Freepen.gr - Όμορφα πλάνα και φωτογραφία από το κατέβασμα της φρεγάτας ΣΠΕΤΣΑΙ έξω από τη Χίο δημοσίευσε το @AegeanHawk.
Η Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ όπως σημειώνει η ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού είναι το πέμπτο πλοίο του Στόλου που φέρει την ονομασία
αυτή. Το πρώτο ήταν μία ιστιοφόρος κορβέτα, ιδιοκτησία της Λασκαρίνας
Μπουμπουλίνας που αγοράσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση και εντάχθηκε
στον Εθνικό Στόλο στην πρώτη επίσημη σύστασή του το 1830 με όνομα “ΝΗΣΟΣ
ΣΠΕΤΣΩΝ’’. Πυρπολήθηκε στον Πόρο το 1831.
Ακολούθησε μία ατμοβαρίς εκτοπίσματος 433 τόνων, που ναυπηγήθηκε στα
Αγγλικά ναυπηγεία Blackwall το 1881. Με την ονομασία αυτή παρέμεινε στη
δύναμη του Στόλου μέχρι την παραγγελία του ομώνυμου θωρηκτού. Το 1889
μετονομάσθηκε σε “ΑΚΤΙΟΝ’'.
Τρίτο κατά σειρά ομώνυμο πλοίο υπήρξε το θωρηκτό ‘’ΣΠΕΤΣΑΙ’’
εκτοπίσματος 4.900 τόνων που κατασκευάσθηκε από Γαλλική εταιρεία στα
ναυπηγεία της Granville στη Χάβρη μεταξύ 1887 και 1891. Το θωρηκτό
“ΣΠΕΤΣΑΙ” εντεταγμένο κατά τον πόλεμο του 1897 στη Μοίρα του Ιουνίου
έλαβε μέρος στον βομβαρδισμό των Τουρκικών φρουρίων της εισόδου του
Αμβρακικού. Επιπλέον συμμετείχε στις ένδοξες ναυμαχίες Έλλης και Λήμνου
κατά τους Βαλκανικούς πολέμους 1912—13. Τέλος. χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή
Συνεννοήσεως την περίοδο 1922 έως 1929 και ακολούθως παροπλίστηκε.
Συγχρόνως με το ΣΠΕΤΣΑΙ ήταν ενταγμένα στη δύναμη του Στόλου τα ομοίου,
τύπου πλοία ‘’ΥΔΡΑ’’ και ‘’ΨΑΡΑ’’.
Τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό υπήρξε ένα αντιτορπιλικό τύπου Dardo
εκτοπίσματος 1350 τόνων και μέγιστης ταχύτητας 40 κόμβων, κατασκευής
Ιταλικών ναυπηγείων Odero, το οποίο εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου το
1933. Έλαβε μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις του 1940-41 μεταξύ των
οποίων και η τρίτη επιδρομή στα στενά του Οτράντο (4-5 Ιανουαρίου 1941).
Μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τις Δυνάμεις του Άξονα, το
αντιτορπιλικό διέφυγε με τον υπόλοιπο Στόλο στην Μέση Ανατολή.
Επανέπλευσε στην Ελλάδα με τον υπόλοιπο Στόλο και την Κυβέρνηση τον
Οκτώβριο του 1944 και παροπλίστηκε μετά την απελευθέρωση της χώρας .
Συγχρόνως με το ‘’ΣΠΕΤΣΑΙ’’ ήταν ενταγμένα στη δύναμη του Στόλου και τα
ομοίου τύπου ’’ΥΔΡΑ’’, ‘’ΨΑΡΑ’’ και ‘’ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ’’.
Κύρια
Χαρακτηριστικά
Πλοίου
|
|
Ολικό
Μήκος
|
117 μέτρα
|
Μέγιστο
πλάτος
|
14,8 μ.
|
Μέγιστο
βύθισμα
|
6,5 μ.
|
Εκτόπισμα
|
3500 τόνοι
|
Πρόωση: CODOG
(Combined Diesel or Gas Turbine)
|
2 x
Αεροστρόβιλοι
GE LM
Ισχύος
30.000 Hp
έκαστος.
2 x Diesel MTU 20V
Ισχύος
5.000 Hp
έκαστη
|
Ταχύτης
: - Οικονομική
–
Μέγιστη
Συνεχής με 2
Αεροστροβίλους
|
16
κόμβοι
|
32 κόμβοι
|
|
Αυτονομία
με ταχύτητα 16
κόμβους
|
4100 ν.μ.
|
Αριθμός
κλινών
|
203
|
Συσκευές
Εντοπισμού,
Συστήματα
Διευθύνσεως
Βολής,
Επεξεργασία
Στοιχείων
|
|
RADARS Ερεύνης
Αέρος –
Επιφανείας
|
DA 08
|
Ερεύνης
και
Διευθύνσεως
Βολής
|
MW 08
|
Διευθύνσεως
Βολής
|
DDWCS (2 x
STIR)
|
Ναυτιλίας
|
RACAL 2690
BT ARPA
BRIDGEMASTER
252/6
|
Εντοπιστική
συσκευή
Υποβρυχίων (SONAR)
|
DE 1160 –
HM/VDS
|
Συσκευή
Η/Ν
Αναγνωρίσεως (IFF)
|
Mk 12
|
Συσκευή
Υποκλοπών –
Παρεμβολών
|
APECS – II
ESM/ECM
|
Συσκευή
Υποκλοπών –
Επικοινωνιών
|
TELEGON – 10
|
Συσκευή
Κατευθύνσεως
Ελικοπτέρων
|
VESTA
|
Σύστημα
Ασύρματης
Ανταλλαγής
Τακτικής
εικόνας (DATA LINK)
|
Link 11
|
Τακτικό
Σύστημα
|
STACOS
|
Οπλισμός
και Αντίμετρα
|
|
Οπλικά
Συστήματα
Εγγύς
Προστασίας (CIWS)
|
2 x PHALANX
|
Πυροβόλο
|
1 x 5’’/54 Μκ 45 (FMC)
|
Σύστημα
Κατευθυνόμενων
Βλημάτων Ε – Ε (SSM)
|
8 (2 x 4) HARPOON
|
Σύστημα
Κατευθυνόμενων
Βλημάτων Ε – A (SAM)
|
NSS GMVLS Mk48
Mod 2
(16 K/B ‘‘ESSM’’)
|
Τορπιλοσωλήνες
– τορπίλες
|
SVVT Mk 32
(2 x 3 τεμ.)
|
Αντίμετρα
Η/Ν Τορπιλών
|
AN/SLQ-25
NIXIE
|
Εκτοξευτές
Η/Ν Αντιμέτρων (CHAFFS IR)
|
SRBOC (4 x
6)
|
Ελικόπτερο
|
1 x AEGEAN
HAWK
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
|
Αξιωματικοί
|
27
|
Κατώτερο
προσωπικό
|
171
|