Οι φρουροί του Αιγαίου είναι παρόντες - Η φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ σε κατέβασμα έξω από τη Χίο

Freepen.gr - Όμορφα πλάνα και φωτογραφία από το κατέβασμα της φρεγάτας ΣΠΕΤΣΑΙ έξω από τη Χίο δημοσίευσε το @AegeanHawk.



Η Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ όπως σημειώνει η ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού είναι το πέμπτο πλοίο του Στόλου που φέρει την ονομασία αυτή. Το πρώτο ήταν μία ιστιοφόρος κορβέτα, ιδιοκτησία της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας που αγοράσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση και εντάχθηκε στον Εθνικό Στόλο στην πρώτη επίσημη σύστασή του το 1830 με όνομα “ΝΗΣΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ’’. Πυρπολήθηκε στον Πόρο το 1831. Ακολούθησε μία ατμοβαρίς εκτοπίσματος 433 τόνων, που ναυπηγήθηκε στα Αγγλικά ναυπηγεία Blackwall το 1881. Με την ονομασία αυτή παρέμεινε στη δύναμη του Στόλου μέχρι την παραγγελία του ομώνυμου θωρηκτού. Το 1889 μετονομάσθηκε σε “ΑΚΤΙΟΝ’'. Τρίτο κατά σειρά ομώνυμο πλοίο υπήρξε το θωρηκτό ‘’ΣΠΕΤΣΑΙ’’ εκτοπίσματος 4.900 τόνων που κατασκευάσθηκε από Γαλλική εταιρεία στα ναυπηγεία της Granville στη Χάβρη μεταξύ 1887 και 1891. Το θωρηκτό “ΣΠΕΤΣΑΙ” εντεταγμένο κατά τον πόλεμο του 1897 στη Μοίρα του Ιουνίου έλαβε μέρος στον βομβαρδισμό των Τουρκικών φρουρίων της εισόδου του Αμβρακικού. Επιπλέον συμμετείχε στις ένδοξες ναυμαχίες Έλλης και Λήμνου κατά τους Βαλκανικούς πολέμους 1912—13. Τέλος. χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Συνεννοήσεως την περίοδο 1922 έως 1929 και ακολούθως παροπλίστηκε. Συγχρόνως με το ΣΠΕΤΣΑΙ ήταν ενταγμένα στη δύναμη του Στόλου τα ομοίου, τύπου πλοία ‘’ΥΔΡΑ’’ και ‘’ΨΑΡΑ’’. Τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό υπήρξε ένα αντιτορπιλικό τύπου Dardo εκτοπίσματος 1350 τόνων και μέγιστης ταχύτητας 40 κόμβων, κατασκευής Ιταλικών ναυπηγείων Odero, το οποίο εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου το 1933. Έλαβε μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις του 1940-41 μεταξύ των οποίων και η τρίτη επιδρομή στα στενά του Οτράντο (4-5 Ιανουαρίου 1941). Μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τις Δυνάμεις του Άξονα, το αντιτορπιλικό διέφυγε με τον υπόλοιπο Στόλο στην Μέση Ανατολή. Επανέπλευσε στην Ελλάδα με τον υπόλοιπο Στόλο και την Κυβέρνηση τον Οκτώβριο του 1944 και παροπλίστηκε μετά την απελευθέρωση της χώρας . Συγχρόνως με το ‘’ΣΠΕΤΣΑΙ’’ ήταν ενταγμένα στη δύναμη του Στόλου και τα ομοίου τύπου ’’ΥΔΡΑ’’, ‘’ΨΑΡΑ’’ και ‘’ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ’’. 



Κύρια Χαρακτηριστικά Πλοίου
Ολικό Μήκος
117 μέτρα
Μέγιστο πλάτος
14,8 μ.
Μέγιστο βύθισμα
6,5 μ.
Εκτόπισμα
3500 τόνοι
Πρόωση: CODOG (Combined Diesel or Gas Turbine)
2 x Αεροστρόβιλοι GE LM
Ισχύος 30.000 Hp έκαστος.
2 x Diesel MTU 20V
Ισχύος 5.000 Hp έκαστη
Ταχύτης : - Οικονομική
– Μέγιστη Συνεχής με 2 Αεροστροβίλους
16 κόμβοι
 32 κόμβοι
Αυτονομία με ταχύτητα 16 κόμβους
4100 ν.μ.
Αριθμός κλινών
203
Συσκευές Εντοπισμού, Συστήματα Διευθύνσεως Βολής,
Επεξεργασία Στοιχείων
RADARS Ερεύνης Αέρος – Επιφανείας
DA 08
Ερεύνης και Διευθύνσεως Βολής
MW 08
Διευθύνσεως Βολής
DDWCS (2 x STIR)
Ναυτιλίας
RACAL 2690 BT ARPA
BRIDGEMASTER 252/6
Εντοπιστική συσκευή Υποβρυχίων  (SONAR)
DE 1160 – HM/VDS
Συσκευή Η/Ν Αναγνωρίσεως (IFF)
Mk 12
Συσκευή Υποκλοπών – Παρεμβολών
APECS – II ESM/ECM
Συσκευή Υποκλοπών – Επικοινωνιών
TELEGON – 10
Συσκευή Κατευθύνσεως Ελικοπτέρων
VESTA
Σύστημα Ασύρματης Ανταλλαγής Τακτικής εικόνας (DATA LINK)
Link 11
Τακτικό Σύστημα
STACOS
Οπλισμός και Αντίμετρα
Οπλικά Συστήματα Εγγύς Προστασίας (CIWS)
2 x PHALANX
Πυροβόλο
1 x 5’’/54 Μκ 45 (FMC)
Σύστημα Κατευθυνόμενων Βλημάτων Ε – Ε (SSM)
8 (2 x 4) HARPOON
Σύστημα Κατευθυνόμενων Βλημάτων Ε – A (SAM)
NSS GMVLS Mk48 Mod 2
(16 K/B ‘‘ESSM’’)
Τορπιλοσωλήνες – τορπίλες
SVVT Mk 32 (2 x 3 τεμ.)
Αντίμετρα Η/Ν Τορπιλών
AN/SLQ-25 NIXIE
Εκτοξευτές Η/Ν Αντιμέτρων (CHAFFS IR)
SRBOC (4 x 6)
Ελικόπτερο
1 x AEGEAN HAWK
ΠΛΗΡΩΜΑ
Αξιωματικοί
27
Κατώτερο προσωπικό
                                  171
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail