Νίκος Γεωργαντζάς
·
Ο ελληνικός πολιτισμός θεμελιώνεται σε δεοντολογικά, ηθικά και πολιτειακά ιδανικά, όχι σε αξίες και αρχές. Διότι τα ιδανικά είναι αμετάβλητα και διαχρονικά, ενώ οι αξίες και οι αρχές μεταβάλλονται κατά το δοκούν, μέσω του χρόνου.
·
Αμετάβλητα και διαχρονικά, τα δεοντολογικά, ηθικά και πολιτειακά ιδανικά του ελληνικού πολιτισμού είναι τα εξής:
·
α´) ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ ΕΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑι
β´) Αἰσθητική
γ´) Ἀλήθεια
δ´) Ἀρετή
ε´) Ἀφθονία
ς´) Ἁρμονία
ζ´) Διανεμητική Δικαιοσύνη
η´) Διορθωτική Δικαιοσύνη
θ´) Ἀτομική ή προσωπική Ἐλευθερία
ι´) Κοινωνική Ἐλευθερία
ια´) Πολιτική Ἐλευθερία
ιβ´) Ἰσηγορία μετά παρρησίας
ιγ´) Ἰσοκρατία καὶ Ἰσοπολιτεία
ιδ´) Ἰσονομία
·
Αντιδιαμετρικά, οι αξίες και αρχές μεταβάλλονται κατά το δοκούν, μέσω του χρόνου. Π.χ., οι αρχές του Νεύτωνος αμφισβητούνται από την θεωρία των κβαντικών πεδίων, ενώ οι αξίες στην αγορά μεταβάλλονται διαρκώς, ανάλογα με την ζήτηση και την προσφορά των αγαθών και υπηρεσιών.
·
Όλα τα ιδανικά τούτα, προϋποτίθενται για μία αποτελεσματική ελληνική νοητική αντίσταση (ΕΝΑ) των Ελλήνων, τόσο ατομικά όσο και από κοινού, στην κατεστημένη αριστερο-κεντρο-δεξιά κομματοκρατία του δεσποτικού καθεστώτος. Όσον δε αφορά στα χρήματα, η μίζερη συμπεριφορά των νεο-μεταμοντέρνων Ρωμιών είναι απόρροια της επιβεβλημένης άνωθεν υπερ-λιτότητας, υπό την αριστερο-κεντρο-δεξιά κομματοκρατία του δεσποτικού καθεστώτος.
·
Η βίαια επιβεβλημένη υπερ-λιτότητα υποσκάπτει το ιδανικό Ἀφθονία. Ελλείψει δε της Ἀφθονίας καταρρέουν τα ιδανικά Αἰσθητική, Ἀλήθεια και Ἀρετή, τα οποία η Ἁρμονία διασυνδέει νομοτελειακά με την Ἀφθονία.