Του Γιώργου Αδαλή
Από το 1990 ως και σήμερα, έχουν σημειωθεί 100 αεροπορικά δυστυχήματα με αεροπλάνα και ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, της Αεροπορίας Στρατού και του Πολεμικού Ναυτικού! 124 πιλότους και πληρώματα έχει θρηνήσει η Πολεμική μας Αεροπορία με 86 αεροπλάνα και ελικόπτερα να έχουν καταπέσει! 28 νεκρούς η Αεροπορία στρατού με 6 ελικόπτερα πεσμένα. 2 ελικόπτερα το Πολεμικό μας ναυτικό με 6 νεκρούς!
Πόσους συνανθρώπους μας άραγε πρέπει να θρηνήσουμε ακόμη; Πόσα παλληκάρια μας πρέπει να στείλουμε στον τάφο σε περίοδο ειρήνης;
Πόσους πρέπει να θυσιάσουμε για να μάθουμε επιτέλους, έστω μια φορά, το ΓΙΑΤΙ ;;;
Στον αδυσώπητο αυτό κατάλογο, δυστυχώς δεν αναφέρονται οι τραυματίες! Οι Οποίοι είναι πολλοί περισσότεροι από τους χειριστές που σώθηκαν και πολύ βαρύτερα απ ότι φανταζόμαστε! Ομιλώ προφανώς για τους συγγενείς και φίλους όσων έζησαν το δράμα μιας τέτοιας δυστυχίας!
Κυρίως όμως, τα στατιστικά που σας παραθέτω είναι αυτά που το Κράτος, είναι αναγκασμένο να δίδει στην Δημοσιότητα! Eνώ πάρα πολλά από αυτά που συμβαίνουν καθημερινά είτε αποκρύπτονται είτε αποσιωπούνται εντέχνως!
Αναρωτήθηκε άραγε ποτέ κανείς, πόσα σοβαρά ατυχήματα συμβαίνουν καθημερινά και δεν καταγράφονται πουθενά, γιατί η Θεά Τύχη, έβαλε το χέρι της και δεν είχαμε θύματα;
Στην Ελλάδα, κυριαρχεί από την δεκαετία του 90 και εντεύθεν μια περίεργη όσο και εξοργιστικά κατάσταση. Με πρωτοστάτες ταιδιωτικά κανάλια, όταν πέσει ένα αεροπλάνο ή ένα ελικόπτερο του Στρατού, άπαντες σπεύδουν να προεξοφλήσουν την αιτία της πτώσης. Λογικό θα πείτε! Το περίεργο είναι ότι πάντοτε, ο φταίχτης είναι ο … πιλότος! Όλα τα δυστυχήματα αν πιστέψουμε τα ΜΜΕ, οφείλονται σε κακό χειρισμό ή κακή εκτίμηση του πιλότου! Δεν είναι πολύ περίεργο αυτό;
Υπάρχει ένα κύκλωμα το οποίο στην κορυφή της πυραμίδας, κάθονται άνθρωποι της τηλεόρασης οι οποίοι έχουν άμεσα ή έμμεσα, σχέση με εταιρίες οπλικών συστημάτων και παράλληλα έχουν ιδιοκτησιακή σχέση με τα … ΜΜΕ!
Ακριβώς από κάτω, εδράζονται λογιών-λογιών «παπαγάλοι», που αμέσως μετά από ένα δυστύχημα, αναλαμβάνουν να ξεπλύνουν το «όνομα» της κατασκευάστριας εταιρίας του αεροσκάφους που έπεσε! Είναι βλέπετε από πάνω τους οι κολοσσιαίοι αντιπρόσωποι στην Ελλάδα, των εταιριών αυτών με τις πολυεθνικές και τους εκατοντάδες λομπίστες!
Στην εποχή του διαδικτύου, έχουν εμφανιστεί και οι γνωστοί σχολιαστές που άλλος δηλώνει πιλότος, άλλος μηχανικός κι άλλος αεροναυπηγός! Ειδικοί δηλαδή!!! Οι οποίοι αναλαμβάνουν εργολαβικά να μας πείσουν πάντα ότι το δυστύχημα συνέβη από απειρία του πιλότου! Αν ο πιλότος έχει 2-3 χιλιάδες ώρες πτήσεις τότε το δυστύχημα συνέβη από…«καθαρή βλακεία του πιλότου» που υπερεκτίμησε τις δυνατότητες του!
Ποτέ μα ποτέ, δεν φταίει το συγκεκριμένο αεροσκάφος!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η κατασκευάστρια εταιρία.
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η παλαιότητα του!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η έλλειψη ανταλλακτικών!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η χρήση εξελιγμένων συστημάτων Ηλ. Πολέμου!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει αυτός που έδωσε μια διαταγή παράτολμης ασκήσεως σε ένα πτητικό μέσο που είναι αδύνατο να την εκτελέσει.
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίνε τα όργανα επικοινωνίας και οι πύργοι ελέγχου!
Ποτέ μα ποτέ, δεν φταίει αυτός που πήρε μίζες δηλαδή, προκειμένου να αγοράσουμε κάθε λογής σαπάκι που κυκλοφορεί στην αγορά!
Και πάμε τώρα στο τελευταίο δυστύχημα με το Χίουι:
Πάλι ο πιλότος φταίει όπως θα διαβάσατε στα άρθρα και στις … αρτιότατες τεχνικές αναλύσεις!
Επεσε στα καλώδια της ΔΕΗ είπαν από την πρώτη στιγμή!
Τι σας λένε;
Ότι ένας πιλότος με χιλιάδες ώρες πτήσης, που πετούσε και ε/π «Απάτσι», και γνώριζε την περιοχή σαν την τσέπη του, δεν γνώριζε ότι στην συγκεκριμένη πλαγιά υπάρχουν καλώδια της ΔΕΗ. Ότι πήρε έναν ανώτατο αξιωματικό, έναν Στρατηγό, και στην ουσία εκτελούσε μια VIP πτήση. Και ο εμπειρότατος αυτός πιλότος, οδηγούσε μια … άρτια πτητική μηχανή όπως είναι το Χιούι !!! Οπότε, ο πιλότος είναι η … αιτία θανάτου των 4 αξιωματικών!!!
Πάμε όμως να δούμε τι ΔΕΝ σας λένε:
Είναι άρτια πτητική μηχανή το Χιούι; Το ελικόπτερο αυτό σχεδιάστηκε για πολιτική χρήση. Καμία προδιαγραφή δεν είχε για χρήση στρατιωτικού ελικοπτέρου. Η σχεδίαση του συνέπεσε με την περίοδο της κρίσης του Βιετνάμ και ό στρατός των ΗΠΑ είχε αποφασίσει να πραγματοποιήσει για πρώτη φορά την χρήση του «ιπτάμενου ιππικού». Θεώρησαν στο Πεντάγωνο ότι η κατάσταση του εδάφους με τις ζούγκλες και τα βαλτόνερα του Βιετνάμ χρειαζόταν αερομεταφερόμενες μονάδες. Το σχέδιο τους όμως απαιτούσε μερικές χιλιάδες ελικόπτερα. Και δεν υπήρχαν. Έπρεπε να κατασκευαστούν και μάλιστα, ΓΡΗΓΟΡΑ και πάνω απ όλα ΦΤΗΝΑ !
H μοναδική εταιρία την εποχή εκείνη που είχε γραμμές παραγωγής ακόμα και δεκάδων χιλιάδων ε/π ήταν η Bell ! Ετσι αποφάσισαν να βαφτίσουν το πρώτο Χιούι (UH-1) από πολιτικό ελικόπτερο σε … πολεμικό και απλά το έβαψαν στα … χρώματα της παραλλαγής!
Αν και άπαντες γνωρίζουν ότι άλλα είναι τα στάνταρ σχεδίασης για πολιτικά ελικόπτερα και άλλα για στρατιωτικά, μέχρι σήμερα οι «κλαράδες» παρουσιάζουν το Χιούι ως το … απόλυτο ελικόπτερο! Ποιο; Το Χιούι που αποτέλεσε τον κύριο λόγο που έχασαν οι Αμερικάνοι τον πόλεμο του Βιετναμ! Διότι προφανώς, για να κάνεις «ιπτάμενο ιππικό» αν μη τι άλλο χρειάζεσαι … άλογα! Το Χιούι στις πρώτες επτά εκδόσεις του όχι άλογο δεν μπορούσες να το χαρακτηρίσεις αλλά μάλλον μουλάρι θα το έλεγες! Εκαναν λοιπόν το «ιπτάμενο ιππικό» τους αλλά με μουλάρια και γαϊδουράκια!
Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Βετεράνων Πιλότων του Βιετνάμ, από τα 7.013 Χιούι που πολέμησαν στο έδαφος του Βιετναμ, κατέπεσαν τα 3.305!!! Σχεδόν τα μισά δηλαδή!!!
Από τα 3.305 που κατέπεσαν, το 55%, δεν βλήθηκαν από εχθρικά πυρά αλλά κατέπεσαν για άλλους λόγους!
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σκοτωθούν 2,709 άνθρωποι μέσα στα Χιούι από τους οποίους οι 1,074 ήταν πιλότοι! Το πόσα Χιούι είχαν «χαλάσει»; Αφήστε το καλύτερα!!!
Από τον πρώτο τύπο Χιούι που βασίστηκε στο πρωτότυπο μοντέλο του 1957, το ΧΗ-40 προέκυψε το (ο θεός να το κάνει πολεμικό) UH-1 ! Aπό τα 80 που παρήχθησαν, κατέπεσαν στο Βιετνάμ ΚΑΙ ΤΑ 80 !!!
Κατόπιν είχαμε τα εξής μοντέλα με τις εξής στατιστικές :
UH-1A υπηρέτησαν 8 έπεσε 1
UH-1Β υπηρέτησαν 729 έπεσαν 376
UH-1C υπηρέτησαν 696 έπεσαν 415
UH-1D υπηρέτησαν 1926 έπεσαν 1028
UH-1E υπηρέτησαν 156 έπεσαν 100
UH-1F υπηρέτησαν 31 έπεσαν 18
UH-1H υπηρέτησαν 3375 έπεσαν 1285
UH-1L υπηρέτησαν 2 έπεσαν 0
UH-1M υπηρέτησαν 5 έπεσαν 0
UH-1N υπηρέτησαν 2 έπεσαν 2
UH-1P υπηρέτησαν 3 έπεσαν 3
(πηγή: www.vhpa.org)
Eρωτώ τώρα λοιπόν: Από πού κι ως που τα «Χιούι» αποτελούν μια άψογη πολεμική πτητική μηχανή; Τα στατιστικά που δίνει επίσημα το Πεντάγωνο μέσα από αποχαρακτηρισμένα απόρρητα έγγραφα, (και σας παραθέτω σήμερα) σας δίνουν την εντύπωση ότι πρόκειται για κάποιο πετυχημένο μοντέλο; Ημαρτον κύριοι …
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης, είναι ότι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών προκύπτει κανιβαλισμός ελικοπτέρων προκειμένου να φτιαχτούν άλλα!
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε «κοπτήρες καλωδίων» που μειώνουν κατά πολύ την πιθανότητα ατυχήματος από πρόσκρουση σε καλώδια γιατί τα κόβουν τα ψαλίδια τους.
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι ο πιλότος πετούσε σε ύψος 170 ποδών! Πως κατέπεσε τόσο γρήγορα στα 20-30 πόδια; Και για ποιο λόγο να κάνει κάθετη βουτιά σε μια πλαγιά όταν μάλιστα μετέφερε ολάκερο στρατηγό εκείνη τη μέρα; Mήπως γιατί έπαθε κάτι ο κινητήρας ή το ουραίο τμήμα της ατράκτου με αποτέλεσμα να πέσει σχεδόν κάθετα πάνω στα καλώδια;
Eνα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι ήταν σχεδόν 50 ετών ελικόπτερο με βεβαρυμμένο ιστορικό κόπωσης υλικών.
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι ο πιλότος ήταν κορυφαίος και εντελώς πειθαρχημένος αξιωματικός.
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης, είναι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο με άλλα όργανα πτήσης πετά στην Αμερική και με άλλα στην Ελλάδα! Αλλου είδους αναβαθμίσεις γίνονται στην Αμερική και άλλες στην Ελλάδα! Η Ελληνική έκδοση σε σχέση με την Αμερικάνικη είναι προϊστορική ! Σχεδόν όπως πολέμησε στο Βιετνάμ πετάει μέχρι σήμερα και στην Ελλάδα!
Καταλήγοντας, έχω να πω ότι στην Ελλάδα, 364 μέρες τον χρόνο έχουμε τους κορυφαίους πιλότους! Τους καλύτερους στον κόσμο! Πραγματικούς αετούς! Τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι Ελληνες το πιστεύουμε ακράδαντα αυτό!
Το πρόβλημα είναι, ότι μία μέρα τον χρόνο, και κάθε φορά που πέφτει ένα ελικόπτερο, εμφανίζονται οι γνωστοί «τηλεμαιντανοί», και προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο! Ότι για τα 100 αεροσκάφη και ελικόπτρερα που πέσανε, φταίγανε πάντα οι πιλότοι!
Μία μέρα το χρόνο, ξεχνάμε ότι έχουμε τους κορυφαίους πιλότους του πλανήτη και υποκρινόμαστε ότι τα αεροσκάφη τα πιλοτάρουν ημίτρελοι χειριστές! Εγωπαθείς βλάκες! Άπειροι πιτσιρικάδες που δεν έχουν αίσθηση του καθήκοντος!
Γιατί την μέρα αυτή, πάνω από το πατριωτικό μας συναίσθημα, προέχει η φήμη και η πελατεία της εκάστοτε κατασκευάστριας εταιρίας!!!
Και πάνω απ όλα, γιατί αν παραδεχτούμε ως Κράτος, ότι έφταιγε ο πιλότος αποκλειστικά, τότε οι συγγενείς των θυμάτων δεν δικαιούνται αποζημίωσης!!!
Γιατί αν παραδεχτούμε ότι τα παλληκάρια μας πετάνε με ιπτάμενες νεκροφόρες, τότε οι συγγενείς δικαιούνται τεράστιας αποζημίωσης από το κράτος!
Γι αυτό, βολεύει τους πάντες, πολιτικούς και στρατιωτικούς σε πολύ υψηλό επίπεδο, να φορτώνεται το φταίξιμο ΠΑΝΤΟΤΕ στον πιλότο!
Επιχειρήματα βρίσκουμε κάθε φορά! Δικαιολογίες άλλες τόσες!
Ε, και αν δεν βρίσκουμε, τότε δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να κατασκευάσουμε κάμποσες!!!
Τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των Θυμάτων…
Την καλημέρα μου στο λόμπυ των Αθηνών! Το αίμα των νεκρών μας θα στοιχειώνει για πάντα τόσο εσάς όσο και τα παιδιά σας…
* Ο Γιώργος Αδαλής είναι οικονομολόγος και ιδρυτής των Aegeantimes. Απαντά ο ίδιος σε ερωτήματα στην προσωπική του σελίδα στο FB facebook.com/adalisgeo
Πόσους συνανθρώπους μας άραγε πρέπει να θρηνήσουμε ακόμη; Πόσα παλληκάρια μας πρέπει να στείλουμε στον τάφο σε περίοδο ειρήνης;
Πόσους πρέπει να θυσιάσουμε για να μάθουμε επιτέλους, έστω μια φορά, το ΓΙΑΤΙ ;;;
Στον αδυσώπητο αυτό κατάλογο, δυστυχώς δεν αναφέρονται οι τραυματίες! Οι Οποίοι είναι πολλοί περισσότεροι από τους χειριστές που σώθηκαν και πολύ βαρύτερα απ ότι φανταζόμαστε! Ομιλώ προφανώς για τους συγγενείς και φίλους όσων έζησαν το δράμα μιας τέτοιας δυστυχίας!
Κυρίως όμως, τα στατιστικά που σας παραθέτω είναι αυτά που το Κράτος, είναι αναγκασμένο να δίδει στην Δημοσιότητα! Eνώ πάρα πολλά από αυτά που συμβαίνουν καθημερινά είτε αποκρύπτονται είτε αποσιωπούνται εντέχνως!
Αναρωτήθηκε άραγε ποτέ κανείς, πόσα σοβαρά ατυχήματα συμβαίνουν καθημερινά και δεν καταγράφονται πουθενά, γιατί η Θεά Τύχη, έβαλε το χέρι της και δεν είχαμε θύματα;
Στην Ελλάδα, κυριαρχεί από την δεκαετία του 90 και εντεύθεν μια περίεργη όσο και εξοργιστικά κατάσταση. Με πρωτοστάτες ταιδιωτικά κανάλια, όταν πέσει ένα αεροπλάνο ή ένα ελικόπτερο του Στρατού, άπαντες σπεύδουν να προεξοφλήσουν την αιτία της πτώσης. Λογικό θα πείτε! Το περίεργο είναι ότι πάντοτε, ο φταίχτης είναι ο … πιλότος! Όλα τα δυστυχήματα αν πιστέψουμε τα ΜΜΕ, οφείλονται σε κακό χειρισμό ή κακή εκτίμηση του πιλότου! Δεν είναι πολύ περίεργο αυτό;
Υπάρχει ένα κύκλωμα το οποίο στην κορυφή της πυραμίδας, κάθονται άνθρωποι της τηλεόρασης οι οποίοι έχουν άμεσα ή έμμεσα, σχέση με εταιρίες οπλικών συστημάτων και παράλληλα έχουν ιδιοκτησιακή σχέση με τα … ΜΜΕ!
Ακριβώς από κάτω, εδράζονται λογιών-λογιών «παπαγάλοι», που αμέσως μετά από ένα δυστύχημα, αναλαμβάνουν να ξεπλύνουν το «όνομα» της κατασκευάστριας εταιρίας του αεροσκάφους που έπεσε! Είναι βλέπετε από πάνω τους οι κολοσσιαίοι αντιπρόσωποι στην Ελλάδα, των εταιριών αυτών με τις πολυεθνικές και τους εκατοντάδες λομπίστες!
Στην εποχή του διαδικτύου, έχουν εμφανιστεί και οι γνωστοί σχολιαστές που άλλος δηλώνει πιλότος, άλλος μηχανικός κι άλλος αεροναυπηγός! Ειδικοί δηλαδή!!! Οι οποίοι αναλαμβάνουν εργολαβικά να μας πείσουν πάντα ότι το δυστύχημα συνέβη από απειρία του πιλότου! Αν ο πιλότος έχει 2-3 χιλιάδες ώρες πτήσεις τότε το δυστύχημα συνέβη από…«καθαρή βλακεία του πιλότου» που υπερεκτίμησε τις δυνατότητες του!
Ποτέ μα ποτέ, δεν φταίει το συγκεκριμένο αεροσκάφος!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η κατασκευάστρια εταιρία.
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η παλαιότητα του!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η έλλειψη ανταλλακτικών!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει η χρήση εξελιγμένων συστημάτων Ηλ. Πολέμου!
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίει αυτός που έδωσε μια διαταγή παράτολμης ασκήσεως σε ένα πτητικό μέσο που είναι αδύνατο να την εκτελέσει.
Ποτέ μα ποτέ δεν φταίνε τα όργανα επικοινωνίας και οι πύργοι ελέγχου!
Ποτέ μα ποτέ, δεν φταίει αυτός που πήρε μίζες δηλαδή, προκειμένου να αγοράσουμε κάθε λογής σαπάκι που κυκλοφορεί στην αγορά!
Και πάμε τώρα στο τελευταίο δυστύχημα με το Χίουι:
Πάλι ο πιλότος φταίει όπως θα διαβάσατε στα άρθρα και στις … αρτιότατες τεχνικές αναλύσεις!
Επεσε στα καλώδια της ΔΕΗ είπαν από την πρώτη στιγμή!
Τι σας λένε;
Ότι ένας πιλότος με χιλιάδες ώρες πτήσης, που πετούσε και ε/π «Απάτσι», και γνώριζε την περιοχή σαν την τσέπη του, δεν γνώριζε ότι στην συγκεκριμένη πλαγιά υπάρχουν καλώδια της ΔΕΗ. Ότι πήρε έναν ανώτατο αξιωματικό, έναν Στρατηγό, και στην ουσία εκτελούσε μια VIP πτήση. Και ο εμπειρότατος αυτός πιλότος, οδηγούσε μια … άρτια πτητική μηχανή όπως είναι το Χιούι !!! Οπότε, ο πιλότος είναι η … αιτία θανάτου των 4 αξιωματικών!!!
Πάμε όμως να δούμε τι ΔΕΝ σας λένε:
Είναι άρτια πτητική μηχανή το Χιούι; Το ελικόπτερο αυτό σχεδιάστηκε για πολιτική χρήση. Καμία προδιαγραφή δεν είχε για χρήση στρατιωτικού ελικοπτέρου. Η σχεδίαση του συνέπεσε με την περίοδο της κρίσης του Βιετνάμ και ό στρατός των ΗΠΑ είχε αποφασίσει να πραγματοποιήσει για πρώτη φορά την χρήση του «ιπτάμενου ιππικού». Θεώρησαν στο Πεντάγωνο ότι η κατάσταση του εδάφους με τις ζούγκλες και τα βαλτόνερα του Βιετνάμ χρειαζόταν αερομεταφερόμενες μονάδες. Το σχέδιο τους όμως απαιτούσε μερικές χιλιάδες ελικόπτερα. Και δεν υπήρχαν. Έπρεπε να κατασκευαστούν και μάλιστα, ΓΡΗΓΟΡΑ και πάνω απ όλα ΦΤΗΝΑ !
H μοναδική εταιρία την εποχή εκείνη που είχε γραμμές παραγωγής ακόμα και δεκάδων χιλιάδων ε/π ήταν η Bell ! Ετσι αποφάσισαν να βαφτίσουν το πρώτο Χιούι (UH-1) από πολιτικό ελικόπτερο σε … πολεμικό και απλά το έβαψαν στα … χρώματα της παραλλαγής!
Αν και άπαντες γνωρίζουν ότι άλλα είναι τα στάνταρ σχεδίασης για πολιτικά ελικόπτερα και άλλα για στρατιωτικά, μέχρι σήμερα οι «κλαράδες» παρουσιάζουν το Χιούι ως το … απόλυτο ελικόπτερο! Ποιο; Το Χιούι που αποτέλεσε τον κύριο λόγο που έχασαν οι Αμερικάνοι τον πόλεμο του Βιετναμ! Διότι προφανώς, για να κάνεις «ιπτάμενο ιππικό» αν μη τι άλλο χρειάζεσαι … άλογα! Το Χιούι στις πρώτες επτά εκδόσεις του όχι άλογο δεν μπορούσες να το χαρακτηρίσεις αλλά μάλλον μουλάρι θα το έλεγες! Εκαναν λοιπόν το «ιπτάμενο ιππικό» τους αλλά με μουλάρια και γαϊδουράκια!
Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Βετεράνων Πιλότων του Βιετνάμ, από τα 7.013 Χιούι που πολέμησαν στο έδαφος του Βιετναμ, κατέπεσαν τα 3.305!!! Σχεδόν τα μισά δηλαδή!!!
Από τα 3.305 που κατέπεσαν, το 55%, δεν βλήθηκαν από εχθρικά πυρά αλλά κατέπεσαν για άλλους λόγους!
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σκοτωθούν 2,709 άνθρωποι μέσα στα Χιούι από τους οποίους οι 1,074 ήταν πιλότοι! Το πόσα Χιούι είχαν «χαλάσει»; Αφήστε το καλύτερα!!!
Από τον πρώτο τύπο Χιούι που βασίστηκε στο πρωτότυπο μοντέλο του 1957, το ΧΗ-40 προέκυψε το (ο θεός να το κάνει πολεμικό) UH-1 ! Aπό τα 80 που παρήχθησαν, κατέπεσαν στο Βιετνάμ ΚΑΙ ΤΑ 80 !!!
Κατόπιν είχαμε τα εξής μοντέλα με τις εξής στατιστικές :
UH-1A υπηρέτησαν 8 έπεσε 1
UH-1Β υπηρέτησαν 729 έπεσαν 376
UH-1C υπηρέτησαν 696 έπεσαν 415
UH-1D υπηρέτησαν 1926 έπεσαν 1028
UH-1E υπηρέτησαν 156 έπεσαν 100
UH-1F υπηρέτησαν 31 έπεσαν 18
UH-1H υπηρέτησαν 3375 έπεσαν 1285
UH-1L υπηρέτησαν 2 έπεσαν 0
UH-1M υπηρέτησαν 5 έπεσαν 0
UH-1N υπηρέτησαν 2 έπεσαν 2
UH-1P υπηρέτησαν 3 έπεσαν 3
(πηγή: www.vhpa.org)
Eρωτώ τώρα λοιπόν: Από πού κι ως που τα «Χιούι» αποτελούν μια άψογη πολεμική πτητική μηχανή; Τα στατιστικά που δίνει επίσημα το Πεντάγωνο μέσα από αποχαρακτηρισμένα απόρρητα έγγραφα, (και σας παραθέτω σήμερα) σας δίνουν την εντύπωση ότι πρόκειται για κάποιο πετυχημένο μοντέλο; Ημαρτον κύριοι …
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης, είναι ότι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών προκύπτει κανιβαλισμός ελικοπτέρων προκειμένου να φτιαχτούν άλλα!
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε «κοπτήρες καλωδίων» που μειώνουν κατά πολύ την πιθανότητα ατυχήματος από πρόσκρουση σε καλώδια γιατί τα κόβουν τα ψαλίδια τους.
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι ο πιλότος πετούσε σε ύψος 170 ποδών! Πως κατέπεσε τόσο γρήγορα στα 20-30 πόδια; Και για ποιο λόγο να κάνει κάθετη βουτιά σε μια πλαγιά όταν μάλιστα μετέφερε ολάκερο στρατηγό εκείνη τη μέρα; Mήπως γιατί έπαθε κάτι ο κινητήρας ή το ουραίο τμήμα της ατράκτου με αποτέλεσμα να πέσει σχεδόν κάθετα πάνω στα καλώδια;
Eνα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι ήταν σχεδόν 50 ετών ελικόπτερο με βεβαρυμμένο ιστορικό κόπωσης υλικών.
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης είναι ότι ο πιλότος ήταν κορυφαίος και εντελώς πειθαρχημένος αξιωματικός.
Ένα άλλο που δεν σας λένε επίσης, είναι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο με άλλα όργανα πτήσης πετά στην Αμερική και με άλλα στην Ελλάδα! Αλλου είδους αναβαθμίσεις γίνονται στην Αμερική και άλλες στην Ελλάδα! Η Ελληνική έκδοση σε σχέση με την Αμερικάνικη είναι προϊστορική ! Σχεδόν όπως πολέμησε στο Βιετνάμ πετάει μέχρι σήμερα και στην Ελλάδα!
Καταλήγοντας, έχω να πω ότι στην Ελλάδα, 364 μέρες τον χρόνο έχουμε τους κορυφαίους πιλότους! Τους καλύτερους στον κόσμο! Πραγματικούς αετούς! Τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι Ελληνες το πιστεύουμε ακράδαντα αυτό!
Το πρόβλημα είναι, ότι μία μέρα τον χρόνο, και κάθε φορά που πέφτει ένα ελικόπτερο, εμφανίζονται οι γνωστοί «τηλεμαιντανοί», και προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο! Ότι για τα 100 αεροσκάφη και ελικόπτρερα που πέσανε, φταίγανε πάντα οι πιλότοι!
Μία μέρα το χρόνο, ξεχνάμε ότι έχουμε τους κορυφαίους πιλότους του πλανήτη και υποκρινόμαστε ότι τα αεροσκάφη τα πιλοτάρουν ημίτρελοι χειριστές! Εγωπαθείς βλάκες! Άπειροι πιτσιρικάδες που δεν έχουν αίσθηση του καθήκοντος!
Γιατί την μέρα αυτή, πάνω από το πατριωτικό μας συναίσθημα, προέχει η φήμη και η πελατεία της εκάστοτε κατασκευάστριας εταιρίας!!!
Και πάνω απ όλα, γιατί αν παραδεχτούμε ως Κράτος, ότι έφταιγε ο πιλότος αποκλειστικά, τότε οι συγγενείς των θυμάτων δεν δικαιούνται αποζημίωσης!!!
Γιατί αν παραδεχτούμε ότι τα παλληκάρια μας πετάνε με ιπτάμενες νεκροφόρες, τότε οι συγγενείς δικαιούνται τεράστιας αποζημίωσης από το κράτος!
Γι αυτό, βολεύει τους πάντες, πολιτικούς και στρατιωτικούς σε πολύ υψηλό επίπεδο, να φορτώνεται το φταίξιμο ΠΑΝΤΟΤΕ στον πιλότο!
Επιχειρήματα βρίσκουμε κάθε φορά! Δικαιολογίες άλλες τόσες!
Ε, και αν δεν βρίσκουμε, τότε δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να κατασκευάσουμε κάμποσες!!!
Τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των Θυμάτων…
Την καλημέρα μου στο λόμπυ των Αθηνών! Το αίμα των νεκρών μας θα στοιχειώνει για πάντα τόσο εσάς όσο και τα παιδιά σας…
* Ο Γιώργος Αδαλής είναι οικονομολόγος και ιδρυτής των Aegeantimes. Απαντά ο ίδιος σε ερωτήματα στην προσωπική του σελίδα στο FB facebook.com/adalisgeo