Αναδημοσίευση από: news247.gr
Η σκέψη ότι λόγω της οικονομικής κρίσης μειώνουμε τα πρόστιμα της παράβασης στην οδική ασφάλεια για να πεθάνουμε φτηνότερα, πείθει μόνο τους νεκροθάφτες.
Κώστας Αρβανίτης
Με ενδιαφέρον διαβάσαμε τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας λίγες μέρες μετά από ένα ακόμα αιματοβαμμένο Σαββατοκύριακο. Φυσικά θα περιμέναμε πολύ νωρίτερα ριζοσπαστικές και ουσιαστικές παρεμβάσεις καθώς χρόνια τώρα γινόμαστε μάρτυρες ενός ύπουλου πολέμου πάνω στην ελληνική άσφαλτο.
Δεκάδες φορές μαζικές ‘’εκτελέσεις’’ ανθρώπων έχουν γίνει θέμα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Θέαμα και πόνος δύο το πολύ τριών ημερών. Τα φώτα πέφτουν, οι κάμερες πηγαίνουν σε άλλο θέμα και η πολιτική ζωή συνεχίζει τον δικό της δρόμο. Ο πόνος μένει ανεξίτηλος στις οικογένειες των θυμάτων. Η Ελλάδα γεμίζει με εκατοντάδες εκκλησάκια δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος, στις εθνικές περιφερειακές οδούς.
Τα εκκλησάκια και τα καντηλάκια είναι μάλλον ο δρόμος της ασφαλούς ανάπτυξης, γιατί είναι οι μοναδικές μονάδες παραγωγής, που δεν εμφανίζουν πτώση παρά τα μνημόνια, τα μεσοπρόθεσμα, το Ζάππειο 1 2 3 4, το ΔΝΤ και τις φανφάρες.
Πόσες διακομματικές επιτροπές έχουν γίνει; Πόσα πορίσματα έχουν βγει και πόσο έχει αξιοποιηθεί η γνώση των ειδικών και των επιστημόνων; Πόσο υποκριτικό τηλεοπτικό δάκρυ…
Το αρμόδιο υπουργείο ανακοίνωσε σειρά πρωτοβουλιών και αλλαγών στον απαρχαιωμένο Κ.0.Κ. Κάποια από αυτά όπως η κοινωνική εργασία και η αύξηση των ορίων ταχύτητας στις ασφαλείς εθνικές οδούς απαντούν στην παραβατικότητα και έχουν θετικό πρόσημο.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε είναι αν η πρόκληση θανάτου ή βαριάς σωματικής βλάβης θα πρέπει να συμβαδίζει με τα οικονομικά κριτήρια του θύτη. Το σημείο όπου εξετάζεται η επιβολή ποινών αναλόγως της οικονομικής επιφάνειας του οδηγού… μας ξεπερνάει. Σκοτώνεις δηλαδή αναλόγως με το πού μπορεί να φτάνει το πορτοφόλι σου.
Ο συντάκτης της διακομματικής πρότασης, με την αράδα αυτή βαφτίζει άλλου τύπου θάνατο την εγκληματική οδική συμπεριφορά.
Η πάλη των τάξεων… τούμπα!
Σα να χαρακτηρίζεται ήπια δολοφονία, η πρόκληση θανάτου από υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση stop, χρήση κινητού στην ώρα της οδήγησης.
Και αν δεν είναι έτσι, καλούνται να απαντήσουν οι συγγραφείς της πρότασης, σε ποιες παραβάσεις ακριβώς σκέφτονται να προχωρήσουν σε «εκπτώσεις» ζωής.
Η οποιαδήποτε καταστρατήγηση του Κώδικα θα μπορούσε να προκαλέσει ατύχημα ή και δυστύχημα διότι αν δεν συντρέχει λόγος ας αφαιρεθούν τώρα από τον γενικό κανόνα.
Η γαϊδουριά πχ να παρκάρει ο οδηγός αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας στη ράμπα αναπήρων, θα πηγαίνει με τα οικονομικά κριτήρια του γαϊδάρου;
Η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της οδήγησης, θα πηγαίνει αναλόγως με το πακέτο του χρήστη στην εταιρία κινητής τηλεφωνίας;
Η παραβίαση της Λ.Ε.Α θα εξισούται με την φορολογική δήλωση του παραβάτη;
Πάντως σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων, στην Ελλάδα ζουν οι πιο φτωχοί τραπεζίτες, εφοπλιστές, βιομήχανοι, γιατροί, μεγαλοδημοσιογράφοι, μεγαλοκαλλιτέχνες και οι πιο πλούσιοι -αναλογικά- δημόσιοι υπάλληλοι, εργάτες, και επιστήμονες. Οπότε η αταξική κοινωνία του μακαρίτη Λάσκαρη έρχεται να δώσει δικαιοσύνη όχι μόνο εδώ, αλλά και στον άλλο κόσμο .
Μια καλή και ενδιαφέρουσα αλλαγή πάντως θα ήταν η άμεση μείωση του ΦΠΑ στα κράνη των μοτοσικλετιστών, που θεωρούνται -αν είναι δυνατόν- είδος πολυτελείας. Είναι πολυτέλεια να ζεις…
Η σκέψη ότι λόγω της οικονομικής κρίσης μειώνουμε τα πρόστιμα της παράβασης στην οδική ασφάλεια για να πεθάνουμε φτηνότερα, πείθει μόνο τους νεκροθάφτες.
*Ο Κώστας Αρβανίτης είναι Διευθυντής Radio Business Unit και σύμβουλος διοίκησης της 24 Media