Να φέρει έσοδα στα άδεια κρατικά ταμεία θα επιχειρήσει η κυβέρνηση, επιβάλλοντας κύμα αυξήσεων στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία είναι ήδη δυσβάστακτα για τους περισσότερους φορολογουμένους.
Ήδη, έχει ανατεθεί σε Ειδική Επιτροπή να μελετήσει το ζήτημα και να φέρει μια πρόταση για τα τέλη κυκλοφορίας.
Η Επιτροπή πάντως που είχε συσταθεί για τον ίδιο λόγο κατά την προηγούμενη περίοδο δεν επέδειξε το αναμενόμενο έργο για τα τέλη Ταξινόμησης, με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλη ανάσχεση των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και κατ΄ επέκταση των δημοσίων εσόδων.
Με βάση τα όσα έγιναν γνωστά, αποτέλεσμα του νέου τρόπου υπολογισμού θα είναι έως ...και υπερδιπλάσια τέλη για αυτοκίνητα μεγάλων ρύπων και μικρού κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 αφού για αυτά τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τους ρύπους.
Ο υπολογισμός των τελών με βάση τους ρύπους για τα αυτοκίνητα από το 2007 , λόγω των αυξημένων ρύπων τους όπως φαίνεται θα επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες το 2017, ειδικά για τα αυτοκίνητα που πλήρωναν χαμηλά τέλη λόγω του μικρού κυβισμού του κινητήρα.
Συγκεκριμένα, αν αυτά τα σενάρια επαληθευτούν τότε, για παράδειγμα, αυτοκίνητο με πρωτη άδεια κυκλοφορίας ς το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρα, του οποίου τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ήταν 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα τέλη κυκλοφορίας 2017 θα ανέλθουν σε 426.3 ευρώ.
Κίνδυνος για καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας
Ορατός δε είναι ο κίνδυνος με βάση το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2, είναι να φέρει κύμα καταθέσεων των πινακίδων κυκλοφορίας, από τους ιδιοκτήτες που θα δουν διπλάσια τέλη, το οποίο και θα φέρει μεγάλο έλλειμμα στον προϋπολογισμό.
Ήδη στις εφορίες βρίσκονται πάνω από 750.000 πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθειμένες.
Παράλληλα η επέκταση των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους θα απαξιώσει κι άλλο τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ θα χάσουν την αξία τους και οι εμπορίες αυτοκινήτων θα υποστούν τεράστιες ζημιές.