπτά; Και για να το πάμε λίγο παρακάτω –γιατί δεν μας “αρέσει” αυτή η πρωτόγνωρη καθυστέρηση- ας μας ενημερώσει κάποιος υπεύθυνος για τα εξής, για αρχή (…):

Πόσα Super Puma έχουμε διαθέσιμα;
Πόσα Dauphin έχουμε διαθέσιμα και πόσα θα πετάνε μετά τον Αύγουστο;
Πόσα AB-205 έχουμε διαθέσιμα; Γιατί το 4ο Super Puma έχει μετασταθμεύσει, από την 112ΠΜ, στην Σαντορίνη και πότε θα επιστρέψει το AB-205;
Πόσα NH-90 έχουμε διαθέσιμα;
Τι γίνεται με τα C-130; Ρωτάμε γιατί απλά λαμβάνουν μέρος και σε επιχειρήσεις SAR.
Πόσα διαθέσιμα CJ-27 έχουμε; Η ερώτηση για τον συγκεκριμένο τύπο έγινε με την ευκαιρία της ερώτησης για τα C-130.

Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε αλλά δεν χρειάζεται, αν όμως από το ΥΠΕΘΑ επιμείνουν στο να μην διορθώνουν τα κακώς κείμενα, μπορούμε να επανέλθουμε και να κάνουμε ανάλογες ερωτήσεις τόσο για την ΠΑ όσο και για το ΠΝ… Θα προτιμούσαμε όμως να δούμε αγορές ανταλλακτικών για παράδειγμα αντί δηλώσεων και επικοινωνιακής διαχείρισης… Θα πρέπει να μας ενημερώσουν λοιπόν οι ιθύνοντες, βολεύονται με την κατάσταση και δεν τους ενδιαφέρει αν η Ελλάδα καταστεί δορυφόρος της Τουρκίας; Γιατί αν συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να συμβεί αυτό!

Η Τουρκία θα αποθρασύνεται όσο εμείς είμαστε απόντες. Και θα έπρεπε οι του ΥΠΕΞ και ΥΠΕΘΑ να γνωρίζουν ότι η φύση απεχθάνεται το κενό και το καλύπτει…

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail