Του Στρατή Μαζίδη
Ο Τάσος Μαρκουίζος είναι ένας οδηγός αγώνων με μεγάλη εμπειρία. Ακόμη θυμάμαι τις σούπερ ειδικές διαδρομές στην Ανάβυσσο όταν περιμέναμε να τρέξει ο Μαρκουίζος, ο Αγγελίδης με τη Μερσεντές (έκανε τη διαδρομή μια φορά με κρεμασμένη την πόρτα) και ο μακαρίτης ο Χρονίδης με το Yugo.
Οι παρεμβάσεις του όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά του νεοέλληνα είναι σε γενικές γραμμές σωστές.
Ωστόσο δεν μπορεί να επιρρίπτει συλλήβδην ως ένας αληθινός Ιαβέρης το σύνολο των ευθυνών στους οδηγούς.
Σημειώνει στο news247 πως "Ξεπαστρευόμαστε στους δρόμους σαν κάγκουρες. Είμαστε λοιπόν ένας λαός απολίτιστος, δακτυλοδεικτούμενος, με
αναρτημένες τις συμπεριφορές του στο διαδίκτυο παγκοσμίως. Ξεφτίλες
είμαστε".
Ο κ. Μαρκουίζος εστιάζει μόνο στην οδηγική συμπεριφορά, την οποία γενικεύει. Παραβλέπει το ευρύτερο πλαίσιο.
Στην παρέμβασή του στο Ε όπου κάνει αναφορά στις ταχύτητες στο οδικό άξονα Κορίνθου - Πατρών, δε λέει το παραμικρό για τις ευθύνες της Πολιτείας η οποία μοίρασε διαχρονικά χρήματα για να έχουμε τέτοιους δρόμους.
Δεν τον άκουσα και δεν τον διάβασα να μιλά για τις στροφές με ανάποδη κλίση.
Καμία αναφορά στα μανιτάρια των διοδίων. Το 2007 έκανα το Αθήνα-Δράμα με 7 στάσεις στα διόδια. Το 2015 μέτρησα περίπου 14. Πριν τη Θεσσαλονική υπάρχουν διόδια σε απόσταση 10χλμ. Καμία νύξη στο χρόνο που χάνεται στο ταξίδι όταν πρέπει να σταματάς κάμποσες φορές για να πληρώσεις.
Και τι να πληρώσεις;
Τους δρόμους των 2+2 λωρίδων;
Α ναι, υπάρχει και η ΛΕΑ, αλλά πρέπει να είσαι πραγματικά σε πολύ μεγάλη ανάγκη για να τη χρησιμοποιήσεις διότι κυριολεκτικά σε ακουμπάνε οι διερχόμενοι.
Ή μήπως τους σταθμούς των WC; Θυμάμαι στην Ιταλία πόσο πιο μέσα ήταν όλες αυτές οι στάσεις είτε με τα WC είτε με τα εστιατόρια από τους αυτοκινητόδρομους.
Κι αλήθεια, για τα κατά καιρούς δράματα στα Τέμπη; Τα πούλμαν και τις τραγωδίες; Τα όσα έχουν συμβεί στο πέταλο του Μαλλιακού παλαιότερα;
Θα αναφέρω κι ένα ακόμη παράδειγμα διότι φαντάζομαι πως ο καθένας από τους αναγνώστες όλο και κάτι θα έχει να προτείνει. Στον οδικό άξονα Νέων Στύρων - Μαρμαρίου - Καρύστου έφτιαξαν το τμήμα που τρέχει πάνω από το Μαρμάρι. Κι ενώ έχεις ένα άνετο δρόμο ξαφνικά υπάρχει ένα σημείο 10 μέτρων του παλαιού δρόμου που πολύ απλά δε φτιάχτηκε ποτέ. Το γιατί, το ξέρουν οι αρμόδιοι. Φαντάσου όμως τι μπορεί να πάθεις από την μια στιγμή στην άλλη όταν ο δρόμος μένει ο μισός.
Ποιοι ευθύνονται για όλα αυτά; Πάλι όλοι εμείς οι κάγκουρες;
Βεβαίως υπάρχουν οδηγοί οι οποίοι δε θα έπρεπε να πιάνουν τιμόνι, όπως υπάρχουν και οδηγοί πάρα πολύ σωστοί. Οδηγώ από τα 18 μου και έκλεισα 20 χρόνια. Είδα επικίνδυνους, είδα προσεκτικούς. Είδα αγενείς, είδα ευπρεπείς. Είδα αδιάφορους, είδα πρόθυμους να βοηθήσουν. Είδα πως οδηγούν στο Λονδίνο όπου ο ένας αφήνει την προτεραιότητα στον άλλο, είδα πως οδηγούν στην Κωνσταντινούπολη έχοντας προτεραιότητα όλοι μαζί, με το ένα χέρι στο παράθυρο για φάσκελο και το άλλο στην κόρνα.
Το μόνο βέβαιο είναι πως στη δική μας χώρα δεν υπάρχουν δρόμοι και σωστές υποδομές. Αν υπήρχαν, το μέγεθος της τραγωδίας της Εθνικής Οδού θα ήταν τουλάχιστον κατά 50% περιορισμένο και διαχρονικά πολλά από τα ατυχήματα που άφησαν παιδιά ορφανά, γονείς χαροκαμμένους και κόσμο ανάπηρο ίσως να μην είχαν καν συμβεί.
Αλλά τι να περιμένεις από ένα κράτος του οποίου τα αντανακλαστικά σε τέτοιο ατύχημα είναι να επιβάλλει πρόστιμα με εισοδηματικά κριτήρια.
Συνεπώς αναμονή μέχρι την επόμενη τραγωδία και ξέσπασμα του Ιαβέρη. Ελπίζουμε να μην καταδιώξει πάλι τους Αγιάννηδες...