«Είδαν το φως της δημοσιότητας την τελευταία εβδομάδα δημοσιεύματα που αποδίδουν ευθύνες στη Διοίκηση του ΕΦΚΑ και στο εποπτεύον Υπουργείο για τη μη σύσταση, συγκρότηση αλλά και λειτουργία του πειθαρχικού συμβουλίου στον Φορέα», όπως σημειώνει η Διοίκηση του Οργανισμού και συνεχίζει:
Στα ίδια κείμενα παρέχεται η "πληροφορία" και γίνεται η εκτίμηση ότι η "παράλειψη" αυτή είχε σαν συνέπειες να διαφεύγουν τον πειθαρχικό έλεγχο επίορκοι... υπάλληλοι που ομολόγησαν τη διάπραξη σοβαρών πειθαρχικών παραπτωμάτων, την επιβράβευσή τους σχεδόν με την επιστροφή τους στην υπηρεσία μετά το πέρας της αργίας, στην οποία είχαν τεθεί και την βεβαιότητα... ότι η ό, ποια καθυστερημένη συγκρότηση και λειτουργία του πειθαρχικού συμβουλίου θα οδηγήσει στην ακυρότητα των αποφάσεών του.
Αν όμως οι συντάκτες των δημοσιευμάτων έμπαιναν στον "ελάχιστο κόπο" να διασταυρώσουν τη σχετική με το θέμα πληροφόρησή τους, όπως άλλωστε απαιτεί η δημοσιογραφική δεοντολογία αλλά και να ελέγξουν τις ό, ποιες πηγές τους, θα διαπίστωναν με την "ελάχιστη ευκολία" ότι η αλήθεια είναι διαφορετική και να γιατί και πως:
Το πειθαρχικό συμβούλιο στον ΕΦΚΑ έχει συσταθεί από την 19-12-2016 με απόφαση του Υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Πετρόπουλου Αναστάσιου. Στις 19/05/2017 εκδόθηκε η προβλεπόμενη από το Νόμο Υπουργική Απόφαση με τον ορισμό των τριών μη αιρετών μελών του ύστερα από την πρόταση και την υπόδειξή τους από τις αρμόδιες και υπεύθυνες για αυτό δικαστικές αρχές.
Ορίστηκε μάλιστα με την ίδια απόφαση ως Πρόεδρος του συμβουλίου Εφέτης του Εφετείου Αθηνών, που σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του άρθρου 14 του Ν.2690/'99, έχει την αρμοδιότητα και την πρωτοβουλία να συγκαλέσει τα μέλη για τη συγκρότηση του συγκεκριμένου συλλογικού οργάνου.
Η νόμιμη συγκρότηση του οργάνου αυτού, κατά την ειδική ρύθμιση του άρθρου 13 του Ν.2690/'99 γίνεται και το συμβούλιο μπορεί νομίμως να λειτουργήσει και εγκύρως να εκδώσει αποφάσεις με τη συμμετοχή των τριών μη αιρετών μελών του και μόνο, αν τα δύο τον αριθμό αιρετά μέλη είτε δεν έχουν εκλεγεί, είτε δεν έχουν υποδειχθεί από τα αρμόδια όργανά τους.
Η πρωτοβουλία, όμως, αυτή δεν έχει αναληφθεί μέχρι σήμερα από την πρόεδρο του πειθαρχικού συμβουλίου παρότι σχετικώς έχει επισημανθεί η αναγκαιότητα της άμεσης συγκρότησης του συμβουλίου για την αντιμετώπιση των υποθέσεων που εκκρεμούν.
Εξάλλου η Διοίκηση του ΕΦΚΑ από τη σύσταση κιόλας του πειθαρχικού συμβουλίου στις 19/5/2017, έχει με τις δικές της διαδικασίες θέσει στη διάθεση του συμβουλίου όλους τους πειθαρχικούς φακέλους οι οποίοι και βρίσκονται στο αρμόδιο τμήμα δεοντολογίας και πειθαρχικών διαδικασιών και υποθέσεων, έτσι ώστε καμιά απολύτως προθεσμία άσκησης του πειθαρχικού ελέγχου να μην εκπνεύσει σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν.2690/'99.
'Οσο για την επικείμενη άμεση επιστροφή και την ατιμωρησία των "19 ή και άλλων 250.. επίορκων" όπως περιγράφεται σε σημερινό δημοσίευμα, με την αναφορά, βέβαια, μόνο σε τρεις περιπτώσεις, αυτή οφείλεται μάλλον στην άγνοια ή τη λαθεμένη πληροφόρηση του συντάκτη του ίδιου δημοσιεύματος, αφού ο τελευταίος όφειλε να γνωρίζει ή τουλάχιστον μπορούσε να πληροφορηθεί, ότι:
Η υπηρεσιακή αργία διάρκειας μέχρι δύο ετών, που μπορεί δυνητικά να επιβληθεί σε υπαλλήλους, για τους οποίους διενεργείται πειθαρχικός έλεγχος, χωρίς όμως να έχει ληφθεί η σχετική απόφαση από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα, που δεν είναι κατ' ανάγκη μόνο το πειθαρχικό συμβούλιο, δε σημαίνει παύση του πειθαρχικού ελέγχου και πολύ περισσότερο ατιμωρησία για τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί.
Αντίθετα για τις περιπτώσεις που έχουν παραπεμφθεί στο πειθαρχικό συμβούλιο, είναι αυτό το τελευταίο που θα κρίνει ποια θα είναι η πειθαρχική τους αντιμετώπιση, ο χαρακτηρισμός των παραπτωμάτων που θα τους αποδοθεί, η πειθαρχική ανάκριση που ενδεχομένως θα διαταχθεί και η τελική ποινή που θα τους επιβληθεί, η οποία τελικά μπορεί να είναι και η υποχρεωτική αργία για ορισμένο χρονικό διάστημα αλλά και η οριστική απόλυση.
Τέλος και σε σχέση με την αναφορά στην πρώτη σελίδα της σημερινής έκδοσης της εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος, ότι εκτός όλων των άλλων ο ΕΦΚΑ επιβραβεύει και με επίδομα θέσης ευθύνης τους "επιστρέφοντες επίορκους", ουδέν ανακριβέστερου αυτού.
Κι αυτό γιατί η στοιχειώδης και μόνο διασταύρωση μιας τέτοιας πληροφόρησης και η ελάχιστη καλοπιστία του συντάκτη του δημοσιεύματος θα τον οδηγούσε αβίαστα στην γνώση ότι το επίδομα θέσης ευθύνης καταβάλλεται μόνο στους υπαλλήλους που ασκούν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες της θέσης και όχι σε αυτούς που την κατείχαν, και πολύ περισσότερο σε απόντες και πειθαρχικά ελεγχόμενους.
'Υστερα απ' όλ' αυτά η Διοίκηση του ΕΦΚΑ δικαιούται να πιστεύει ότι οι εφημερίδες που "φιλοξένησαν" τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα θα ανταποκριθούν στη δημοσιογραφική δεοντολογία να δημοσιεύσουν την ανακοίνωση του ΕΦΚΑ αλλά και θα συνταχθούν με την ανάλογη υποχρέωση να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που αφορούν στην οργάνωση, τη λειτουργία και την επιτέλεση του μεγάλου και σοβαρού έργου, που ανέλαβαν η Διοίκηση και το σύνολο των εργαζομένων στο φορέα.
Το επιβάλει, άλλωστε, η ίδια η αποστολή της κοινωνικής ασφάλισης, οι αρχές και η διαθεσιμότητα του μοναδικού της πλέον Φορέα, η θεσμική λειτουργία του τύπου και πάνω από όλα η αλήθεια.