Αναδημοσίευση από: newpost.gr
ΘΑΝΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
ΘΑΝΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
Κατά 4,5% υποχώρησε πέρυσι ο τζίρος των Σούπερ Μάρκετ σε σχέση με το 2015 πέφτοντας σε απόλυτους αριθμούς κάτω από τα 10 δισ ευρώ (9,49 δις ευρώ) καθώς από τις 180 κατηγορίες προϊόντων που ελέγχουν δειγματολειπτικά οι εταιρείες μέτρησης κατανάλωσης μόλις οι 24 από αυτές σημείωσαν αύξηση πωλήσεων σε αξία η όγκο. Καλλυντικά, προφυλακτικά και προϊόντα για κάλους σημείωσαν αύξηση στην αξία των πωλήσεων τους ,ενώ σε όγκο πωλήσεων αύξηση κατέγραψαν οι σακούλες σκουπιδιών, τα γάντια νοικοκυριού, το βούτυρο,τα καλλυντικά ,οι οδοντόβουρτσες και τα μωρομάντιλα.
Από την άλλη στους μεγάλους χαμένους λόγω της μειωμένης κατανάλωσης καταγράφονται μεγάλες εταιρείες που αποτελούν τους market leader των κλάδων τροφοδοσίας με προϊόντα διατροφής και είδη πρώτης ανάγκης ,οι οποίες είδαν πέρυσι τους τζίρους τους να μειώνονται σε αξία και όγκο από 10%-18%.Κι όλα αυτά λόγω των περιορισμών των αγορών τους από τα Σούπερ Μάρκετ στους οποίους έχουν οδηγηθεί εξ ανάγκης τα τελευταία χρόνια αρκετά νοικοκυριά συνέπεια της μειωμένης αγοραστικής τους δύναμης.
Στον κλάδο του γάλακτος οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου ,πολυεθνικές και εγχώριες ,είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται σε όγκο κατά 14%-18%,ενώ πτώση κατέγραψαν και οι πωλήσεις των προϊόντων γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας. Στα ζυμαρικά η μείωση του τζίρου έφτασε το 11%( 22,4% σε ζυμαρικά ιδιωτικής ετικέτας),στο ρύζι το 14,8% (20,5% σε προϊόντα ρυζιού ιδιωτικής ετικέτας) και στα αναψυκτικά το 12% (41,4% η πτώση σε αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας). Σημαντική μείωση των πωλήσεών τους κατέγραψαν επίσης πέρυσι τα αλκοολούχα ποτά (21,8%),το ούζο (21,45),το κρασί (17,5%),η βότκα(18,5%) ,η μπύρα (17,2%) ,οι χυμοί (11,8%) και ο ελληνικός καφές (7%).
Τον περασμένο Ιανουάριο ,σύμφωνα με εταιρείες μέτρησης κατανάλωσης, συνεχίστηκε η υποχώρηση του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο γεγονός που μεταφράζεται σε περιορισμένη ζήτηση προϊόντων από μέρους των καταναλωτών με ταυτόχρονα μειωμένα περιθώρια κέρδους για προμηθευτές και λιανέμπορους.
Τον Ιανουάριο η μείωση της κατανάλωσης αλλά και του τζίρου άγγιξε στα Σούπερ Μάρκετ το 5%, όταν ολόκληρο το 2016 σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης κατανάλωσης Nielsen o τζίρος υποχώρησε κατά 4,5% (9,5 δις ευρώ) έναντι του 2015.Οι μεγαλύτερες απώλειες σε τζίρο προϊόντων σε επίπεδο γεωγραφικών περιφερειών καταγράφηκαν στην Κεντρική Ελλάδας (-9,6%), στη Θεσσαλονίκη(-9%), στην Κρήτη (-8,4%), στην Πελοπόννησο (-7,9%), στη Μακεδονία-Θράκη(-6,2%) και στην Αττική (-4,6%)