Τελικά πώς επιτυγχάνουμε μεγαλύτερη οικονομία: με diesel, βενζίνη ή υγραέριο και γιατί;

Αναδημοσίευση από: carfans.gr

Σήμερα, μετά από 8 έτη οικονομικής κρίσης οι Έλληνες επιλέγουν αυτοκίνητα ανώτερης κατηγορίας και κυρίως SUV, τα οποία επιπλέον αγοράζουν στις πιο πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις. Τούτο εξηγείται, με δεδομένο ότι επειδή κρατούν ένα αμάξι για περισσότερα από…

13 έτη κατά μέσο όρο, όταν θα έρθει η ώρα της αλλαγής του αυτοκινήτου, ο υποψήφιος αγοραστής φροντίζει – ακόμη και αν χρειαστεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη – να πάρει την έκδοση που τον ικανοποιεί, δεδομένου ότι, όπως λέει, αγοράζει αμάξι για μια ζωή…Επιπλέον μετά και το ξέσπασμα του τεράστιου σκανδάλου #dieselgate παγκοσμίως με τους πετρελαιοκινητήρες και τα παράνομα λογισμικά διαχείρισης ώστε να “πιάνουν” τις τιμές στόχους για τους ρύπους, πολλοί στρέφονται πλέον στην αγορά βενζινοκίνητων μοντέλων και δείχνουν να ξεφεύγουν από το εκτεταμένο #marketing που πλαισίωσε τους #diesel κινητήρες. Ακόμη, οι ιδιοκτήτες πολλών παλιών βενζινοκίνητων μοντέλων καταφεύγουν στην εφαρμογή κιτ υγραερίου στο αμάξι τους για μεγαλύτερη οικονομία χρήσης. Είναι πολλοί αυτοί μάλιστα που αντί να αγοράσουν εξαρχής diesel, καταφεύγουν στην αγορά βενζινοκίνητου μοντέλου και στην συνέχεια του τοποθετούν κιτ υγραεριοκίνησης. Στη συνέχεια θα δούμε με πραγματικά δεδομένα καταναλώσεων, τι από τα τρία συμφέρει συγκριτικά με το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου και συγκλεκριμένα σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμου:

Συγκριτικό βενζίνης – πετρελαίου – υγραερίου

Συγκριτικά το κόστος κατανάλωσης καυσίμου σε ένα αυτοκίνητο που η μέση πραγματική κατανάλωσή του (δες εδώ τις πραγματικές καταναλώσεις όλων των μοντέλων της αγοράς…) σε βενζίνη είναι 9lt/100km, ενώ για το παράδειγμα της κατανάλωσης σε #πετρέλαιο λαμβάνουμε υπ’ όψιν τις μέσες διαφορές κατανάλωσης ανάμεσα σε έναν βενζινοκινητήρα και έναν πετρελαιοκινητήρα ίδιου κυβισμού, οπότε υποθέτουμε μια μέση κατανάλωση πετρελαίου της τάξης των 5,5lt/100Km. Επίσης στο υποθετικό σενάριο που παρουσιάζουμε στη συνέχεια, υποθέτουμε ότι ετησίως διανύονται 20.000 χιλιόμετρα.

Ακόμα λαμβάνουμε ως δεδομένο ότι ένας κινητήρας με καύσιμο το υγραέριο, απαιτεί ένα 15-20% επιπλέον κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με τον ίδιο βενζινοκινητήρα που δεν εφοδιάζεται με κιτ υγραερίου για την μετακίνηση στα ίδια χιλιόμετρα, αν λοιπόν υποθέσουμε ότι το βενζινοκίνητο αμάξι καταλανώνει 9λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τότε το ίδιο αμάξι με το κιτ υγραερίου καταναλώνει 11 λίτρα υγραερίου στα αντίστοιχα χιλιόμετρα, ενώ καταναλώνει συνήθως και ένα 5% βενζίνης με μικροψεκασμούς για επιπλέον λίπανση του κινητήρα…

Και ιδού το αποτέλεσμα στις πραγματικές – πάντα – καταναλώσεις:
Σύγκριση πραγματικών καταναλώσεων βενζίνης, diesel, υγραερίου

Ο παραπάνω πίνακας μας δείχνει ξεκάθαρα ότι τελικά το πιο συμφέρον καύσιμο και μάλιστα με μεγάλη διαφορά – που μεγαλώνει αισθητά όσο μεγαλώνει και η διανυόμενη συνολική απόσταση- είναι το πετρέλαιο, με δεύτερο το υγραέριο και την βενζίνη να έρχεται τρίτη και…”καταΐδρωμένη”. Βέβαια στο υποθετικό σενάριο υπολογίσαμε κατανάλωση βενζινοκίνητου 1.400-1.600 κ.εκ, ενώ σήμερα υπάρχουν προτάσεις από εταιρείες που οι πραγματικές τους καταναλώσεις δεν ξεπερνούν τα 7-8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, παρόλο που είναι βενζινοκίνητα…Και σε αυτήν την περίπτωση η διαφορά υπέρ του πετρελαίου είναι μεγάλη αγγίζοντας τα 750-900€ ετησίως για περίπου 20.000 χιλιόμετρα.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail